JVC laser projectoren plus NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 9 Guests are viewing this topic.

riwi

Ik wissel heel vaak van memory stand, van 16x9 naar 2x1 naar 21x9
Ik merk daar ook niet zo veel van. Ik loop de scherpte af en toe na, dat wel.

maximus79

#1401
Bij mij is het ook af en toe, ik kijk vaker dan dat ik het ook daadwerkelijk moet bijstellen.....ik zal toch eens film met minder scherp beeld moeten kijken.....dat kan echt niet hoor[emoji1787]. Gekke hobby .....
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

williams

Allemaal luxe problemen en voor mij weer een reden om wat te upgraden in mijn hobby 😉
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

vik

Zou wellicht kunnen dat de omgevings- temperatuur en vochtigheid een rol speelt?

De lens heeft wat tijd nodig om zijn optimale scherpte te bereiken en anders een keer een test patroon gebruiken om te kijken of hij daar ook daadwerkelijk onscherp is.

Quote from: williams on November 26, 2022, 17:41:57
Had dit ook gelezen op het avs en erg mooie manier om de focus netjes te krijgen 😊

Nu we het toch over de focus hebben ,stoort het jullie mede jvc gebruikers ook dat met lensmemory de focus na een aantal dagen verloopt ?
Zelf gebruik ik dus regelmatig de lensmemory om te switchen tussen 16/9 en 235/1 films met als gevolg dus dat de focus verloopt.
Vind het dan ook sonde dat de meeste mensen hier op het forum net als ik dure oplossingen hebben om een zo mooi mogelijk plaatje op het beeld te toveren en dit gedeeltelijk weer te niet wordt gedaan door het verlopen van de focus .
Zit er dan ook weer aan te denken om een Constant image height set up te maken om dit probleem te omzeilen maar gezien de prijs die hier aanhangt het nog wel even duurt .😉
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

Ook hier is mij dat nog nooit opgevallen en ik switch met mijn pj icm mijn multi mask scherm best wel vaak...
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

Quote from: Teejoo on November 26, 2022, 19:35:28
Nee hoor, ik checkte dat regelmatig qua scherpte.

En die resolutie zie je niet. Er is nog genoeg over zullen we maar zeggen. Daarom ook geen lens genomen. Voegde niks toe.

Ik heb dit nu al meer gelezen dat je dit over niks toevoegen zegt maar dan moet je toch echt wel wat fout hebben gedaan of op zijn minst iets niet helemaal goed hebben gestaan want als ik elke keer zag als we hem bij mij , bij Werner of bij mijn maat verwijderden dan is het verschil toch echt enorm.
Of dat nou de 100mm lens is die wij alle drie hebben, geen idee al denk ik het niet want er zijn er heel veel die op een NZ8 een DCR lens hebben en het geweldig vinden... of dat het jou kleindere DCR lens versie was in tegenstelling tot de grote DCR of de Envy settings of de lens positie ,want de kleine DCR kan je niet verplaatsen, of je kleindere scherm , echt geen idee maar niks toevoegen is echt onmogelijk na wat wij allemaal gezien en getest hebben.
Maargoed dat is off topic, sorry.

Wat ook best apart is is dat wij via Werner door JVC gewaarschuwd worden om de nieuwe software niet te laden en in de rest van wereld zoals de grote jongens in Amerika op het AVS weten ze van niks.
Al zal het wel kloppen hoor want al die hdmi en hdmi poorten problemen komen ergens vandaan natuurlijk.
Ik wacht maar.
Even het zekere voor het onzekere.

Ik switch ook niet en heb ook geen last van verlopen van de focus gelukkig. Balen als je dit wel heb en steeds moet scherpstellen. Dat is al een klote job vind ik.
Ik zal de volgende keer ook eens proberen wat Viktor van Kris deering plaatste en ik wist niet dat dat zo kon.
Het klinkt in eerste instantie wel goed vind ik.
Iemand al zo geprobeerd?

Waar ik wel last van heb is dat mijn horizontale shift heel af en toe wat doet in de breedte, dan moet ik hem even wat corriseren.
Is maar een millimeter of wat en eens in de twee maanden of zo en ik weet ook niet of dat de lens is of de projector unit zelf want ik heb hem niet zo lang geleden wat lager gehangen en mijn kabels staan net niet strak dus misschien dat die er wat aan trekken al denk ik dat dat niet kan als ik er zo naar kijk maargoed dat kan vertekenen.

Wat van mij het meeste inrriteerde met mijn oude NX9 was dat de sync tijden zo lang duurde en dat was weg met de NZ9 en die was vrij snel (maar niet zo snel als mijn oude epson ls10000 laser).
Alleen nu sync't mijn Envy weer wat moeilijker (ook op EDID B wat de EDID A uit de NX lijn is).
Maar ook daar word aan gewerkt.

Inderdaad een hobby die af en toe wat irritant kan zijn hahah... zeker met hdmi

Ps, ook ik zie geen resolutie verlies ,die er inderdaad zeker is, bij het gaan van 2.40:1 naar 1.78:1/1.85:1
Qua licht output wel maar daar heb ik verschillende calibraties voor:

SDR: mid laser , iris -12 , nits?
HDR MID: mid laser , iris -6 , laser dimming mode 2 , nits 122
HDR HIGH: high laser , iris 0 , nits 140
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Quote from: williams on November 26, 2022, 19:59:29
Draai zelf met een htpc met daarop madVR en ook ik heb wel is een set up gehad waarmee ik madVR terug liet scalen met 16/9 films of series maar vond dit zelf altijd iets minder .
Wat me zeker hierbij opviel was het mindere lichtopbrengst maar ik heb geloof dat ik een groter scherm (270 breed ) als bij jouw waardoor dit meer opvalt .

Mooi scherm trouwens ;)

Welke upgrade zit je aan te denken?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

J.A.F._Doorhof

#1407
@Vik.
Geinig...
We doen hier exact hetzelfde :D

Zal wel een erfenis zijn uit de CRT tijd.

Eerst de lijnen helemaal uit elkaar trekken, dan kijken naar de afstanden en eerst het hele paneel op elkaar leggen.
Dan de zones en daarna per kleine zone de focus weer correct zetten en een laatste controle als hij in focus staat.

Groen inderdaad altijd als eikpunt.
Onze ogen zijn het meest gevoelig voor groen, dan rood en blauw zien we maar voor rond de 11% bij normale ogen.
Om blauw goed te krijgen moet je eigenlijk wel werken met een uit focus beeld.

Voordeel van uit focus staan is dat je vaak het midden van de lijn veel makkelijker kan vinden en ze ook makkelijker op elkaar legt.
Perfect focussen en dan uitlijnen zou ik niet adviseren. Alleen aan het eind van de paneel allignment.

Letterlijk CRT technieken :D

Grayscale trouwens exact hetzelfde altijd eerst de 2 punts en alleen als het nodig is de 10-22 punts.
En dan nog in een gradient, dus niet ergens +10 en daarna 0. Maar een nette glijdende schaal maken.

Heb een keer een tv moeten overdoen van iemand.
Alles zag er op de meter goed uit, maar er zaten enorme fouten in het beeld.
Pas toen ik een hele nauwkeurige grayscale meting deed zag je overal enorme pieken en dalen, toen wist ik genoeg.
10 punts calibratie gereset en voila, alle artifacts waren weg.
2 punts stond op dat toestel ook volledig op 0, vorige calibrateur was direct in de 10 punts begonnen.
Fouten kwamen op een 10 punts meting ook niet naar boven, maar in bepaalde scenes was het gewoon een ramp.

Ik vergelijk het altijd met Photoshop.
Met curves kun je op 2 punten flink trekken zonder fouten, maar bij 3-4 word het al heel moeilijk, en bij 10 is het bijna onmogelijk geen fouten te maken tenzij je het heel geleidelijk doet, maar dan kun je het ook met 2-3 punten :D

Calibreren blijft gewoon leuk :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

vik

#1408
Bijna goed Frank zones vermijden en dan zijn we er  ;D

This doesn't work the same with zone because you are only adjusting a small subset of the panel. So for that you are using scaling and the projector is blending instead of just moving where is scans. This is the same with fine used in increments that are not 8. So using ANY adjustment in zone is going to be adding scaling/processing into the mix.


Quote from: J.A.F._Doorhof on November 27, 2022, 11:42:26
@Vik.
Geinig...
We doen hier exact hetzelfde :D

Zal wel een erfenis zijn uit de CRT tijd.

Eerst de lijnen helemaal uit elkaar trekken, dan kijken naar de afstanden en eerst het hele paneel op elkaar leggen.
Dan de zones en daarna per kleine zone de focus weer correct zetten en een laatste controle als hij in focus staat.

Groen inderdaad altijd als eikpunt.
Onze ogen zijn het meest gevoelig voor groen, dan rood en blauw zien we maar voor rond de 11% bij normale ogen.
Om blauw goed te krijgen moet je eigenlijk wel werken met een uit focus beeld.

Voordeel van uit focus staan is dat je vaak het midden van de lijn veel makkelijker kan vinden en ze ook makkelijker op elkaar legt.
Perfect focussen en dan uitlijnen zou ik niet adviseren. Alleen aan het eind van de paneel allignment.

Letterlijk CRT technieken :D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

J.A.F._Doorhof

#1409
@Vik
Had een stukje erbij gezet :D
Over curves.

Eerst globaal/hoofdzones.
En indien nodig pas de fine tuning.
Maar meestal ben je er al met alleen de hoofd instelling en goed ophangen.

Behalve bij de oudere Sony toestellen daar kun je beter uit de gehele panel alignement blijven daar ging iets fout.
De nieuwe doen dat wel goed gelukkig.

Zelden hoef je meer te doen dan de echte panel allignment.
In de hoeken heb je soms wat chromatic abberation door de afstand (projector te dicht bij) dat kun je proberen te corrigeren maar zou ik zelf niet doen, en gewoon de projector iets naar achteren verplaatsen. Hoe minder je "trekt" hoe beter.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

Ps.
De nieuwe Sony 7000 is trouwens extreem goed in de hoeken, heb zelden zo een goede lens gezien in een projector voor onder de 20K.
Geen vervorming en chromatische abberation.
Vooral met ondertitels is dat een groot verschil als je hem naast een vorige generatie zet.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Teejoo

#1411
Quote from: buckler on November 27, 2022, 11:18:22
Ik heb dit nu al meer gelezen dat je dit over niks toevoegen zegt maar dan moet je toch echt wel wat fout hebben gedaan of op zijn minst iets niet helemaal goed hebben gestaan want als ik elke keer zag als we hem bij mij , bij Werner of bij mijn maat verwijderden dan is het verschil toch echt enorm.
Of dat nou de 100mm lens is die wij alle drie hebben, geen idee al denk ik het niet want er zijn er heel veel die op een NZ8 een DCR lens hebben en het geweldig vinden... of dat het jou kleindere DCR lens versie was in tegenstelling tot de grote DCR of de Envy settings of de lens positie ,want de kleine DCR kan je niet verplaatsen, of je kleindere scherm , echt geen idee maar niks toevoegen is echt onmogelijk na wat wij allemaal gezien en getest hebben.
Maargoed dat is off topic, sorry.


Qua licht output wel maar daar heb ik verschillende calibraties voor:

SDR: mid laser , iris -12 , nits?
HDR MID: mid laser , iris -6 , laser dimming mode 2 , nits 122
HDR HIGH: high laser , iris 0 , nits 140
Ik zeg niet dat ik geen verschil zie, maar dat het bij mij niet veel toevoegde. Ik heb namelijk geen behoefte aan meer licht, terwijl jij daar juist wel de focus op legt wat ook wel logisch is met een veel groter scherm. En daarnaast ben je lasser  :D

En uiteraard had ik het goed ingeregeld.. Je kent me toch  ;)

buckler

Quote from: Teejoo on November 27, 2022, 13:40:53
Ik zeg niet dat ik geen verschil zie, maar dat het bij mij niet veel toevoegde. Ik heb namelijk geen behoefte aan meer licht, terwijl jij daar juist wel de focus op legt wat ook wel logisch is met een veel groter scherm. En daarnaast ben je lasser  :D

En uiteraard had ik het goed ingeregeld.. Je kent me toch  ;)

Puntje.
En puntje.

Ja, daar had ik inderdaad niet over moeten twijfelen  :worship:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

williams

Quote.   Waar ik wel last van heb is dat mijn horizontale shift heel af en toe wat doet in de breedte, dan moet ik hem even wat corriseren.
Is maar een millimeter of wat en eens in de twee maanden of zo en ik weet ook niet of dat de lens is of de projector unit zelf want ik heb hem niet zo lang geleden wat lager gehangen en mijn kabels staan net niet strak dus misschien dat die er wat aan trekken al denk ik dat dat niet kan als ik er zo naar kijk maargoed dat kan vertekenen.   

Het feit dat er wat verloop op de shift zit betekent ook dat er iets verloop op de focus zit daar dit met dezelfde motortjes loopt .
Het verloop gaat wel redelijk langzaam kwa scherpte maar is wel degelijk aanwezig .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

#1414
Quote.    Zou wellicht kunnen dat de omgevings- temperatuur en vochtigheid een rol speelt?

De lens heeft wat tijd nodig om zijn optimale scherpte te bereiken en anders een keer een test patroon gebruiken om te kijken of hij daar ook daadwerkelijk onscherp is.   


Scherp stellen doe ik dan ook meestal na een uur of zo 😊
Ik wissel dus een aantal keer per avond van memory dus dat zou zeker invloed hebben hier t.o.v. van andere die dit minder vaak doen .

Onscherp wordt het zeker niet maar na een aantal weken zie ik dit terug in de scherpte diepte bij kleine details .
Je moet dit een beetje zien als bij hifi mensen er iets is veranderd in de set up en ze kunnen de vinger er niet op leggen wat er gebeurt is maar ze ervaren dat het minder is .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

williams

#1415
Quote.       Mooi scherm trouwens ;)

Welke upgrade zit je aan te denken?


Thanks ben dan ook erg blij met het scherm en vond dit dan ook een erg mooie upgrade t.o.v mijn Carada scherm .
Kwa upgrade zou ik wel een DCR lens willen maar gezien het kostenplaatje wordt hem dat ( voorlopig ) niet .
Heb wel recentelijk een Prismasonic lens gezien van de laatste generatie en was daar erg van onder de indruk en denk dan ook dat dit een waardig alternatief is voor de DCR lens .
Gezien de prijs van deze Prismasonic ga ik daar is over nadenken  of dit een nuttige aanwinst is .😊
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

papaleo

Huh...Wil, jij een Anamorphic lens?
Ik dacht dat jij daar niet zo'n voorstander van was,of zit ik fout?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

williams

QuoteHuh...Wil, jij een Anamorphic lens?
Ik dacht dat jij daar niet zo'n voorstander van was,of zit ik fout? 


Hoi Leo alles goed met lijf en leden bij je ?

Zoals je weet heb ik je toen der tijd een negatief advies gegeven om een lens te kopen daar jezelf een 16/9 scherm hebt en de anamophische lenzen allen geschikt zijn voor 235/1 schermen .

Zelf heb ik jaren terug al een Isco 2 lens gehad en had hier toen erg veel moeite mee om een scherp plaatje te krijgen op het doek en dit was dan ook nooit echt bevredigend.
Dit kwam dan ook door een aantal punten waaronder dat de Isco 2 een heel stuk minder is kwa scherpte als een Isco 3 of een DCR lens .
Maar het grootste probleem is dat de meeste anamorphische lenzen een lange Throw Ratio nodig hebben om goed scherp te stellen en dan heb je ook nog als bijkomend probleem de pincushion.

Later heb ik ook nog is een Prismasonic lens gehad voor een weekje maar dit was eigenlijk hetzelfde als bovenstaande problemen .
Maar ik heb wel altijd interesse blijven houden om uiteindelijk zo weer te gaan draaien mits het dus op een goede manier zou kunnen ,maar gezien de huidige prijzen van de DCR lenzen wordt hem dat dus niet .
Wat me dus noch steeds aanspreekt is dan je met één anamorphische lens set up (mits dit goed staat ) geen lensmemory gebruikt en ook meer licht op het doek hebt .
Zou dan ook verder mijn HTPC met madVR de scaling laten doen tussen verschillende aspect ratio's of een vorm van lineaire stretch doen .

Heb dan ook recentelijk zoals ik een paar posts hierboven schreef de laatste Prismasonic lens gezien met een JVC N7 en dit zag er erg mooi uit met een scherp plaatje .
Deze lens kan dus wel met een kortere throw uit de voeten wat bij mij dus wel zou werken alleen blijft er dan nog het pincishion probleem over .



JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

buckler

Quote from: williams on November 28, 2022, 17:03:00

Hoi Leo alles goed met lijf en leden bij je ?

Zoals je weet heb ik je toen der tijd een negatief advies gegeven om een lens te kopen daar jezelf een 16/9 scherm hebt en de anamophische lenzen allen geschikt zijn voor 235/1 schermen .

Zelf heb ik jaren terug al een Isco 2 lens gehad en had hier toen erg veel moeite mee om een scherp plaatje te krijgen op het doek en dit was dan ook nooit echt bevredigend.
Dit kwam dan ook door een aantal punten waaronder dat de Isco 2 een heel stuk minder is kwa scherpte als een Isco 3 of een DCR lens .
Maar het grootste probleem is dat de meeste anamorphische lenzen een lange Throw Ratio nodig hebben om goed scherp te stellen en dan heb je ook nog als bijkomend probleem de pincushion.

Later heb ik ook nog is een Prismasonic lens gehad voor een weekje maar dit was eigenlijk hetzelfde als bovenstaande problemen .
Maar ik heb wel altijd interesse blijven houden om uiteindelijk zo weer te gaan draaien mits het dus op een goede manier zou kunnen ,maar gezien de huidige prijzen van de DCR lenzen wordt hem dat dus niet .
Wat me dus noch steeds aanspreekt is dan je met één anamorphische lens set up (mits dit goed staat ) geen lensmemory gebruikt en ook meer licht op het doek hebt .
Zou dan ook verder mijn HTPC met madVR de scaling laten doen tussen verschillende aspect ratio's of een vorm van lineaire stretch doen .

Heb dan ook recentelijk zoals ik een paar posts hierboven schreef de laatste Prismasonic lens gezien met een JVC N7 en dit zag er erg mooi uit met een scherp plaatje .
Deze lens kan dus wel met een kortere throw uit de voeten wat bij mij dus wel zou werken alleen blijft er dan nog het pincishion probleem over .

De DCR is 100% net zo scherp als zonder dus ik zou die zoeken mits financieel haalbaar natuurlijk.

Ps, je weet dat Werner een kleine versie DCR lens heeft wat een demo lens was en voor heel wat minder weg mocht? Dat was een maand of wat geleden en zover ik weet is die nog niet verkocht....
Misschien een optie om er een belletje aan te wijden?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

williams

Quote.      De DCR is 100% net zo scherp als zonder dus ik zou die zoeken mits financieel haalbaar natuurlijk.

Ps, je weet dat Werner een kleine versie DCR lens heeft wat een demo lens was en voor heel wat minder weg mocht? Dat was een maand of wat geleden en zover ik weet is die nog niet verkocht....
Misschien een optie om er een belletje aan te wijden?

Thanks voor de tip zal is een belletje doen naar onze zuiderburen 😊
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Teejoo

Quote from: buckler on November 28, 2022, 18:04:52
De DCR is 100% net zo scherp als zonder dus ik zou die zoeken mits financieel haalbaar natuurlijk.

Ps, je weet dat Werner een kleine versie DCR lens heeft wat een demo lens was en voor heel wat minder weg mocht? Dat was een maand of wat geleden en zover ik weet is die nog niet verkocht....
Misschien een optie om er een belletje aan te wijden?
Ja, die was ook gewoon scherp. Zeker interessant als je een JVC N serie hebt.

vanadium

Quote from: home@the movies on November 24, 2022, 08:28:05
Ik ben nog in het buitenland maar zag een mail binnenkomen van Jvc waarin ons gevraagd werd de update niet ut te voeren vanwege teveel bugs in de nieuwe update. Een beetje laat wellicht maar toch, voor iedereen die het nog niet gedaan heeft, even houden zo voorlopig tot nader bericht.

Is er al een nader bericht vanuit JVC gekomen, Werner?

vik

#1422
Er valt eigenlijk vrij weinig te melden behalve een klant die na het updaten een probleem had met een optische kabel.

Ook op AVS lijkt het allemaal mee te vallen (iets met een storm in een glas water) en slechts enkele hebben een probleem. Een typisch AVS paniek gevalletje en het eerste wat ze daar doen is het forum op duiken en klagen, terwijl de dealer vaak niet eens op de hoogte is.

Het advies: De optische kabel eruit halen voordat je de projector op start en zorgen voor een goede USB  stick (niet al te groot) . Check ook even dat de file niet corrupt is als je hem binnen haalt en verifieer de bestandsgrootte.

Van mijn kant zijn er al een aantal klanten die de update zonder problemen hebben uitgevoerd.

Kris Deering

Admission of guilt for what? We have a small handful of people on this forum that have had cable issues after the update. Compared to the number of people that have updated, what percentage are we talking about? Some reached out to JVC and they provided a troubleshooting procedure that worked for them. Some have not. All internal testing had no issues. All pre-release external testing had no issues. Now you're saying they should pull the release? Projectors still work fine in EVERY case so far with at least a cable swap or other measure.

The only thing I see so far is that they may add a line in the update that says unplug any HDMI cable before you do the update in the off chance that may help. But I've done 7 updates now with cables plugged in with ZERO issues. I have also not had a single client reach out that did the update come back with a single issue, and I've had a lot of them that have asked if they should update.

I'm sure if JVC gets enough feedback that there is a larger issue going on they will either update the procedure or pull the release. Markmon is right that there is nothing a new firmware would do for anyone experiencing a cable issue afterward. That is unfortunate for sure. I've had to replace HDMI cables before for seemingly no reason and it is frustrating, but it happens.


Quote from: vanadium on November 30, 2022, 09:04:01
Is er al een nader bericht vanuit JVC gekomen, Werner?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vanadium

Mijn NP5 heb ik zonder enige issues kunnen updaten naar 2.0, ik heb een optische 2.1 HDMI kabel. Het lijkt idd zoals Vik zegt; een storm in een glas water.

Bennie

Hier ook een probleemloze update met alle kabels gewoon aangesloten.
JVC NZ8 - Projecta HD progressive 2.80m 2.40:1 - Panasonic 9004 - Jungson AV 1000D - Doumois reference 1 - Svs SB4000