JVC laser projectoren plus NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 6 Guests are viewing this topic.

Christoffeldg

Qua motion is hier wel een misverstand vrees ik. Met motion heb ik het over motion resolution, dus beeld retentie. Bij een bewegend beeld in 60hz bv, hoe goed slaagt je projector er in om dat beeld in individuele frames weer te geven zonder dat hij "blurt" tussen de frames in. Als je 24hz film hebt, wil je net dat dat cijfer hoog ligt, omdat de image retentie er net voor zorgt dat je beeld vloeiend overkomt. OLED is hier dan weer heel goed in, maar dan krijg je net schokkerig beeld.

Nu, LCOS is sowieso niet goed in motion resolutie, maar tussen Sony en JVC is de Sony hier wel weer beter in. Dat begreep ik althans van anderen.

En over upscaling en RC. Ik weet niet goed hoe MadVR werkt, maar het nadeel hier is echt wel de latency van 100ms+ die hij toevoegt bovenop. En ook, ik noem RC een upscaler maar eigenlijk klopt dat woord niet helemaal. Het is eigenlijk een verscherper die veel beter werkt. De resolutie van het bron materiaal (van en naar welke resolutie maakt ik deze niet uit) speelt in feite geen rol. Ik weet niet wat MadVR hiermee doet.
Video: Sony VPL-HW790ES, Elite screen Aeon 135" Cinewhite,
Speakers: Bowers and Wilkins 802 D3 front, JBL 580 rear
Amplifiers: Lyngdorf stereo TDAI 2170, Lyngdorf SDA 2400, Denon 4300H Home Theatre
Equipment: PC/PS5/Xbox Series X/Switch

papaleo

#1151
Quote from: buckler on January 16, 2022, 14:10:47
Wat mij persoonlijk vroeger aan JVC stoorde was dat ik altijd ruis zag en dat zag ik bij Sony niet, de NX serie had dat ook nog een heel klein beetje (achtergrond) maar de NZ9 heeft dat dus totaal niet.
Daar lees je nergens was over maar viel mij gelijk op.
Echt een beest van een projector.


Hey Martin...grappig dat je het over 'ruis' hebt...dit ben ik in mijn demo-ervaring/uiteenzetting vergeten te vermelden.

Tijdens de demo bij Werner heb ik daar toevallig ook speciaal opgelet.
Op kijk afstand zag ik totaal geen ruis..,maar dit zie ik met mijn nx7 ook niet op deze afstand...,toen ben ik opgestaan en naar het scherm gelopen en met mijn neus (bijna) op het scherm gaan kijken en ook dan zag ik geen spoortje van onrust/ruis in het getoonde beeld deze was heel schoon en zeer rustig... 8)

Ik begrijp dat jij nu de NZ9 op een (geheel) andere manier van kijken ervaar...alle voordelen(lees:'subtiele' veranderingen) tov de lamp/NX serie geven jouw nu een andere kijkervaring waar je nu nog meer van kan genieten 😉
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

Nou, subtiele verbeteringen kan ik het niet noemen om eerlijk te zijn Leo.
Ja bij heldere films met veel licht die alleen maar overdag zijn opgenomen... dan is het inderdaad subtiel. Maar bij alle andere scenes vind ik het een flinke stap voorwaarts.
Alles is in mijn ogen een hele klap beter , het enige wat hetzelfde is gebleven is het geluids niveau wat de projector produceerd (athans vrijwel) en de scherpte (maar dat heb ik al uitgelegd).
Verder mijn petje af voor JVC.
Ik weet natuurlijk niet hoe dat is met de NZ7 en de NZ8 tov de N5 en de N7 natuurlijk.
Kan alleen praten over mijn eigen situatie
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Ik heb al eerder aangegeven wat ik van de NZ8 vind. En na inmiddels wat uren gekeken te hebben heb ik vanmiddag over het display van de Trinnov toch Dimm Light folie geplakt.. Om maar even aan te geven hoeveel meer contrast en zwart de NZ8/9 hebben door het nieuwe lichtpad. En dat terwijl het display uiteraard ook maximaal gedimd werd, maar voorheen geen issue was.

Er is verder geen andere 'chip' voor de NZ9. De 8&9 zijn gelijk, de NZ7 is op de laser en hdmi input gelijk aan de NX reeks incl de e-shift van de NX9.

Ik heb ook nog wat zitten spelen met motion enhance. Die heb ik nu eens op high gezet, en CMD op low. Dat lijkt een goede combi. Ik merk trouwens dat ik de laatste tijd met Neflix wat mindere motion heb. Is dat de bitrate of zo?

Teejoo

#1154
Quote from: riwi on January 16, 2022, 14:29:33
De review / scores zijn gedaan door een aantal mensen zonder projector/kijk ervaring. Afgezien van de gast die het host, de gast die calibreerde en die MadVR gast. De meesten die scoorden waren gewoon geinteresseerden. Ik denk dat ze af gingen op welke is het helderste, waar is het diepste blacklevel en that's it. Maar zeker wel een leuke test. Ik denk dat het gebruik van MadVR ook de zaak wel wat vertroebelt. In de video hadden ze het over een MadVR laptop?? En in de geschreven review over een Envy.
Dat idee had ik dus ook. Natuurlijk zie je verschillen tussen de verschillende projectoren, en projectorklassen. Maar goed, het is toch fijn als dat niet zo is. Dan ben je snel en goedkoop klaar denk ik dan maar.

En een processor zal altijd iets toevoegen, waarbij dat met een JVC NZ9 al minder zal zijn dan bij een X7900. Maar toevoegen doet het altijd op verschillende vlakken. Het moet vind ik wel in verhouding staan. Want met een te eenvoudige projector doe je omgedraaid een Lumagen of Envy weer te kort omdat je lang niet alle potentie eruit haalt. Dan is de projector de bottleneck.

Dat is in feite met audio hetzelfde. Je gaat geen Trinnov aansluiten op minderwaardige speakers of eindversterkers.

buckler

Volgens Kris is er een andere chip Theo, of hij doet zijn werk anders dat kan ook... dat kan 'lost in translation' zijn.
Maargoed lang verhaal kort wat het ook mag zijn hij gaat er software technisch iets anders mee om, daarom was vroeger de pixelgrid meer zichtbaar dan met de nieuwe (NZ9?) NZ lijn.
hij kon zelf ook het exacte antwoord niet geven maar had het ook geconstateerd en ging in conclaaf met JVC over wat het nu exact doet en waarom het zo is...
Nou maakt mij het verder niks uit hoe iets werkt en dat ik van het resultaat wat hij op het scherm tovert mag genieten vind ik meer dan genoeg. ;D
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Quote from: buckler on January 16, 2022, 16:00:50
Volgens Kris is er een andere chip Theo, of hij doet zijn werk anders dat kan ook... dat kan 'lost in translation' zijn.
Maargoed lang verhaal kort wat het ook mag zijn hij gaat er software technisch iets anders mee om, daarom was vroeger de pixelgrid meer zichtbaar dan met de nieuwe (NZ9?) NZ lijn.
hij kon zelf ook het exacte antwoord niet geven maar had het ook geconstateerd en ging in conclaaf met JVC over wat het nu exact doet en waarom het zo is...
Nou maakt mij het verder niks uit hoe iets werkt en dat ik van het resultaat wat hij op het scherm tovert mag genieten vind ik meer dan genoeg. ;D
Over welke chip heb je het eigenlijk?

reza

#1157
Quote from: buckler on January 16, 2022, 14:10:47

Het beeld van de NZ9 is voor mij ook echt 'anders' dan de NX, ik kan het niet echt verwoorden maar hoe gek dit ook ook mag klinken het lijkt wel of je meer ziet. Veel meer contrast , licht en diepte maar ook de 'scherpte' lijkt anders terwijl het wel exact dezelfde lens is.
Wat ik van Kris Deering begreep heeft de NZ9 een andere chip, deze zou een net zo scherp beeld neerzetten maar vrijwel zonder (zichtbaar) pixelgrid.
Misschien dat het daarom anders oogt? Geen idee. Ik heb soms het idee dat de NX9 scherper was maar dat het nu in het geheel net zo scherp is dat het maar zo 'oogt' met de NZ (brain fuck?). Best wennen maar het geheel is zeker beter (daardoor?).
De motion is absoluut verbeterd, ik heb zelfs al verschillende films in CMD 'high' gekeken en dat was tot nu toe not done, nu is het op het randje en schilt per film of het kan of niet. Je krijgt er dan een beetje 60hz gevoel van alla 'Gemini Man' van Will Smith.
Ik denk wel dat 'high' voor 90% van ons nog steeds iets te veel van het goede is overgens maar eerst was het simpelweg onmogelijk. Wie weet met latere firmware updates???


Dit is wel grappig en kan ik zeker wel begrijpen.
Wat ik nu zeg is VLOEKEN IN DE KERK, ik weet het..
Maar sinds een paar weken kijk ik ook bijna alles op CMD high..
Zelfs op mijn N5 is het 75% artefact vrij en de artefacten die ik dan wel zie kan ik gemakkelijk compenseren voordat gene wat ik er voor terug krijg! Alle films zien er "anders" ( geen oled look) uit, veel meer scherpte, diepte, contrastrijker dan cmd op low.
De hele look van de film veranderd, en vind ik echt beter. 80% van een film zijn bewegende beelden die worden altijd onscherp, nu dus "niet meer", dat is echt waanzinnig. Maar goed, je ziet soms artefacten en het klopt(mag niet) wat de JVC weg geeft, voor mij is het echter 100% winst!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Quote from: Teejoo on January 16, 2022, 16:03:53
Over welke chip heb je het eigenlijk?

Geen idee welke chip dat is die Kris bedoelt maar hij regelt het beeld verwerkings gedeelte.
Het zal wel een deel software zijn die ervoor zorgt dat er (toekomst/ontwikkeling) geen pixels en beeldlijnen meer zichtbaar zijn...geen idee. Joost mag het weten maar ik weet het niet in ieder geval
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

Quote from: reza on January 16, 2022, 16:05:01
Dit is wel grappig en kan ik zeker wel begrijpen.
Wat ik nu zeg is VLOEKEN IN DE KERK, ik weet het..
Maar sinds een paar weken kijk ik ook bijna alles op CMD high..
Zelfs op mijn N5 is het 75% artefact vrij en de artefacten die ik dan wel zie kan ik gemakkelijk compenseren voordat gene wat ik er voor terug krijg! Alle films zien er "anders" ( geen oled look) uit, veel meer scherpte, diepte, contrastrijker dan cmd op low.
De hele look van de film veranderd, en vind ik echt beter. 80% van een film zijn bewegende beelden die worden altijd onscherp, nu dus "niet meer", dat is echt waanzinnig. Maar goed, je ziet soms artefacten en het klopt(mag niet) wat de JVC weg geeft, voor mij is het echter 100% winst!

Gisteren dacht ik ook zo Reza, athans bij sommige films.
Maar inderdaad het is wel vloeken in de kerk ja....
Vik zal er wel helemaal tegen zijn want alles moet OFF  ;D :worship:
Haha, ach ieder zijn ding he
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

 :D

Viktor/Werner, vallen nu wel van hun stoel indd ^^
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Christoffeldg

Heeft er iemand al vergelijkingen gemaakt tussen de eshift van de NZ7/NX9 versus de eshiftx van de NZ8/9? Volgens wat ik begrijp kan enkel de eshiftx een volledig 8k test patroon weergeven? Iemand een idee van de kwaliteit hiervan?
Video: Sony VPL-HW790ES, Elite screen Aeon 135" Cinewhite,
Speakers: Bowers and Wilkins 802 D3 front, JBL 580 rear
Amplifiers: Lyngdorf stereo TDAI 2170, Lyngdorf SDA 2400, Denon 4300H Home Theatre
Equipment: PC/PS5/Xbox Series X/Switch

Teejoo

#1162
Quote from: buckler on January 16, 2022, 16:10:05
Geen idee welke chip dat is die Kris bedoelt maar hij regelt het beeld verwerkings gedeelte.
Het zal wel een deel software zijn die ervoor zorgt dat er (toekomst/ontwikkeling) geen pixels en beeldlijnen meer zichtbaar zijn...geen idee. Joost mag het weten maar ik weet het niet in ieder geval
Maar heb je het dan over verschil tussen de Nx serie en NZ serie Martin. Dat klopt idd, die laatste heeft veel meer horsepower vanwege het 8k verhaal. Maar volgens de Japanse JVC meneer bij Werner was het verschil tussen de NZ8 en 9 alleen de lens qua specs. Hoewel we er inmiddels dus ook achter zijn dat dat ook voor een verschil in geluidsniveau van de e-shift zorgt.

Heb je een linkje van AVS?

buckler

Quote from: Teejoo on January 16, 2022, 16:26:16
Maar heb je het dan over verschil tussen de Nx serie en NZ serie Martin. Dat klopt idd, die laatste heeft veel meer horsepower vanwege het 8k verhaal.

Ja, inderdaad Theo, daar heb ik het over.
Nog ff geen linkje maar ben nu van alles aan het sjouwen dus ben ook druk.
Ja ik heb nog een ander leven naast al deze projector onzin haha lol.

@reza, denk dat ze inderdaad van hun stoel vallen of zoals Werner dat zegt 'zetel'  :clapping:
Al vind ik zelf ook dat het zeker niet bij elke film gebruikt kan worden en er zitten zeker een hoop nadelen aan vast.
Maar met de verbeterde motion is het wel een poging waard vind ik.
Niet voor degenen die altijd al vonden dat alles uit moet, ughhhhhhh Viktor bedoel ik dan he haha lol. Mijn baas zegt altijd dat ik 'man en paard' moet noemen (al doe ik dat normaal gesproken niet natuurlijk :tongue2:)
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

vik

Ik lees op AVS dat je er een tijdje uit bent geweest en ik zou zeggen verdiep je eens wat meer in de materie. Gaming is een mooie optie maar film is waar het over het algemeen het meeste om draait. Neem een voorbeeld aan het verbeterde optische pad in de NZ8/9 wat op zeker een voordeel heeft in de film beleving. Zeker nu de projectoren meer helderheid en licht opbrengst bieden een fraaie uitkomst (hogere licht opbrengst heeft als gevolg dat je contrast verlies) dus niet alleen bij gaming. En wie weet krijgen we ooit in de toekomst nog een 8K film bron who knows maar zoals je kunt lezen voegt de 8K E-shift ook wat toe bij film.

Het valt me verder op dat je steeds blijft "hangen" bij de test patronen. De RC heeft bij film een nadelig effect en zodra je die uitzet hebben wij vast gesteld dat je overall scherpte verliest. Dit heeft ook te maken met settings en opties die verbeterd kunnen worden diep in het service menu, gecombineerd met de settings in het normale RC menu. Ook bij de vorige generatie is het niet anders. Dit staat geheel los van een test patroon of een 1:1 pixel mapping. De keuze om iets te "verscherpen" tot bijvoorbeeld een "standje terror" dat is aan ieder wat hij er mee doet. Maar het moet niet zo zijn dat het uitzetten van een RC een behoorlijk nadeel heeft.

Maar het is heel goed mogelijk dat het voor gaming absoluut een toevoegde waarde kan hebben. Onze referentie is film en geen gaming.

Dit is overigens een willekeurige post van Kris Deering over het gebruik van test patronen:

Remember, setting sharpness to eliminate artifacts in a test pattern is VASTLY different than doing it for moving content. Test patterns will always be a worst case scenario and rarely represent what you would see with moving images. You may find that using a more aggressive setting looks better for you with normal viewing. Obviously this is a season to taste thing, but just chiming in that test patterns are typically always WAY more sensitive to artifacts than any real content.

https://www.avsforum.com/threads/official-jvc-rs4100-nz9-jvc-rs3100-nz8-jvc-rs2100-nz7-owners-thread.3226551/page-184#post-61345873


Quote from: Christoffeldg on January 16, 2022, 13:07:55
Nee, nee, response rate is maar een deel van het verhaal. Voor gaming is vooral scherpte van belang. Het is ook enkel in gaming dat je effectief kan gebruik maken van een 8k resolutie, alsook 120hz in 4K. Ik denk dat als gaming voor jou niet van belang is die nieuwe LZ reeks ook minder interessant is als je de laser buiten beschouwing neemt.

Maar je hebt scherpte in meerdere dimensies. Scherpte als in "native" resolutie maar ook slimme upscaling. In die range heb je qua gaming zaken als grafische kaart gebaseerde upscalers zoals DLSS die redelijk wat geld kosten, daartegenover heb je reality creation die iets gelijkaardig doet die perfect kan samenwerken met DLSS ZONDER het toevoegen van bijkomende latency. Ik zie hier als concurrentie enkel darbee in de buurt van komen, maar die werkt enkel maar op Full HD.

Ik weet niet goed wat je bedoelt met onscherper beeld bij het uitschakelen van RC. Dat klopt niet echt, Een Sony 4K geeft gewoon elke pixel 1:1 weer met de bron zelfs zonder RC, zolang een projector dat kan geeft hij gewoon 4K weer en is dat bij elke 4K projector gelijk. Dit is ook wat het QBF patroon voor bedoeld is om te testen. RC verscherpt de bron data zodat er meer detail te zien is die er oorspronkelijk niet was.

Bij upscaling ga je trouwens altijd wel foutjes hebben. Belangrijker is wat de kost van de upscaling is qua latency, en het resultaat. En die balans is heel sterk bij RC. Daar is imo geen concurrentie voor.

Gaming monitor is wel echt voor een totaal andere doelgroep. De persoon die in zijn eentje achter een bureau zit. Waarom praten we hier over projectors voor film als je evengoed een OLED LG kunt kopen met infinite contrast, veel hogere nits, etc? Lijkt me dezelfde vraag.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Ajakkes  :D


Quote from: reza on January 16, 2022, 16:05:01
Dit is wel grappig en kan ik zeker wel begrijpen.
Wat ik nu zeg is VLOEKEN IN DE KERK, ik weet het..
Maar sinds een paar weken kijk ik ook bijna alles op CMD high..
Zelfs op mijn N5 is het 75% artefact vrij en de artefacten die ik dan wel zie kan ik gemakkelijk compenseren voordat gene wat ik er voor terug krijg! Alle films zien er "anders" ( geen oled look) uit, veel meer scherpte, diepte, contrastrijker dan cmd op low.
De hele look van de film veranderd, en vind ik echt beter. 80% van een film zijn bewegende beelden die worden altijd onscherp, nu dus "niet meer", dat is echt waanzinnig. Maar goed, je ziet soms artefacten en het klopt(mag niet) wat de JVC weg geeft, voor mij is het echter 100% winst!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Simon Kris says   :D

Nieuwe chip is mij niets over bekend in ieder geval.


Quote from: buckler on January 16, 2022, 16:00:50
Volgens Kris is er een andere chip Theo, of hij doet zijn werk anders dat kan ook... dat kan 'lost in translation' zijn.
Maargoed lang verhaal kort wat het ook mag zijn hij gaat er software technisch iets anders mee om, daarom was vroeger de pixelgrid meer zichtbaar dan met de nieuwe (NZ9?) NZ lijn.
hij kon zelf ook het exacte antwoord niet geven maar had het ook geconstateerd en ging in conclaaf met JVC over wat het nu exact doet en waarom het zo is...
Nou maakt mij het verder niks uit hoe iets werkt en dat ik van het resultaat wat hij op het scherm tovert mag genieten vind ik meer dan genoeg. ;D
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Nee hoor ik moet zeggen dat ik bij de Teejoo de CMD op low er prima uit vind zien. Ik geloof ook zeker dat het te maken heeft met de nieuwe boards.

Quote from: reza on January 16, 2022, 16:15:39
:D

Viktor/Werner, vallen nu wel van hun stoel indd ^^
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Christoffeldg

#1168
Het is grappig dat je zo vaak naar Kris Deering verwijst want ik heb vaak dezelfde discussies met hem gehad :D . Met dezelfde eind conclusie: Gaming is gewoon niet zijn focus. En dat merk je in zijn recensies alsook wat hij zegt op AVS.

Nochtans vind ik dat wel een gemiste kans. Nergens is resolutie zo belangrijk als voor games, laat dat net een kracht zijn van LCOS projectoren. Als je dan beseft hoe groot die gaming markt wel niet is en hoeveel geld er daar rond gaat (we worden ook ouder ~35). Dan zou ik net uitnodigen om dat doelpubliek vaker aan te spreken. En minder het gesprek verengen naar puur en enkel film. JVC/Sony hebben daar ook de specs voor, ze mogen daar vind ik ook wel meer in investeren naar marketing of projectie technologie verdwijnt op de achtergrond voor andere oplossingen.
Video: Sony VPL-HW790ES, Elite screen Aeon 135" Cinewhite,
Speakers: Bowers and Wilkins 802 D3 front, JBL 580 rear
Amplifiers: Lyngdorf stereo TDAI 2170, Lyngdorf SDA 2400, Denon 4300H Home Theatre
Equipment: PC/PS5/Xbox Series X/Switch

buckler

Geen ruzie maken mannen... laat gaan...
Het is maar een forum en iedereen heeft zijn eigen kijk ergenst op.
Maakt toch geen hol uit wie gelijk heeft en wie niet.
Slinger die projector maar eens aan vanavond en geniet  :popcorn:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

vik

No worries volgens mij hebben we geen ruzie hoor.  8)

Hij heeft zijn wensen en voorkeuren en daar is helemaal niets mis mee. Ik snap het ook wel want ze bieden de mogelijkheid om te gamen. Zelf ben ik ook een behoorlijke game nerd geweest en blijft ook heel erg gaaf! Vooral de stappen die zijn gemaakt sinds ik nog braaf aan het gamen was op mijn "dikke" 15 inch game monitor  :D


Quote from: buckler on January 16, 2022, 17:18:30
Geen ruzie maken mannen... laat gaan...
Het is maar een forum en iedereen heeft zijn eigen kijk ergenst op.
Maakt toch geen hol uit wie gelijk heeft en wie niet.
Slinger die projector maar eens aan vanavond en geniet  :popcorn:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Christoffeldg

Quote from: buckler on January 16, 2022, 17:18:30
Geen ruzie maken mannen... laat gaan...
Het is maar een forum en iedereen heeft zijn eigen kijk ergenst op.
Maakt toch geen hol uit wie gelijk heeft en wie niet.
Slinger die projector maar eens aan vanavond en geniet  :popcorn:

Klink ik zo hard dan? Er zijn gewoon meerdere perspectieven. Ik kan dit soort discussies nog wel leuk vinden... . En als je er van bij leert voor iedereen prima toch.

Maar eerlijk, ik ben zelf aan het twijfelen tussen een NZ7/NZ8 en mijn huidige Sony te behouden. Door hierover te schrijven en gedachten uit te wisselen helpt het mij ook om gewoon te beslissen.
Video: Sony VPL-HW790ES, Elite screen Aeon 135" Cinewhite,
Speakers: Bowers and Wilkins 802 D3 front, JBL 580 rear
Amplifiers: Lyngdorf stereo TDAI 2170, Lyngdorf SDA 2400, Denon 4300H Home Theatre
Equipment: PC/PS5/Xbox Series X/Switch

Kjelt

Quote from: reza on January 16, 2022, 16:05:01
Dit is wel grappig en kan ik zeker wel begrijpen.
Wat ik nu zeg is VLOEKEN IN DE KERK, ik weet het..
Maar sinds een paar weken kijk ik ook bijna alles op CMD high..
Dan wil je toch echt naar een Sony toe  :devil:

Kjelt

Quote from: Christoffeldg on January 16, 2022, 17:36:51
Maar eerlijk, ik ben zelf aan het twijfelen tussen een NZ7/NZ8 en mijn huidige Sony te behouden. Door hierover te schrijven en gedachten uit te wisselen helpt het mij ook om gewoon te beslissen.
Naast elkaar bekijken met gaming setup zou ik zeggen als dat voor jou de 80% kijk content is dan gewoon testen en dan beslissen.

vik

Ik kan je daar helaas niet in adviseren. Maar als je blij bent met de 760 (en terecht) zou je kunnen denken aan een externe processor zoals ik eerder heb aangehaald maar dat zal denk ik niet voldoende zijn voor een fanatieke gamer. Als je zou moeten kiezen tussen de NZ7 en NZ8 zou mijn keuze snel zijn gemaakt dan heeft de NZ8 duidelijk een voordeel t.o.v. de NZ7. De E-shift is toch wel een verbetering en ook punten in het optische pad die zijn verbeterd die ik eerder heb aangehaald.

Avs daar zit je op en daar zal ongetwijfeld genoeg worden gedeeld met betrekking tot gaming.

Quote from: Christoffeldg on January 16, 2022, 17:36:51
Klink ik zo hard dan? Er zijn gewoon meerdere perspectieven. Ik kan dit soort discussies nog wel leuk vinden... . En als je er van bij leert voor iedereen prima toch.

Maar eerlijk, ik ben zelf aan het twijfelen tussen een NZ7/NZ8 en mijn huidige Sony te behouden. Door hierover te schrijven en gedachten uit te wisselen helpt het mij ook om gewoon te beslissen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike