JVC laser projectoren plus NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

scoc

Dus als ik het goed begrijp ... ga je de eshift inspelen. Het moet niet gekker gaan worden denk ik dan  :huh2:
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Teejoo

Quote from: scoc on December 30, 2021, 00:54:09
Dus als ik het goed begrijp ... ga je de eshift inspelen. Het moet niet gekker gaan worden denk ik dan  :huh2:
Tja, aangezien het iets mechanisch is kan ik me er nog wel iets bij voorstellen. Maar ik verwacht niet dat het opeens helemaal gaat verdwijnen.

Gisteren wel Jungle Cruise gekeken met E-shift aan en toen er geen last van gehad omdat daar dus blijkbaar geen echt stille momenten inzitten. Verder had ik de projector provisorisch nog wat meer gedempt dan ik normaal al heb.

papaleo

Is een Dolby-Atmos koptelefoon niets voor jouw...? Daarmee elimineer je ook alle omringende 'bij' geluidjes :D :tongue2:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

papaleo

Quote from: Teejoo on December 29, 2021, 21:07:07
Dat vond ik dus ook bij de NX9. Maar deze voegt wel iets toe.

Maar los daarvan, ook zonder e-shift is het een plaatje.
Ik ben wel benieuwd of er met deze nieuwe e-shift zichtbare beweging-scherpte is/wordt toegevoegd...en je deze dan ook daadwerkelijk ziet tov zonde e-shift of is er alleen meer scherpte bij stilstaande beelden zoals foto's?
Want bij het 'oude' e-shift systeem vond ik dat bij bewegende beelden het juist wat softer werd ipv scherper.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

Quote from: Teejoo on December 29, 2021, 19:44:34
Ik dacht dat die motion optie alleen op de extreme kwam? Als het ook op de pro gaat komen wordt het wel interessant!

Ik kreeg heel toevallig vanmiddag het antwoord dat ze ernaar gekeken hebben maar dat de motion interpolatie niet op de Pro komt , omdat het teveel computer power kost wat de Pro niet aan zou kunnen in combinatie met alle andere algo's en toekomstige algo's.
Jammer...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

scoc

Quote from: buckler on December 30, 2021, 20:11:28
Ik kreeg heel toevallig vanmiddag het antwoord dat ze ernaar gekeken hebben maar dat de motion interpolatie niet op de Pro komt , omdat het teveel computer power kost wat de Pro niet aan zou kunnen in combinatie met alle andere algo's en toekomstige algo's.
Jammer...

De echte reden zal eerder zijn dat men bewust features enkel in de hoogste reeks wil houden om deze dan voor hen interessanter te maken maw lees meer opbrengt. Men kan gerust die feature toevoegen aan de Pro met een disclaimer dat je dan andere algo's niet in parallel kunt gebruiken zodat de keuze bij de gebruiker ligt. Maar werkelijk, 15000€ voor een Envy Extreme ... hier in Vlaanderen zeggen wij dan "goe zot" (= die zijn helemaal gek geworden) 😏
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

buckler

Ja ben ik zeker met je eens Shani, €9000 en €15000 is gewoon te gek... nou ben ik wel van mening dat het natuurlijk wel schilt wat voor andere spullen je heb staan. Bij een Epson van €2999 zou ik het ook niet aanschaffen maar bij een projector van €25000 en een stereo van €75000 word het al een heel ander perspectief natuurlijk.
Maar dat de prijs te hoog is ben ik absoluut met je eens.
Mijn redenering was dat 8k native toch niet komt de komende 15 jaar en mocht dat wel eerder komen dan heeft Mathias mij beloofd dat ze dat werkend gaan krijgen op de Pro ook al werd dat niet aangegeven in de specs, 'we gaan de Pro eigenaren hier niet mee in de kou laten staan' zei hij en dan vinden we op zeker een oplossing via software.
Het enige wat je dan als Pro eigenaar mist is de motion interpolatie , wat ik wel een dingetje vind en erg jammer maargoed dat kan de projector ook en zal alleen maar beter en beter worden dus eigenlijk valt dat gemis ook wel mee. En de geometri correction wat voor A-lens gebruikers wel een erg mooie algo is moet ik zeggen. Bij mij zat die eerst er ook in beta op en het was heel mooi hoor maar ik moest heel weinig corriseren en kan absoluut zonder.
Vandaar de Pro dus voor mij en toch er een goed gevoel bij hebben want man wat werkt dat apparaat toch mooi en goed. Er zitten zoveel mooie algo's op en alles werkt als een trein, en ik gebruik er ook heel veel van en heel vaak. Het is zo'n mooi product en zo makkelijk in gebruik dat ik ondanks het hoge prijskaartje er enorm blij mee ben dat ik toendertijd de stap heb gezet plus hij zal alleen maar beter en beter worden.
Als je de verschillen ziet met en zonder Envy dan kom je eigenlijk tot de conclusie dat je met een projector niet zonder video processor kan.
Ja, ook zijn ze ALLEMAAL te hoog geprijst... en mijn motto is ondertussen wel bekend, al dze spullen zoals schermen processors DCR lenzen etc etc zijn voor je leven en een projector is een 'passant'
Kijk en wat ik net ook al schreef bij een projector die goedkoper is dan een video processor deed ik het ook niet hoor en iedereen moet het voor zich zelf uitmaken natuurlijk maar op een ding heb je zeker gelijk... ze zijn gewoon te duur in aanschaf.
Maar laten we nu maar weer on topic gaan. JVC NZ serie.
En laat Werner nu begonnen zijn aan mijn NZ9  :popcorn:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

Quote from: buckler on December 31, 2021, 12:40:13

En laat Werner nu begonnen zijn aan mijn NZ9  :popcorn:

Mooi 2022 vooruitzicht voor je Martin... 8) :worship:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

Quote from: papaleo on December 31, 2021, 12:46:31
Mooi 2022 vooruitzicht voor je Martin... 8) :worship:

absoluut Leo, ik zie jou ook nog wel 'overstag' gaan...  :P
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

Quote from: buckler on December 31, 2021, 12:49:52
absoluut Leo, ik zie jou ook nog wel 'overstag' gaan...  :P

Dat het kriebelt...,ja dat doet het zeker en de dokter had hier ook niets voor(lees:tegen) maw ik heb het moeilijk  :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Richard70…

Quote from: papaleo on December 31, 2021, 12:53:10
Dat het kriebelt...,ja dat doet het zeker en de dokter had hier ook niets voor(lees:tegen) maw ik heb het moeilijk  :D
Krabbelen is goedkoper  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Bennie

Ik denk dat het bij heel veel mensen aan alle kanten kriebelt😅🤣
JVC NZ8 - Projecta HD progressive 2.80m 2.40:1 - Panasonic 9004 - Jungson AV 1000D - Doumois reference 1 - Svs SB4000

papaleo

Quote from: papaleo on December 30, 2021, 19:48:00
Ik ben wel benieuwd of er met deze nieuwe e-shift zichtbare beweging-scherpte is/wordt toegevoegd...en je deze dan ook daadwerkelijk ziet tov zonde e-shift of is er alleen meer scherpte bij stilstaande beelden zoals foto's?
Want bij het 'oude' e-shift systeem vond ik dat bij bewegende beelden het juist wat softer werd ipv scherper.

Bij deze quote ik mezelf maar even...
Nu weet ik dat er 'nog' niet veel hier antwoord op kunnen geven...dus Teejoo kom maar op ,hoe ervaar jij dit nu?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

#1038
Quote from: papaleo on January  2, 2022, 18:05:32
Bij deze quote ik mezelf maar even...
Nu weet ik dat er 'nog' niet veel hier antwoord op kunnen geven...dus Teejoo kom maar op ,hoe ervaar jij dit nu?
Ik vind het ook goed zichtbaar met bewegende beelden. Wat ik iets minder vind is dat tegelijkertijd de ondertiteling iets prominenter benadrukt wordt. Niet alleen scherper, maar een beetje alsof er diepte in zit. Alsof de ondertiteling een een ander vlak zit nu ik er zo over nadenk.
Maar los daarvan is het echt anders qua look tov die in de NX9.

papaleo

#1039
Quote from: Teejoo on January  2, 2022, 18:30:04
Ik vind het ook goed zichtbaar met bewegende beelden. Wat ik iets minder vind is dat tegelijkertijd de ondertiteling iets prominenter benadrukt wordt. Niet alleen scherper, maar een beetje alsof er diepte in zit. Of dat de ondertiteling een een ander vlak zit nu ik er zo over nadenk.
Maar los daarvan is het echt anders qua look tov die in de NX9.

Mooi... 8)  8)  :worship:


Tenminste...ik voel abrupt de kriebel weer opkomen  :D
Quote from: papaleo on December 31, 2021, 12:53:10
Dat het kriebelt...,ja dat doet het zeker en de dokter had hier ook niets voor(lees:tegen) maw ik heb het moeilijk  :D

Ben benieuwd wanneer de NZ8 ergens (in de buurt) in demo komt te staan  ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

QuoteBen benieuwd wanneer de NZ8 ergens (in de buurt) in demo komt te staan  ::)
« Last Edit: Yesterday at 19:19:20 by papaleo »

Dat is bij ons reeds het geval, als je een afspraak wil maken, doe gerust. Ik moet hem wel nog kalibreren aangezien ik net uit vakantie ben en het toestel geleverd is terwijl ik weg was.

Gr
Werner

buckler

Ook ik heb ondertussen mijn nieuwe NZ9 hangen... want afgelopen weekend hebben Werner en ik de nieuwe projector opgehangen en al een aantal dingen kunnen doen.
Mijn NX9 had ik al verkocht van de week dus het paste mooi qua overgang en zat ik gelukkig niet zonder projector.

We hebben tot nu toe alleen nog maar de SDR rec709 kunnen zien want alleen daarvoor hebben we de 3D lut calibratie in de Envy kunnen maken en zaterdag gaan we samen verder en gaan we beginnen aan de 3D lut voor de bt2020 en perfectioneren van de DCR lens positie want dat is nog niet zo simpel als je die goed wilt hebben.
Maargoed volgende week weet ik meer maar voor nu heb ik dus alleen een uurtje of wat Blu Rays kunnen kijken.

Mid laser geluid is denk ik hetzelfde als standje low op mijn NX9, high laser is volgens mij hetzelfde of een piep klein beetje zachter dan de NX9.
Maargoed de SDR 709 staat in mid stand bij mij.
Ik wou eerst de 8K eshift alleen gebruiken in de bt2020 afstelling maar zelfs in de SDR gaf dit al een flinke verbetering.
Scherpte weet ik niet, denk dat dat niks uitmaak met mijn NX9 , moet wel zeggen dat mijn NX9 rag en rag scherp was dus als deze gelijk is is dat meer dan prima voor mij maar bij HDR films ga ik dat straks waarschijnlijk nog beter kunnen beoordelen. Even wachten daarop dus, wat niet erg is want ik heb deze week zoveel te doen dat ik toch geen tijd heb.
De 8k eshift was vrijwel niet te horen en geeft geen enkel probleem als die aanstaat.
Laser dimming (mode 1) werkt wel aardig goed vind ik en zoals Theo al aangaf valt het best vaak op dat hij naar volledig zwart gaat, gaaf om te zien.
Verder komt er een enorme bak licht uit, echt niet normaal en flink wat meer dan de NX9 maar wat mij het meeste opviel is dat het totale beeld gewoon heel anders is dan ik gewend was van de NX9. Laser geeft daar toch wel iets speciaals in vind ik, het lijkt wel nog meer naar reality achtige beelden te neigen en wat minder filmisch en met een enorme diepte in het beeld. Werner noemde het een flat panel tv LOL. Het syncen gaat ook sneller maar had van mij nog sneller gemogen, hetzelfde geldt voor het direct aan en uitgaan wat bij mijn LS10000 direct was en nu wel ietsje langer duurt maar in alle eerlijkheid maakt dit natuurlijk geen bal uit. Het beeld doet ook wat rustiger aan lijkt het wel al is dat moeilijk te beschrijven.
Ik zie ook echt 'meer' in een film, alles is wat meer aanwezig en met meer licht en meer contrast geeft het toch wel een bijzonder plaatje. Als ik bv naar Avatar kijk lijkt het net of ik naar een ander film zit te kijken dan ik altijd gedaan heb, vrij bizar.
Ik heb zoveel licht dat we makkelijk met de iris naar -12 konden en dan zie dat dat ten goede komt van het contrast, want een bom contrast heeft hij zeker.
Eerste indrukken zijn dus erg goed en zo als ik het nu ik kan schatten vind ik het een grote sprong voorwaarts en dit had ik niet verwacht. Dit klinkt misschien gek maar de stap van mijn LS10000 laser naar mijn NX9 leek kleinder dan van de NX9 naar deze NZ9.
Maar zoals ik zeg is het een totaal andere look dan ik van de NX9 gewend was.
Nu zaterdag nog de DCR lens positie wat perfectioneren en gaan beginnen met de HDR 3D lut.
De eerste indruk is enorm goed maar ik moet ook eerlijk zijn dat ik wel zal moeten wennen aan het beeld want het ziet er best wat anders uit qua looks.
Wil dit nu allemaal zeggen dat deze NZ9 mega uber goed is en de NX9 niks... nee zeker niet. Sterker nog bij sommige films val je steil achterover hoe goed de NZ9 is en een hoeveel beter plaatje hij weergeeft maar ik heb ook films gezien die vrijwel niks of beter gezegd weinig uitmaakte want de NX9 is zeker geen prutsdingetje. Als je een NX9 nog kan vinden zou ik persoonlijk die toch zeker overwegen als je die kan krijgen voor de helft van de prijs van een NZ9.
Maargoed zoals ik in het begin al schreef we moeten de bt2020 calibratie nog doen dus heel eerlijk gezegd kan ik dan pas mijn echte mening geven maar het verschil op SDR rec709 is groter dan ik in eerste instantie had verwacht.
Ps, ik weet niet 100% zeker of dit klopt en of dit uberhaupt ook hier in europa is maar ik las toevallig vandaag op het AVS forum dat ze Amerika vanaf 1feb de JVC NZ prijzen gaan verhogen.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

papaleo

Jammer om te lezen dat je niet 'n beetje enthousiast bent...,maar Super-Enthousiast en in je nopjes bent met dit 'kanon'  8) :worship:
Van harte gefeliciteerd en heel veel kijk-uurtjes... :thumbs-up:
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

buckler

Quote from: papaleo on January  3, 2022, 18:58:02
Jammer om te lezen dat je niet 'n beetje enthousiast bent...,maar Super-Enthousiast en in je nopjes bent met dit 'kanon'  8) :worship:
Van harte gefeliciteerd en heel veel kijk-uurtjes... :thumbs-up:

Dank je wel Leo, komt ook goed.
Ben nu ff blu ray's aan het kijken en man wat is dat goed zeg...
Niet normaal wat een niveau, dit is echt absurt.
En een diepte in het beeld, lijkt wel 3d
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Kjelt

#1044
Mooi Buckler, altijd goed om voor al dat extra geld veel extra kijk beleving en beeldkwaliteit terug te ontvangen. Veel kijk plezier.

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Quote from: buckler on January  3, 2022, 18:30:15
Ook ik heb ondertussen mijn nieuwe NZ9 hangen... want afgelopen weekend hebben Werner en ik de nieuwe projector opgehangen en al een aantal dingen kunnen doen.
Mijn NX9 had ik al verkocht van de week dus het paste mooi qua overgang en zat ik gelukkig niet zonder projector.

We hebben tot nu toe alleen nog maar de SDR rec709 kunnen zien want alleen daarvoor hebben we de 3D lut calibratie in de Envy kunnen maken en zaterdag gaan we samen verder en gaan we beginnen aan de 3D lut voor de bt2020 en perfectioneren van de DCR lens positie want dat is nog niet zo simpel als je die goed wilt hebben.
Maargoed volgende week weet ik meer maar voor nu heb ik dus alleen een uurtje of wat Blu Rays kunnen kijken.

Mid laser geluid is denk ik hetzelfde als standje low op mijn NX9, high laser is volgens mij hetzelfde of een piep klein beetje zachter dan de NX9.
Maargoed de SDR 709 staat in mid stand bij mij.
Ik wou eerst de 8K eshift alleen gebruiken in de bt2020 afstelling maar zelfs in de SDR gaf dit al een flinke verbetering.
Scherpte weet ik niet, denk dat dat niks uitmaak met mijn NX9 , moet wel zeggen dat mijn NX9 rag en rag scherp was dus als deze gelijk is is dat meer dan prima voor mij maar bij HDR films ga ik dat straks waarschijnlijk nog beter kunnen beoordelen. Even wachten daarop dus, wat niet erg is want ik heb deze week zoveel te doen dat ik toch geen tijd heb.
De 8k eshift was vrijwel niet te horen en geeft geen enkel probleem als die aanstaat.
Laser dimming (mode 1) werkt wel aardig goed vind ik en zoals Theo al aangaf valt het best vaak op dat hij naar volledig zwart gaat, gaaf om te zien.
Verder komt er een enorme bak licht uit, echt niet normaal en flink wat meer dan de NX9 maar wat mij het meeste opviel is dat het totale beeld gewoon heel anders is dan ik gewend was van de NX9. Laser geeft daar toch wel iets speciaals in vind ik, het lijkt wel nog meer naar reality achtige beelden te neigen en wat minder filmisch en met een enorme diepte in het beeld. Werner noemde het een flat panel tv LOL. Het syncen gaat ook sneller maar had van mij nog sneller gemogen, hetzelfde geldt voor het direct aan en uitgaan wat bij mijn LS10000 direct was en nu wel ietsje langer duurt maar in alle eerlijkheid maakt dit natuurlijk geen bal uit. Het beeld doet ook wat rustiger aan lijkt het wel al is dat moeilijk te beschrijven.
Ik zie ook echt 'meer' in een film, alles is wat meer aanwezig en met meer licht en meer contrast geeft het toch wel een bijzonder plaatje. Als ik bv naar Avatar kijk lijkt het net of ik naar een ander film zit te kijken dan ik altijd gedaan heb, vrij bizar.
Ik heb zoveel licht dat we makkelijk met de iris naar -12 konden en dan zie dat dat ten goede komt van het contrast, want een bom contrast heeft hij zeker.
Eerste indrukken zijn dus erg goed en zo als ik het nu ik kan schatten vind ik het een grote sprong voorwaarts en dit had ik niet verwacht. Dit klinkt misschien gek maar de stap van mijn LS10000 laser naar mijn NX9 leek kleinder dan van de NX9 naar deze NZ9.
Maar zoals ik zeg is het een totaal andere look dan ik van de NX9 gewend was.
Nu zaterdag nog de DCR lens positie wat perfectioneren en gaan beginnen met de HDR 3D lut.
De eerste indruk is enorm goed maar ik moet ook eerlijk zijn dat ik wel zal moeten wennen aan het beeld want het ziet er best wat anders uit qua looks.
Wil dit nu allemaal zeggen dat deze NZ9 mega uber goed is en de NX9 niks... nee zeker niet. Sterker nog bij sommige films val je steil achterover hoe goed de NZ9 is en een hoeveel beter plaatje hij weergeeft maar ik heb ook films gezien die vrijwel niks of beter gezegd weinig uitmaakte want de NX9 is zeker geen prutsdingetje. Als je een NX9 nog kan vinden zou ik persoonlijk die toch zeker overwegen als je die kan krijgen voor de helft van de prijs van een NZ9.
Maargoed zoals ik in het begin al schreef we moeten de bt2020 calibratie nog doen dus heel eerlijk gezegd kan ik dan pas mijn echte mening geven maar het verschil op SDR rec709 is groter dan ik in eerste instantie had verwacht.
Ps, ik weet niet 100% zeker of dit klopt en of dit uberhaupt ook hier in europa is maar ik las toevallig vandaag op het AVS forum dat ze Amerika vanaf 1feb de JVC NZ prijzen gaan verhogen.
Ik las het idd ook op AVS over die prijsverhoging. Beetje absurd zo snel na de introductie.
Ik vind het beeld ook nog anders, maar dat komt bij mij omdat het nog niet gekalibreerd is vergeleken met de N7 die ik er nu even naast heb staan. Ook geeft hij echt veel meer licht zoals ik al eerder aangaf, en dat is ook verraderlijk omdat te veel licht ook weer een negatieve impact heeft op het beeld. Al is het maar dat je ogen gaan knijpen. Ik vraag me echt af of je straks high lamp nodig gaat hebben, al helemaal met een envy ervoor.

Wat gewoon erg sterk is is het verbeterde lichtpad. Dat hebben ze echt goed gedaan.

home@the movies

QuoteOok geeft hij echt veel meer licht zoals ik al eerder aangaf, en dat is ook verraderlijk omdat te veel licht ook weer een negatieve impact heeft op het beeld. Al is het maar dat je ogen gaan knijpen. Ik vraag me echt af of je straks high lamp nodig gaat hebben, al helemaal met een envy ervoor.

Martin en teveel licht, dat is onmogelijk ;D ;D hoe hard ik ook mijn best doe om hem op andere gedachten te brengen, het lukt niet  ;D
Tja, wat kan ik zeggen, hij is een lasser van beroep hé, die mannen zijn wel wat licht gewoon   8) 8) 8) 8) 8)

Teejoo

#1049
Quote from: home@the movies on January  4, 2022, 20:35:06
Martin en teveel licht, dat is onmogelijk ;D ;D hoe hard ik ook mijn best doe om hem op andere gedachten te brengen, het lukt niet  ;D
Tja, wat kan ik zeggen, hij is een lasser van beroep hé, die mannen zijn wel wat licht gewoon   8) 8) 8) 8) 8)
Ah, lasser van beroep! Dan begrijp ik het Werner! Ik dacht dat hij altijd een grapje maakte met z'n lasbril  :D.