JVC laser projectoren plus NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

sunakun and 10 Guests are viewing this topic.

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo


vik

Als eerste indruk eigenlijk niets toe te voegen aan Teejoo, behalve het stukje E-shift en vind ik wel van belang om er even bij te vermelden. Je hoort de E-shift werken maar het is geen storend hoog frequent geluid of iets in die richting. Teejoo beoordeelt de projector zonder film geluid (en dat mag uiteraard) en als je gewoon een film opzet hoor je dit niet.

Nogmaals veel plezier Teejoo!  8)

p.s. de QBF ziet er super scherp uit en klopt ook wel met de scherpte die we bij jou hebben ervaren.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Die opties staan lijn recht tegenover elkaar. De low latency mode is een pure direct modus om er voor te zorgen dat de JVC zo min mogelijk processing toepast en het paneel sneller reageert. Je kunt afhankelijk van de kwaliteit van je bron ook een vloeiendere motion bereiken met enkel de LL geactiveerd dus zonder het toepassen van de CMD.  Met CMD voeg je juist weer een extra processing toe. Bovendien kun je LL en CMD ook niet tegelijk toepassen dat is ook al het geval met je huidige NX9.  Bij de nieuwe lasers zijn de algorimtes net weer even anders met gebruik van de LL functie.

Quote from: buckler on December 26, 2021, 11:48:39
Vind ik wel jammer moet ik zeggen want had graag met motion on en low latency on gedraaid...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Quote from: vik on December 29, 2021, 15:20:42
Als eerste indruk eigenlijk niets toe te voegen aan Teejoo, behalve het stukje E-shift en vind ik wel van belang om er even bij te vermelden. Je hoort de E-shift werken maar het is geen storend hoog frequent geluid of iets in die richting. Teejoo beoordeelt de projector zonder film geluid (en dat mag uiteraard) en als je gewoon een film opzet hoor je dit niet.

Nogmaals veel plezier Teejoo!  8)

p.s. de QBF ziet er super scherp uit en klopt ook wel met de scherpte die we bij jou hebben ervaren.
Met dien verstande dat je in een film ook mooie stille momenten hebt ;-). Nee, ik realiseer me dat ik hier heel kritisch over ben, maar juist een doodse stilte tijdens een stil moment in een film is juist prachtig. Maar het geluid is idd minder storend dan de oude e-shift versie begreep ik van jou. Ik ga nog kijken of ik extra kan dempen  ;)

De projector maakt sowieso een iets harder/andere freq geluid vergeleken met de N7, en minder constant. Maar dit is verder in real life niet storend.


vik

Bij de zone afstelling gaat de JVC alles herberekenen en corrigeren en dan lever je uiteindelijk in op scherpte.

Quote from: papaleo on December 27, 2021, 22:08:06
Ik neem aan dat jij ook geen zone afstelling gebruikt met het uitlijnen van het panel?
Of het moet 'dramatisch' slecht zijn...,tja dan moet je wel maar het kost alleen maar processor kracht en die kan je beter voor wat anders reserveren.  ;)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

De NZ7 van Scoc daarin tegen maakt wel een wat hoogfrequent geluid met gebruik van de E-shift dat klopt. (Anders als die van jou. )

Maar als we sommige berichten mogen geloven op AVS dan is de kans groot dat het E-shift geluid verdwijnt (soort van E-shift inspelen)  :colgate:

p.s. CMD op low ziet er overigens voor mijn gevoel prima uit! En dat hoor je van iemand die er een schurft hekel aan heeft  :P

Quote from: Teejoo on December 29, 2021, 15:47:51
Met dien verstande dat je in een film ook mooie stille momenten hebt ;-). Nee, ik realiseer me dat ik hier heel kritisch over ben, maar juist een doodse stilte tijdens een stil moment in een film is juist prachtig. Maar het geluid is idd minder storend dan de oude e-shift versie begreep ik van jou. Ik ga nog kijken of ik extra kan dempen  ;)

De projector maakt sowieso een iets harder/andere freq geluid vergeleken met de N7, en minder constant. Maar dit is verder in real life niet storend.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

Quote from: vik on December 29, 2021, 15:47:29
Die opties staan lijn recht tegenover elkaar. De low latency mode is een pure direct modus om er voor te zorgen dat de JVC zo min mogelijk processing toepast en het paneel sneller reageert. Je kunt afhankelijk van de kwaliteit van je bron ook een vloeiendere motion bereiken met enkel de LL geactiveerd dus zonder het toepassen van de CMD.  Met CMD voeg je juist weer een extra processing toe. Bovendien kun je LL en CMD ook niet tegelijk toepassen dat is ook al het geval met je huidige NX9.  Bij de nieuwe lasers zijn de algorimtes net weer even anders met gebruik van de LL functie.

Dat weet ik Viktor maar er komt voor mij waarschijnlijk wel een oplossing voor... op de Envy komt binnenkort de algo's motion en frame interpolatie dus dan kan het wel beiden lijkt mij.
Nu bij mijn NX9 staat de LL off want het beeld word er niet echt (veel)beter op maar bij de NZ9 schijnt dat nu wel het geval te zijn vandaar mijn gedacht, niks meer dan dat hoor.

We gaan het wel meemaken, en hopenlijk op zeer korte termijn  ;)
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

#1008
Wat ik las is dat bij de meeste NZ7 zowiezo de e-shift al harder klinkt... de NZ8/9 zouden zachter klinken.
Ik weet de oplossing wel hoor, een hushbox erom heen Theodoris  O0

Offffffff... gewoon op high lamp gaan draaien en dan hoor je hem ook niet LOL  :worship:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Kjelt

Quote from: buckler on December 29, 2021, 17:04:35
Ik weet de oplossing wel hoor, een hushbox erom heen Theodoris  O0
Nee gewoon kozijn er uit, uitbouwen naar een projectorkamertje buiten en er tussen een 99,99% vol spectrum lichtdoorlatend glas van Edmund optics  8)  :D

Teejoo

Misschien een stomme vraag, maar zit er verschil in de laserbron tussen bijv. Sony en de JVC?

papaleo

Quote from: buckler on December 29, 2021, 17:04:35
Wat ik las is dat bij de meeste N7 zowiezo de e-shift al harder klinkt... de NZ8/9 zouden zachter klinken.
Ik weet de oplossing wel hoor, een hushbox erom heen Theodoris  O0

Offffffff... gewoon op high lamp gaan draaien en dan hoor je hem ook niet LOL  :worship:
De N7 heeft geen e-shift...,maar dat wist je (waarschijnlijk) al  ;) met een slip of the pen bedoelde je denk ik de NX9.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

Quote from: papaleo on December 29, 2021, 18:21:43
De N7 heeft geen e-shift...,maar dat wist je (waarschijnlijk) al  ;) met een slip of the pen bedoelde je denk ik de NX9.
Ik denk de NZ7. Die heeft ook de techniek van de NX9.

papaleo

Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

Quote from: Teejoo on December 29, 2021, 18:02:27
Misschien een stomme vraag, maar zit er verschil in de laserbron tussen bijv. Sony en de JVC?
Ja maar wat precies het verschil is kan ik niet zo 1,2,3 vinden.
Wel dat de duurste Sony twee lasers heeft, eentje voor donkerrood om nog betere kleurweergave te behalen. Maar die kost een ton.

buckler

Hersteld....
Ja eten en tegelijkertijd typen op je mobieltje gaat soms niet altijd even goed...
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

vik

De 380 Sony laser gebruikt een extra rode laser plus twee blauwer lasers. Als je goed kijkt zie je ook een lichte rode sparkle in beeld. De rest is enkel een blauwe laser voor zover ik het heb begrepen.

Quote from: Teejoo on December 29, 2021, 18:02:27
Misschien een stomme vraag, maar zit er verschil in de laserbron tussen bijv. Sony en de JVC?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

De high modus is niets vergeleken met die van de JVC dla Z1 laser.  :colgate:  :devil:

Quote from: buckler on December 29, 2021, 17:04:35
Wat ik las is dat bij de meeste NZ7 zowiezo de e-shift al harder klinkt... de NZ8/9 zouden zachter klinken.
Ik weet de oplossing wel hoor, een hushbox erom heen Theodoris  O0

Offffffff... gewoon op high lamp gaan draaien en dan hoor je hem ook niet LOL  :worship:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Quote from: vik on December 29, 2021, 19:06:22
De high modus is niets vergeleken met die van de JVC dla Z1 laser.  :colgate:  :devil:
Martin draait er z'n hand niet voor om! Arrow gaf aan dat de Z1 ongeveer dit effect had:



@Martin: ik denk dat je met de mid laserstand al een heel eind komt!

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

Ha gaaf vergelijk ja... ik had hem inderdaad al gezien en vind het wel goed gevonden.

Je kent mijn moto he: hoe meer licht hoe beter, dan maar kijken met een lasbril op  :thumbs-up:
Ik draai nu ook hdr op high lamp en nooit een seconde gedacht dat het te hard was.
Zal wel bedrijfsdoof zijn haha lol
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Quote from: buckler on December 29, 2021, 16:56:57
Dat weet ik Viktor maar er komt voor mij waarschijnlijk wel een oplossing voor... op de Envy komt binnenkort de algo's motion en frame interpolatie dus dan kan het wel beiden lijkt mij.
Nu bij mijn NX9 staat de LL off want het beeld word er niet echt (veel)beter op maar bij de NZ9 schijnt dat nu wel het geval te zijn vandaar mijn gedacht, niks meer dan dat hoor.

We gaan het wel meemaken, en hopenlijk op zeer korte termijn  ;)
Ik dacht dat die motion optie alleen op de extreme kwam? Als het ook op de pro gaat komen wordt het wel interessant!

buckler

Dat klopt ,in eerste instantie, maar Mathias heeft tegen mij gezegd dat dat nog bekeken word (net zoals ze er alles aan doen om straks 8k te kunnen spelen op de Pro zodra er matriaal van uitkomt... ooit).
De motion interpolatie komt zowiezo eerst in de beta software en die heb ik ook. Blijkt het een enorme meerwaarde en die algo gaat inderdaad alleen naar de Extreme dan blijf ik wel in die beta draaien LOL
Er komt ook ik dacht in '22 een videokaart upgrade aan zodat de Pro meer 'aankan' dus we zien wel hoe dat uitpakt.
Mogelijkheden zat dus, maar ik zit al een poosje te zeuren om die NLS+ en Auto Lip Sync en de NLS is er nu dus hopelijk is de Auto Lip Sync de volgende.

Verder echt een top ding, ik zat van de week wat oudere films te kijken en als je dan de ruisonderdrukking en scherpte algo's gebruikt is het ongelooflijk wat hij daar van maakt.

Maargoed maar weer ff ontopic
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

scoc

Quote from: vik on December 29, 2021, 16:01:11
De NZ7 van Scoc daarin tegen maakt wel een wat hoogfrequent geluid met gebruik van de E-shift dat klopt. (Anders als die van jou. )

Maar als we sommige berichten mogen geloven op AVS dan is de kans groot dat het E-shift geluid verdwijnt (soort van E-shift inspelen)  :colgate:

p.s. CMD op low ziet er overigens voor mijn gevoel prima uit! En dat hoor je van iemand die er een schurft hekel aan heeft  :P

Ik wou net zeggen ... die e-shift op de NZ7 blijf je gewoon horen als een toch wel hoorbaar irritant mechanisch geluid. En het maakt mij niet uit of je dat dan wel of niet hoort op normaal volume tijdens de film maar het hoort gewoon niet en tijdens stillere momenten tijdens een film blijf je het horen. Verder vond ik het op 1ste zicht niet veel toevoegen dus die e-shift blijft gewoon uit (net zoals op mijn JVC X7000 vroeger).
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Teejoo

Quote from: scoc on December 29, 2021, 20:16:09
Ik wou net zeggen ... die e-shift op de NZ7 blijf je gewoon horen als een toch wel hoorbaar irritant mechanisch geluid. En het maakt mij niet uit of je dat dan wel of niet hoort op normaal volume tijdens de film maar het hoort gewoon niet en tijdens stillere momenten tijdens een film blijf je het horen. Verder vond ik het op 1ste zicht niet veel toevoegen dus die e-shift blijft gewoon uit (net zoals op mijn JVC X7000 vroeger).
Dat vond ik dus ook bij de NX9. Maar deze voegt wel iets toe. Ik laat de projector de komende dagen eens overdag uren maken met e-shift aan om te kijken of het geluid afneemt.

Maar los daarvan, ook zonder e-shift is het een plaatje.