JVC laser projectoren plus NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 8 Guests are viewing this topic.

Teejoo

Quote from: buckler on December 11, 2021, 18:29:11
Van wat ik gelezen heb is die er niet... schijnt flink stil te zijn.
De 8k X shift schijnt heel goed te werken en bijna te 'ogen' als een frame interpolatie maar dan zonder de soap opera look. Klinkt voor mij wat apart maar het trekt wel mijn interesse.
We gaan het wel zien hoor.

Wanneer komt jou unit?
Ik las het hier: https://www.avsforum.com/threads/official-jvc-rs4100-nz9-jvc-rs3100-nz8-jvc-rs2100-nz7-owners-thread.3226551/post-61254470

Geen idee wanneer die van mij komt.

vik

Voor de NZ7, NZ8 en NZ9 geldt ook hier 2+1 jaar garantie.   8)

Quote from: Teejoo on December 11, 2021, 00:28:45
Interessant: Hij zegt: "In ,,Modus 2" ist dieser unendlich, weil der Laser bei einer Schwarzblende einfach ausschaltet."

Op AVS gaven ze juist aan dat er geen complete black out zou zijn?

Verder: Garantie: 2 Jahre (3 Jahre bei Fachhändlerkauf)

3 Jaar garantie: Is dat nu de standaard garantie?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo


Teejoo

#903
Hoe zit het eigenlijk met externe scalers ivm de actuele JVC firmware? Ik kan me herinneren dat men bij de NX serie de software niet kon updaten omdat er dan geen preset meer was die kon omgaan met SDR2020. Of is dat inmiddels alweer achterhaald?

vik

Een stukje uit de review NZ9 van Kris Deering



The NZ9 offers the same automatic picture modes JVC introduced in its last projector firmware update. These include the ability to assign specific custom picture modes for 2D, 3D, HDR, and HLG input formats. I'd still like to see JVC add a custom setting for input signals that use the BT.2020 color space but are not HDR, though this use case is specifically for outboard video processors and ultimately not important for most viewers.

Quote from: Teejoo on December 12, 2021, 19:05:18
Hoe zit het eigenlijk met externe scalers ivm de actuele JVC firmware? Ik kan me herinneren dat men bij de NX serie de software niet kon updaten omdat er dan geen preset meer was die kon omgaan met SDR2020. Of is dat inmiddels alweer achterhaald?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Quote from: vik on December 13, 2021, 07:29:53
Een stukje uit de review NZ9 van Kris Deering



The NZ9 offers the same automatic picture modes JVC introduced in its last projector firmware update. These include the ability to assign specific custom picture modes for 2D, 3D, HDR, and HLG input formats. I'd still like to see JVC add a custom setting for input signals that use the BT.2020 color space but are not HDR, though this use case is specifically for outboard video processors and ultimately not important for most viewers.
M.a.w.: dan kun je dus de processor geen SDR2020 laten uitsturen? Is toch wel vreemd dat ze dit niet meer aanbieden. Zeker in dit segment.

riwi

#906
Dat kan toch gewoon gemaakt worden? Een calibratie op SDR2020 opslaan onder user1 bv. en die dan hernoemen naar SDR2020. Zo doen we dat altijd al. Daar is met de FW update niks aan gewijzigd. Werner levert de JVC projectoren ook uit met zo'n preset, en volgens mij Vik en Frank evenzo. Zeker als je er om vraagt.
Er wordt alleen "uit de doos" niet een SDR2020 stand aangeleverd door JVC. Dat is waar Kris het over heeft volgens mij.

De reden hiervoor is dat officieel SDR altijd Rec709 is en HDR altijd rec2020. In iedergeval op officiële disk releases.

Voor de update had je 6 geheugens die je vrij kon kiezen onafhankelijk van het SDR/HDR input signaal.
Na de update heb je 3 SDR geheugens en 3 HDR geheugens. En je kan alleen SDR geheugens kiezen als er daadwerkelijk SDR binnenkomt. En je kan alleen HDR geheugens kiezen als er HDR binnenkomt.

Teejoo

Quote from: riwi on December 13, 2021, 11:45:10
Dat kan toch gewoon gemaakt worden? Een calibratie op SDR2020 opslaan onder user1 bv. en die dan hernoemen naar SDR2020. Zo doen we dat altijd al. Daar is met de FW update niks aan gewijzigd. Werner levert de JVC projectoren ook uit met zo'n preset, en volgens mij Vik en Frank evenzo. Zeker als je er om vraagt.
Er wordt alleen "uit de doos" niet een SDR2020 stand aangeleverd door JVC. Dat is waar Kris het over heeft volgens mij.

De reden hiervoor is dat officieel SDR altijd Rec709 is en HDR altijd rec2020. In iedergeval op officiële disk releases.

Voor de update had je 6 geheugens die je vrij kon kiezen onafhankelijk van het SDR/HDR input signaal.
Na de update heb je 3 SDR geheugens en 3 HDR geheugens. En je kan alleen SDR geheugens kiezen als er daadwerkelijk SDR binnenkomt. En je kan alleen HDR geheugens kiezen als er HDR binnenkomt.
Dat zou wel logisch zijn. Ik weet even niet meer hoe het zat, maar er was een bepaalde combinatie niet mogelijk waardoor dit niet ging. Dat is volgens mij ook de reden dat Werner z'n NX9 niet heeft geüpdate. Dat was op de show ook niet het geval las ik. Wel interessant om te weten hoe het nu zit.

Papaleo? Hoe doe jij dit?

PascalP

#908
Quote from: Teejoo on December 13, 2021, 13:16:57
Dat zou wel logisch zijn. Ik weet even niet meer hoe het zat, maar er was een bepaalde combinatie niet mogelijk waardoor dit niet ging. Dat is volgens mij ook de reden dat Werner z'n NX9 niet heeft geüpdate. Dat was op de show ook niet het geval las ik. Wel interessant om te weten hoe het nu zit.

Papaleo? Hoe doe jij dit?

Volgens mij heeft het iets te maken met het uitsturen van de HDR flag van een processor.
Normaal zou je ook kunnen zeggen, indien HDR binnenkomt (of eigenlijk SDR2020 mét HDR flag) pakt ie automatisch een ander profiel zoals HDR profiel 1, maar in dat profiel kun je dan niet aangeven dat ie wel BT2020 moet gebruiken, maar niet dat ie geen HDR Gamma curve en/of tonemapping moet gebruiken.
Dus dat betekend dat je maar beperkt bent tot 3 bruikbare (SDR) geheugens en ze niet alle 6 kunt gebruiken.

Leo heeft dit in het begin ook gehad, hij stuurde SDR2020 uit met HDR flag en ging de JVC nogmaals tonemappen erbovenop.

Althans dat is mijn idee van hoe het ook alweer zat, is ook weer een tijdje geleden ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

riwi

Quote from: PascalP on December 13, 2021, 13:43:42

... stuurde SDR2020 uit met HDR flag en ging de JVC nogmaals tonemappen erbovenop.

Klopt precies. Dat was de reden voor Werner om voor de Envy demo de JVC niet te updaten. Hij wilde met 1 druk kunnen switchen tussen JVC mapping en de Envy mapping/processing.

Teejoo

#910
Quote from: riwi on December 13, 2021, 14:30:07
Klopt precies. Dat was de reden voor Werner om voor de Envy demo de JVC niet te updaten. Hij wilde met 1 druk kunnen switchen tussen JVC mapping en de Envy mapping/processing.
Maar werkt dat met jouw suggestie dan wel? Ik had dit met de calibratie aan Werner gevraagd omdat ik dan ook eventueel een processor kon testen.

Los daarvan vergelijk je een een shootout dan ook niet de laatste firmware versie qua tonemapping, dus dat is wel jammer.

Jean Sibelius

Quote from: Teejoo on December 13, 2021, 16:20:14
Los daarvan vergelijk je een een shootout dan ook niet de laatste firmware versie qua tonemapping, dus dat is wel jammer.

Hoi Theo, dat klopt ;D.

Ik heb in het topic mbt het recente event bij Werner daar ook een reactie over geplaatst (was toen ook een van mijn vragen, maar anders was het simpelweg niet mogelijk om snel te schakelen tussen de situatie met en zonder MadVR).

Heb enkele fragmenten die Werner 's ochtends liet zien dezelfde middag nog thuis bekeken omdat ik me niet kon voorstellen/herinneren dat het zo slecht was op de NX9 (o.a. paarden Spears & Munsil, The Meg, The Revevant, ...). En 'gelukkig' was het verschil bij mij thuis (NX9 incl. de laatste firmware) niet zo groot als 's ochtends waargenomen, maar neemt niet weg dat de MadVR er echt nog wel wat extra uit wist te halen. Laten we het er op houden dat mijn interesse is gewerkt, maar ik heb nog wel interesse in meer dingen :colgate:.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

reza

Werner vertelde ook dat hij geen verschil zag met de tonemapping tegenover de X serie.
En als er al een verschil zou zijn dit minimaal is.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on December 13, 2021, 18:00:48
Werner vertelde ook dat hij geen verschil zag met de tonemapping tegenover de X serie.
En als er al een verschil zou zijn dit minimaal is.
Ik bedoelde meer de 1e versie van de tonemapping en de 2e update waarbij je ook het schermformaat, gain etc moet invullen.

reza

Daar zat toch niet echt verschil in imo?
Behalve dat je indd de gain enz in kan vullen.
Althans ik vind het geen wereld van verschil.
Ik gebruik de theater mode in ieder geval niet.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

En, zijn er al forumnerds die er een hebben?

scoc

Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

home@the movies

Quote from: scoc on December 16, 2021, 00:42:19
Dat zou wel wat snel zijn denk ik ...

De eerste zijn vandaag uitgeleverd bij ons, de volgende zending komt volgende week binnen.

PascalP

Quote from: Teejoo on December 15, 2021, 20:19:09
En, zijn er al forumnerds die er een hebben?

Volgens mij zwerft er al ergens eentje rond in de BeNeLux...

Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Teejoo

Quote from: home@the movies on December 16, 2021, 03:29:23
De eerste zijn vandaag uitgeleverd bij ons, de volgende zending komt volgende week binnen.
Cool! Forumgenoten? En ook al NZ8's?

H&C Hifi

Quote from: Teejoo on December 16, 2021, 10:10:49
Cool! Forumgenoten? En ook al NZ8's?

Bij mij zijn ze helaas nog niet binnen ..
beetje geluk wel voor de kerst word aangegeven.

home@the movies

#921
Quote from: Teejoo on December 16, 2021, 10:10:49
Cool! Forumgenoten? En ook al NZ8's?

Ik zou het aan mijn collega's moeten vragen, ik zit zelf in Los Angeles voor twee weken, ik heb de levering zelf niet zien binnenkomen geen idee wat er juist allemaal is toegekomen, Twee NZ9 waren er wel zeker bij want die heb ik op de documenten zien staan via mail een week of zo geleden.

scoc

Welke doos staat hier nu in de weg ...  ;)
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

williams

Zo dan dat is nu al een mooie kerst voor je .

Gefeliciteerd bij deze .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

buckler

Quote from: scoc on December 18, 2021, 15:16:17
Welke doos staat hier nu in de weg ...  ;)

Nice.... gefeliciteerd.
Moet ik hem even 'uit de weg zetten' voor je?  :pompom:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek