JVC laser projectoren plus NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

home@the movies

Vandaag bericht gekregen dat de eerste stuks JVC's eind deze week/begin volgende week aan ons gaan worden uitgeleverd.
Het zijn er niet waanzinnig veel, maar we kunnen toch al een paar mensen gelukkig maken  :pompom: :pompom:

buckler

Nice.... Martje is happy  ;D
Gaaf hoor, maar ga eerst maar op je welverdiende vakantie zou ik zeggen.
Spreek je binnenkort
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

vik

Klopt helemaal en Europa bestaat niet enkel en alleen uit België dus meerdere landen hebben dit bericht ontvangen. Gaan we dit jaar toch nog wat klanten blij maken.

:pompom: :pompom:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo


Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld


Jean Sibelius

The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Teejoo

#882
Zit er eigenlijk nog een uitgebreide garantie op de JVC's? Sony had dat ook vaker, Trinnnov heeft ook bijv. 5 jaar. Voor dit soort bedragen mag dat eigenlijk wel. In de VS in elk geval wel volgens dacht ik te lezen.

pameijer

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

papaleo

Het laser-dim principe werk zo te lezen top... 8)
Ik kan mij alleen niet voorstellen dat een NZ9 kwa scherpte gelijk/niet beter is dan een NX5  ???
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

#885
Ik lees in elk geval in in de reviews die er nu zijn dat tov de NX serie:



  • Meer licht ondanks het lichtverlies van het filter. Dit was in de NX serie tenslotte ook het geval, maar deze projectors geven veel meer licht


  • Super stil in low en mid. High lijkt niemand te gebruiken omdat het tot nu toe niet nodig is.


  • Forse contrast verbetering door de iris. Dat was ook al met de NX serie, maar dat gecombineerd met meer lichtoutput is natuurlijk geweldig omdat je de iris dan ook optimaal en lang kunt inzetten dankzij de laser.


  • snel switchen input signaal


  • laser dimming. Kris Deering was eigenlijk een van de weinige die dit niet goed genoeg vond. Maar die gebruikte de dynamische iris ook niet. Mensen die de dynamische iris gebruikten op de NX serie vinden het juist erg goed.


  • Ook hier duiken net als bij de vorige serie weer verhalen over exemplaren met bright corners op. Dat is dus een aandachtspunt.

Voor mij persoonlijk in elk geval allemaal DE redenen om de stap te nemen. Mooi om te lezen dat het ook zo lijkt uit te pakken.

buckler

Kris Deering gebruikte de NX9 in high lamp voor hdr en had de NZ9 ook zo staan.
Denk zelf als je dit doet en je gaat de iris gebruiken het wel eens heel mooi kan uitpakken.
Ik vraag Werner in ieder geval om daar eens over na te denken en of dat mogelijk zal zijn met een beter resultaat voordat hij mijn NZ9 gaat calibreren.
Dat scherpte verhaal neem ik met een korrel zout want dat lijkt wel een strijd onderling daar op het AVS forum wie 'een grotere heeft'
Hetzelfde met dat gedoe dat vele Z1/RS4500 eigenaren beweren dat die veel beter is dan bv de NX9 terwijl ik hier van meerdere zoals Viktor en Werner heeft gehoord dat dat echt never nooit het geval is met zijn lage contrast waardes... tja?
Maargoed de eerste berichten beloven wel wat, heb er zin in... al moet ik even wachten want mijn projector komt weleenswaar volgende week binnen maar onze Belgische vriend heeft eerst een reisje Amerika geboekt haha lol  O0
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Quote from: buckler on December  8, 2021, 21:38:49
Kris Deering gebruikte de NX9 in high lamp voor hdr en had de NZ9 ook zo staan.
Denk zelf als je dit doet en je gaat de iris gebruiken het wel eens heel mooi kan uitpakken.
Ik vraag Werner in ieder geval om daar eens over na te denken en of dat mogelijk zal zijn met een beter resultaat voordat hij mijn NZ9 gaat calibreren.

Ik ben echt niet van plan om hem op high te zetten. Dat doe ik nu ook nooit omdat de projector dan teveel lawaai maakt als je in dezelfde ruimte zit. Daarnaast geeft de N7 al ruim voldoende licht in mijn situatie met mijn 224 breed scherm op low lamp. Dat is alleen maar meer met de lasers op low en mid, en dat voor lange periode. En dan dus nog lekker de iris dichtzetten zodat je echt het idee hebt naar een groot Oled scherm te kijken.

Teejoo

Quote from: buckler on December 10, 2021, 20:51:49
https://rehders.de/test-jvc-dla-nz9-referenzprojektor-mit-8k-e-shift-laser-und-hdr/
Interessant: Hij zegt: "In ,,Modus 2" ist dieser unendlich, weil der Laser bei einer Schwarzblende einfach ausschaltet."

Op AVS gaven ze juist aan dat er geen complete black out zou zijn?

Verder: Garantie: 2 Jahre (3 Jahre bei Fachhändlerkauf)

3 Jaar garantie: Is dat nu de standaard garantie?

J.A.F._Doorhof

Totaal zwart kan alleen bij... Wel totaal zwart
Zodra er ook maar een puntje te zien is ben je die waanzinnige oneindige contrast ratio meteen kwijt ;)
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Teejoo

Quote from: J.A.F._Doorhof on December 11, 2021, 01:07:20
Totaal zwart kan alleen bij... Wel totaal zwart
Zodra er ook maar een puntje te zien is ben je die waanzinnige oneindige contrast ratio meteen kwijt ;)
Dat snap ik, maar Chris geeft aan dat hij een modus mist met total blackout waar de lader echt volledig uitgaat. Dat zit blijkbaar wel op die oudere 4500(?). Het viel me op in de review. De vraag is natuurlijk of je het verschil op het scherm zit met een bijna volledig gedimde laser of uit. Of kijken ze in de lens? We gaan het zien. Ik ben in elk geval wel exited omdat ik nu ook de dynamische iris gebruik. En die zie je soms werken.

buckler

Dat heb ik inderdaad ook gelezen maar wat mij ook opviel is dat Kris zei dat hij dit al een poos geleden aan JVC had doorgegeven dat ze dat in zijn opinie nog konden verbeteren en (toen had hij nog zijn pre productie units) dat hij zijn productie unit reviewde met software 1.0 maar dat de nieuwe toestellen uitgeleverd werden met SW 1.02 dus of het daar in zit? Geen idee.

Dat je het geluid sniveau van de high laser mode te hard vind kan ik snappen maar gelukkig heb ik daar geen last van.
Maar wat ik wel steeds ervaren heb is dat HDR op high lamp absoluut mooier speelt en het voordeel van deze lasers is dat je met de laser fade to black je dan ook nog steeds echt zwart kan krijgen.
Maargoed dat is meer voor mijn situatie, met een kleinder scherm (en jou evenwichts probleem) snap ik het wel hoor, denk dat de meeste mensen in low voor SDR en mid voor HDR zullen gaan kijken.

Het zit inderdaad in de laatste software van de Z1/RS4500 maar wat ik ervan hoorde is dat zo resoluut en heftig werkend dat hij ineens zo aggeresief werkt en donker word dat bv verlichte sterren in een film ook ineens flink dimmen van lichtsterkte.
Dat wil je al helemaal niet natuurlijk.

Ik las ook 3 jaar garantie ja, of daar verschil in zit in de US of Europ? Goeie vraag
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Teejoo

Quote from: buckler on December 11, 2021, 09:18:54
Dat je het geluid sniveau van de high laser mode te hard vind kan ik snappen maar gelukkig heb ik daar geen last van.
Maar wat ik wel steeds ervaren heb is dat HDR op high lamp absoluut mooier speelt en het voordeel van deze lasers is dat je met de laser fade to black je dan ook nog steeds echt zwart kan krijgen.
Maargoed dat is meer voor mijn situatie, met een kleiner scherm (en jou evenwichts probleem) snap ik het wel hoor, denk dat de meeste mensen in low voor SDR en mid voor HDR zullen gaan kijken.
Jij kijkt ook gewoon met een lasbril  :D Jouw scherm is toch ook niet mega groot? Was dat niet 260 breed?

Ik vind het gewoon enorm irritant als je de projector hoort blazen in rustige momenten. Ik heb niet voor niets een set waar je een dauwdruppel kunt horen vallen en een seconde later een vliegtuig crash meemaakt. Juist dat contrast wil ik niet verstoren. En de NX serie blaast op high echt wel hard. Of je je daaraan stoort is natuurlijk persoonlijk.

Ik ga eens een pol opzetten. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de rest dat ervaart/doet.

buckler

Quote from: Teejoo on December 11, 2021, 09:41:39
Jij kijkt ook gewoon met een lasbril  :D Jouw scherm is toch ook niet mega groot? Was dat niet 260 breed?

Ik vind het gewoon enorm irritant als je de projector hoort blazen in rustige momenten. Ik heb niet voor niets een set waar je een dauwdruppel kunt horen vallen en een seconde later een vliegtuig crash meemaakt. Juist dat contrast wil ik niet verstoren. En de NX serie blaast op high echt wel hard. Of je je daaraan stoort is natuurlijk persoonlijk.

Ik ga eens een pol opzetten. Ben eigenlijk wel benieuwd hoe de rest dat ervaart/doet.

Hahaha... Puntje  :coffee:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

buckler

#895
Al hoor ik op een of andere manier de projector niet als ik 'in een film zit'.... best apart ja maar ik hoor hem echt niet en het lijkt wel of ik die monotoon weg blokt of iets haha.
Werner vroeg ook steeds, heb je hier geen last van? Nope, valt mij totaal niet op.
Komt misschien omdat ik toch al hele dagen in herrie werkt op de fabrieksvloer, geen idee.
Maar ik snap je punt
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek


Teejoo

Quote from: buckler on December 11, 2021, 09:51:23
Al hoor ik op een of andere maniet de projector niet als ik 'in een film zit'.... best apart ja maar ik hoor hem echt niet en het lijkt wel of ik die monotoon weg lokt of iets haha.
Werner vroeg ook steeds, heb je hier geen last van? Nope, valt mij totaal niet op.
Komt misschien omdat ik toch al hele dagen in herrie werkt op de fabrieksvloer, geen idee.
Maar ik snap je punt
Ja, ik weet dat Werner idd ook op Low lamp kijkt. Kan ook niet anders omdat anders z'n coupe constant geföhnd wordt natuurlijk!  :D

Teejoo

Quote from: Teejoo on December  8, 2021, 21:00:28
Ik lees in elk geval in in de reviews die er nu zijn dat tov de NX serie:



  • Meer licht ondanks het lichtverlies van het filter. Dit was in de NX serie tenslotte ook het geval, maar deze projectors geven veel meer licht


  • Super stil in low en mid. High lijkt niemand te gebruiken omdat het tot nu toe niet nodig is.


  • Forse contrast verbetering door de iris. Dat was ook al met de NX serie, maar dat gecombineerd met meer lichtoutput is natuurlijk geweldig omdat je de iris dan ook optimaal en lang kunt inzetten dankzij de laser.


  • snel switchen input signaal


  • laser dimming. Kris Deering was eigenlijk een van de weinige die dit niet goed genoeg vond. Maar die gebruikte de dynamische iris ook niet. Mensen die de dynamische iris gebruikten op de NX serie vinden het juist erg goed.


  • Ook hier duiken net als bij de vorige serie weer verhalen over exemplaren met bright corners op. Dat is dus een aandachtspunt.

Voor mij persoonlijk in elk geval allemaal DE redenen om de stap te nemen. Mooi om te lezen dat het ook zo lijkt uit te pakken.
En nog een aandachtspunt: eshiftX noise. Dat moeten we natuurlijk niet hebben.

buckler

Quote from: Teejoo on December 11, 2021, 17:45:17
En nog een aandachtspunt: eshiftX noise. Dat moeten we natuurlijk niet hebben.

Van wat ik gelezen heb is die er niet... schijnt flink stil te zijn.
De 8k X shift schijnt heel goed te werken en bijna te 'ogen' als een frame interpolatie maar dan zonder de soap opera look. Klinkt voor mij wat apart maar het trekt wel mijn interesse.
We gaan het wel zien hoor.

Wanneer komt jou unit?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek