JVC laser projectoren plus NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Teejoo

#800
Quote from: home@the movies on November 12, 2021, 11:51:43
Zoals jullie in het topic van de Home Cinema happening al konden lezen komt er iemand van onze Japanse vrienden van JVC langs om ons te ondersteunen.
Hij wil zoveel mogelijk op jullie vragen kunnen antwoorden, bij deze dus even een oproep aan iedereen die vragen heeft over de nieuwe reeks om deze even op te lijsten, op die manier kunnen we nog het nodige doen om bij de juiste mensen trachten de juiste info te vergaren.

Alvast dank bij voorbaat.

Gr
Werner
Nog een vraag Werner: is de scaling ook verbeterd? Want dat vind ik persoonlijk echt een verbeterpunt aan de N serie. Misschien hebben ze die chip van Panasonic kunnen lenen  ;)

riwi

En de HDMI switch tijden, nu er HDMI 2.1 in zit.

Richard70…

Quote from: papaleo on November 15, 2021, 17:16:23
Alle hulp is welkom...(op voorhand bedankt) :tongue2: (
Slopen ken ik wel  :D
Voor dat andere verkoop je gewoon wat cryptootjes  :tounge:
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

tmt

Quote from: home@the movies on November 15, 2021, 16:46:09
Ik heb geen idee met wat we die 8K bron zouden moeten afspelen, als er mensen zijn die ons iets kunnen bezorgen, go ahead  ;)

Een pc met een AMD of Nvidia GPU van de laatste generatie.
Al zijn die videokaarten al een jaar niet vast te krijgen tegen normale prijzen... spijtig want anders had ik wel iets kunnen meebrengen.
Sound: B&W 802 op Classé.
Video: JVC NZ8 op 150inch

home@the movies

Quote from: tmt on November 16, 2021, 14:20:37
Een pc met een AMD of Nvidia GPU van de laatste generatie.
Al zijn die videokaarten al een jaar niet vast te krijgen tegen normale prijzen... spijtig want anders had ik wel iets kunnen meebrengen.

Na wat zoeken hebben we een pc te pakken gekregen met 8K mogelijkheden, we gaan dus een extra primeur kunnen laten zien, 8K content op de JVC N79  :tongue2: :tongue2: :tongue2: :tongue2:

Kjelt

#805
Quote from: home@the movies on November 17, 2021, 11:12:03
Na wat zoeken hebben we een pc te pakken gekregen met 8K mogelijkheden, we gaan dus een extra primeur kunnen laten zien, 8K content op de JVC N79 
NZ9 ?  ;)

papaleo

Heeft JVC eigenlijk plannen om tzt Imax Enhanced te implementeren...,of heeft dit bij de nieuwe JVC's geen toegevoegde waardes?
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

home@the movies

#807
Quote from: papaleo on November 17, 2021, 11:38:02
Heeft JVC eigenlijk plannen om tzt Imax Enhanced te implementeren...,of heeft dit bij de nieuwe JVC's geen toegevoegde waardes?

Laat je aub niets wijsmaken door vage marketing praat, het IMAX enhanced label is gewoon een kwaliteitslabel net zoals een THX gecertifieerd toestel.
In een versterker met het IMAX label gaat er een preset geladen worden met EQ settings zoals IMAX vindt dat het moet klinken en zij beslissen of het apparaat aan hun kwaliteitseisen voldoet.
Er is in een projector heus geen extra fancy hardware nodig om dit te kunnen weergeven, IMAX wil enkel met hun label zeggen dat de toestelen die het label dragen voldoen aan hun kwaliteitseisen, en vooral dat de fabrikant daar de nodige centen voor heeft neergeteld.
De IMAX stand zal zaken zoals motion flow, extra scherpte enz enz uitschakelen, om het beeld zo "puur mogelijk" weer te geven, thats it.
Geloof me, elke nieuwe JVC, of Sony gaat perfect omgaan met dit formaat, IMAX label of niet, het enige wat IMAX doet is ervoor zorgen dat de beeldkwaliteit van begin tot einde van de mastering op het hoogste niveau is en dus beter dan de gemiddelde release.
Uiteraard ook het feit dat de aspect ratio groter is dan een standaard release is meegenomen, dus maak je geen zorgen, je kan dit formaat in al zijn glorie bekijken ;-)

Teejoo

Quote from: home@the movies on November 18, 2021, 00:14:52
Laat je aub niets wijsmaken door vage marketing praat, het IMAX enhanced label is gewoon een kwaliteitslabel net zoals een THX gecertifieerd toestel.
In een versterker met het IMAX label gaat er een preset geladen worden met EQ settings zoals IMAX vindt dat het moet klinken en zij beslissen of het apparaat aan hun kwaliteitseisen voldoet.
Er is in een projector heus geen extra fancy hardware nodig om dit te kunnen weergeven, IMAX wil enkel met hun label zeggen dat de toestelen die het label dragen voldoen aan hun kwaliteitseisen, en vooral dat de fabrikant daar de nodige centen voor heeft neergeteld.
De IMAX stand zal zaken zoals motion flow, extra scherpte enz enz uitschakelen, om het beeld zo "puur mogelijk" weer te geven, thats it.
Geloof me, elke nieuwe JVC, of Sony gaat perfect omgaan met dit formaat, IMAX label of niet, het enige wat IMAX doet is ervoor zorgen dat de beeldkwaliteit van begin tot einde van de mastering op het hoogste niveau is en dus beter dan de gemiddelde release.
Uiteraard ook het feit dat de aspect ratio groter is dan een standaard release is meegenomen, dus maak je geen zorgen, je kan dit formaat in al zijn glorie bekijken ;-)
Maw, ook dat wil je niet net zoals IMAX audio met hun debiele bass management override.

Akosoft

#809
Ben ik dan de enige die Imax Enhanced beeldformaat ruk vindt? Geef mij maar 2:40 all day long...  :tongue2:

PascalP

Quote from: Akosoft on November 18, 2021, 11:15:46
Ben ik dan de enige die Imax inhanced beeldformaat ruk vindt? Geef mij maar 2:40 all day long...  :tongue2:

^^ ^^
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono


vik

Online review Lowbeats.de JVC-Dla NZ9

Hopelijk snel een review NZ7 of de NZ8 dat zou ook een keer leuk zijn.  8)

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

Quote from: vik on November 20, 2021, 11:53:06
Online review Lowbeats.de JVC-Dla NZ9

Hopelijk snel een review NZ7 of de NZ8 dat zou ook een keer leuk zijn.  8)


Slome.. kijk eens hierboven😉

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Mooie review van Raphael Vogt (Lowbeats.de)

Dit hieronder vind ik wel een mooie bevinding.

Noch deutlicher wurde der Abstand bei HDR-Wiedergabe. Da fehlt in Sachen Helligkeit versus Farbe nicht mehr viel zu dem was sich bisher nur mit externen Prozessoren von Lumagen oder madVR erreichen ließ. Klar, haben diese weiterhin ihre Berechtigung mit 3D-LUT Farbkorrektur und automatischer Bildformat-Skalierung, aber der Abstand schrumpft.Tageslichtszenen oder extreme Kontraste in Nachtsequenzen konnte der Laser-Projektor so knackig und strahlend abliefern, da kam der 7N selbst mit madVR Envy in Sachen Leuchtkraft nicht heran...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

#816
De nz9 op de show bij Werner gaf zeker een bak met licht waarbij de zwartwaardes/contrast bij de z9 ook mooi diep bleven...bij de z7 was dit in mijn optiek minder het geval keek ik dan weer een projector verder daar stond een Sony als ik deze dan weer met de z7 vergeleek was de z7 daar hands-down kwa zwart/contrast/dtm de winnaar.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Kjelt

#817
Quote from: vik on November 21, 2021, 09:50:35
Mooie review van Raphael Vogt (Lowbeats.de)

Dit hieronder vind ik wel een mooie bevinding.

Noch deutlicher wurde der Abstand bei HDR-Wiedergabe. Da fehlt in Sachen Helligkeit versus Farbe nicht mehr viel zu dem was sich bisher nur mit externen Prozessoren von Lumagen oder madVR erreichen ließ. Klar, haben diese weiterhin ihre Berechtigung mit 3D-LUT Farbkorrektur und automatischer Bildformat-Skalierung, aber der Abstand schrumpft.Tageslichtszenen oder extreme Kontraste in Nachtsequenzen konnte der Laser-Projektor so knackig und strahlend abliefern, da kam der 7N selbst mit madVR Envy in Sachen Leuchtkraft nicht heran...
Dat was de NZ9 neem ik aan want die heeft inderdaad nieuwe processing en een vette hw upgrade gekregen ook vanwege het 8k full eshift processing.
Zover als ik van de man van JVC gisteren begreep, heeft de NZ7 en 8 wel 8k intake maar nog dezelfde HDR processing als de Nx serie maar wel een iets verbeterde motionflow. Of klopt dat niet?
We wachten de reviews wel af.

papaleo

Quote from: Kjelt on November 21, 2021, 14:17:06
Dat was de NZ9 neem ik aan want die heeft inderdaad nieuwe processing en een vette hw upgrade gekregen ook vanwege het 8k full eshift processing.
Zover als ik van de man van JVC gisteren begreep, heeft de NZ7 en 8 wel 8k intake maar nog dezelfde HDR processing als de Nx serie maar wel een iets verbeterde motionflow. Of klopt dat niet?
We wachten de reviews wel af.

Ik betwijfel of de z8 ook niet deze hw upgrade heeft gehad,dit omdat de z8 ook de e-shiftX onboard heeft...maar goed de tijd zal het leren  ;)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Teejoo

#819
Quote from: papaleo on November 21, 2021, 14:38:53
Ik betwijfel of de z8 ook niet deze hw upgrade heeft gehad,dit omdat de z8 ook de e-shiftX onboard heeft...maar goed de tijd zal het leren  ;)
De Z8 zeker heeft dezelfde hw upgrade. Op de lens na in feite identiek aan de NZ9. Heb ik nog specifiek gevraagd. De NZ7 is dus de enige die op de laser na gelijk aan de oude serie.

Beiden hebben ook de 8K/e-shiftX aan boord. Anders zou de NZ8 ook geen bestaansrecht hebben.

Teejoo

@ Werner heb je de NZ9 nog lang genoeg om te reviewen?

riwi

Quote from: Teejoo on November 21, 2021, 23:10:25
De Z8 zeker heeft dezelfde hw upgrade. Op de lens na in feite identiek aan de NZ9. Heb ik nog specifiek gevraagd. De NZ7 is dus de enige die op de laser na gelijk aan de oude serie.

Beiden hebben ook de 8K/e-shiftX aan boord. Anders zou de NZ8 ook geen bestaansrecht hebben.
De NZ7 heeft ook de HDMI 2.1 en 8k input mogelijkheid. Alleen de eShift is in 2 richtingen ipv 4.

Teejoo

Quote from: riwi on November 22, 2021, 09:49:42
De NZ7 heeft ook de HDMI 2.1 en 8k input mogelijkheid. Alleen de eShift is in 2 richtingen ipv 4.
Klopt idd. Het was meer in de contex van de oorzaak in het zichtbare beeldverschil.

Na alles nog eens goed afgewogen te hebben verwacht ik eigenlijk dat de NZ8 in de nieuwe reeks de sweetspot is qua verbeteringen vs prijs. De NZ9 z'n mooie lens zal primair bij de grotere schermen een groot voordeel zijn.

riwi

#823
Quote from: Teejoo on November 22, 2021, 10:44:00
Klopt idd. Het was meer in de contex van de oorzaak in het zichtbare beeldverschil.

Na alles nog eens goed afgewogen te hebben verwacht ik eigenlijk dat de NZ8 in de nieuwe reeks de sweetspot is qua verbeteringen vs prijs. De NZ9 z'n mooie lens zal primair bij de grotere schermen een groot voordeel zijn.

Jij schreef ook over de iris setting in de NZ7/NZ9  JVC's. Bij mij vertelde de JVC man dat er geen iris meer was en dat het puur op basis van de laser output dynamisch geregeld was. Maar als jij een iris setting hebt gezien dan zal dan puur het manueel in te stellen iris zijn neem ik aan?
In het JVC brochure materiaal staat iets vermeld over een intern optisch element dat interne reflectie tegen gaat. Dat zou wel het interne iris kunnen zijn, of iets met een vergelijkbare werking. Ontbrak die iris setting dan in de NZ7? Waar had je die gezien?

Ik had dat beter moeten navragen op de HCH.

Teejoo

#824
Quote from: riwi on November 22, 2021, 11:52:32
Jij schreef ook over de iris setting in de NZ7/NZ9  JVC's. Bij mij vertelde de JVC man dat er geen iris meer was en dat het puur op basis van de laser output dynamisch geregeld was. Maar als jij een iris setting hebt gezien dan zal dan puur het manueel in te stellen iris zijn neem ik aan?
In het JVC brochure materiaal staat iets vermeld over een intern optisch element dat interne reflectie tegen gaat. Dat zou wel het interne iris kunnen zijn, of iets met een vergelijkbare werking. Ontbrak die iris setting dan in de NZ7? Waar had je die gezien?

Ik had dat beter moeten navragen op de HCH.
Quote from: Teejoo on November 21, 2021, 15:34:07
Ik ben helaas vergeten te vragen naar de laserdim opties, en hoe dat precies werkt vergeleken met de dynamische iris van mijn N7.

Even mezelf gequote ;-)
Hoi, sorry voor de verwarring. Ik had ook juist willen navragen hoe het nu werkt met de laserdimming ipv de dynamische iris die ik nu heb. Dat ben ik vergeten.