JVC laser projectoren plus NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 11 Guests are viewing this topic.

Jefften

En de warmte ontwikkeling? Is dit ook minder t.o.v een lamp?
Projector: JVC NZ8| Proj.Scherm: 152" Screen Excellence 21:9 | Processor: Trinnov Altitude32 | Amp: Mark Levinson 532h & 533h, JBL Synthesis: SDA-8300, JBL Pro SA4-D| Speakers Front: 3x JBL Synthesis SAM1HF/2LF Surround: 4x JBL Synthesis SCL-4 Height: 4x JBL Synthesis SCL-3 Sub: 2x 18" JBL Synthesis S1S-EX | 2x dual 12" JBL Synthesis SSW-2 |Speler: Oppo 205 CM final edition | Apple TV 4K 2017 Cinemike

Kjelt

Normalitair heeft een led per Watt meer Lumens dan een lamp alleen tussen een hid lamp en een laserled scheelt het relatief niet zo heel veel. Een hid lamp straalt nog een gedeelte van zijn warmte in ir uit, wat koeling lastiger kan maken, een led niet en dit zal met een grootkoelblok moeten worden afgevoerd.
Het verbruik is dan ook ongeveer gelijk tussen vergelijkbare projectoren en de warmte ontwikkeling  ook.

Teejoo

Quote from: home@the movies on November 12, 2021, 11:51:43
Zoals jullie in het topic van de Home Cinema happening al konden lezen komt er iemand van onze Japanse vrienden van JVC langs om ons te ondersteunen.
Hij wil zoveel mogelijk op jullie vragen kunnen antwoorden, bij deze dus even een oproep aan iedereen die vragen heeft over de nieuwe reeks om deze even op te lijsten, op die manier kunnen we nog het nodige doen om bij de juiste mensen trachten de juiste info te vergaren.

Alvast dank bij voorbaat.

Gr
Werner
Nog een vraag: hebben ze idd de motionflow verbeterd? De N serie vind ik acceptabel, maar een Sony kan het nog steeds beter.

buckler

Ze zeggen van wel... zou hetzelfde niveau moeten hebben als de Sony's

Ik heb zelf de NZ9 ge pre ordered bij Werner maar heel eerlijk verwacht ik niet een hele grote stap tov de NX9... zal wel dicht in de buurt van elkaar liggen als ik alle berichten zo lees.
Het geluid moet wel zachter zijn, ik las al dat de NZ9 op low net ietsje harder klinkt als de NX9 op high.
Ach we gaan het wel zien hoor.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Ik zou als ik jou even wachten met dat blind bestellen. Ik verwacht namelijk niet dat de laser jouw NX9 voorbij gaat..

Nog een weekje wachten en je weet of je een stap opzij doet en een paar K armer bent of juist een stapje naar voren doet en een paar K armer bent  :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

pameijer

Ik ben vooral benieuwd naar de zwartwaardes. De specs suggereren dat die weer wat minder is geworden t.o.v. de Nx-serie en al helemaal t.o.v. de X7900  ::)
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

buckler

Quote from: reza on November 14, 2021, 14:31:06
Ik zou als ik jou even wachten met dat blind bestellen. Ik verwacht namelijk niet dat de laser jouw NX9 voorbij gaat..

Nog een weekje wachten en je weet of je een stap opzij doet en een paar K armer bent of juist een stapje naar voren doet en een paar K armer bent  :D

Nee ik heb een deal en bestelling gedaan met Werner en een deal is een deal he.
De bedoeling is dat ik meer gebruik wil gaan maken van mijn set en ook meer series erop wilt gaan kijken... vandaar een laser.
En persoonlijk maak ik me niet druk dat hij minder zal zijn de de NX9, misschien minstens net zo goed of dicht op elkaar maar minder zal hij niet zijn denk ik.
En laser fade to black.
En misschien werkt de x shift 8k ook wel top met 4k  16.9 materiaal op mijn 2.40:1 scherm want ik blijf 21/9 projecteren en haal de DCR lens nooit er van voor.
Zoals ik zei we gaan het wel zien
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

vik

#784
**PDF in de bijlage onderaan**




Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Zie deze post van Kris Deering.





Quote from: buckler on November 14, 2021, 16:53:46
Nee ik heb een deal en bestelling gedaan met Werner en een deal is een deal he.
De bedoeling is dat ik meer gebruik wil gaan maken van mijn set en ook meer series erop wilt gaan kijken... vandaar een laser.
En persoonlijk maak ik me niet druk dat hij minder zal zijn de de NX9, misschien minstens net zo goed of dicht op elkaar maar minder zal hij niet zijn denk ik.
En laser fade to black.
En misschien werkt de x shift 8k ook wel top met 4k  16.9 materiaal op mijn 2.40:1 scherm want ik blijf 21/9 projecteren en haal de DCR lens nooit er van voor.
Zoals ik zei we gaan het wel zien
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Akosoft

Auto te koop. Preis € 25000,--. Fietsen is zo gek nog niet...  :headbanging:

papaleo

Ik ben blij dat èn mijn 'Duits' te wensen overlaat...èn dat deze unit (toch) niet in mijn 'hushbox' past ::) :P
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Quote from: vik on November 15, 2021, 09:40:25


Daar zie je dan dat het in-beeld contrast behoorlijk is toegenomen. Verdubbeld zo ongeveer zowel bij 1 a 2 % als tot 20%. Dat levert denk ik een grote verbetering in de dynamiek in het beeld die je ervaart. Wel knap met dezelfde panelen en lens.
Zou dit te maken hebben met iris versus lamp/laser dynamisch regelen? Met een iris heb je intern in de behuizing natuurlijk reflecties die contrast verstorend werken. Als de lamp/laser gedimd wordt dan zal je dat minder hebben. Ik vraag me dan wel af wat voor effect de laser dimming heeft op andere beeld parameters.
Bij Sony (vw760) hebben ze in eerste instantie ook alleen laser dimming gedaan dynamisch en later met firmware in de vw760 het lens iris toch weer ge-enabled net als op de nieuwere modellen vw780 etc. die dat al af fabriek hebben.
Het kan ook zijn door het gewijzigde lichtpad dat het contrast zo is toegenomen. Geen prisma dat van wit licht R G en B maakt.

Interessante metingen. Helaas buiten mijn budget vooralsnog zeker de NZ9. Een NZ7 zou misschien ooit nog kunnen als mijn N5 echt niet meer voldoet :)

Kjelt

Quote from: riwi on November 15, 2021, 12:47:06
Geen prisma dat van wit licht R G en B maakt.
Er zitten nog steeds prisma's in althans wel bij Sony en de vorige JVC laser.
Hebben ze in deze modellen 3 laserbronnen gestopt ? Lijkt me niet met die hoge lichtoutput en prijs.


riwi

#790
Quote from: Kjelt on November 15, 2021, 12:53:41
Er zitten nog steeds prisma's in althans wel bij Sony en de vorige JVC laser.
Hebben ze in deze modellen 3 laserbronnen gestopt ? Lijkt me niet met die hoge lichtoutput en prijs.
Dat laser principe staat duidelijk uitgetekend in de plaatjes van vik van de duitse site.
Er is 1 laser. Een verschil met de Sony is dat het fosfor wiel reflective is en niet transmissive.

scoc

Quote from: papaleo on November 15, 2021, 11:03:40
Ik ben blij dat èn mijn 'Duits' te wensen overlaat...èn dat deze unit (toch) niet in mijn 'hushbox' past ::) :P

JVC N(Z)9 is toch dezelfde behuizing als N5/N7?
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

riwi

#792
Quote from: scoc on November 15, 2021, 13:45:55
JVC N(Z)9 is toch dezelfde behuizing als N5/N7?

Ik dacht NZ serie is 1 cm 'langer' (van lens naar achterzijde). Het scheelt niet veel inderdaad.

En de 9's zijn +-3 cm dieper/langer ook dan de 7's

tmt

Quote from: home@the movies on November 12, 2021, 11:51:43
Zoals jullie in het topic van de Home Cinema happening al konden lezen komt er iemand van onze Japanse vrienden van JVC langs om ons te ondersteunen.
Hij wil zoveel mogelijk op jullie vragen kunnen antwoorden, bij deze dus even een oproep aan iedereen die vragen heeft over de nieuwe reeks om deze even op te lijsten, op die manier kunnen we nog het nodige doen om bij de juiste mensen trachten de juiste info te vergaren.

Alvast dank bij voorbaat.

Gr
Werner

Ik hoop dat er een echte 8K bron beschikbaar is om het effect van die e-shiftX te tonen.
Ideaal zou zijn van dezelfde video een 8K en een 4K versie om het verschil te tonen.
Dan kunnen we tegen het scherm gaan plakken om de verschillen te bekijken  ;D

Anyway, ik heb mijn bezoek al gereserveerd  :tongue2:
Sound: B&W 802 op Classé.
Video: JVC NZ8 op 150inch

Teejoo

Quote from: riwi on November 15, 2021, 12:47:06
Daar zie je dan dat het in-beeld contrast behoorlijk is toegenomen. Verdubbeld zo ongeveer zowel bij 1 a 2 % als tot 20%. Dat levert denk ik een grote verbetering in de dynamiek in het beeld die je ervaart. Wel knap met dezelfde panelen en lens.
Zou dit te maken hebben met iris versus lamp/laser dynamisch regelen? Met een iris heb je intern in de behuizing natuurlijk reflecties die contrast verstorend werken. Als de lamp/laser gedimd wordt dan zal je dat minder hebben. Ik vraag me dan wel af wat voor effect de laser dimming heeft op andere beeld parameters.
Bij Sony (vw760) hebben ze in eerste instantie ook alleen laser dimming gedaan dynamisch en later met firmware in de vw760 het lens iris toch weer ge-enabled net als op de nieuwere modellen vw780 etc. die dat al af fabriek hebben.
Het kan ook zijn door het gewijzigde lichtpad dat het contrast zo is toegenomen. Geen prisma dat van wit licht R G en B maakt.

Interessante metingen. Helaas buiten mijn budget vooralsnog zeker de NZ9. Een NZ7 zou misschien ooit nog kunnen als mijn N5 echt niet meer voldoet :)
Ik lees op AVS dat het primair gaat om een verbeterd lichtpad. Zeker interessante cijfers.

papaleo

#795
Quote from: scoc on November 15, 2021, 13:45:55
JVC N(Z)9 is toch dezelfde behuizing als N5/N7?

Quote from: riwi on November 15, 2021, 14:03:24
Ik dacht NZ serie is 1 cm 'langer' (van lens naar achterzijde). Het scheelt niet veel inderdaad.

En de 9's zijn +-3 cm dieper/langer ook dan de 7's

Ik kom 2 dingen te kort...

De diepte en ook wel het budget... :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Richard70…

Quote from: papaleo on November 15, 2021, 16:20:01
Ik kom 2 dingen te kort...

De diepte en ook wel het budget... :D
Aan allebei is wat te doen Leo  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

home@the movies

Quote from: tmt on November 15, 2021, 14:20:46
Ik hoop dat er een echte 8K bron beschikbaar is om het effect van die e-shiftX te tonen.
Ideaal zou zijn van dezelfde video een 8K en een 4K versie om het verschil te tonen.
Dan kunnen we tegen het scherm gaan plakken om de verschillen te bekijken  ;D

Anyway, ik heb mijn bezoek al gereserveerd  :tongue2:

Ik heb geen idee met wat we die 8K bron zouden moeten afspelen, als er mensen zijn die ons iets kunnen bezorgen, go ahead  ;)

riwi

Quote from: Teejoo on November 15, 2021, 15:11:51
Ik lees op AVS dat het primair gaat om een verbeterd lichtpad. Zeker interessante cijfers.

Als de verbetering door het lichtpad komt betekent dat dat je met een NZ7 tov een N5, danwel een NZ8 tov een N7 ook een vergelijkbare winst zal gaan zien.

papaleo

Quote from: rdebruin on November 15, 2021, 16:25:17
Aan allebei is wat te doen Leo  :D

Alle hulp is welkom...(op voorhand bedankt) :tongue2: (
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels