JVC laser projectoren plus NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 7 Guests are viewing this topic.

pameijer

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

scoc

Dit gaat blijkbaar over de Epson Laser niet JVC ...
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Kjelt


home@the movies

Quote from: Kjelt on September 29, 2021, 14:58:35
Reza zie je niet het verschil tussen JVC en Epson ?  :D

Zie je wel, als je het verschil al niet ziet zegt dat veel over de nieuwe Epson  ;D ;D ;D

papaleo

Een beetje clementie jongens,Reza is ook de jongste niet meer... :D
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Mediasluis

Klopt, Epson 4K en Laser voor €4000, maar mij werd nadrukkelijk gezegd het niet voor volgende week op het web te zetten.


* Kan een moderator AUB even checken waarom mijn notificaties van dit soort topics steeds stoppen.
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

home@the movies

Quote from: Mediasluis on September 30, 2021, 12:08:52
Klopt, Epson 4K en Laser voor €4000, maar mij werd nadrukkelijk gezegd het niet voor volgende week op het web te zetten.


* Kan een moderator AUB even checken waarom mijn notificaties van dit soort topics steeds stoppen.

4000 Euro  zal wat weinig zijn, wij waren gisteren in Londen waar Epson Europe de officiële persmededeling heeft uitgestuurd en ons ook de toestemming heeft gegeven om het nieuws te mogen posten, dus niets aan de hand  ;) alles volgens het boekje. ;D

Mediasluis

#733
De 5 Jaar garantie of 12:000 laser uren garantie.
Dat is wel heel erg mooi.

Hier even een Epson EH-LS11000 en EH-LS12000 topic gestart, zodat deze over de JVC blijft gaan.
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=180455.msg3510128#msg3510128
Mediasluis levert alle projectors inclusief volledige ISF-Kalibratie Service, waarbij je projector vooraf eerst wordt nagekeken en gecheckt op dooie pixels, waarbij meteen ook de panelen worden uitgelijnd alvorens deze zijn ISF-kalibratie ondergaat voor 2K SDR, ook in 3D en 4K HDR BT2020 (in DCI P3), dit met meerdere gratis her-kalibraties.

Neem gerust contact op met jouw persoonlijke ISF-servicedealer Matthieu,  of maak een afspraak voor een demonstratie bij Mediasluis via +31-180-853391 / +31-645650925 of zend een e-Mail naar info@mediasluis.nl of kijk voor meer informatie op www.mediasluis.nl/webshop  op  www.mediasluis.nl/reviews  voor de zeer uitgebreide review van allerlei videoprojectors en toebehoren  of ga naar  https://www.facebook.com/mediasluis

scoc

Waarom nieuwe Epson items bespreken in dit JVC topic? Laten we deze toch best gescheiden houden gezien er reeds 2 topics zijn.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

vik

Wat positieve berichten vanuit AVS met betrekking tot de nieuwe JVC projectoren:

Een post die wordt gedeeld over Gordon Fraser die persoonlijk kennis heeft gemaakt met de NZ9 en een blik heeft geworpen op de NZ7.


Ook deze post van Kris Deering kan ik heel erg waarderen. Een beetje een "nuchtere kijk" op de laser hype die momenteel gaande is.  ;)

Verder deelt Kris hier een ervaring over een meting met de NZ9 (RS 4100)

Did some uncalibrated measurements today on the 4100. I can say it reaches its advertised CR! Also, out of the box in mid laser standard SDR, pre-calibration measurements were a MAX of 3 dE for both color and gamma/grayscale with the average below.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

pameijer

Ik vraag me nog het volgende af over 8k eshift: stel dat je een native 8k bron aansluit op de beamer, gebruikt de beamer voor de eshift dan de pixel die hoort bij de 8k bron of maakt hij van elke 4 pixels 1 pixel die hij dan 4x projecteert? Beetje wazige vraagstelling, maar jullie begrijpen het wel hopelijk. Indien het eerste is het namelijk eigenlijk een interlaced 8k beeld in 2 richtingen (verticaal en horizontaal) en zou je het 7680ii kunnen noemen.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

skyfox

Quote from: pameijer on October  1, 2021, 09:28:11
Ik vraag me nog het volgende af over 8k eshift: stel dat je een native 8k bron aansluit op de beamer, gebruikt de beamer voor de eshift dan de pixel die hoort bij de 8k bron of maakt hij van elke 4 pixels 1 pixel die hij dan 4x projecteert? Beetje wazige vraagstelling, maar jullie begrijpen het wel hopelijk. Indien het eerste is het namelijk eigenlijk een interlaced 8k beeld in 2 richtingen (verticaal en horizontaal) en zou je het 7680ii kunnen noemen.
Die vraag heb ik dan ook voor 4k eshift eigenlijk.
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

tmt

#738
Quote from: pameijer on October  1, 2021, 09:28:11
Ik vraag me nog het volgende af over 8k eshift: stel dat je een native 8k bron aansluit op de beamer, gebruikt de beamer voor de eshift dan de pixel die hoort bij de 8k bron of maakt hij van elke 4 pixels 1 pixel die hij dan 4x projecteert? Beetje wazige vraagstelling, maar jullie begrijpen het wel hopelijk. Indien het eerste is het namelijk eigenlijk een interlaced 8k beeld in 2 richtingen (verticaal en horizontaal) en zou je het 7680ii kunnen noemen.

Ik ga ervanuit dat met een 8k bron met de e-shiftX elke pixel apart getoond worden zodat je een echt 8k beeld hebt. Dus die PJ's zijn toch wel redelijk future-proof, want of we het willen of niet, 8k zal er wel aankomen. Er zijn al tv's, test uitzendingen, youtube video's,...
Zoals wat de DLP pixel shifters doen: met een 1920*1080 paneel toch een echte 4k bron compleet weergeven.

Enkele jaren geleden heb ik een review gelezen waar ze met de verschillende technologieen de beelden vergeleken hebben, ingezoomd met test patronen om de scherpte te tonen.
LCOS native 4K kwam als beste uit de bus, maar enkele DLP shifters waren bijna net zo scherp. Epson en de oude JVC met hun 2x shifting (halve 4k ongeveer) zag er natuurlijk veel softer uit.
hier: https://www.projectorcentral.com/Projector-Resolution-Shootout-Part-2.htm
Dus de NZ7 met 2x e-shift zou dan niet een echt 8k beeld geven, de NZ8 en NZ9 met 4x e-shiftX wel.
Sound: B&W 802 op Classé.
Video: JVC NZ8 op 150inch

vik

Ik zal een poging wagen maar heb ook zeker niet alle wijsheid in pacht "so anybody can correct if I am wrong "  ;)

De projectoren zijn native 4K dus een 1:1 pixel verwerking die heb je niet.

De E-shift X geeft het beste 8K resultaat per frame en kom mede door de hogere verwerking snelheid en de diagonale 4 weg pixel shift.  De NZ7 vanwege de 2 weg shift, een lagere verwerkings snelheid een wat minder eindresultaat. (zie foto) Van interlaced is helemaal geen sprake.

Deze foto geeft ook wat duidelijkheid:



Quote from: pameijer on October  1, 2021, 09:28:11
Ik vraag me nog het volgende af over 8k eshift: stel dat je een native 8k bron aansluit op de beamer, gebruikt de beamer voor de eshift dan de pixel die hoort bij de 8k bron of maakt hij van elke 4 pixels 1 pixel die hij dan 4x projecteert? Beetje wazige vraagstelling, maar jullie begrijpen het wel hopelijk. Indien het eerste is het namelijk eigenlijk een interlaced 8k beeld in 2 richtingen (verticaal en horizontaal) en zou je het 7680ii kunnen noemen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

riwi

Maar hij vraagt wat er gebeurt als je daadwerkelijk 8k resolutie instuurt.

Zou ie het eerst downscalen naar 4k om er daarna met EshiftX weer 8k van te maken ?
Kan de scaler in de NZ serie echt 8k scalen ?
De hele Eshift business is een beetje shifty :) Ik denk niet dat je 1 op 1 pixel mapping hebt met een 8k input bron.

vik

Een goede vraag en zal ik eens navragen hoe dat proces exact werkt. Ik ben zelf ook wel benieuwd  :)

Ik schat dat er intern een downscaling plaats vindt maar zoals gezegd, ik ga dat eens informeren.

Quote from: riwi on October  1, 2021, 16:53:20
Maar hij vraagt wat er gebeurt als je daadwerkelijk 8k resolutie instuurt.

Zou ie het eerst downscalen naar 4k om er daarna met EshiftX weer 8k van te maken ?
Kan de scaler in de NZ serie echt 8k scalen ?
De hele Eshift business is een beetje shifty :) Ik denk niet dat je 1 op 1 pixel mapping hebt met een 8k input bron.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

tmt

#742
de NZ series hebben een 48Gbit/s hdmi 2.1 input. Zoals op de JVC minisite https://eu.jvc.com/projectors/d-ila-projector/DLA-NZ8B/ staat:
World's first home projector capable of inputting 8K60p/4K120p signals

Ze moeten dus een 8k beeld niet scalen. De NX9 kon geen 8k bron aan, dus die 8k e-shift kon alleen een 4k beeld wat upscalen.

Een echt 8k beeld als input, geen downscaling en 1:1 weergegeven door de NZ8 en NZ9 (als hun 8k e-shiftX pixelshifting werkt zoals advertised).
de NZ7 (8k e-shift) zal downscalen omdat die maar de helft van de 8k pixels toont. Zie de foto van vik hierboven.
Sound: B&W 802 op Classé.
Video: JVC NZ8 op 150inch

vik

8K60P/4K120P input is een eigenschap van de nieuwe HDMI 2.1 standaard. Dat is ook een van de verschillen in het vergelijk met de vorige generatie NX9.

Hij kan wel een 8K signaal insturen maar het blijft een native 4K projector. Als hij native 8K zou zijn dan is het een ander verhaal en dan hebben we ook geen 8K E-shift nodig.  :)

Quote from: tmt on October  1, 2021, 17:51:04
de NZ series hebben een 48Gbit/s hdmi 2.1 input. Zoals op de JVC minisite https://eu.jvc.com/projectors/d-ila-projector/DLA-NZ8B/ staat:
World's first home projector capable of inputting 8K60p/4K120p signals

Ze moeten dus een 8k beeld niet scalen. De NX9 kon geen 8k bron aan, dus die 8k e-shift kon alleen een 4k beeld wat upscalen.

Een echt 8k beeld als input, geen downscaling en 1:1 weergegeven door de NZ8 en NZ9 (als hun 8k e-shiftX pixelshifting werkt zoals advertised).
de NZ7 (8k e-shift) zal downscalen omdat die maar de helft van de 8k pixels toont. Zie de foto van vik hierboven.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

scoc

Quote from: tmt on October  1, 2021, 17:51:04
de NZ series hebben een 48Gbit/s hdmi 2.1 input. Zoals op de JVC minisite https://eu.jvc.com/projectors/d-ila-projector/DLA-NZ8B/ staat:
World's first home projector capable of inputting 8K60p/4K120p signals

Ze moeten dus een 8k beeld niet scalen. De NX9 kon geen 8k bron aan, dus die 8k e-shift kon alleen een 4k beeld wat upscalen.

Een echt 8k beeld als input, geen downscaling en 1:1 weergegeven door de NZ8 en NZ9 (als hun 8k e-shiftX pixelshifting werkt zoals advertised).
de NZ7 (8k e-shift) zal downscalen omdat die maar de helft van de 8k pixels toont. Zie de foto van vik hierboven.

Bovenstaande klopt toch niet helemaal lijkt mij. Het is niet omdat je op een HDMI input 8K binnenkrijgt dat je niet moet gaan scalen. Er gebeurd altijd ergens een scaling naar de native resolutie van het panel. Dit heeft niets te maken met NZ7 of NZ8/9 beide zijn native 4K en kunnen 8K signaal binnennemen dat dan gedownscaled zal moeten worden.

Is net hetzelfde als 4K eshifters die een 4K signaal kunnen binnennemen maar dan downscalen naar 1080p.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

home@the movies

#745
Quote from: scoc on October  1, 2021, 21:17:58
Bovenstaande klopt toch niet helemaal lijkt mij. Het is niet omdat je op een HDMI input 8K binnenkrijgt dat je niet moet gaan scalen. Er gebeurd altijd ergens een scaling naar de native resolutie van het panel. Dit heeft niets te maken met NZ7 of NZ8/9 beide zijn native 4K en kunnen 8K signaal binnennemen dat dan gedownscaled zal moeten worden.

Is net hetzelfde als 4K eshifters die een 4K signaal kunnen binnennemen maar dan downscalen naar 1080p.

Dat klopt inderdaad absoluut niet, uiteraard kan er geen 1 op 1 pixelmajpping zijn en moet er gescheld worden want de 8K pixels zijn er gewoon niet.
Wat bij de "normale" 1080 projector e-shifters gebeurde was dat het 4K signaal van 3840 pixels in twee afzonderlijke frames (ieder met hun specifieke informatie) van ieder 1920 pixels werd verdeeld (inderdaad, de resolutie van HD) één deel van dat frame werd rechtsreeks door het paneel geprojecteerd, het andere frame werd door de e-shift voor zijn rekening genomen. Door beide dus te combineren kreeg je het uiteindelijke beeld 4K E-Shift verhaal.


Het 4K paneel heeft "maar" 8.848.360 effectieve pixels, als je er daar 33.177.600 (8K) naartoe wil sturen zal er uiteraard geen 1/1 pixel mapping kunnen plaatsvinden, shisten naar 8K is natuurlijk niet hetzelfde als dedicated pixels aansturen, in dat geval zou het dus een native 8K paneel moeten zijn.
De projector kan inderdaad een vol 8K signaal accepteren aan zijn HDMI input, maar dat heeft verder niets met pixel mapping te maken.

HarrieA

Dan zou je zelfs kunnen stellen dat er een echt 8k informatie de pj in gaat, dit intern word gescaled naar 4K. Je verliest daarbij 4K informatie die je nooit meer ziet. De 4K die overblijft wordt middels e-shift 2x op je scherm weergegeven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Teejoo

Quote from: HarrieA on October  2, 2021, 03:38:02
Dan zou je zelfs kunnen stellen dat er een echt 8k informatie de pj in gaat, dit intern word gescaled naar 4K. Je verliest daarbij 4K informatie die je nooit meer ziet. De 4K die overblijft wordt middels e-shift 2x op je scherm weergegeven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Precies! In feite hetzelfde als nu met 4k bij een 1080p projector gebeurt.

home@the movies

Quote from: HarrieA on October  2, 2021, 03:38:02
Dan zou je zelfs kunnen stellen dat er een echt 8k informatie de pj in gaat, dit intern word gescaled naar 4K. Je verliest daarbij 4K informatie die je nooit meer ziet. De 4K die overblijft wordt middels e-shift 2x op je scherm weergegeven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Neen, dat klopt niet, zoals ik zei gaat het 8K signaal worden "gesplitst" in twee keer 4K frames maar elk met hun EIGEN informatie, dus je krijgt niet twee keer hetzelfde frame maar twee verschillende 4K frames. dat is niet hetzelfde als 8K downscalen naar 4K en dat twee keer weergegeven dan zou je de helft pixels weggooien, dat is dus niet het geval.
Je krijgt nu twee 4K frames die niet elkaars kopie zijn, en dus wisselend worden weergegeven, er gaat dus geen info verloren, ze wordt enkel afwisselend geprojecteerd ipv in één keer.

williams

Met bovenstaande verhaal van Werner  in ogenschouw was het op de x serie van de JVC dus ook zo als je hier een 4K signaal invoerde dit aanzienlijk beter speelde dan waneer je dit een 1080p signaal aanbood en liet upscaling met de e- shift .
Ik ga er dan ook vanuit dat dit ook het geval gaat worden op de nieuwe lijn en dit dan gaat voeden met een 8K signaal .
Hoe een 8K bron eruit gaat zien weet nog niemand maar denk dat de streamingdiensten hiermee het eerste zullen zijn .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.