JVC laser projectoren plus NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Kjelt

Quote from: home@the movies on September  1, 2021, 11:55:32
Dat is een beetje hetzelfde verhaal als N5 versus N7 vrees ik, op papier zeer groot verschil, in realiteit niet zo heel erg groot.
Qua contrast bedoel je ja inderdaad vergelijkbaar maar nu qua lumens wel opeens 20% meer!
De N7 had maar 5% meer licht (1900 vs 1800 Lm)

home@the movies

Quote from: Kjelt on September  1, 2021, 12:00:27
Qua contrast bedoel je ja inderdaad vergelijkbaar maar nu qua lumens wel opeens 20% meer!
De N7 had maar 5% meer licht (1900 vs 1800 Lm)

je weet als geen ander dat de realiteit al wel eens durft af te wijken van de specs hé ;-) we gaan het snel weten als er gemeten gaat worden.


reza

Wel een beetje sneu voor Sony..
Als deze prijzen kloppen en JVC doet wat we van ze kennen worden alle Sony,s van de tafel geveegd, lamp en lasers.

Het zal alleen tot eind volgend jaar duren voordat iemand er 1aan het plafond heeft hangen :D
Tegen die tijd heeft Sony misschien wel weer wat tegen gas.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

home@the movies

#603
QuoteHet zal alleen tot eind volgend jaar duren voordat iemand er 1aan het plafond heeft hangen :D

Dat gaat een heel stuk sneller gaan, let maar op;-) met uitzondering van de 5 uiteraard, die gaat inderdaad pas ergens 2022 komen

Hellbeast

Ik denk dat de NP5 de enige is in de nieuwe serie die de meeste mensen kunnen of willen betalen.  :(
Is er iets mis met de codec of zie je er echt zo rot uit?

vik

#605








Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Teejoo

#606
Is wat klein Vik! Op de telefoon wel te lezen zie ik.

Teejoo


Kjelt

Lees ik het nou goed en hebben ze de iris laten vallen ?
Hmmmmm Sony behoudt de iris icm de laser....... we gaan het zien ....

home@the movies

Quote from: Hellbeast on September  1, 2021, 15:11:26
Ik denk dat de NP5 de enige is in de nieuwe serie die de meeste mensen kunnen of willen betalen.  :(

Dat is een uitspraak waar ik het helemaal niet mee eens ben, en dat kunnen we na 10 tallen jaren home cinema's installeren wel uit ervaring zeggen denk ik

home@the movies

#610
Quote from: Teejoo on September  1, 2021, 15:22:23
Ze staan al op de site bij Werner..

Onze demo pre orders zijn reeds doorbesteld, je kent ons hé, over dit soort zaken laten we geen gras groeien  ;) ;D ik heb nu de komende weken toch niets beters te doen met mijn arm in het gips ;)
en vandaag is zowat de eerste dag dat ik mij in staat voel om wat werk te verrichten, redelijk afgezien de afgelopen dagen

Hellbeast

Quote from: home@the movies on September  1, 2021, 15:23:35
Dat is een uitspraak waar ik het helemaal niet mee eens ben, en dat kunnen we na 10 tallen jaren home cinema's installeren wel uit ervaring zeggen denk ik

Wordt de N5 niet meer verkocht dan bijvoorbeeld een N9? Dat is wel wat ik zou verwachten.
Is er iets mis met de codec of zie je er echt zo rot uit?

home@the movies

Quote from: Hellbeast on September  1, 2021, 15:37:38
Wordt de N5 niet meer verkocht dan bijvoorbeeld een N9? Dat is wel wat ik zou verwachten.

Natuurlijk wel, maar nu ga je twee uitersten met elkaar vergelijken, de N7 is ook een goed verkochte projector en de Sonys in de prijscategorie van 10000 Euro verkopen ook bijzonder goed

vik

Geen idee of je zelf interesse hebt in een N5 maar ik heb al 3 pre orders binnen voor de instap laser en daar komt sowieso een N5 bij vrij.  ;)

Quote from: Hellbeast on September  1, 2021, 15:37:38
Wordt de N5 niet meer verkocht dan bijvoorbeeld een N9? Dat is wel wat ik zou verwachten.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

maximus79

Ben echt benieuwd naar een shoot out tussen de huidige serie en deze!!!
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

J.A.F._Doorhof

Mooie prijzen ;)
@reza
Sony van de markt afvegen?
Denk niet dat dat gebeurt.
In een batcave is het echte verschil in het zwart. Heb je geen batcave dan spelen er hele andere dingen mee.
Wat niet wegneemt dat dit hele mooie units zullen zijn. Maar die negativiteit naar Sony is volledig ongebaseerd .

Over 20% meer ansilumen
Dat ga je niet tot amper merken
Je moet minimaal verdubbelen wil je het echt merken jammer genoeg.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

williams

Ben wel benieuwd naar de verbeterde versie van Clear Motion Drive en of ze de artefacten op de high stand onder controle hebben .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

reza

Ik ben meer benieuwd tussen deze en de sony,s.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Hellbeast

Quote from: vik on September  1, 2021, 15:57:23
Geen idee of je zelf interesse hebt in een N5 maar ik heb al 3 pre orders binnen voor de instap laser en daar komt sowieso een N5 bij vrij.  ;)

Ik ga inderdaad mijn Sony HW55es upgraden. Ben er alleen nog niet uit wat de vervanging wordt.
Is er iets mis met de codec of zie je er echt zo rot uit?

maximus79

Wat doet een n5 2e hands tegenwoordig.[emoji28]
7.1.4 | Lexicon Mc-10 | 3x A*BNB Eindtrap| LCR: 3x A*BNB Cinemax18 actief | 4x M&K 750 surrounds | JVC N5 | KINGPIN Velvet Framed Screen VFS270-2:35.1 | 4x Boston Acoustics A25 (atmos) | Subs: A*BNB 2x 2x10 en Hoverboss | DIY Envy | Xbox Series X | Sony 4k X800 | Shield | ATV4k | Dune | TV: Sony 65x8505c | Bluesound Node 2

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

reza

#621
We zullen zien wat de nieuwe JVC,s gaan brengen.
De eerste reviews liegen er niet om Frank.
Ik denk dat JVC echt Sony voorbij gaat.
Ook denk ik dat jij weer gaat switchen :D

Quote from: J.A.F._Doorhof on September  1, 2021, 16:25:31
Mooie prijzen ;)
@reza
Sony van de markt afvegen?
Denk niet dat dat gebeurt.
In een batcave is het echte verschil in het zwart. Heb je geen batcave dan spelen er hele andere dingen mee.
Wat niet wegneemt dat dit hele mooie units zullen zijn. Maar die negativiteit naar Sony is volledig ongebaseerd .

Over 20% meer ansilumen
Dat ga je niet tot amper merken
Je moet minimaal verdubbelen wil je het echt merken jammer genoeg.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Kjelt

Quote from: reza on September  1, 2021, 17:23:05
De eerste reviews liegen er niet om Frank.
Link ? Die YT link is alleen maar blabla geen meting geen cijfers niets.

reza

Ze hebben ze side by side vergeleken, dat zegt mij veel meer dan cijfers ;D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

Ik ben zeker niet vast geplakt aan Sony
Maar vind de motion processing en vooral de details in het zwart wel beter op de Sony. HDR is iets beter op de JVC.

Hoop wel dat de de tijd van schakelen eens aanpakken. Je moet soms 10-15 seconden wachten voor er beeld is.

JVC vs sony is erg afhankelijk van de ruimte en of je heel veel HDR kijkt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"