JVC laser projectoren plus NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 4 Guests are viewing this topic.

tmt

Quote from: Valkyrie on September 14, 2023, 19:02:03Mijn probleem met de handshake-issue is na de laatste firmware-update voorlopig opgelost :pompom:
Ik heb de update ook gedaan enkele weken geleden (wow dat duurde veel langer dan verwacht...mijn Polestar is sneller geupdate haha) en sindsdien ook 0 zero nada handshake problemen meer gehad (10 meter hdmi 2.1 fiber kabel)  :worship:   :headbanging:
Sound: B&W 802 op Classé.
Video: JVC NZ8 op 150inch

vik

JVC NZ series FW 3.0

Topic gestart door Kris Deering  8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

dchris

Vandaag is de nieuwe Firmware 3.0 uitgekomen, het is net als vorig jaar weer een cadeautje dat JVC tegen het einde van het jaar uitbrengt, hoe tof is dat!

Begin dit jaar ben ik over gegaan op een NP5 komende van een Sony HW55.
Dit verschil is natuurlijk al enorm groot en geniet nu van beeld welke menig bioscoop overstijgt.

Echter is er altijd ruimte voor verbetering, kleine software dingetjes en natuurlijk de tonemapping.
Op het AVS forum viel al te lezen dat de laser aanpassing (vanaf de NZ7) nu met een slider gaat, deze brengt enkele kleine verschillen (2-5 procent) méér licht, geluidsniveau vanaf 51 en hoger is hetzelfde gebleven.

Hetgeen ik zelf op de NP5 kan testen is de nieuwe HDR Frame ADAPT HDR 2 functie.
Deze is getweakt om nóg betere prestaties te geven, vooral in de AUTO WIDE modus.
Verder is het algoritme aangepast zodat ook in andere modi de tonemapping weer even nét wat strakker en beter is.

Bij de kalibratie van mijn projector eerder dit jaar bleek na testen dat de AUTO WIDE modus (zelfs met lage lamp modus) onbruikbaar was. Het beeld ging enorm clippen, dat is erg jammer omdat het beeld een flink stuk (zo'n 20%) helderder wordt zonder hierbij aan de onderkant te schaden in het zwart.

Dit is vooral goed te zien in de begin scene van No Time To die als James de zonsondergang tegemoet kijkt op het water waar zijn liefje zwemt. Nog een goede test scene is een scene uit Dune waarbij de Ornithopters op de stad Arrakis aanvliegen.
Dit zijn HDR torture scenes, zonder goede tonemapping ziet dit er niet uit, en in de AUTO WIDE modus raakte de JVC de kluts kwijt. Daardoor keep ik alles op standje 0.

WEL, uiteraard wilde ik deze scenes direct testen met de nieuwe firmware é Voila, de clipping is weg, het detail blijft en het beeld is een stuk helderder.
Dit is écht een hele mooie stap die gemaakt is, de doortekening van de schaduwen naar het licht blijven gelukkig nu behouden. De details zijn nog steeds te zien alleen alles is stuk meer zichtbaar.

Nog een bijkomende PLUS als je lens memory gebruikt, de melding welke in beeld kwam dat het beeld wordt aangepast is WEG. Nee de aanpassing is niet sneller, maar de tekst in beeld is weg, dus dit maakt het switchen een stuk aangenamer!

Ik ben in iedergeval heel erg blij met deze Firmware update!  :pompom:

Mvg,

Dchris

riwi

Ik las op AVS ook al over de AUTO WIDE modus. Ik weet niet eens wat dat is? Volgens mij gebruik ik dat niet. Waar zit die optie?

Dat de melding bij lens memory recall weg is is inderdaad een heel mooie verbetering want daar ergert iedereen zich groen en geel aan.

Ik ga hem er binnenkort opzetten op de NP5 deze firmware upgrade. Blijven de calibratie instellingen bewaard?

williams

Quote.   Vandaag is de nieuwe Firmware 3.0 uitgekomen, het is net als vorig jaar weer een cadeautje dat JVC tegen het einde van het jaar uitbrengt, hoe tof is dat!

Begin dit jaar ben ik over gegaan op een NP5 komende van een Sony HW55.
Dit verschil is natuurlijk al enorm groot en geniet nu van beeld welke menig bioscoop overstijgt.

Echter is er altijd ruimte voor verbetering, kleine software dingetjes en natuurlijk de tonemapping.
Op het AVS forum viel al te lezen dat de laser aanpassing (vanaf de NZ7) nu met een slider gaat, deze brengt enkele kleine verschillen (2-5 procent) méér licht, geluidsniveau vanaf 51 en hoger is hetzelfde gebleven.

Hetgeen ik zelf op de NP5 kan testen is de nieuwe HDR Frame ADAPT HDR 2 functie.
Deze is getweakt om nóg betere prestaties te geven, vooral in de AUTO WIDE modus.
Verder is het algoritme aangepast zodat ook in andere modi de tonemapping weer even nét wat strakker en beter is.

Bij de kalibratie van mijn projector eerder dit jaar bleek na testen dat de AUTO WIDE modus (zelfs met lage lamp modus) onbruikbaar was. Het beeld ging enorm clippen, dat is erg jammer omdat het beeld een flink stuk (zo'n 20%) helderder wordt zonder hierbij aan de onderkant te schaden in het zwart.

Dit is vooral goed te zien in de begin scene van No Time To die als James de zonsondergang tegemoet kijkt op het water waar zijn liefje zwemt. Nog een goede test scene is een scene uit Dune waarbij de Ornithopters op de stad Arrakis aanvliegen.
Dit zijn HDR torture scenes, zonder goede tonemapping ziet dit er niet uit, en in de AUTO WIDE modus raakte de JVC de kluts kwijt. Daardoor keep ik alles op standje 0.

WEL, uiteraard wilde ik deze scenes direct testen met de nieuwe firmware é Voila, de clipping is weg, het detail blijft en het beeld is een stuk helderder.
Dit is écht een hele mooie stap die gemaakt is, de doortekening van de schaduwen naar het licht blijven gelukkig nu behouden. De details zijn nog steeds te zien alleen alles is stuk meer zichtbaar.

Nog een bijkomende PLUS als je lens memory gebruikt, de melding welke in beeld kwam dat het beeld wordt aangepast is WEG. Nee de aanpassing is niet sneller, maar de tekst in beeld is weg, dus dit maakt het switchen een stuk aangenamer!

Ik ben in iedergeval heel erg blij met deze Firmware update!  :pompom:   

Mooi en duidelijk verslag van de upgrade en inderdaad dat lensmemory in beeld was wel een dingetje maar blij dat dit is opgelost.
Zal binnenkort ook is de update erop gooien om te kijken wat het brengt.
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

dchris

Quote from: riwi on November 15, 2023, 13:19:26Ik las op AVS ook al over de AUTO WIDE modus. Ik weet niet eens wat dat is? Volgens mij gebruik ik dat niet. Waar zit die optie?

Dat de melding bij lens memory recall weg is is inderdaad een heel mooie verbetering want daar ergert iedereen zich groen en geel aan.

Ik ga hem er binnenkort opzetten op de NP5 deze firmware upgrade. Blijven de calibratie instellingen bewaard?

Ja de settings blijven behouden gelukkig!
De auto wide modus staat onder Menu - eerste scherm - > HDR Quantizer en dan Auto Wide. Maar dus alleen te gebruiken NA de update
Mvg,

Dchris

Teejoo

Is de setting van de laser wel gelijk aan de oude qua intensiteit als je upgrade? Dus medium is qua helderheid gelijk aan bijv 50?

m.a.w. blijft de lightoutput als je niet aan de slider komt gelijk na de upgrade?

riwi

Quote from: Teejoo on November 15, 2023, 17:39:28Is de setting van de laser wel gelijk aan de oude qua intensiteit als je upgrade? Dus medium is qua helderheid gelijk aan bijv 50?

m.a.w. blijft de lightoutput als je niet aan de slider komt gelijk na de upgrade?
Dat staat in de post op AVS, 2de post van Kris Deering

https://www.avsforum.com/threads/jvc-nz-series-fw-3-0.3287892/

Er staat een tabelletje bij.



Teejoo

Bedankt Riwi. Wat me wel niet duidelijk is of het fan geluid pas bij standje 51 omhoog gaat of bij 47. Als dat bij 51 is kun je net iets meer eruit halen.

riwi

 rwestley said:
I just installed the firmware on a NZ7. The high fan does kick in at 47.


Mijn update loopt nu. Duurt 60 minuten zegt ie... dus wel even wachten

Teejoo

Quote from: riwi on November 15, 2023, 20:56:51rwestley said:
I just installed the firmware on a NZ7. The high fan does kick in at 47.


Mijn update loopt nu. Duurt 60 minuten zegt ie... dus wel even wachten
mmm, dus geen voordeel op dat gebied.
Voor mensen met een VP lijkt er niet echt veel voordeel te behalen, of zie ik dat verkeerd?

vik

De nieuwe firmware kun je hier downloaden.

Zorg ervoor dat de usb stick niet te groot is dit ging al een keer mis bij een klant van mij. De instructies even goed doorlezen die heb ik voor de zekerheid nog even toegevoegd in de bijlage.

Veel plezier met de update.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

riwi

Er is ook nieuwe autocal software die je nodig hebt als je autocal wil draaien met de 3.0 firmware.

https://www3.jvckenwood.com/english/download/pj202111_calibrationsoft-dl.html

Quote from: Teejoo on November 15, 2023, 22:22:27Voor mensen met een VP lijkt er niet echt veel voordeel te behalen, of zie ik dat verkeerd?
Alleen al vanwege dat irritante "loading lens memory" zou ik de upgrade al doen. Als je de JVC tone mapping niet gebruikt is er verder weinig verbeterd. Al zou ik de laser power 0-100 schaal wel fijner vinden dan de low/medium/high.

tmt

Quote from: dchris on November 15, 2023, 12:46:46Bij de kalibratie van mijn projector eerder dit jaar bleek na testen dat de AUTO WIDE modus (zelfs met lage lamp modus) onbruikbaar was. Het beeld ging enorm clippen, dat is erg jammer omdat het beeld een flink stuk (zo'n 20%) helderder wordt zonder hierbij aan de onderkant te schaden in het zwart.

Dit is vooral goed te zien in de begin scene van No Time To die als James de zonsondergang tegemoet kijkt op het water waar zijn liefje zwemt. Nog een goede test scene is een scene uit Dune waarbij de Ornithopters op de stad Arrakis aanvliegen.
Dit zijn HDR torture scenes, zonder goede tonemapping ziet dit er niet uit, en in de AUTO WIDE modus raakte de JVC de kluts kwijt. Daardoor keep ik alles op standje 0.

WEL, uiteraard wilde ik deze scenes direct testen met de nieuwe firmware é Voila, de clipping is weg, het detail blijft en het beeld is een stuk helderder.
Dit is écht een hele mooie stap die gemaakt is, de doortekening van de schaduwen naar het licht blijven gelukkig nu behouden. De details zijn nog steeds te zien alleen alles is stuk meer zichtbaar.


Hmm. Bij de calibratie van mijn NZ8 (door Werner) staat de HDR quantizer op 0.
Zou het nuttig zijn om na fw3.0 opnieuw een calibratie te laten doen?
Sound: B&W 802 op Classé.
Video: JVC NZ8 op 150inch

vik

Dat is echt niet nodig in mijn ervaring. Met de HDR quantizer kun je op smaak gewoon fine tunen dus op basis van wat je op dat moment ziet en verschilt ook per film.

Gezien de verbeteringen zou ik je in ieder geval aanraden om hem te installeren.

En als je toch twijfelt Werner gewoon even een berichtje sturen.  ;)


Quote from: tmt on November 16, 2023, 17:00:54Hmm. Bij de calibratie van mijn NZ8 (door Werner) staat de HDR quantizer op 0.
Zou het nuttig zijn om na fw3.0 opnieuw een calibratie te laten doen?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

Quote from: Teejoo on November 15, 2023, 22:22:27mmm, dus geen voordeel op dat gebied.
Voor mensen met een VP lijkt er niet echt veel voordeel te behalen, of zie ik dat verkeerd?

Dat denk ik dus ook... ik laat hem in ieder geval (voor nu) 'lopen'
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

vik

In de loop van volgende week krijg ik een NZ7 binnen die verkocht wordt als B-stock.

Meer informatie volgt. 😊
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Deze is gelijk al verkocht.  8)

Quote from: vik on March 28, 2024, 10:32:00In de loop van volgende week krijg ik een NZ7 binnen die verkocht wordt als B-stock.

Meer informatie volgt. 😊
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Ik krijg morgen een NZ7 binnen. Wees er snel bij ze zijn schaars.  8)
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Kjelt

Vic kun je misschien bij het topic (eerste post) het breaking news weghalen ?
Iedere keer dat ik een nieuwe post zie denk ik YES er komen nieuwe generatie projectoren aan  :tounge2:

vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike