JVC laser projectoren plus NP5

Started by vik, August 7, 2020, 07:18:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Richard70…

Quote from: papaleo on February  4, 2022, 23:17:54
Hier komen we weer op het punt dàt wanneer je het niet weet je het ook niet mist Richard... :devil: :tongue2:
Dat bedoel ik  :D
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richard70…

Quote from: buckler on February  4, 2022, 22:23:15
Contrast zal wel een verschil zijn, verder zal het inderdaad de plus tien duizend niet waard zijn denk ik.
Ik zal eerder naar een prachtig masking screen kijken als ik jou was.
Nou, zoveel plus zal het nou ook weer niet zijn, verschil in adviesprijs tussen beiden is maar €3000, 00.
Maar dat er geld bij zal moeten is duidelijk.
Ik denk dat het in mijn situatie geen enorm verschil zal zijn, mede door het witte plafond. Maar misschien vergis ik me.
Zou ze side by side moeten zien in een vergelijkbare ruimte
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

vik

Je hebt een prachtig scherm hangen Richard en gekozen voor de omstandigheden bij jullie thuis.  8)


Quote from: rdebruin on February  4, 2022, 23:27:52
Nou, zoveel plus zal het nou ook weer niet zijn, verschil in adviesprijs tussen beiden is maar €3000, 00.
Maar dat er geld bij zal moeten is duidelijk.
Ik denk dat het in mijn situatie geen enorm verschil zal zijn, mede door het witte plafond. Maar misschien vergis ik me.
Zou ze side by side moeten zien in een vergelijkbare ruimte
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

buckler

Quote from: rdebruin on February  4, 2022, 23:27:52
Nou, zoveel plus zal het nou ook weer niet zijn, verschil in adviesprijs tussen beiden is maar €3000, 00.
Maar dat er geld bij zal moeten is duidelijk.
Ik denk dat het in mijn situatie geen enorm verschil zal zijn, mede door het witte plafond. Maar misschien vergis ik me.
Zou ze side by side moeten zien in een vergelijkbare ruimte

Dat is zeker waar Richard, al denk ik toch dat je het contrast verschil wel gaat zien bij jou thuis maar inderdaad niet naar zijn volledig potentieel nee. Misschien dat je die (mooie)houten koof aan je plafond netjes met Adamantium kan beplakken? Of word de vrouw des huizes dan mental? :crazy:
Persoonlijk vind ik dat je al een gruwelijk mooie set hebt, en zou ik eerder naar een scherm kijken maargoed dan moet alles verbouwd worden en daar zit je ook niet op te wachten had je al eens gezegd.
Is een tweede (breder) electrisch 2.35:1 scherm erbij geen optie?
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

pietnoeck

voor een 3 m scherm dan toch beter een NZ8 ipv een NZ9 wegens hogere lichtoutput voor HDR ?

Teejoo

Quote from: pietnoeck on February  6, 2022, 00:48:31
voor een 3 m scherm dan toch beter een NZ8 ipv een NZ9 wegens hogere lichtoutput voor HDR ?
Ik dacht dat dat zo was. Heb je dat nog gecheckt?

vik

Mag ik vragen hoe jouw set er uit ziet? Wellicht kunnen we dan iets beter adviseren.   :)

Quote from: pietnoeck on February  6, 2022, 00:48:31
voor een 3 m scherm dan toch beter een NZ8 ipv een NZ9 wegens hogere lichtoutput voor HDR ?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

reza

De NZ9 heeft toch meer licht?
Quote from: pietnoeck on February  6, 2022, 00:48:31
voor een 3 m scherm dan toch beter een NZ8 ipv een NZ9 wegens hogere lichtoutput voor HDR ?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Teejoo

Quote from: reza on February  6, 2022, 09:40:33
De NZ9 heeft toch meer licht?
Je hebt gelijk, ik dacht dat Piet het had over de NX9.

Ik snap het niet meer.

buckler

Uit mijn hoofd dacht ik:
NX9 2200
NZ8 2500
NZ9 3000

Maar met een 3 meter breed (2.35:1 / 2.40:1) scherm zou ik ook eens aan een DCR lens denken... dat lost alles op  :popcorn:
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

pietnoeck

inderdaad typo, NX9 natuurlijke , de voorganger van de NZ9. Zoals het er naar uitziet best dus nog even wachten.

buckler

Quote from: pietnoeck on February  6, 2022, 13:25:05
inderdaad typo, NX9 natuurlijke , de voorganger van de NZ9. Zoals het er naar uitziet best dus nog even wachten.

Waar wil je op wachten dan Piet? De NZ8 is bekend en zal hetzelfde blijven en een NX9 is zeldzaam en maar heeeeel sporadisch te vinden.
Als het je puur om licht output gaat, wat zijn je vragen dan?
Zoals ik zei een DCR lens is je oplossing voor een 300 cm breed scherm want die geeft 35% meer licht output.
Draai je hdr met of zonder kleuren filter aan? De NZ serie levert meer licht in als je het filter aanzet dan de NX serie, ik dacht -25% tegen -10% als ik het goed heb.
Met andere woorden je kan zo al een beetje uitrekenen welke er meer licht geeft de NZ8 (2500) of de NX9 (2200) en met filter aan zal dat dus vrijwel niks verschillen.
Contrast maakt denk ik ook weinig uit, misschien een heel klein beetje in het voordeel van de NZ8, de NX9 heeft dan weer de 100mm lens... de NZ8 heeft weer een beter lichtpad en betere 8k eshift plus het is een laser.
Deze zaken zullen niet veranderen dus persoonlijk denk ik dat als je neigt naar een NX9 beter juist niet kan wachten want zoveel zijn er niet meer die te koop staan.
Neig je meer naar een NZ8 ,wat ik persoonlijk heel goed kan begrijpen, dan heb je zeker alle tijd.
Lijkt mij geen 'rocket science'
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

tmt

Quote from: buckler on February  6, 2022, 17:36:46
Zoals ik zei een DCR lens is je oplossing voor een 300 cm breed scherm want die geeft 35% meer licht output.
Is dat zo een groot verschil? Ik draai nog met een HD projector op mijn 150inch scherm (16:9), denk ong. 3m30 breed. Ja das donker, zeker nu mijn lamp net 2000 uur heeft aangetikt.
Dacht in de loop van 2022 te upgraden naar een NZ8. Verschil zal al immens zijn.
DCR lens is alleen "nuttig" bij 2.35:1 films toch? En dan het mooiste op een 2.35:1 scherm veronderstel ik.
Sound: B&W 802 op Classé.
Video: JVC NZ8 op 150inch

riwi

#1238
DCR lens is echt voor een 21x9 doek volgens mij. Bij 16x9 content gebruik je hem niet.

Bij de meeste lenzen die ik gezien heb had je naast de verbeterde lichtopbrengst ook wel een iets nadelige scherpte ervaring, zeker in de hoeken/randen. Maar dat schijnt met deze niet zo te zijn.

Ik denk dat je komende van een TW5000 wat destijds een mooie projector was wel gaat schrikken hoeveel beter het is met een nieuwe generatie projector zoals een NZ8.

Ikzelf doe de upgrade (nog) niet want zoals al verondersteld, het budget. Maar daarnaast speelt mijn N5 nog goed, zeker met de HTPC met  MadVR erbij. Ik zou ook maximaal voor een NZ7 gaan dan. Ik vind het argument om als je veel kijkt maar een laser te kopen wat raar. Je kan gewoon elk jaar er een nieuwe lamp in doen. evt 2x per jaar. Dat is kwa kosten nog steeds goedkoper dan upgraden naar een laser projector.
Ik had hem bij de HCH gelijk moeten kopen want mijn aandelen zijn ong. 10k in de min momenteel tov het niveau in november ;)

papaleo

Het enige verschil met een nieuw gekochte projector tov aandelen is dat je de zekerheid heb dat een projector financiëel elk jaar minder waard word...en je aandelen wellicht meer waard gaan worden (hopelijk)  ::)
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

riwi

Dat hoop ik ook ja  :)  Het vergelijk gaat ook niet op want dan had ik in november compleet uit moeten stappen (uit de aandelen). Achteraf weet je het altijd beter.

buckler

Quote from: tmt on February  9, 2022, 14:21:31
Is dat zo een groot verschil? Ik draai nog met een HD projector op mijn 150inch scherm (16:9), denk ong. 3m30 breed. Ja das donker, zeker nu mijn lamp net 2000 uur heeft aangetikt.
Dacht in de loop van 2022 te upgraden naar een NZ8. Verschil zal al immens zijn.
DCR lens is alleen "nuttig" bij 2.35:1 films toch? En dan het mooiste op een 2.35:1 scherm veronderstel ik.

Verschil is inderdaad vrij groot ja, zie het qua lichttoename alsof je van low lamp naar high lamp gaat zoveel meer licht heb je ongeveer met 21/9 materiaal en de DCR ervoor.
De pixels die normaal in de zwarte balken zitten komen namelijk in je beeld uit en dat geeft meer pixels dus meer licht en het oogt als met meer diepte in je beeld en scherper.
Ik zelf hou hem er gewoon voor hangen bij 16.9 materiaal en laat de Envy (NLS+) zijn werk doen maar inderdaad daar is hij eigenlijk niet voor nee.

Als jij naar een NZ8 gaat zal je een mega stap mee gaan maken, al denk ik dat je voor een 3.30 cm breed scherm eigenlijk wel een DCR kan (moet?) gebruiken, zeker voor hdr. Athans als je de gewenste hoeveelheid FL wilt halen voor hdr.
En ja dan wel een 2.35 scherm, of je moet geweldig kunnen masken op je 16.9 scherm en de DCR steeds verwijderen wat dat kan ook heel simpel en in 10 seconden.
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

tmt

Quote from: riwi on February  9, 2022, 17:13:46
Ik had hem bij de HCH gelijk moeten kopen want mijn aandelen zijn ong. 10k in de min momenteel tov het niveau in november ;)
haha I know what you mean ;) (alhoewel het al terug beter is)
En zoals we weten, hindsight is a bitch.
Ik zou al rete-blij zijn moest ik een N5 hebben hangen  ;D
Ongeveer een jaar geleden stond de N5 enkele uren voor 3000€ op Coolblue (danku Tweakers pricewatch!). Kwam niet op een goed moment, maar toch zwaar getwijfelt om te proberen te kopen. In het slechtste geval zou mijn order gecancelled worden omdat het duidelijk een verkeerde prijs was, maar heb al stoten meegemaakt met dingen zwaar onder de prijs kunnen kopen, dus waarom niet. Te lang getwijfeld en prijs was terug naar 5000 enkele uren later.
Sound: B&W 802 op Classé.
Video: JVC NZ8 op 150inch

H&C Hifi

Quote from: tmt on February 10, 2022, 10:17:33
haha I know what you mean ;) (alhoewel het al terug beter is)

Ongeveer een jaar geleden stond de N5 enkele uren voor 3000€ op Coolblue (danku Tweakers pricewatch!).

gegarandeerd een fout  ;)
of je had geluk gehad en was er bij coolblue daarna iemand zn baan kwijt  ;)

scoc

Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

riwi

Cool. Snelle lensmemory switch hebben ze eindelijk gemaakt.
Ik denk dat ze dat niet meer maken voor de N5/N7 serie helaas. Maar dat zou vast niet moeilijk zijn om te maken.

vik

#1246
Ter info:

JVC heeft nieuwe prijzen bekend gemaakt en gaan in per 1 April 2022

Vanwege de wereldwijde oplopende kosten is ook JVC genoodzaakt om prijs verhogingen door te voeren.

Deze zien er als volgt uit:

Model:

DLA-NZ9BE  €25999,-
DLA-NZ8BE  €15999,-
DLA-NZ7BE  €10999,-

De prijs voor de DLA-NP5B/NP5W blijft ongewijzigd €6999,-
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

home@the movies

#1247
We hebben als Cinedream zijnde gelukkig direct actie ondernomen en de nog resterende voorraad van de N7 aan de oude prijs direct op voorraad genomen. De eerste lading toestellen is vandaag reeds geleverd en we hebben ook nog een paar NZ9 en als het woord is ook nog één of twee NZ9 aan de oude prijzen, dus doe er jullie voordeel mee, want 1000 Euro in één klap erbij is echt wel behoorlijk.

Daar komt ook nog bij dat de levering van nieuwe toestellen zeer lang op zich zou kunnen laten wachten, er wordt nu reeds gewag gemaakt van wachttijden van minstens een tweetal maanden of meer.

riwi

Da's een aardige pallet  :ph34r: Maar helaas geen palletprijzen  :nopompom:  :coffee:

home@the movies

Quote from: riwi on March 21, 2022, 20:21:24
Da's een aardige pallet  :ph34r: Maar helaas geen palletprijzen  :nopompom:  :coffee:

Wie niet waagt, niet wint  ;)