JVC x7900 fan

Started by J.A.F._Doorhof, July 7, 2020, 09:58:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Willen mensen hier aub even reageren als je een 7900 van JVC hebt.

Bij calibratie viel me op dat de unit regelmatig qua fan harder en zachter ging draaien. Nu is dat bij een calibratie wel eens vaker zo omdat we toch redelijk wat patronen erdoor heen jagen en ook motion goed testen.

Maar ook de klant zelf heeft het gedrag gedurende films.
Volgens JVC hoort dit bij dit model.
Klant is het daar echter niet mee eens.

Dus vandaar even de vraag hier om het verhaal compleet te krijgen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

#1
Ik ken de 7900 heel erg goed maar dit heb ik nog nooit gehoord?

Ik zelf heb de 7500 wat vrijwel identiek dezelfde unit is en bij mij is dat nog nooit voorgekomen?
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

J.A.F._Doorhof

Ik vraag echt om de 7900 en mensen die hem hebben.
Om een goed beeld te vormen echt aub alleen mensen die 7900 gebruiken.

JVC heeft aan mij namelijk aangegeven dat het hoort bij dat type. Naarmate het beeld helderder word zou de fan sneller gaan draaien. Aangezien ik dit zelf ook niet bij andere heb ervaren wil ik echt een inzicht van mensen die de 7900 echt hebben hangen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Richard70…

Ik ben dus die klant :D
Laat ik even voorop stellen dat ik het beeld echt geweldig vind.
Super scherp, en ook de E shift van deze tov de x5000 die ik eerst had is echt een enorme verbetering.
Maar, het geluid en de continuïteit van de fan die aanslaat is echt een ergernis.
Projector staat net als de 5000 in een open kast op 1,50 hoog en 1 meter achter me.
Ik heb ook geen mogelijkheid om hem ergens anders te plaatsen dus die optie valt af.
Alle instellingen heb ik met Frank al doorlopen en staan goed. Heb ook alle pressets al geprobeerd , dus alle gecalibreerde als ook de standaard film, natural etc etc .
Ik kan me niet voorstellen dat als dit zo hoort, zoals jvc aangaf ,en dat hier niemand hinderlijk last van heeft.
Dus graag jullie ervaringen of oplossingen . :popcorn:
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

raindog

Ik heb een X7900 gehad en herken het niet. De fan draaide hier altijd constant in de low lamp mode.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Richard70…

Quote from: raindog on July  7, 2020, 10:42:49
Ik heb een X7900 gehad en herken het niet. De fan draaide hier altijd constant in de low lamp mode.
Bij mij staat hij ook in low. Ik bedoel ook meer dat enorme blazen wat hij doet om zijn warmte kwijt te kunnen.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

denoontje

Even kleine kanttekening...
Ik weet niet of je dit zo 1 op 1 mag vergelijken met iedere situatie
De omgevingstemperatuur in de HT zal ook meespelen mbt wat hij doet icm hoe hij zijn koellucht kan aanvoeren.
Al mijn projectoren hebben flink geloeid als het 30 graden was in mijn ht (heb nu airco ;-) )

Maar goed even inventariseren dus helpt altijd.

pameijer

Is mij als 7900-bezitter nooit opgevallen. Zal er vanavond eens op letten.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Richard70…

Quote from: pameijer on July  7, 2020, 10:55:54
Is mij als 7900-bezitter nooit opgevallen. Zal er vanavond eens op letten.
Als het je niet opvalt , dan zal het ook niet extreem zijn denk ik
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richard70…

Quote from: denoontje on July  7, 2020, 10:51:49
Even kleine kanttekening...
Ik weet niet of je dit zo 1 op 1 mag vergelijken met iedere situatie
De omgevingstemperatuur in de HT zal ook meespelen mbt wat hij doet icm hoe hij zijn koellucht kan aanvoeren.
Al mijn projectoren hebben flink geloeid als het 30 graden was in mijn ht (heb nu airco ;-) )

Maar goed even inventariseren dus helpt altijd.
Hij staat volledig vrij, dus lucht genoeg. Het is hier gemiddeld rond de 20 graden in huis, dus ook niet extreem lijkt me
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Marco66

Mij ook niet eerder opgevallen in mijn ht.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

J.A.F._Doorhof

Kun je er even een video van maken qua geluid
Dan kunnen we kijken of het mensen daarna opvalt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Richard70…

Quote from: J.A.F._Doorhof on July  7, 2020, 11:16:14
Kun je er even een video van maken qua geluid
Dan kunnen we kijken of het mensen daarna opvalt.
Geen idee hoe ik dat hier upload :D hij vind mijn foto's altijd al te groot.
Als ik straks tijd heb maak ik wel ff een filmpje, en app ik die wel naar Annewiek.
Maar tot nu toe hoor ik nog niemand die dit herkent, en mijn gehoor is met 50 toch ook geen 100% meer. Althans dat zegt mijn vrouw regelmatig :D
Ook zij zei gisteren gelijk " deze maakt toch wel veel meer herrie als de vorige"
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

DustinV

Quote from: rdebruin on July  7, 2020, 11:30:15
Geen idee hoe ik dat hier upload :D hij vind mijn foto's altijd al te groot.
Als ik straks tijd heb maak ik wel ff een filmpje, en app ik die wel naar Annewiek.
Maar tot nu toe hoor ik nog niemand die dit herkent, en mijn gehoor is met 50 toch ook geen 100% meer. Althans dat zegt mijn vrouw regelmatig :D
Ook zij zei gisteren gelijk " deze maakt toch wel veel meer herrie als de vorige"

Kunt uploaden naar YouTube en dan link delen.

pameijer

Wel handig dan om allemaal hetzelfde filmstukje te gebruiken met veel verschil tussen helder en donker.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

vik

#15
Staat de ECO modus uit? (kan ook heel vervelend reageren in mijn ervaring)

Grote-Hoogtemodus op "off"?

Gebeurt dit ook bij normale blu ray of enkel HDR?

Welke firmware versie staat erop?

Druk eens op de info knop op de remote JVC als het probleem op speelt. Graag even lijstje van je apparatuur.

Quote from: rdebruin on July  7, 2020, 10:22:45
Ik ben dus die klant :D
Laat ik even voorop stellen dat ik het beeld echt geweldig vind.
Super scherp, en ook de E shift van deze tov de x5000 die ik eerst had is echt een enorme verbetering.
Maar, het geluid en de continuïteit van de fan die aanslaat is echt een ergernis.
Projector staat net als de 5000 in een open kast op 1,50 hoog en 1 meter achter me.
Ik heb ook geen mogelijkheid om hem ergens anders te plaatsen dus die optie valt af.
Alle instellingen heb ik met Frank al doorlopen en staan goed. Heb ook alle pressets al geprobeerd , dus alle gecalibreerde als ook de standaard film, natural etc etc .
Ik kan me niet voorstellen dat als dit zo hoort, zoals jvc aangaf ,en dat hier niemand hinderlijk last van heeft.
Dus graag jullie ervaringen of oplossingen . :popcorn:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Richard70…

Quote from: vik on July  7, 2020, 12:34:55
Staat de ECO modus uit? (kan ook heel vervelend reageren in mijn ervaring)

Grote-Hoogtemodus op "off"?

Gebeurt dit ook bij normale blu ray of enkel HDR?

Welke firmware versie staat erop?

Druk eens op de info knop op de remote JVC als het probleem op speelt. Graag even lijstje van je apparatuur.

Eco modus staat aan, hoogte modus staat uit.
Firmware weet ik niet uit mijn hoofd, moet ik straks ff kijken.
Apparatuur. Arcam 390 plus arcam pj 429 eindbak . Speakers ma silver, arendal  sub 3.
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

Richard70…

Het is bij zowel HDR als alle andere formaten. Bij HDR is het wel nog erger. Zelfs zo erg dat ik dat niet eens kijk. Dan slaat hij vrijwel om de 30sec aan
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

sandervg

Ik volg deze even aangezien de X7900 op mijn shortlist staat (als deze straks uberhaupt nog leverbaar is, maar dat terzijde).
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

vik

Op het moment dat de fan vreemd doet probeer dan eens de info op te roepen van het signaal wat de JVC binnen krijgt. Kijk ook eens wat hij doet als je een bron recht streeks aansluit op de JVC. Dus de Arcam by-passen.

Quote from: rdebruin on July  7, 2020, 12:48:45
Eco modus staat aan, hoogte modus staat uit.
Firmware weet ik niet uit mijn hoofd, moet ik straks ff kijken.
Apparatuur. Arcam 390 plus arcam pj 429 eindbak . Speakers ma silver, arendal  sub 3.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Richard70…

Had ik al gedaan, blijft het zelfde. Ook signaal veranderd niet
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.

vik

Hoe reageert de JVC op het moment dat hij geen input signaal heeft? Staat de fan dan ook in standje terror?

Quote from: rdebruin on July  7, 2020, 13:13:25
Had ik al gedaan, blijft het zelfde. Ook signaal veranderd niet
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

williams

Hier ook geen probleem met de x7900
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

jantje112

Allicht kan iemand een filmpje maken met een db meter ernaast (en het geluid uit)

Richard70…

Quote from: vik on July  7, 2020, 13:19:10
Hoe reageert de JVC op het moment dat hij geen input signaal heeft? Staat de fan dan ook in standje terror?

Ik heb hem gekocht om film te kijken , niet voor het uitlijnraster :D
Maar dat moet ik bekijken, maar volgens mij doet hij het dan niet, of minder
Iedereen die nu de de x7900 heeft herkent het niet. Dan moet het toch haast wel aan het exemplaar liggen zou ik denken?
Beeld; JVC NZ7. Adeo Reference Grey. Processor; Lyngdorf mp40 Versterking. Arcam PA240 Arcam PA720.Speakers.Front M&K S150 Center M&K S150 Surround M&K S150 Atmos. 4 Klipsch inbouw. Subwoofer .Dual M&K X12
Bronnen; Oppo 203. Apple tv 4K.  Zidoo 1000.