Over printplaat Marantz PM17

Started by TheMaestro, May 26, 2020, 22:42:05

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

TheMaestro

Hallo lui, ik zit ergens mee en kan wel wat hulp gebruiken.
Ik heb mijn PM17 verkocht en binnen Nederland verzonden.Goed en stevig ingepakt maar nochtans met schade bij koper aangekomen, hij doet het niet meer. Bij nader onderzoek bleek een printplaat helemaal gebroken te zijn, hij doet het niet meer. Volgens een reparateur gevolg van valschade. Ik had verzekerd verzonden en heb een zaak gestart bij PostNL. Ondertussen hoop ik nog aan een vervangende printplaat te komen, de reparateur lukte dat niet. Kan iemand hier wat betekenen? Of heeft iemand een suggestie waar nog zo'n printplaat te verkrijgen is?
"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

HJ2

Een print kan ik je niet aan helpen helaas, maar als het een single layer print is, valt hij misschien te fixen!
If you always do what you always did, you always get what you always got...

holco

Als ik die printplaat zo zie zal de kast ook wel total-loss zijn vermoed ik.
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Jack_D

Hoeft op zich niet, ik heb het met een oude Atari computer meegemaakt toen ik hem normaal op mijn bureau zetten, hoorden krak en na openen was er een print finaal in 2e gescheurd. Later begreep ik dat als een print lang onderspanning gemonteerd is en deze vaak warm en koud word er een zwakke plek in de printplaat kan ontstaat. Welke dan soms door een kleine schokje op een gegeven moment finaal kan doorscheuren.

Voor het claimen bij de post is het wellicht beter wanneer de kast er inderdaad total-loss uit ziet...

Quote from: holco on May 27, 2020, 09:25:50Als ik die printplaat zo zie zal de kast ook wel total-loss zijn vermoed ik.

TheMaestro

Quote from: Jack_D on May 27, 2020, 13:53:48
Hoeft op zich niet, ik heb het met een oude Atari computer meegemaakt toen ik hem normaal op mijn bureau zetten, hoorden krak en na openen was er een print finaal in 2e gescheurd. Later begreep ik dat als een print lang onderspanning gemonteerd is en deze vaak warm en koud word er een zwakke plek in de printplaat kan ontstaat. Welke dan soms door een kleine schokje op een gegeven moment finaal kan doorscheuren.

Voor het claimen bij de post is het wellicht beter wanneer de kast er inderdaad total-loss uit ziet...
Jammer genoeg had de kast helemaal geen schade.....
"The message is in the music"
Mystère  Ai21, MF M6Si,  Sony X559ES, Sony PS-6750, Fluance RT85, Bluenote Piccolo, JLTi phono stage, Tannoy XT8F, PSB Synchrony One,  Bluesound Vault2.

bertje

Tja, naar aanleiding van een akkefietje meende ik dat er toen (is al even geleden) in de kleine lettertjes stond dat de verzekering allen gold bij vermissing en uitwendige schade.... :(
Sony 65A89, Panasonic DP-UB9004 Onkyo TX-RZ900+NS6170, Classe CAP-151+CDP.3, Denafrips Ares II
Mordaunt Short Mezzo 8, Mezzo 5, 903S + Velodyne SPL- 1500R

HJ2

Nou? ... fixen dan die Print!
If you always do what you always did, you always get what you always got...

dre73

Een nieuwe printplaat ga je niet vinden helaas....

Heb je ook plaatjes van de onderzijde?
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

MechanicalAnimal

Quote from: TheMaestro on May 26, 2020, 22:42:05
Hallo lui, ik zit ergens mee en kan wel wat hulp gebruiken.
Ik heb mijn PM17 verkocht en binnen Nederland verzonden.Goed en stevig ingepakt maar nochtans met schade bij koper aangekomen, hij doet het niet meer. Bij nader onderzoek bleek een printplaat helemaal gebroken te zijn, hij doet het niet meer. Volgens een reparateur gevolg van valschade. Ik had verzekerd verzonden en heb een zaak gestart bij PostNL. Ondertussen hoop ik nog aan een vervangende printplaat te komen, de reparateur lukte dat niet. Kan iemand hier wat betekenen? Of heeft iemand een suggestie waar nog zo'n printplaat te verkrijgen is?

Je kunt het beste even navragen op het nederlandse marantz forum,

Gewoon even een accountje aanmaken en je vraag stellen
SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis