Pathé thuis

Started by Gerjan1994, May 18, 2020, 19:52:33

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Gerjan1994

Quote from: williams on February 13, 2022, 22:16:24
Hoi Gerjan mocht je interesse in een 21/9 scherm hebben dan heb ik er nog 1 hier die ik te koop gaat aanbieden . :)

Volgensmij gaat gamen lastig op een 21/9 scherm toch ?

williams

Quote. Volgensmij gaat gamen lastig op een 21/9 scherm toch ? 

Je hebt toch lensmemory op de jvc ?
Soja dan kun je switchen van 16/9 naar 21/9 en terug .
JVC NP-5   Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5 /klipsch  atmos / REL ht1508
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,Sony 55xe9305 ,Sonos playbar , Zidoo Zx9 , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR, Bluesound Node 2.

Gerjan1994

Er zitten hier vast wel mensen met verstand van b&w speakers.
Ik zit te denken om mijn fronts en center te upgraden en kwam de cmd c center tegen zal dit een leuke upgrade zijn ?

scoc

Quote from: Gerjan1994 on February 18, 2022, 07:53:25
Er zitten hier vast wel mensen met verstand van b&w speakers.
Ik zit te denken om mijn fronts en center te upgraden en kwam de cmd c center tegen zal dit een leuke upgrade zijn ?

Voor voornamelijk film en gaming zou ik niet kijken naar de oudere serie B&W. Deze klinken weinig dynamisch en vaak wollig.
Woonkamer (stereo): Aurender N20 | Devialet Expert 220 Pro | TAD ME1 | Purepower+ 1500 | Vicoustic panels
Woonkamer (tv): Apple TV 4K | Panasonic TX-55HZ1000E | Sonos Beam v2
HT: Oppo UDP-203 CineMike mod 2 | OSMC Vero 4K | Apple TV 4K | Lyngdorf MP-60 + MXA-8400 | Marantz MM7055 CineMike | ATC SCM11/C3C/SCM11 | 4 x Monitor Audio CSS230 | 2 x B&W DB3D | JVC DLA-NZ7 | Stewart Studiotek G3 | Propower 1050

Gerjan1994

Even een update van mijn kant.
De Epson wou ik laten staan om op te gamen maar toch besloten om die weg te doen.
Ik ben een beetje aan het rondkijken naar een eindversterker voor mijn fronts en center, Ik probeer mij hierop in te lezen maar snap er op dit moment nog weinig van.
Ik zoek een 3 channel eindversterker.
Ik vroeg me af wat moet hier op zitten ?
Is dit puur de power dat zon aparaat leverd ?, of hebben de nieuwere modellen meer opties mbt geluid/ geluidsformaat ?

Ook ben ik aan het rondkijken om twee basstraps bovenin naast het scherm te plaatsen maar daar ben ik nog niet helemaal overuit.


reza

Een eind versterker doet precies wat het zegt.
Het versterkt het einde van de keten.
Het doet niks aan processing, dat doet een processor ( reciever ).
Een eind versterker geeft meer rust, waardoor een reciever meer power overhoud om te processen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Gerjan1994

Quote from: reza on February 18, 2022, 23:44:50
Een eind versterker doet precies wat het zegt.
Het versterkt het einde van de keten.
Het doet niks aan processing, dat doet een processor ( reciever ).
Een eind versterker geeft meer rust, waardoor een reciever meer power overhoud om te processen.
Dus kan in pincipe ook een ouder modelletje 2dehands zoeken ?

reza

Zeker! Alleen wel uitkijken dat die niet te oud is.
Dan kan er wel het 1en ander aan mankeren, omdat ze toch ook wel warm kunnen worden.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Gerjan1994

Quote from: reza on February 18, 2022, 23:55:56
Zeker! Alleen wel uitkijken dat die niet te oud is.
Dan kan er wel het 1en ander aan mankeren, omdat ze toch ook wel warm kunnen worden.
Waar kan ik het beste naar kijken ?
Gewoon een marantz zelfde als de reciever of maakt dat niks uit ?

Shadowfox

Ik heb zelf een rotel 1075 samen met mijn anthem. Super apparaat en gaat prima samen.

PascalP

weet niet wat je zoekt en wat je budget is, maar ik heb binnenkort wel wat versterkers over ivm overstap naar Parasound voor de grondlaag ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

skyfox

Quote from: Gerjan1994 on February 18, 2022, 23:58:40
Waar kan ik het beste naar kijken ?
Gewoon een marantz zelfde als de reciever of maakt dat niks uit ?

Een eindbak achter je Marantz receiver ga je héél veel plezier van hebben. Ik heb de 7011 en een tijd terug flink getest met externe versterkers, dankzij behulpzame forumgenoten. Ik hoorde toen met mijn eigen oren dat de interne Marantz versterkerunits niet erg sterk zijn. De externe versterker zorgde voor meer leven, meer detail en dus meer luisterplezier, in zowel stereo als film. Met een serieuze eindbak zet je echt een serieuze stap. En de voorversterker in de Marantz is wél prima, dus daar kan je dan nog lange tijd mee vooruit.

Ik ben benieuwd naar je volgende stap! Je HT ziet er echt al gaaf uit!
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Gerjan1994

 Een hele mooie upgrade  :worship:
Ik heb van Pascal zijn Starke a4 320 over kunnen nemen.
Vandaag binnengekomen en gekijk aangesloten en getest wow wat een verschil!
Ik kan mij helemaal in jouw belevenis vinden skyfox :pompom:
Nu maar eens lekker genieten vanavond  :inlove:
Dankjewel Pascal !  :worship:






PascalP

Ziet er goed uit, past ook mooi in het rack zie ik  :headbanging:
Heel veel plezier ervan, heb ik ook gehad  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

reza

Mooi man! Je hebt nu in een zeer korte tijd flinke stappen gemaakt!
Veel plezier er mee.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

pameijer

Mooi dat mijn ouwe SR6011 wat ondersteuning krijgt  ;D
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

skyfox

Topkeuze, GJ! En nu lekker intens genieten van die dikke setup die je nu hebt  :music:
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

vik

Heel veel plezier Gerjan daar ga je veel plezier aan beleven!  :pompom:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Gerjan1994

Dankjewel allemaal !  :pompom:

Ik wil nog iets met mijn punt plafond maar wat ???
Ik zit te denken om een paar wedges te plaatsen maar demp ik dan niet teveel ?



anton


denoontje

#620


PascalP

Ik denk dat het met een puntdak sowieso lastig is om te bepalen waar exact je reflectiepunten van je speakers zijn en hoe deze invloed hebben, maar uit 'onderbuikgevoel' zou ik ook eens experimenteren met diffusors tegen de schuine wanden in het puntdak en ik verwacht zelf dat dit een heel mooi ruimtelijk plaatje kan opleveren.
Of wellicht helemaal bovenin een beetje absorptie en de onderste helft diffusie? Geen idee hoe zoiets zou uitpakken, zijn vast mensen die er meer kaas van gegeten hebben ;)
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

denoontje

Quote from: Gerjan1994 on February 24, 2022, 08:44:47
Is dat handig met een punt dak ?
Je kunt er loss kleinere platen van maken (heb ik ook gedaan) evt soort verlaagd plafond door ze aan kabels te hangen.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Gerjan1994

#624
Het puntdak heeft 8 zijkanten
2 voorkant , 2 zijkanten en 2 achterkanten.
Ik had het volgende bedacht.
Deze panelen aanschaffen ze zijn 25×25x5cm
4 per kant.
Er loopt een lijn waar het volgende stuk plaat begind en dat is bij het hele dak gelijk als ik net onder die lijn de panelen plaats zit ik denk ik vrij goed kwa hoogte, dat is dan ongeveer het midden van het dak.
Ik zat te denken om de voorkant en zijkanten te doen, dan kom ik net uit met de panelen die ik kan kopen als ik ze per 4 bij elkaar hang.
Wat denken jullie ?