Blu ray UHD speler met weinig issues

Started by WillyP, May 11, 2020, 13:45:22

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

WillyP

Goedemiddag,

Als je de verschillende tests leest, komen de bekende UHD spelers - Panasonic, Pioneer, Sony, Oppo - er doorgaans erg goed uit.

Wat ik minstens zo belangrijk vind, is of ze in het dagelijks gebruik ook probleemloos functioneren. Dus geen gedoe met handshake of geklungel met menu opties die handig zijn, maar diep weggeborgen zitten, zodat je eindeloos moet clicken of zoeken. Een bruikbare app zou ook prettig zijn.

En welke manier van aansluiten verdient de voorkeur: een HDMI aansluiting voor video en audio naar de AVR en van daaruit naar de TV (of projector) of alleen video direct naar de TV en (pure) audio naar de AVR. In welke situatie heb je de minste kans op problemen met lipsynchronisatie?

Wie wil zijn of haar ervaringen hier met mij delen?

Dank,

WillyP

PascalP

Panasonic en Sony zijn de enige die ook echt te krijgen zijn, Oppo wordt niet meer gemaakt en vragen ze vaak woekerprijzen voor op eBay en de Pioneers zijn gewoonweg amper te vinden.
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

rho

Ik heb recent een Sony UBP-X800M2 gekocht en ben tot nu toe erg tevreden over het toestel.
Ik heb 'm nog niet voor streaming gebruikt omdat ik dat rechtstreeks met de TV kan doen. Maar hij hangt op het netwerk, dus ik zou het wel kunnen proberen uiteraard.
Het toestel is erg stevig gebouwd en maakt erg weinig geluid tijdens gebruik.
Beeld is echt super. Upscaling van HD naar UHD doet ie ook echt heel goed.
Omdat mijn receiver geen HDR doorgeeft heb ik 'm rechtstreeks op de TV aangesloten en dat werkt prima. (eARC naar receiver)

Ik heb 'm nog niet lang dus echt veel meer kan ik voorlopig niet vertellen.

Mokumer45

#3
Ik heb al een flinke poos een Sony UBP-X800 (niet de MK2) en die bevalt mij gewoon erg goed. Speelt al mijn 4k's, BR's, DVD's, CD's en SACD's probleemloos en met een mooi beeld bij de eerste 3 af. Hij zit via de video HDMI-uit rechtstreeks op de TV en via de audio HDMI-uit op mijn AV-receiver aangesloten. Mijn AV-receiver heeft nl geen 4K doorvoer.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

clockwork

Jullie hebben geen foutmeldingen bij Netflix op de x800 mk1? Ik moet regelmatig de spanning eraf halen als ik een titel niet kan afspelen (weet zo de code niet meer maar het komt vaker voor als ik google mag geloven).
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Mokumer45

Ik gebruik Netflix niet, dus zou dit niet kunnen beamen. En als ik het zou doen, zou ik het via mijn 4k TV doen. Heel in het begin wel eens een heel enkele keer een hang-up/vastloper gehad, maar nooit meer sinds een aantal/paar updates. 
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

skyfox

Ik wilde nog mijn Cambridge Audio CXUHD aanbevelen, maar ik zie dat de verkoop daarvan inmiddels ook gestopt is. Dit is een speler gebaseerd op de OPPO 203, maar zonder analoog bord. Zou voor beter beeld en geluid moeten zorgen. Het is een heerlijke en probleemloze speler, die wellicht 2e hands nog gunstig te vinden is voor wanneer de verkoper de OPPO legacy niet kent.

Verstuurd vanaf mijn SM-G960F met Tapatalk

Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

sion

Quote from: clockwork on May 11, 2020, 17:42:34
Jullie hebben geen foutmeldingen bij Netflix op de x800 mk1? Ik moet regelmatig de spanning eraf halen als ik een titel niet kan afspelen (weet zo de code niet meer maar het komt vaker voor als ik google mag geloven).

Ja ik heb dit wel gehad, zowel op de X800 als op de X1000. Het probleem was wel erger op de X1000, deze heb ik vervangen door een Oppo UHD-203 (800,- voor betaald) en die werkt echt feilloos. Beste speler die ik ooit gehad heb. Voor Netflix ben ik overgestapt naar een nVidia Shield.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

clockwork

Quote from: sion on May 11, 2020, 19:20:02
Ja ik heb dit wel gehad, zowel op de X800 als op de X1000. Het probleem was wel erger op de X1000, deze heb ik vervangen door een Oppo UHD-203 (800,- voor betaald) en die werkt echt feilloos. Beste speler die ik ooit gehad heb. Voor Netflix ben ik overgestapt naar een nVidia Shield.

Oke dus ik ben niet de enige. Verder werkt de Sony overigens perfect hoor. Pracht beeld en ook de audio is prima. Alleen die Netflix app dus. Elke keer hoop ik op een firmware update waar dit in opgelost wordt (en dan graag direct de Disney plus toevoegen).

Wie weet een keer kijken voor een mediaspeler met Netflix voor erbij.

Maar dus wel een aandachtspuntje voor de TS.
Versterking: Marantz AV8802a, Bel Canto Ref500m, Ref150s & S300
Bronnen: Bel Canto Dac 3.5VB & RefStream, Sony UBP-X800, Clearaudio Concept + Trichord Dino MkII
Speakers: Pioneer-TAD S1EX S2EX S7EX Sub: XTZ Cinema 3x12 Projector: JVC RS-49 (ISF)
Nordost/ Shunyata bekabeling

Jack_D

Oppo 203, heb ik nooit geen dol mee...........
Maar eerlijk is eerlijk, het hangt er ook vanaf aan welke apparatuur je hem hangt, ook de Oppo icm bepaalde apparatuur is niet feilloos.


svmnb

Heb nu een paar maanden een Panasonic DP-UB9004.
Hij is niet goedkoop, maar heb er geen issues mee verder. Ik gebruik geen Netflix, maar alleen UHD's en BD's.
Panasonic TX-55GZW2004::Denon AVR-X2600H::Panasonic DP-UB9004::Zidoo Z1000Pro::Sony BDPS7200::B&W601 S3::B&W LCR 600 S3::Subwoofer:MJ ref1 MKII::

Mokumer45

Die Panasonic schijnt volgens de recensies en verslagen een heel goed apparaat  (een van de beste) te zijn, maar niets voor mij. Kan er al mijn CD's en SACD's niet op afspelen. 
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

Cobraatje

Beste probleemloze alles speler is nog altijd de Oppo.
Probleemloze spelers op dit moment zijn de Panasonics, zeer goed/beste beeld, nadeel geen SACD.
Pioneer heeft volgens Vincent Teoh het beste geluid, maar had wel problemen met afspelen van bepaalde disks. Weet zo niet of dat na updates is verholpen. Geen HDR10+.
Moeilijk  verkrijgbaar.

Vincent Teoh HDTV test Pana UB9000 en Pioneer LX500: https://www.youtube.com/watch?v=ziTmN81IkPU&t=684s

Teejoo

Quote from: Mokumer45 on May 11, 2020, 23:16:30
Die Panasonic schijnt volgens de recensies en verslagen een heel goed apparaat  (een van de beste) te zijn, maar niets voor mij. Kan er al mijn CD's en SACD's niet op afspelen.
CD's toch wel?

Mokumer45

Sorry, mijn fout. Niet goed gekeken/opgelet. Ken het apparaat verder niet qua precieze spec's en hij blijkt dus alleen geen SACD's af te kunnen spelen. Blijft dus toch staan, dat hij voor mij hierdoor onbruikbaar is ondanks al zijn goede kwaliteiten.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

WillyP

Dank voor alle reacties. Al met al komt het topmodel van Panasonic er het beste af, zeker nu Pioneer te kampen heeft met leverproblemen, al zie je ze hier en daar nog aangeboden.

Het enige gemis betreft het afspelen van DVD-audio (die heb ik niet) en SACD (die heb ik wel). Voor stereo is mijn CD speler vrijwel net zo goed als mijn huidige (non UHD) Blu ray speler met SACD's, die inderdaad alles afspeelt. Wat ik dus ga missen is het afspelen van meerkanaals SACD, al doe ik dat nu nauwelijks.

Wat ik ook jammer vind, is dat ik volgens de handleiding moet kiezen uit HDMI Audio uit en Digitaal Coax uit; beide uitgangen kunnen niet gelijktijdig gebruikt worden. Ik weet niet waarom dat zo is.

Verder staat er dat enkel een audiosignaal wordt uitgezonden bij de HDMI Audio uitgang, maar ik dacht dat dat altijd vergezeld ging van een zwart videosignaal, om problemen met handshake te voorkomen. Ik ben wel benieuwd of dat waar is, want mijn AV versterker verwacht een videosignaal op de ingang, anders vindt er geen handshake plaats. Wie weet hoe dat precies zit?

Groet,

WillyP

Mokumer45

Ik ben niet nieuwsgierig, maar waarom zou je de HDMI en de digitale coax uitgangen gelijktijdig willen gebruiken? Zo ver ik weet, kan digitale coax geen .4 audio signaal (Atmos & DTS) doorgeven. Ook zitten er 2 HDMI uitgangen op het apparaat, 1 voor video/audio en 1 voor alleen  audio. Deze 2 kunnnen uiteraard dat .4 signaal wel door geven.
Dat een AV versterker op een HDMI ingang een video signaal verwacht, is mij totaal onbekend. Bij mij iig nooit gemerkt, kon met mijn vorige Blu-ray speler gewoon alleen muziek via CD's of SACD's afspelen via de BR HDMI ingang van mijn AV receiver.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

WillyP

De exacte reden heb ik niet kunnen achterhalen, maar een aantal van mijn muziek DVD's doen vervelend als ze via HDMI zijn aangesloten op mijn AV. Via de digitale coax gaat alles goed. Dat is bij mij gewoon een kwestie van een andere ingang kiezen. Aangezien het gaat om Dolby Digital is er geen kwaliteitsverlies.

Het huidige scenario is het volgende: het beeld gaat via de HDMI I uit direct naar de TV; het geluid gaat via de HDMI II naar de AV. Als er geen handshake plaatsvindt tussen de AV en de TV blijft het bij mij stil. Mijn AV verwacht een verbinding met de TV. Dat is een kwestie van een extra HDMI kabel aanleggen. Dat werkt nu goed: mijn huidige Blu ray speler heeft twee HDMI uitgangen met video en audio.

Wat ik graag zou willen weten, is of de handshake tussen de AV en de TV ook plaatsvindt als er uitsluitend een audiosignaal wordt gestuurd vanaf de HDMI audio uitgang. Ik denk dat er automatisch een zwart scherm wordt meegestuurd en dan is er niets aan de hand. Alleen weet ik dat niet zeker.

Groet,

WillyP

Mokumer45

#18
 Vreemd, zoals ik al zei: nooit van gehoord. Bij mij zit mijn 4K speler ook via 2 HDMI kabels aangesloten, 1 vanaf de video/audio out op de TV en 1 vanaf de audio out op de AV receiver. Deze kan nl geen 4K signaal verwerken/doorgeven. Nog nooit enig probleem tegen gekomen qua geluidsweergave. Uiteraard zit er ook nog een HDMI kabel tussen de TV en de AV receiver ivm de ARC.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

dexter98

Zelf Sony x800 (niet M2). Kwa discs idd prima. Maar streaming draait niet stabiel.

Wellicht draait M2 stabieler.

Sent from my moto x4 using Tapatalk


vik

De Oppo is naar mijn mening tot op heden nog steeds de fijnste speler die er is. Geen noodzaak om audio en video output te scheiden je kunt gewoon 1 hdmi out gebruiken (hdmi main) naar de receiver of processor en die door koppelen naar de weergever.

Voordelen Oppo:

  • Speelt alle disc formaten incl. Dsd direct voor SACD via hdmi
  • HDMI source direct
  • Zeer fijne bediening via de remote
  • Snelheid
  • Support

Minpunten:

Nieuw niet meer te krijgen voor een normale prijs en op de 2dehands markt zul je geduld moeten hebben om er een te kunnen bemachtigen voor een goede prijs. Ik heb bijvoorbeeld geluk gehad en een aantal dagen geleden een UDP-205 gekocht voor €1500,- voor een UDP-203 zou ik niet meer betalen als max €1000,- afhankelijk van de conditie.

Andere spelers (indien op zoek naar een universal speler) de Sony UBP-X800M2 of de X1100ES.

Pioneer zou ik links laten liggen want dat is erg vaag allemaal. Ze kunnen niet leveren en je weet niet waar je aan toe bent op langer termijn (support)


Quote from: WillyP on May 11, 2020, 13:45:22
Goedemiddag,

Als je de verschillende tests leest, komen de bekende UHD spelers - Panasonic, Pioneer, Sony, Oppo - er doorgaans erg goed uit.

Wat ik minstens zo belangrijk vind, is of ze in het dagelijks gebruik ook probleemloos functioneren. Dus geen gedoe met handshake of geklungel met menu opties die handig zijn, maar diep weggeborgen zitten, zodat je eindeloos moet clicken of zoeken. Een bruikbare app zou ook prettig zijn.

En welke manier van aansluiten verdient de voorkeur: een HDMI aansluiting voor video en audio naar de AVR en van daaruit naar de TV (of projector) of alleen video direct naar de TV en (pure) audio naar de AVR. In welke situatie heb je de minste kans op problemen met lipsynchronisatie?

Wie wil zijn of haar ervaringen hier met mij delen?

Dank,

WillyP
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

WillyP

Vik, dank voor je reactie.

Over de Oppo's hoor ik niets dan goeds alleen hoe staat het met de support? Tot nog toe in orde, maar blijft dat zo? Wat dat betreft is de situatie net zo onzeker als bij Pioneer.

Overigens staan beide Oppo's gewoon op je website, tegen normale prijzen. De UDP-205 van 1500 Euro betreft een tweedehands exemplaar, neem ik aan? En gaat die in de verkoop of is hij bestemd voor een opwaardering door CineMike?

Groet,

WillyP

CineSmurf

Oppo is inderdaad een topspeler. Ik heb een US model met deense chip. De speler is snel, speelt alles AB is perfect.
Zelf gebruik ik t nooit, maar het schijnt ook een goede mediaspeler te zijn.
Er is maar één nadeel: er zitten geen apps op, dus geen netflix, disney, etc. Verder inderdaad niet te verslaan. Zonde dat ze gestopt zijn.
JVC RS50; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; Marantz UD5007; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

brtram

Quote from: dexter98 on May 12, 2020, 22:40:16
Zelf Sony x800 (niet M2). Kwa discs idd prima. Maar streaming draait niet stabiel.

Wellicht draait M2 stabieler.

Sent from my moto x4 using Tapatalk

Netflix daait bij mij zonder problemen op de Sony x800 MK2.
Deze Sony speelt multi channel zowel DVD-A als SACD.
Jammer genoeg heeft de Sony geen analoge uitgangen, anders kon mijn OPPO 105 wel met pensioen. 

sion

Quote from: WillyP on May 13, 2020, 10:47:14
Over de Oppo's hoor ik niets dan goeds alleen hoe staat het met de support? Tot nog toe in orde, maar blijft dat zo? Wat dat betreft is de situatie net zo onzeker als bij Pioneer.

Overigens staan beide Oppo's gewoon op je website, tegen normale prijzen. De UDP-205 van 1500 Euro betreft een tweedehands exemplaar, neem ik aan? En gaat die in de verkoop of is hij bestemd voor een opwaardering door CineMike?

De situatie tussen Oppo en Pioneer is wel degelijk anders. Oppo heeft toegezegd support te blijven leveren en heeft daar zelfs een apart vehicel voor opgericht ('OT Service, Inc.') Meer info staat op deze pagina https://www.oppodigital.com/farewell.aspx

Wat betreft Pioneer is al bekend dat het financieel in slechte staat is. Er zou sprake zijn dat het overgenomen zou worden door de Sound United group. Deze overname is echter van de baan. https://hifi.nl/artikel/28315/Sound-United-zal-Onkyo-Corporations-Home-Audio-Divisie-niet-overnemen.html Het niet kunnen leveren heeft er waarschijnlijk mee te maken dat ze leveranciers/fabrieken niet (meer) kunnen betalen.

Ik heb dus meer vertrouwen in Oppo, dan in Onkyo/Pioneer.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase