Mediaspeler voor muziek

Started by lestat1234, May 8, 2020, 13:44:50

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

lestat1234

Hallo allen,

Ik probeer me momenteel in te lezen om het eea te ondekken over mediaspelers en muziek.

Ik heb een redelijke cd collectie welke langzaam aan de woonkamer uit bewogen wordt door mijn partner :)
Nu heb ik dezelfde collectie ook op een HD staan en dacht ik er moeten toch manieren zijn om via deze disc de boel af te spelen op mijn audio set.
Dit is waar ik het spoor een beetje verlies.

Ik begrijp dat hier voor een device nodig is welke de music library kan uitlezen en een goede manier om door deze collectie heen te scroll om de muziek te selecteren.

Op dit forum zijn er vast al andere die hier naar gekeken hebben en het eea hebben geprobeerd.

Hebben jullie suggesties of goede adviezen?

Vriendelijk dank,
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

Mokumer45

#1
Ik heb een simpele, niet zo dure audio streamer (de Raumfeld Connector 2) en die bevalt mij prima. Ik heb alleen geen HDD er aan gekoppeld, dus weet ik niet, hoe dat werkt. Maar hij is wel via WiFi gekoppeld aan mijn PC en daarvandaan speelt hij ook prima muziek af. Hij wordt bij mij voornamelijk gebruikt om radio stations te streamen. Als ik op hun website (Teufel) kijk, zit hij zo te zien niet meer in hun collectie, en is hij opgevolgd door een ander model.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

lestat1234

Thanks

Daar zou ik eventueel ook nog naar kunnen kijken.
Echter vind ik het niet helemaal ideaal om de pc constant aan te hebben staan.
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

Kingpin

Koop een NAS en zet daar je muziek in bv flac formaat op. Goed taggen zodat je alle muziek makkelijk weer terug kan vinden.
Op de NAS zijn legio servers beschikbaar die je zou kunnen gebruiken om vanaf te streamen naar je streamer.
Dus NAS-server<>router<>streamer
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

denoontje

yep..

ik heb (alweer lang geleden) de cd21 eruit gedaan en een linn majik ds gekocht.
Nas erbij (kan ip een simpele zijn), alle cd's geript en op de nas gezet.
I-net kabel van nas op router, streamer op router.
Nas staat ip 24/7 aan (kan je evt instellen)...
...... en gaan met die streaming.

De majik ds speelde de primare naar huis. dus dat was voor mij een uitgemaakte zaak.

Maar er zijn meerdere streamers/dacs tegenwoordig.
Volgens mij heeft primare ook zoiets tegenwoordig?


Mokumer45

Volgens de recenties kan je prima een HDD of een Usb stick aan een Raumfeld koppelen, werkt dat feilloos en hoef je geen extra apparatuur aan te schaffen. Het is ook maar net, hoe hoog je lat wil leggen qua kwaliteit, aantal apparaten  en uitgaven.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

lestat1234

Thanks voor de input.

Ik heb dit weekend wat onderzoek te doen.

Belangrijkste is vanzelfsprekend het geluidskwaliteit (dit moet goed zijn) en de access naar de library (dit moet makkelijk te begrijpen en goed te navigeren zijn)
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

Tabcam

Andere optie is streamer met opslag zoals de BlueSound Vault of een Innuos Zen. Heb je geen NAS nodig in het geval je er geeneen hebt.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

denoontje

Quote from: TabCam on May  8, 2020, 15:49:56
Andere optie is streamer met opslag zoals de BlueSound Vault of een Innuos Zen. Heb je geen NAS nodig in het geval je er geeneen hebt.

zie dat hij ook een dune in de sig heeft dus nas kan dan voor film en muziek.

Wellicht dit mee overwegen in besluit.

Marino

Ik heb nu ook een Raumfeld Connector om uit te proberen en inderdaad is het mogelijk om een usb hd aan te sluiten. Het selecteren van de bestanden werkt prima en redelijk snel.

Voordeel dat deze streamers nu zo'n € 50,- kosten op marktplaats en nog steeds update's ontvangen.

Al met al een fijne streamer!


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

sion

Je kunt ook gewoon een oude laptop / MacBook gebruiken en een betere externe DAC. Dit is verruit de meest eenvoudige optie.
Sony VPL-VW260ES *CM* | Marantz sr8012 *CM*| Oppo UHD-203 | JL Audio E110 | KEF Q-Series 750 LR - 650 C - 350 S -  | Bluesound Node 2 *CM*
Showcase

lestat1234

Wederom bedankt voor de adviezen.

Afgelopen weekend flink ingelezen in het eea en ik denk dat ik die nieuwe teufel streamer eens een kans ga geven.
Mocht ik het niet fijn vinden werken, dan kan die altijd retour en gaan we verder zoeken.
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

Marino

Lijkt mij een prima begin, je kunt dan altijd nog kiezen voor een Bluesound o.i.d.
Veel plezier alvast!
Bron: Sonos Magna Ultimo / Sony CDP-XB720
Versterking: Wadia  Powerdac 151
Luidsprekers: IMF CM2

HJ2

Allemaal prima, maar ik zou zeker overwegen om je muziek op een NAS te zetten met disks (in mirror) zodat je data wat veiliger is dan slechts op 1 diskje.
Die NAS moet je dan weer regelmatig back-uppen op een derde disk.
Nadeel is dat je alle disks in 3-voud moet kopen, voordeel is dat je je data niet kwijt kunt raken (liefst de 3e disk op een andere locatie opslaan ivm brand e.d.)

Ik ben ook weer volop aan het rippen naar FLAC (ca. 500 CD's)
en mijn MP3 collectie aan het organiseren (5000 mappen... slik...)

Succes!
If you always do what you always did, you always get what you always got...

lestat1234

I know your pain.
Ik heb net ongeveer 500 cd's gedaan en ben op de helft.
Gelukkig heb ik geen haast.

Momenteel staat het meeste al op minimaal twee schijven en in het slechtste geval heb ik ook de hard copies nog.

Ik heb besloten eerst even te beginnen met de teufel setup.
Externe HD er aan en eens een gevoel krijgen wat het nu kan en hoe het werkt.
Daarna moet er inderdaad een NAS komen, niet meer voor films/ series (de dune heeft het veld geruimd), maar zeker voor music en foto's etc.
Bijkomende plus is het spreiden van de kosten hehe


Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

Mokumer45

#15
@ lestat1234: Mocht je besluiten die Teufel-Raumfeld te kopen, laat dan hier svp even weten of en hoe hij bevalt. Het is altijd leuk om het resultaat te horen.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.

lestat1234

Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

lestat1234

Quote from: Mokumer45 on May 12, 2020, 20:05:24
@ lestat1234: Mocht je besluiten die Teufel-Raumfeld te kopen, laat dan hier svp even weten of en hoe hij bevalt. Het is altijd leuk om het resultaat te horen.

Afgelopen weekend de Audiosound node 2i getest.
Althans vooral de app en de gebruiksvriendelijkheid van deze.
Dit viel mij niet tegen en zowaar heeft het apparaat zich een plekje gevonden in mijn setje.

Waarom uiteindelijk dit model en niet de Teufel?
Teufel heeft het te druk om een fatsoenlijk antwoord te sturen of via de telefoon mij te woord te staan.

Nu nog alle cd's rippen, een nas aanschaffen en installeren :)

Nogmaals bedankt voor de hulp.

Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

Tabcam

Quote from: lestat1234 on May 18, 2020, 09:13:08
Afgelopen weekend de Audiosound node 2i getest.
Althans vooral de app en de gebruiksvriendelijkheid van deze.
Dit viel mij niet tegen en zowaar heeft het apparaat zich een plekje gevonden in mijn setje.
...
Nogmaals bedankt voor de hulp.
BlueSound node 2i?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

lestat1234

Inderdaad. ik zat meerdere dingen tegelijkertijd te doen :)
Primare SP33 4KVM & a30.5 + cd21
 Rega Planar 6 & Exact
 
Totem Forest, Model One Center, Model One
 Velodyne SPL 1200 Ultra
Sony Bravia 55"
Cables + connectors: Totem - Nordost/ Wyrewizard - Supra - Van den Hul - Soundright - Kemp - Rittal -  WBT - PS audio - Rega

jahtari

Quote from: TabCam on May 18, 2020, 10:10:46
BlueSound node 2i?
Idd, of een oudere versie voldoet ook.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub