Keuzes

Started by Kingpin, May 1, 2020, 14:36:53

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kingpin

Quote from: kermy on May  2, 2020, 18:03:32
Dit ga ik maar eens op mijn gemak op de voet volgen.

En ik ben reuze benieuwd of de buis in enige vorm plaats moet gaan maken voor een passieve voortrap en of een eindversterker.

Ik zou reuze graag die tripath eens thuis beluisteren op de plaats van mijn Sun SV-2A3 in een actief systeem.


Met vriendelijke groet,

Kermy
Ik weet niet waar je woont maar als het niet te ver is kunnen we nadat de Covid-19 'beheersbaar' is wel wat afspreken. Pm maar.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Rob_Dingen

#26
Quote from: Kingpin on May  2, 2020, 17:39:00
De schaal bij de eerste is niet gesmooth, of bedoel je wat anders, moet ik meer inzoomen?
Ja heel iets maar ik zou zo niet weten 'wat' er dan moet opvallen.
Kan ook reflectie zijn van de achterwand bedenk ik me.
Ja die roommode zou iets kunnen worden verbeterd maar dan komen de speakers wel zo ver de woonkamer in, dan staan ze letterlijk in het looppad ;)
Op zolder geeft mn Dirac meting een eerdere afval in het hoog dan de REW meting die ik zojuist heb gedaan.
Later zullen we de meting herhalen zodra alles beneden staat.

De schaal zou ik op 5 dB per div doen.
Het maakt niet zoveel uit waar het vandaan komt alleen als je het op wil lossen maar die bult zou je kunnen horen in stemmen en piano.
Op een meter meten heeft niet zo veel zin omdat je dan alleen je speaker gaat meten en minder de ruimte dat wil je niet want ik ga er vanuit dat je de speakers niet gaat veranderen.
Wat je wel zou kunnen doen is gating gebruiken.
Kijk naar de impuls response waar op de rechte lijn de rommel begint en kijk hoeveel mili sec dit is en zorg dat je het daar afkapt.
Dan neem je een stuk minder de reflecties van de ruimte mee.
En heb je een redelijk serieuze meting vanaf meestal zo'n 400Hz.
Maar dan neem je de ruimte nauwelijks mee.
De meetmicrofoon is ook belangrijk, je meet met 2 verschillende systemen waardoor je ook een afwijking in het hoog kan krijgen net zoals de ruimte zelf.
Als je serieus dat soort dingen wil meten gebruik dan gating en op 50cm van de speaker.

vanzomereng

ff een vraagje,

Gebruiken jullie gewoon een laptop + meetmicrofoon + software.
Ik zou bij mij ook wel eens willen weten, hoe zou waterfall eruit ziet.

Hebben jullie info, hoe ik zo voordelig mogelijk dit kan realiseren.
Ik zal dit verder niet zo veel gebruiken, dus wel een beetje zonde om hier veel geld aan te spenderen.

Zoals mijn luisterruimte nu qua opstelling v/d speakers, positionering van luisterplek en stoffering is
maar vooral hoe het hier klinkt, verwacht ik geen dramatische meetresultaten maar wellicht zit ik er helemaal naast  :butbut:
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Rob_Dingen

Hoi VANZOMERING,

Je kunt REW gratis downloaden en op een laptop of computer installeren.
https://www.roomeqwizard.com
Dan is de vraag hoe serieus je hier mee om wil gaan?
En wat je er aan uit wil geven.
Simpel is met een USB microfoon of een audio interface met een goede microfoon van bijv Eartworks.
https://earthworksaudio.com/measurement/
Ik gebruik de M50 voor luidspreker metingen.
Als het simpel moet zijn zou ik bij de producten op de REW website blijven.

Rob

vanzomereng

Quote from: Rob_Dingen on May  2, 2020, 21:12:10
Je kunt REW gratis downloaden en op een laptop of computer installeren.
https://www.roomeqwizard.com
Simpel is met een USB microfoon of een audio interface met een goede microfoon van bijv Eartworks.
https://earthworksaudio.com/measurement/

Thanks....
Gewoon wellicht een paar metingen op mijn luisterplek en wellicht leidt dit tot nog kleine verplaatsingen van mijn speakers
Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

Kingpin

Quote from: Rob_Dingen on May  2, 2020, 20:39:48
De schaal zou ik op 5 dB per div doen.
Het maakt niet zoveel uit waar het vandaan komt alleen als je het op wil lossen maar die bult zou je kunnen horen in stemmen en piano.
Ik ken REW niet zo heel goed, maar kan ik dit specifiek ergens instellen want ik kwam het alleen tegen als je inzoomed dat de schaalverdeling dan wijzigd.

Quote
Op een meter meten heeft niet zo veel zin omdat je dan alleen je speaker gaat meten en minder de ruimte dat wil je niet want ik ga er vanuit dat je de speakers niet gaat veranderen.
Ik ga voorlopig even testen met deze speakers omdat ze 'fullrange' zijn, maar uiteindelijk worden het m'n Brilons met Luna I.

Quote
Wat je wel zou kunnen doen is gating gebruiken.
Kijk naar de impuls response waar op de rechte lijn de rommel begint en kijk hoeveel mili sec dit is en zorg dat je het daar afkapt.
Dan neem je een stuk minder de reflecties van de ruimte mee.
En heb je een redelijk serieuze meting vanaf meestal zo'n 400Hz.
Maar dan neem je de ruimte nauwelijks mee.
De meetmicrofoon is ook belangrijk, je meet met 2 verschillende systemen waardoor je ook een afwijking in het hoog kan krijgen net zoals de ruimte zelf.
Als je serieus dat soort dingen wil meten gebruik dan gating en op 50cm van de speaker.
Daar moet ik me ff in verdiepen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Vandaag de Naim eruit gehaald om te kijken wat er nog met een 'cheap' Logitech Touch te behalen valt.
De Touch als standalone, gebruik makend van de interne dac en zelfs met digitale volumeregeling rechtstreeks op de Tripath eindversterker !




Wat kan ik hierover zeggen ... ik ben letterlijk verbaast ... hoe kan dit!
Dit is zeker niet slecht, eigenlijk boven verwachting goed ... ik denk ook (nee ik weet het wel zeker) mede door de uitzonderlijke goede voeding op de Touch.
Alles is aanwezig, detail, dynamiek (ja zelfs met digitale volumeregeling), scheiding van instrumenten en stemmen..

Verschillen zijn er zeker, de Naim speelt wat 'gemakkelijker', klinkt ook ietsje vloeiender en wellicht op de lange duur 'lekkerder'.
De Touch is beter gedetailleerd, zet ook meer aan in de lagere regionen maar niet overdreven dat het compleet uit verhouding is.

Wat mis ik ... ?!?
Ik mis t.o.v. de buis het vloeiende, en de microdetail.
Maar ik moet nageven dat dit zeker niet slecht is, boven verwachting zelfs, eigenlijk ongekend voor zo'n goedkoop kastje (maar wel met peperdure voeding haha dat dan wel weer :-X).
Ik zou m'n NOS dac er nog tussen kunnen zetten om te kijken of dat nog wat oplevert.
Er is trouwens ook totaal geen spoor van hardheid te ontdekken, dat had ik wel met de originele voeding erop, zeker met nummers als harmonica etc.


https://www.youtube.com/v/JKFiO0lCcA0
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Rob_Dingen

Ik kan je niet echt op weg helpen met REW dat gebruik ik zelf niet.

Toevallig ben ik nu bezig met een DAC te bouwen met een ESS9038pro die ook digitale volume regeling heeft.
Een tijdje mee gespeeld en beluisterd en nu via de analoge ingang van mijn oude dac aangesloten dan zit er alleen een 7 bit relais volume regelaar en een buis erachter als kathode volger dus buffer.
Als ik dan de volume regelaar van de 9038 open zet op 0dB en de volume regelaar in mijn oude dac gebruik scheelt dat best wel wat.
Stond er eigenlijk verbaasd van en had ik niet verwacht omdat 98% de 9038 zo gebruikt.

Rob

Kingpin

#33
Quote from: Rob_Dingen on May  3, 2020, 16:46:05
Ik kan je niet echt op weg helpen met REW dat gebruik ik zelf niet.

Toevallig ben ik nu bezig met een DAC te bouwen met een ESS9038pro die ook digitale volume regeling heeft.
Een tijdje mee gespeeld en beluisterd en nu via de analoge ingang van mijn oude dac aangesloten dan zit er alleen een 7 bit relais volume regelaar en een buis erachter als kathode volger dus buffer.
Als ik dan de volume regelaar van de 9038 open zet op 0dB en de volume regelaar in mijn oude dac gebruik scheelt dat best wel wat.
Stond er eigenlijk verbaasd van en had ik niet verwacht omdat 98% de 9038 zo gebruikt.

Rob
Die 9038 heeft toch een programmeerbare 32 bits volume control?
Dan zou je gehoormatig geen 'verlies' moeten horen.
Heb jij wat meer info over de 7 bit relais volume regelaar?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

kermy

Misschien een idee voor meetsoftware, heb ik ook maar van Martijn als tip gehad, Holmimpulse. Ik heb het een paar keer gebruikt, en dan bepaal je de eerste reflectie en stel je de gating in zodat de eerste reflectie niet in de meting zit.

Kijk maar eens wat je er mee kunt,

http://www.holmacoustics.com/holmimpulse.php


Met vriendelijke groet,


Kermy

Kingpin

Bedankt, zal ik eens mee stoeien.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Rob_Dingen

Quote from: Kingpin on May  3, 2020, 18:11:04
Die 9038 heeft toch een programmeerbare 32 bits volume control?
Dan zou je gehoormatig geen 'verlies' moeten horen.
Heb jij wat meer info over de 7 bit relais volume regelaar?
Dat klopt en toch hoor je het verschil goed.
Vanavond zal ik met een vriend weer een luistersessie doen en gaan we het nog eens proberen maar we hoorden allebei hetzelfde.
De 7 bit volume regelaar heb ikzelf gebouwd als ook de software geschreven.
Het zijn dan 127 stappen van 0,5dB 0,75dB of 1dB met een constante uitgangs impedantie dus ook te gebruiken als je op de ingang tegen koppelt.
Wil je daar best mee helpen heb nog printen genoeg liggen.
Hieronder de volume printen en besturing print met display wat uiteraard niet perse hoeft.

Rob

kermy

Quote from: Rob_Dingen on May  4, 2020, 12:22:33
Dat klopt en toch hoor je het verschil goed.
Vanavond zal ik met een vriend weer een luistersessie doen en gaan we het nog eens proberen maar we hoorden allebei hetzelfde.
De 7 bit volume regelaar heb ikzelf gebouwd als ook de software geschreven.
Het zijn dan 127 stappen van 0,5dB 0,75dB of 1dB met een constante uitgangs impedantie dus ook te gebruiken als je op de ingang tegen koppelt.
Wil je daar best mee helpen heb nog printen genoeg liggen.
Hieronder de volume printen en besturing print met display wat uiteraard niet perse hoeft.

Rob


Mooi Rob, ik zie het schema op de foto, wil je dit delen of gaat dat te ver?

Ik heb al vaker met Eric gecommuniceerd, en ik ben reuze benieuwd naar zijn ervaringen met de T amp in vergelijk met zijn buizenbak.

Als we zo makkelijk die vacuum state kunnen vervangen door de next step in solid state, ja, dan heb ik daar belangstelling voor. Het zou hier betekenen dat mijn rack een stuk meer ruimte zou krijgen door allerlei zaken die je zou kunnen uitfaseren. En in mijn geval zou ik dan voor een eventuele Hypex plateamp gaan omdat daar ook het actieve filter inbegrepen is en 3 dezelfde versterkers.

Maar ergens in mijn achterhoofd zit een klein stemmetje dat het wel niet zo makkelijk zal zijn, we wachten de ervaringen van Kingpin af.


Met vriendelijke groet,


Kermy

Kingpin

#38
Quote from: Rob_Dingen on May  4, 2020, 12:22:33
De 7 bit volume regelaar heb ikzelf gebouwd als ook de software geschreven.
Het zijn dan 127 stappen van 0,5dB 0,75dB of 1dB met een constante uitgangs impedantie dus ook te gebruiken als je op de ingang tegen koppelt.
Wil je daar best mee helpen heb nog printen genoeg liggen.
Hieronder de volume printen en besturing print met display wat uiteraard niet perse hoeft.

Rob
Mooi Rob. Hoor je de relais nog klikken bij elke selectie die je maakt?
Dale weerstanden ?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

katwax

Touch/batt voeding als pre gebruiken, Metrum en Tripath -> zoals ik het lees is de Metrum de "zwakste" schakel, dus mogelijk deze veranderen. Lekker makkelijk qua bediening natuurlijk en een "minimale" setup. Je eerste testen waren ook blijkbaar boven verwachting.
Heb je dan wel genoeg ingangen?

Toevoegen van pre met buizen is voor de "buizensaus", kwestie van smaak :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Rob_Dingen

Quote from: kermy on May  4, 2020, 13:22:19
Mooi Rob, ik zie het schema op de foto, wil je dit delen of gaat dat te ver?

Ik heb al vaker met Eric gecommuniceerd, en ik ben reuze benieuwd naar zijn ervaringen met de T amp in vergelijk met zijn buizenbak.

Als we zo makkelijk die vacuum state kunnen vervangen door de next step in solid state, ja, dan heb ik daar belangstelling voor. Het zou hier betekenen dat mijn rack een stuk meer ruimte zou krijgen door allerlei zaken die je zou kunnen uitfaseren. En in mijn geval zou ik dan voor een eventuele Hypex plateamp gaan omdat daar ook het actieve filter inbegrepen is en 3 dezelfde versterkers.

Maar ergens in mijn achterhoofd zit een klein stemmetje dat het wel niet zo makkelijk zal zijn, we wachten de ervaringen van Kingpin af.


Met vriendelijke groet,


Kermy
Het schema is niet zo heel interessant ik doe het iets anders al Jos van Eijndhoven http://www.eijndhoven.net/jos/
Het vervangen van buizen is niet zo simpel en leid niet altijd tot een beter resultaat.
In mijn DAC heb ik een buizen uitgang en van alles geprobeerd om dat te verbeteren en dat is tot nu toe niet gelukt.
Bij de voorversterker gebruik ik Jfets wat op die plek weer net wat beter klinken als een buis.
De eindversterker is afhankelijk van de speaker de ene is niet te verslaan met een buis en bij de andere speaker is de buis makkelijk te verslaan met een andere versterker.


Quote from: Kingpin on May  4, 2020, 14:27:23
Mooi Rob. Hoor je de relais nog klikken bij elke selectie die je maakt?
Dale weerstanden ?

Ja je hoort ze wel, ik laat mijn DAC een minuut op temperatuur komen en laat dan de volume regelaar oplopen tot de gewenste instelling.
Dan hoor je hem ratelen maar dat is totaal niet storend, je hoort nagenoeg niets door je speaker als hij schakelt en dat heeft weer te maken met programmering wat niet simpel was.
Nee geen Dale al zou ik dat wel willen.
Ik zoek de weerstanden het dichtst bij de theoretische uitgerekende waarden en dat lukt niet zo goed met de Dale weerstanden dus gebruik ik gewoon mrs25 metaalfilm weerstanden.

Rob

Kingpin

Quote from: Rob_Dingen on May  4, 2020, 15:57:05
Bij de voorversterker gebruik ik Jfets wat op die plek weer net wat beter klinken als een buis.
2SK170 / 2SJ47 toevallig

Quote
Ja je hoort ze wel, ik laat mijn DAC een minuut op temperatuur komen en laat dan de volume regelaar oplopen tot de gewenste instelling.
Dan hoor je hem ratelen maar dat is totaal niet storend, je hoort nagenoeg niets door je speaker als hij schakelt en dat heeft weer te maken met programmering wat niet simpel was.
Tijdvertraging neem ik aan ivm pieken als je teveel/snel gelijktijdig schakelt (of C'tje erover).

Quote
Nee geen Dale al zou ik dat wel willen.
Ik zoek de weerstanden het dichtst bij de theoretische uitgerekende waarden en dat lukt niet zo goed met de Dale weerstanden dus gebruik ik gewoon mrs25 metaalfilm weerstanden.
De MRA serie zijn ook zeer goed.
Moest het even opzoeken maar ik heb ook ooit eens CMF van Vishay gebruikt (of the RN/RL versie) ... voor wat het waard is, erg goed.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Rob_Dingen

Quote from: Kingpin on May  4, 2020, 16:29:37
2SK170 / 2SJ47 toevallig
Tijdvertraging neem ik aan ivm pieken als je teveel/snel gelijktijdig schakelt (of C'tje erover).
De MRA serie zijn ook zeer goed.
Moest het even opzoeken maar ik heb ook ooit eens CMF van Vishay gebruikt (of the RN/RL versie) ... voor wat het waard is, erg goed.
Ja 2sk170 2sj74.
Die zijn niet meer verkrijgbaar maar je kunt bij DIYAudio LSK170 en de LSJ74 kopen.
Dat c'tje helpt daar niet bij.
Je moet bij bepaalde standen eerst de relais uitschakelen en dan weer aanzetten.

Rob

Kingpin

Quote from: Rob_Dingen on May  4, 2020, 16:37:31
Ja 2sk170 2sj74.
Die zijn niet meer verkrijgbaar maar je kunt bij DIYAudio LSK170 en de LSJ74 kopen.
Mooi !
Ja klopt ken ze, is idd een bedrijf die ze nog maakt.

Quote
Dat c'tje helpt daar niet bij.
Je moet bij bepaalde standen eerst de relais uitschakelen en dan weer aanzetten.
Geen last van pieken, of zijn deze te kort om te horen ?
Ja programmeren ben je soms (meestal) langer mee bezig dan de hardware.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

Quote from: katwax on May  4, 2020, 14:41:18
Touch/batt voeding als pre gebruiken, Metrum en Tripath -> zoals ik het lees is de Metrum de "zwakste" schakel, dus mogelijk deze veranderen. Lekker makkelijk qua bediening natuurlijk en een "minimale" setup. Je eerste testen waren ook blijkbaar boven verwachting.
Heb je dan wel genoeg ingangen?

Toevoegen van pre met buizen is voor de "buizensaus", kwestie van smaak :)
Op dit moment is de digitale volumeregeling en de dac van de Touch denk ik de beperkende factor.
En ik heb dan geen meerdere ingangen, kan dus ook geen REW uitvoeren in deze setup.

Wat ik nog wel heb liggen is een minidsp, volledig in het digitale domein, die heeft wel een 32 bits volumeregeling maar geen DAC aan boord.
Dan kan ik met Dirac de curve meten.

Toch lijkt het me interessanter om eerst even te wachten tot ik mijn Brilons beneden heb staan, dat systeem is met recht fullrange, en die ga ik toch gebruiken.
Betekend wel dat de inrichting ook anders moet (180 graden draaien) anders krijg ik de apparatuur niet kwijt, die komen dan in m'n rack die meeverhuist naar beneden.
Tjee, heb me wel weer wat op de hals gehaald  ::)
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

katwax

Quote from: Kingpin on May  4, 2020, 16:58:15
Op dit moment is de digitale volumeregeling en de dac van de Touch denk ik de beperkende factor.
En ik heb dan geen meerdere ingangen, kan dus ook geen REW uitvoeren in deze setup.

Wat ik nog wel heb liggen is een minidsp, volledig in het digitale domein, die heeft wel een 32 bits volumeregeling maar geen DAC aan boord.
Dan kan ik met Dirac de curve meten.

Toch lijkt het me interessanter om eerst even te wachten tot ik mijn Brilons beneden heb staan, dat systeem is met recht fullrange, en die ga ik toch gebruiken.
Betekend wel dat de inrichting ook anders moet (180 graden draaien) anders krijg ik de apparatuur niet kwijt, die komen dan in m'n rack die meeverhuist naar beneden.
Tjee, heb me wel weer wat op de hals gehaald  ::)
Je hebt nog de Metrum dac, kan je die niet samen met de minidsp gebruiken?

Keuze genoeg zo te lezen, maar denk dat verhuizen het eerste werk ik zo te lezen :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

DofN

Interessant Kingpin, en welke LS ga je gebruiken voor je hoofdset?

Hier trouwens ook een tevreden gebruiker van de Touch (met een betere voeding). Ik gebruik een NUC voor LMS. De NUC heb ik uit de luisterhoek gehaald omdat hij teveel lawaai maakte.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

Kingpin

Quote from: katwax on May  4, 2020, 17:13:12
Je hebt nog de Metrum dac, kan je die niet samen met de minidsp gebruiken?
Jazeker
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

#48
Quote from: doorofnight on May  4, 2020, 17:13:44
Interessant Kingpin, en welke LS ga je gebruiken voor je hoofdset?

M'n Brilons icm de bijbehorende Luna I



Systeempje is echt fullrange tot 10Hz -3dB.
Zowel qua specs maar ook gemeten met Dirac.

Quote
Hier trouwens ook een tevreden gebruiker van de Touch (met een betere voeding). Ik gebruik een NUC voor LMS. De NUC heb ik uit de luisterhoek gehaald omdat hij teveel lawaai maakte.
Kun je de NUC niet passief maken dan.
Zo doe ik het op m'n werk ook.



Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Kingpin

#49
Vanmorgen toch nog even de Metrum nos dacje ertussen gezet.
Het geheel lijkt iets meer in evenwicht, minder nadruk op het laag wat wel bij de ingebouwde dac van de Touch het geval was. Alles speelt ook iets 'vloeiender'.
Prijstechnisch is deze nu gelijk aan de standalone Naim.
De Naim in combinatie met de Tripath was al een voorruitgang maar dit speelt toch nog wel een stapje hoger dan de Naim/Tripath combo. Ik ben echt verbaast.
Het geheel klinkt 'opener'.

Om verder een vergelijk te maken zal ik eerst m'n andere speaker set naar beneden moeten halen.
Ben ook reuze benieuwd wat dan een andere pre brengt tov deze digitale volume regeling.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack