Woonkamer stereoset van Bart

Started by brt, April 29, 2020, 21:54:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

addesmo

Quote from: brt on May 14, 2021, 10:03:42
Thanks, vind ik ook!
Kan wat mij betreft nog niet tippen aan de looks van de LM219, maar ik zou hier prima mee kunnen leven.
Zo zie je maar dat smaken verschillen. Deze zijn echt heel erg mooi......... ;)

Pjotr27

Quote
De transformatoren zijn van Hasimoto en Hashimoto.

Zo, zijn dit twee verschillende merken? In ieder geval ziet het er puik uit. Veel luister plezier gewenst vanuit Indonesië
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

brt

Quote from: Pjotr27 on May 14, 2021, 14:34:36
Zo, zijn dit twee verschillende merken? In ieder geval ziet het er puik uit. Veel luister plezier gewenst vanuit Indonesië

Ja gek hè! Moet wel hetzelfde bedrijf zijn denk ik, want het is al zo'n niche markt en dan ook nog eens dezelfde naam én allebei uit Japan. Maar waarom ze daarvoor kiezen snap ik niet.

Ja het is mooi gemaakt, hebben echt vakmannen aan gewerkt.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

#603
Onlangs heb ik een Metrum Ambre aangeschaft, zodat ik met i2s kan streamen naar de Sonnet Morpheus ipv met USB.
Nu heb ik al een zeer goede USB kabel (Chord Company signature) en om het signaal verder te verbeteren er een Ifi iMicro USB 3.0 met daarbij het stroomsignaal en het data signaal gescheiden.

Zeer tevreden met het geluid maar aangezien ik gelezen heb dat i2s de heilige graal is toch nieuwsgierig geraakt. Ik heb meerdere keren vergeleken en het verschil is echt zeer minimaal. De Ambre geeft een toefje meer warmte in het mid laag en klinkt daardoor over de gehele linie íets rustiger.

In een blinde test zou ik het verschil niet horen verwacht ik. Voorlopig blijf ik dus gewoon streamen met mijn Innuos ZENith.
De Metrum Ambre staat inmiddels op Marktplaats.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Het moest er maar eens van komen: een fase checker. Ik ben zo iemand die niet weet hoe een multi-meter werkt en ik check de fase van het stopcontact met een simpele spanningszoeker, dat snap ik nog net. Nou heb ik wel begrepen dat de fase van apparaten onderling kan verschillen, dus ook al heb je alles consequent goed aangesloten vanuit het stopcontact dan nog kan het zo zijn dat het niet helemaal klopt omdat de fase van het apparaat anders is.

Afijn, deze kost 75,- en dat is natuurlijk wisselgeld als je kijkt naar wat we er verder tegenaan smijten in deze hobby.
Ik verwacht eerlijk gezegd geen verrassingen, maar het zou wél leuk zijn :)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vergeerr72

Quote from: brt on May 20, 2021, 21:17:48
Het moest er maar eens van komen: een fase checker. Ik ben zo iemand die niet weet hoe een multi-meter werkt en ik check de fase van het stopcontact met een simpele spanningszoeker, dat snap ik nog net. Nou heb ik wel begrepen dat de fase van apparaten onderling kan verschillen, dus ook al heb je alles consequent goed aangesloten vanuit het stopcontact dan nog kan het zo zijn dat het niet helemaal klopt omdat de fase van het apparaat anders is.

Afijn, deze kost 75,- en dat is natuurlijk wisselgeld als je kijkt naar wat we er verder tegenaan smijten in deze hobby.
Ik verwacht eerlijk gezegd geen verrassingen, maar het zou wél leuk zijn :)
Bekend apparaatje. Ik heb alles in huis gecheckt.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Xander32

Bij m'n voorgaande componenten had ik alles netjes uitgemeten met een VdH pole checker, ik besef me nu dat ik daar met de huidige set (nog) geen aandacht voor heb gehad. Wanneer ik een x tijd en zin heb ... Maar dan eerst die VdH eens terug zien te vinden 😀

Ik kan het mij overigens niet meer heugen of het een verschil maakte 🤔
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Je draadje eens doorgewerkt, mooie ontwikkelingen en gave luisterruimte/woonkamer!

Vroeg me wel af of met de nieuwe ampjes de verwarming nog steeds afdoende is, daar het initiële kacheltje verdwenen is...

Leuk en mooi
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Pjotr27

Quote from: brt on May 14, 2021, 10:40:06
Ah nice! Ja dat zou te weinig zijn voor hier, ook al speel ik niet heel erg hard in een relatief kleine ruimte en zijn de Sopra's redelijk efficient (89db), ik denk dat het te weinig zou zijn.

Maar eerst maar eens een keuze maken tussen deze twee, en wie weet wat er tzt dan nog op mijn pad komt. OTL ben ik zeker in geinteresseerd!

En na een aantal dagen luisteren, wat vind je van de 807 amps?
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

brt

Quote from: Hannibal_ on May 21, 2021, 17:54:45
Je draadje eens doorgewerkt, mooie ontwikkelingen en gave luisterruimte/woonkamer!

Vroeg me wel af of met de nieuwe ampjes de verwarming nog steeds afdoende is, daar het initiële kacheltje verdwenen is...

Leuk en mooi

Sorry voor de late reactie, had een erg vol weekend.

Dankjewel voor je compliment!
Haha, de monoblokken geven idd een heel stuk minder warmte dan de LM219, maar deze staat op dit moment weer te pruttelen  :headbanging:
En de 'echte' verwarming staat bijna uit  ;D
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

Quote from: Pjotr27 on May 22, 2021, 16:24:38
En na een aantal dagen luisteren, wat vind je van de 807 amps?

Ik vind ze erg goed, maar denk dat ik toch de LM219 ga houden. Die staat nu weer te spelen en is toch iets meer mijn sound of heeft net een betere match met mijn speakers. De 807's klinken supersnel en gedetailleerd, de 219 klinkt ook gedetailleerd maar wat gemoedelijker, en ook voller. En dat spreekt me toch wel wat meer aan. Ik moet nog eens terugschakelen binnenkort om mijn bevindingen geverifieerd te krijgen. Ook denk ik dat met de 219 het plaatje wat groter is, maar dat zou ook kunnen komen doordat ik bij de monoblokken de Sonnet Morpheus als pre amp (en dac) inzet. Dus dat zou ook aan het vv deel van de Morpheus kunnen liggen.

Beide sounds zou ik uitstekend mee kunnen leven, maar ik heb nu de luxe om te kiezen en dat moet ook wel want ik wil niet 2 buizen amps in mijn bezit hebben. Kan toch maar met eentje spelen. Ik neig voor nu naar de 219 maar dat kan ook weer veranderen.

Wat ik wel vreemd vind is dat de 807 monoblokken hier een beetje trafobrom geven terwijl ze bij de verkoper 100% doodstil waren. Ondanks mijn DC blocker en wat andere zaken die ik heb uitgesloten. Mijn stroom is dus niet zo lekker als zou moeten (zonnepanelen?) ondanks dat ik een aparte audiogroep en netfilter heb. Blijkbaar zijn de 807's daar erg gevoelig voor, anders kan ik niet verklaren waarom ze bij de verkoper stil waren en hier niet...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Pjotr27

Quote from: brt on May 24, 2021, 20:58:34
Ik vind ze erg goed, maar denk dat ik toch de LM219 ga houden. Die staat nu weer te spelen en is toch iets meer mijn sound of heeft net een betere match met mijn speakers. De 807's klinken supersnel en gedetailleerd, de 219 klinkt ook gedetailleerd maar wat gemoedelijker, en ook voller. En dat spreekt me toch wel wat meer aan. Ik moet nog eens terugschakelen binnenkort om mijn bevindingen geverifieerd te krijgen. Ook denk ik dat met de 219 het plaatje wat groter is, maar dat zou ook kunnen komen doordat ik bij de monoblokken de Sonnet Morpheus als pre amp (en dac) inzet. Dus dat zou ook aan het vv deel van de Morpheus kunnen liggen.

Beide sounds zou ik uitstekend mee kunnen leven, maar ik heb nu de luxe om te kiezen en dat moet ook wel want ik wil niet 2 buizen amps in mijn bezit hebben. Kan toch maar met eentje spelen. Ik neig voor nu naar de 219 maar dat kan ook weer veranderen.

Wat ik wel vreemd vind is dat de 807 monoblokken hier een beetje trafobrom geven terwijl ze bij de verkoper 100% doodstil waren. Ondanks mijn DC blocker en wat andere zaken die ik heb uitgesloten. Mijn stroom is dus niet zo lekker als zou moeten (zonnepanelen?) ondanks dat ik een aparte audiogroep en netfilter heb. Blijkbaar zijn de 807's daar erg gevoelig voor, anders kan ik niet verklaren waarom ze bij de verkoper stil waren en hier niet...

Je mist echt een goede voorversterker. Dat hebben deze blokken echt nodig. Sonnet is leuke oplossing maar niet te vergelijken met wat een buizen voortrap doet..
Sansui Au-8500, Spring Audio 2a3 versterker, Pel luidsprekerkabels, Ocos kabels, Pel Interlinks, AudioMaat stekkerblok, Aurel Bryan field coil speakers, Spring Audio 1540 dac, M-Way netkabels, Ilusi Audio hoofdtelefoonversterker, Audio Technica ATH-W1000X hoofdtelefoon.

brt

Quote from: Pjotr27 on May 25, 2021, 09:41:44
Je mist echt een goede voorversterker. Dat hebben deze blokken echt nodig. Sonnet is leuke oplossing maar niet te vergelijken met wat een buizen voortrap doet..

Dat zou goed kunnen Pjotr, maar dat zou betekenen dat ik nog meer moet gaan uitgeven en dat gaat me te ver, aangezien ik al een zeer goede, geintegreerde versterker heb met de LM219.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Tabcam

Quote from: brt on May 25, 2021, 09:51:29
Dat zou goed kunnen Pjotr, maar dat zou betekenen dat ik nog meer moet gaan uitgeven en dat gaat me te ver, aangezien ik al een zeer goede, geintegreerde versterker heb met de LM219.
Zeker gezien het feit dat ze brommen. Als ze niet bromden zou je meer kunnen uitzoeken. Nu lijkt me alleen dat probleem wegkrijgen al lastig. Had je dat trouwens ook niet eerder met de LM219? Is dat nu helemaal weg?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

brt

Quote from: TabCam on May 25, 2021, 13:33:18
Zeker gezien het feit dat ze brommen. Als ze niet bromden zou je meer kunnen uitzoeken. Nu lijkt me alleen dat probleem wegkrijgen al lastig. Had je dat trouwens ook niet eerder met de LM219? Is dat nu helemaal weg?

Ik heb er een dc blocker tussen bij de 219, speciaal op de waarden van de 219 laten maken. Die is nu doodstil. Blijkbaar werken die waarden niet voor de trafobrom van de monoblokken. Ik heb ook een Ifi DC blocker per monoblok geprobeerd, dat deed ook niks tegen de brom. Ik weet niet wat de oorzaak is. Weet alleen dat het bij de verkoper helemaal stil was en bij mij niet, erg bijzonder...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Kingpin

Wat voor soort dc blokker heb je er tussen zitten dan ?
En welke trafo gebruik je ?
Kan maar zo zijn dat je speling op de lamellen heb zitten of bij een ringkern teveel speling tussen de wikkelingen hebt.
Tot hoeveel is de dc blokker geschikt ?
Je zou om dit uit te sluiten eerst moeten weten of je uberhaupt een asymetrische probleem hebt op je netspanning, dat meet je niet met een multimeter.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

brt

Quote from: Kingpin on May 26, 2021, 11:39:20
Wat voor soort dc blokker heb je er tussen zitten dan ?
En welke trafo gebruik je ?
Kan maar zo zijn dat je speling op de lamellen heb zitten of bij een ringkern teveel speling tussen de wikkelingen hebt.
Tot hoeveel is de dc blokker geschikt ?
Je zou om dit uit te sluiten eerst moeten weten of je uberhaupt een asymetrische probleem hebt op je netspanning, dat meet je niet met een multimeter.

Deze zit er nu tussen: https://www.atlhifi.com/shop/fully-assembled-devices/dc-blocker-trap-filter-assembled-in-case/
En dan 2v blocking voltage (6 discrete diodes).

In de monoblokken zitten Hashimoto pt 270 trafo's.
Maar ook met Ifi DC blockers (deze: https://artsexcellence.com/ifi-audio-dc-blocker.html) kreeg ik ze niet stil.

Mijn LM219 is doodstil met de DC blocker ertussen, dus daar werkt het wel.
Hoe kom ik erachter of ik een asymetrische probleem op mijn netspanning heb?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

kermy

Quote from: brt on May 26, 2021, 15:34:01
Deze zit er nu tussen: https://www.atlhifi.com/shop/fully-assembled-devices/dc-blocker-trap-filter-assembled-in-case/
En dan 2v blocking voltage (6 discrete diodes).

In de monoblokken zitten Hashimoto pt 270 trafo's.
Maar ook met Ifi DC blockers (deze: https://artsexcellence.com/ifi-audio-dc-blocker.html) kreeg ik ze niet stil.

Mijn LM219 is doodstil met de DC blocker ertussen, dus daar werkt het wel.
Hoe kom ik erachter of ik een asymetrische probleem op mijn netspanning heb?


Met een scoop, en omdat het netspanning betreft, meten met een differentiaal probe, zodat de behuizing van de scope nooit aan de netspanning kan komen te hangen.


Met vriendelijke groet,

Kermy

Kingpin

#618
Of met een step-down trafo voor de veiligheid zolang je aan de secundaire kant blijft.
Maar als de dc-blokker niet werkt denk ik dat het wat anders is, want (beetje afhankelijk van jou versie) 1,4-2,0V asymetrische belasting is wel heel veel.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

brt

Quote from: Kingpin on May 26, 2021, 17:34:05
Of met een step-down trafo voor de veiligheid zolang je aan de secundaire kant blijft.
Maar als de dc-blokker niet werkt denk ik dat het wat anders is, want (beetje afhankelijk van jou versie) 1,4-2,0V asymetrische belasting is wel heel veel.

Wat zou het nog kunnen zijn dan? Zoals gezegd waren de blokken stil toen ik ze kocht; ik heb daar in het bijzonder nog opgelet. Kan er iets tijdens het vervoer losgetrild zijn bijv, wat die brom bij mij veroorzaakt?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Kingpin

Quote from: brt on May 26, 2021, 20:35:19
Wat zou het nog kunnen zijn dan? Zoals gezegd waren de blokken stil toen ik ze kocht; ik heb daar in het bijzonder nog opgelet. Kan er iets tijdens het vervoer losgetrild zijn bijv, wat die brom bij mij veroorzaakt?
Hoor je echt een mechanische brom of ook over de luidsprekers?
Kan het zijn dat de trafobout los zit ?
Ander stopcontact eens proberen? Stekker omdraaien, gewoon ff wat proberen kijken wat het doet.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

brt

Quote from: Kingpin on May 26, 2021, 21:07:32
Hoor je echt een mechanische brom of ook over de luidsprekers?
Kan het zijn dat de trafobout los zit ?
Ander stopcontact eens proberen? Stekker omdraaien, gewoon ff wat proberen kijken wat het doet.

Ander stopcontact, zonder aarde, fase draaien heb ik allemaal geprobeerd.
Heb zelfs alle andere groepen in het huis helemaal uitgedaan, maakte ook geen verschil (misschien dat de zooi dan nog via de aardlekschakelaar binnenkwam?)

Afijn, het is echt een mechanische brom. Over de luidsprekers zijn ze prima stil.

Het zou wel heel erg toevallig zijn als in beide monoblokken de trafobout los zit, of niet?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Tabcam

Quote from: brt on May 26, 2021, 21:16:58
Ander stopcontact, zonder aarde, fase draaien heb ik allemaal geprobeerd.
Heb zelfs alle andere groepen in het huis helemaal uitgedaan, maakte ook geen verschil (misschien dat de zooi dan nog via de aardlekschakelaar binnenkwam?)

Afijn, het is echt een mechanische brom. Over de luidsprekers zijn ze prima stil.

Het zou wel heel erg toevallig zijn als in beide monoblokken de trafobout los zit, of niet?
Had de verkoper ze op rubberen stenen o.i.d. staan?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

brt

Quote from: TabCam on May 26, 2021, 21:58:53
Had de verkoper ze op rubberen stenen o.i.d. staan?

Nee gewoon op de vloer. Heb ze ook al opgetild, maar je voelt gewoon de trilling in de trafo. Bij beide kanten. Daarom vermoed ik dus dat het echt aan de stroom bij mij ligt. Daar was het superstil, ik rij er 100 km mee en bij mij en vervolgens hoor ik een brom. Blijf het vaag vinden.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Kingpin

Probeer eens te kijken of het bij je buren ook zo is (geen grapje).
Het kan ook aan je buizen liggen dat er tijdens transport (altijd buizen laten afkoelen voordat je gaat verhuizen) wat mee gebeurd is.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack