Woonkamer stereoset van Bart

Started by brt, April 29, 2020, 21:54:02

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

brt

Quote from: NAF on March  4, 2021, 14:38:18
Gefeliciteerd met de aanwinst.

Ik ga jouw bevindingen even volgen want ik had met de Shuguang 845WE een vergelijkbare ervaring alleen bleken die niet erg duurzaam te zijn.

Geniet ervan!  :worship:

Ik ga deze binnenkort vergelijken met iemand die deze buis in dezelfde versterker heeft als ik. Dus wellicht kan ik je daar tzt wat meer over vertellen. Voor wat het waard is natuurlijk (andere versterker, andere oren), maar wie weet heb je er wat aan.

Deze T2 is een uitmuntende buis, kwam ook zeer strak gematched aan en ik hoefde de bias eigenlijk niet eens aan te passen tov de vorige Psvane. Perfect dus.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Wow, drie mille voor een paar buisjes. Al moet ik ook eerlijk bekennen dat ik er helemaal niet in zit en anderzijds is het ook te verwachten; ieder artikel waar 'hifi' of nog erger 'high end' op staat gaat tig keer over de kop.

Quote from: PrimaLuna on February 22, 2021, 22:21:59
Ook ik speel met een Line Magnetic 219ia versterker, na veel lezen heb ik Shuguang WE 845 buizen gekocht, en die spelen inmiddels al 3 jaar probleemloos. Het kan dus wel.
Mijn volgende  845 upgrade zou denk ik ook LinLai zijn.
Of ELROG, maar dan ook gelijk de 300B meenemen,  ben je wel bijna 3000 euro verder. ELROG is de favoriet van o.a Line Magnetic Oostenrijk en Australië. Als buizen nu gegarandeerd 5 jaar zouden meegaan dan wordt de keuze al wat makkelijker.

Voorlopig ga ik voor een hele mooie prijs/ kwaliteit verhouding  en dan voldoen de Shuguang WE  erg oké.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Quote from: Xander32 on March  5, 2021, 09:57:06
Wow, drie mille voor een paar buisjes. Al moet ik ook eerlijk bekennen dat ik er helemaal niet in zit en anderzijds is het ook te verwachten; ieder artikel waar 'hifi' of nog erger 'high end' op staat gaat tig keer over de kop.

Ja joh, maar dat is toch met bijna alles zo in de hifi...
Ik vond de 845 Acme van 1100,- ook te veel geld en heb deze uit zelfbescherming dan ook maar niet geluisterd.
Deze T2 buizen kostten zo'n 450,- en dat is nog een relatief betaalbare upgrade.

Het leuke aan buizenversterkers is dat je de sound best wel kan tunen met je buizenbezetting en dus ook kan upgraden. Bij goede verstekers is elke buizenwissel zeer goed hoorbaar en je hoeft dus niet een andere versterker te kopen om een andere versterker te horen ;)
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Het is natuurlijk een mooi gegeven dat je de sound kan tunen middels de buis bezetting.

Quote from: brt on March  5, 2021, 10:02:20
Ja joh, maar dat is toch met bijna alles zo in de hifi...
Ik vond de 845 Acme van 1100,- ook te veel geld en heb deze uit zelfbescherming dan ook maar niet geluisterd.
Deze T2 buizen kostten zo'n 450,- en dat is nog een relatief betaalbare upgrade.

Het leuke aan buizenversterkers is dat je de sound best wel kan tunen met je buizenbezetting en dus ook kan upgraden. Bij goede verstekers is elke buizenwissel zeer goed hoorbaar en je hoeft dus niet een andere versterker te kopen om een andere versterker te horen ;)
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

brt

Omdat ik de r2r smaak te pakken heb met de geweldige Musician Pegasus ben ik nieuwsgierig geworden naar hoeveel beter het nog kan in datzelfde r2r straatje. Volgende week krijg ik de Sonnet Morpheus binnen, wat gezien mag worden als de opvolger van de Metrum Adagio.

Deze krijgt ook zeer goede recensies en kost ongeveer 3x zoveel als de Musician Pegasus, dus ik ben benieuwd hoeveel beter deze Morpheus gaat zijn. En hoe groot de verschillen uberhaupt nog zijn. De Morpheus komt met zowel een I2s als USB module én de MQA module. Die laatste is een leuk extraatje omdat ik veel met Tidal stream, die MQA aanbiedt.

Iemand toevallig ervaring met de Metrum Pavane, de Adagio of de Sonnet Morpheus?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Kingpin

Hoor 'weinig' van Cees, maar inderdaad maakt erg mooi spul !
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Tabcam

Quote from: brt on March 12, 2021, 09:37:02
Omdat ik de r2r smaak te pakken heb met de geweldige Musician Pegasus ben ik nieuwsgierig geworden naar hoeveel beter het nog kan in datzelfde r2r straatje. Volgende week krijg ik de Sonnet Morpheus binnen, wat gezien mag worden als de opvolger van de Metrum Adagio.

Deze krijgt ook zeer goede recensies en kost ongeveer 3x zoveel als de Musician Pegasus, dus ik ben benieuwd hoeveel beter deze Morpheus gaat zijn. En hoe groot de verschillen uberhaupt nog zijn. De Morpheus komt met zowel een I2s als USB module én de MQA module. Die laatste is een leuk extraatje omdat ik veel met Tidal stream, die MQA aanbiedt.

Iemand toevallig ervaring met de Metrum Pavane, de Adagio of de Sonnet Morpheus?
Metrum Pavane heb ik op mijn Mr Speakers Alpha Prime naar geluisterd. Vond het heerlijk klinken, alleen  veel geld t.o.v de set om als upgrade te doen. Zou nooit naar MQA kijken, is geen echte Hires maar lossy compression. Dan heb ik liever "gewone" CD-kwaliteit.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

brt

Quote from: TabCam on March 12, 2021, 13:23:27
Metrum Pavane heb ik op mijn Mr Speakers Alpha Prime naar geluisterd. Vond het heerlijk klinken, alleen  veel geld t.o.v de set om als upgrade te doen. Zou nooit naar MQA kijken, is geen echte Hires maar lossy compression. Dan heb ik liever "gewone" CD-kwaliteit.

De Sonnet kost zo'n beetje de helft van de Metrum Pavane en gaat volgens de recensies én gebruikers de Pavane voorbij. Kost 3500,- ex modules. Bak geld natuurlijk, maar we gaan het zien. Vroeger wel eens een Metrum gehad (Quad dacht ik) en daar was ik niet echt van onder de indruk.

Mqa is een losse module. Ik kan hem er ook uithalen maar ik wil wel eens ontdekken of het iets doet. Las al dat de verschillen erg klein waren met gewoon red book.

Wat viel jou toen op aan de Psvane, Douwe? Hoe zou jij de sound beschrijven? En met welke dac vergeleek jij het toen?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Tabcam

Quote from: brt on March 12, 2021, 14:20:33
...
Wat viel jou toen op aan de Psvane, Douwe? Hoe zou jij de sound beschrijven? En met welke dac vergeleek jij het toen?
Dat was op een X-fi en heb de Pavane toen vergeleken met een Chord Hugo. Het grootste verschil was de bas, de impact daarvan nam flink toe, duidelijker aanwezig. Ik denk dat men het ook onder iets donkerder zou omschrijven.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

jellejanssen


brt

Quote from: TabCam on March 12, 2021, 14:28:25
Dat was op een X-fi en heb de Pavane toen vergeleken met een Chord Hugo. Het grootste verschil was de bas, de impact daarvan nam flink toe, duidelijker aanwezig. Ik denk dat men het ook onder iets donkerder zou omschrijven.

De r2r dac die ik nu heb geeft ook een lekkere slam in het laag. Maar ook meer gelaagdheid.
Ik zou het zelf niet als donkerder beschrijven, maar ik ervaar het als een minder kunstmatige sound. Realistisch en organisch. Gedetailleerd maar niet kil, warm maar niet te lief. Lastig altijd die beschrijvingen. Laten we het erop houden dat deze manier van converteren me aangenaam heeft verrast en dat ik benieuwd ben naar wat treetjes  hoger de ladder (dac) op 😊
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vergeerr72

Quote from: brt on March 12, 2021, 16:35:21
De r2r dac die ik nu heb geeft ook een lekkere slam in het laag. Maar ook meer gelaagdheid.
Ik zou het zelf niet als donkerder beschrijven, maar ik ervaar het als een minder kunstmatige sound. Realistisch en organisch. Gedetailleerd maar niet kil, warm maar niet te lief. Lastig altijd die beschrijvingen. Laten we het erop houden dat deze manier van converteren me aangenaam heeft verrast en dat ik benieuwd ben naar wat treetjes  hoger de ladder (dac) op [emoji4]
Ik heb de Sonnet Morpheus thuis gehad. En die had zeker slam over het gehele frequentiebereik. Wel erg afhankelijk van de netsnoer. 
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Tabcam

Quote from: brt on March 12, 2021, 16:35:21
De r2r dac die ik nu heb geeft ook een lekkere slam in het laag. Maar ook meer gelaagdheid.
Ik zou het zelf niet als donkerder beschrijven, maar ik ervaar het als een minder kunstmatige sound. Realistisch en organisch. Gedetailleerd maar niet kil, warm maar niet te lief. Lastig altijd die beschrijvingen. Laten we het erop houden dat deze manier van converteren me aangenaam heeft verrast en dat ik benieuwd ben naar wat treetjes  hoger de ladder (dac) op 😊
We moeten toch maar snel weer een afspraak maken,, hoewel ik alles nog niet perfect op orde heb, ben erg benieuwd :angel:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

brt

Quote from: TabCam on March 12, 2021, 18:10:47
We moeten toch maar snel weer een afspraak maken,, hoewel ik alles nog niet perfect op orde heb, ben erg benieuwd :angel:!

Absoluut! Na de avondklok kan het weer wat mij betreft
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

brt

#539
Quote from: vergeerr72 on March 12, 2021, 17:24:37
Ik heb de Sonnet Morpheus thuis gehad. En die had zeker slam over het gehele frequentiebereik. Wel erg afhankelijk van de netsnoer.

Maar niet gehouden dus, waarom niet?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vergeerr72

#540
Had toen mijn AMR DP-777 SE, Topping D90, Holo Audio May, en de Sonnet Morpheus. Ik wilde grasag horen wat de nieuwe generatie bracht.  Maar voor de (nieuw)prijs was de stap te klein. 

Toen de tweedehands Amare DSD Tube dac op bezoek gehad, na een avond aangeschaft. Liefde op het eerste gezicht.

Met al de verbeteringen in mijn set had wellicht de keuze nu anders uitgevallen. De dac van Rob Dingen is ook een interessante optie, hoewel ik momenteel meer dan tevreden ben.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

brt

De set van Rob heb ik ook gehoord, erg mooi. Veel rust en ruimte, knap gedaan.

Weet jij nog hoe de Holo zich verhield tot de Sonnet?
Ik lees veel termen als enorm holografisch, grote soundstage, veel detail open en snel over de Sonnet en dat spreekt me erg aan. Als het too much blijkt kan ik evt. altijd nog 'bijkleuren' met een andere buizenbezetting in de LM219, maar ik verwacht niet dat dat nodig is, vanwege de r2r manier van converteren.

Ik ben ook benieuwd naar hoe groot de verschillen zijn, maar met de Sonnet die 3x zo duur is als de Pegasus reken ik toch wel een substantiele verbetering!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vergeerr72

Ik vond dit in mijn topic over de holo. Op Audioenzo is ook nog een recentere vinden.

Door de positieve reacties op de Holo Audio Spring dac, kwam de Holo Audio May dac op mijn verlanglijst te staan. Met 4700 wat aan de bovenkant van mijn budget maar wel de natte droom van alle meetkundigen. Magna hifi kreeg net een partij binnen en ik mocht een toestel proberen.

Een indrukwekkende dac om uit te pakken. Losse zware voeding en dac, ongekend afwerkingsniveau. De koperen kleur hoeft niet ieders smaak te zijn, maar je mag het chique noemen. Zelf mijn vriendin vond hem mooi.

Snel aangesloten, door de ervaringen met de sonnet met een standaard netsnoeren. Dat was schrikken plat, niet dynamisch. Typisch gevalletje nieuw uit de doos. Op de stroom streamer op repeat. Tussendoor enkele keer geluisterd, duidelijk pieken en dalen. Maar na vijf dagen kon het luisteren beginnen.

De Holo is zeer schoon, wat erg de tekortkomingen in de set blootlegde. De speakers een toe-out gegeven, wat een get geluid helemaal strak maakte. De Virtual Dynamics ook vervangen door standaard netsnoeren, iets meer hoog en strakker laag.

Er is sprake een grote scheiding van instrumenten. Wat ik bijzonder vond was dat twee instrumenten op vrijwel dezelfde plaats in het geluidbeeld waren en duidelijkte onderscheidende waren. Echter ik had geen enkel gevoel van diepte. De bekkens zijn dun, net iets meer dan tikken. Zang ligt naar achter. Het laag was echt goed, gecontroleerd en vol met nuances. De Holo is ook zeer dynamisch.

Zo heb ik vier dagen geluisterd en mij verbaasd. Al mijn referentiemuziek, klinkt gewoon slecht. Carptree en Tomas Bodin kunnen echt vette sounds wegzetten met hun keyboards. Vet?, broodmager. Weinig details op stemmen.

Na vier dagen de AMR aangesloten. Na vijf seconden ben ik de dozen van de HOLO maar gaan pakken.....

Verstuurd vanaf mijn Lenovo TB-X605F met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

brt

Zo, dat is een onverbiddelijk verslag van de Holo zeg.
Was nog weinig negatiefs erover tegen gekomen.

Gelukkig heb ik de Sonnet gekocht 😅
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vergeerr72

Quote from: brt on March 13, 2021, 16:17:22
Zo, dat is een onverbiddelijk verslag van de Holo zeg.
Was nog weinig negatiefs erover tegen gekomen.

Gelukkig heb ik de Sonnet gekocht [emoji28]
Dit was mijn review van de Sonnet:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=162120.msg3335612.msg#3335612
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

brt

Quote from: vergeerr72 on March 13, 2021, 16:24:47
Dit was mijn review van de Sonnet:
https://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=162120.msg3335612.msg#3335612

Interessant om te lezen. Ik ben benieuwd hoe die het in mijn set gaat doen. Zal de netsnoeren gevoeligheid in het achterhoofd houden 👍
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Peerless Monster

#546
Een review zegt ook zo weinig. Andere set, andere ruimte, andere oren en andere muziek.
Het is gewoon op dat moment de constatering van 1 persoon...

Wat wel een interessante is (wat ik ook met Vergeer heb besproken), wat zouden ze nu doen in zijn set?
Er zijn inmiddels weer zoveel zaken veranderd en kan je dan nog altijd achter je eigen woorden staan.

Moeten we eigenlijk ergens een sonnett en holo lenen... 😅
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

vergeerr72

Quote from: Peerless Monster on March 18, 2021, 12:19:00
Een review zegt ook zo weinig. Andere set, andere ruimte, andere oren en andere muziek.
Het is gewoon op dat moment de constatering van 1 persoon...

Wat wel een interessante is (wat ik ook met Vergeer heb besproken), wat zouden ze nu doen in zijn set?
Er zijn inmiddels weer zoveel zaken veranderd en kan je dan nog altijd achter je eigen woorden staan.

Moeten we eigenlijk ergens een sonnett en holo lenen... [emoji28]
Ik ben voor.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

brt

Quote from: vergeerr72 on March 18, 2021, 13:13:57
Ik ben voor.

Haha, ik ook. De Sonnet staat nu hier te spelen.
Heb nog maar kort kunnen luisteren, dus kom later nog met een beschrijving van mijn eerste indruk.

Vergeer, ik zat nog wel te denken: speelde jij met de Sonnet 'gewoon' via usb, of had je de i2s aansluiting? Aangezien overal wordt aangeraden die te gebruiken (je hebt dan een Metrum Ambre nodig).
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

vergeerr72

Quote from: brt on March 18, 2021, 13:40:28
Haha, ik ook. De Sonnet staat nu hier te spelen.
Heb nog maar kort kunnen luisteren, dus kom later nog met een beschrijving van mijn eerste indruk.

Vergeer, ik zat nog wel te denken: speelde jij met de Sonnet 'gewoon' via usb, of had je de i2s aansluiting? Aangezien overal wordt aangeraden die te gebruiken (je hebt dan een Metrum Ambre nodig).
Was via aes met een NAD M50 als bron
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL