Advies gevraagd Arcam AVR400 of Arcam FJM A38 of ...

Started by Bosko, April 20, 2020, 09:34:48

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Bosko

Advies gevraagd Arcam AVR400 of Arcam FJM A38 of Anthem MRX 300

Momenteel heb ik een oude versterker die aan vervanging toe is. Als luidsprekers de B&W 685 S2. Ben nu op zoek naar een versterker waar we weer een aantal jaren mee vooruit kunnen. Looks vind ik niet zo belangrijk als de functionaliteit, goede muziek.

Een 4:1 opstelling is de bedoeling, uitbreiden met een set B&W 683 S2 en bijpassende front speaker. Streamen doen we (nog) niet, is niet echt een noodzaak.

Bovenstaande drie versterkers kwam ik op uit, heb van alle drie reviews bekeken, maar kan nog geen definitieve keuze maken.  :threadclosed:

BenW

De AVR400 is een verouderde reciever
De A38 is een stereo versteker (dus niet geschikt voor een 4.1 opstelling)
De MRX300 is ook een verouderde receiver
Arcam AVR550, Samsung 65QN93B, PS5 Disk Edition, Dune HD Real Vision 4K met iFi iPower X, Apple TV 4K (3rd generation), Auralic Altair G1, B&W CM10s2, B&W M1 Mk2, CM Centre s2, SVS SB-2000 Pro en AudioQuest bekabeling.

frank2

Verouderd ja, maar even voor ts, arcam heeft een soft sausje over het geluid, anthem heeft dat niet, is wat neutraler, en heeft wat meer ballen. Deze versie van anthem heeft nog geen app. De arc is wel zeer goed als je die wilt gebruiken. Ken de arcam stereo en heb zelf de anthem 700. Oh de anthem heeft geen audio return Channel.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Tabcam

Ik zou eerst eens kijken naar welke luidsprekers je definitief wilt. Als je met 4.1 wilt gaan spelen kan je zonder vloerstaanders misschien wel een beter resultaat bereiken. Dat maakt veel uit of de AV-receiver het trekt.

Wat ik ook mis, is of je 4K wilt kijken? Jaren vooruit kunnen en niet de nieuwere/nieuwste hdmi technologie gaan wat mij betreft niet samen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

denoontje

Als 4k niet door je versterker moet, je wil geen atmos  kun je ook kijken maar een arcam avr600. Neem dan wel de 3d verzie.Ik heb hier ook veel plezier van gehad.


Maar keuze stereo of multi channel is stap 1


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Bosko

Quote from: BenW on April 20, 2020, 09:47:07
De AVR400 is een verouderde reciever
De A38 is een stereo versteker (dus niet geschikt voor een 4.1 opstelling)
De MRX300 is ook een verouderde receiver

Daar ben ik me van bewust. Hoef niet het nieuwste.

Bosko

Quote from: frank2 on April 20, 2020, 10:11:15
Verouderd ja, maar even voor ts, arcam heeft een soft sausje over het geluid, anthem heeft dat niet, is wat neutraler, en heeft wat meer ballen. Deze versie van anthem heeft nog geen app. De arc is wel zeer goed als je die wilt gebruiken. Ken de arcam stereo en heb zelf de anthem 700. Oh de anthem heeft geen audio return Channel.

Wat is een audio return channel?

Bosko

Quote from: TabCam on April 20, 2020, 10:51:21
Ik zou eerst eens kijken naar welke luidsprekers je definitief wilt. Als je met 4.1 wilt gaan spelen kan je zonder vloerstaanders misschien wel een beter resultaat bereiken. Dat maakt veel uit of de AV-receiver het trekt.

Wat ik ook mis, is of je 4K wilt kijken? Jaren vooruit kunnen en niet de nieuwere/nieuwste hdmi technologie gaan wat mij betreft niet samen.

Ik denk aan vloerstaanders (683 S2), maar mijn vrouw zou het niet erg vinden als het kleinere luidsprekers worden in een 4:1 opstelling. En 4k is niet nodig.

frank2

Dat geluid van tv weer naar de anthem gaat via hdmi
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Bosko

Quote from: denoontje on April 20, 2020, 11:26:19
Als 4k niet door je versterker moet, je wil geen atmos  kun je ook kijken maar een arcam avr600. Neem dan wel de 3d verzie.Ik heb hier ook veel plezier van gehad.


Maar keuze stereo of multi channel is stap 1


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Multi channel is de keuze (4:1 opstelling). $k is niet nodig en atmos niet persé. Ik ga eens kijken naar de arcam avr600.  :smile: :smile:

Bosko

Quote from: frank2 on April 20, 2020, 14:29:37
Dat geluid van tv weer naar de anthem gaat via hdmi

Oké, bedankt voor de info. Hebben nu geen hdmi van versterker naar TV. Wat is voordeel hiervan?

frank2

Weet niet wat je nu hebt, maar hdmi is standaard, zit op elke reciever en tv.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

Tabcam

Normaal is in >2.0 opstellingen dat je een AV-Receiver (AudioVideo) gebruikt en daar alles op aansluit en dan naar de TV gaat. Tegenwoordig is dat vrijwel altijd met hdmi. Je kan ook alles op je TV aansluiten en dat gaat op zich goed met 2.0 voor 2.1 of 4.0 heb je in het algemeen aparte apparatuur nodig.

Het voordeel van ARC (Audio Return Channel) zit vooral in lipsynchronisatie. Ik zie het niet als onmisbaar omdat je ook met vrijwel alle receivers met een audiovertraging kan werken. Het is wel handig als je verschillende videomodi gebruikt met wisselende vertragingen zoals console/game-modi met weinig vertraging en film met meer beeldbewerking en meer vertraging.

Omdat ik je TV en de rest van je set niet ken is het wat lastig goed te adviseren. Kan je wat meer van je huidige setup vertellen en wat je in de toekomst verwacht?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i