Meer netwerkkabels nodig, hoe te verdubbelen?

Started by fireman, April 16, 2020, 22:04:57

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

fireman

Ik wil enkele apparaten (streamer, TV en Mediabox) bedraad aansluiten (ook met de beste/hoogste snelheid). Nu heb ik achter mijn TV een apple airport express liggen die in mijn netwerk hangt. Prima verbinding. Echter deze heeft maar één UTP(netwerkkabel) uit. Ik wil er dus 2 extra bij. Kan ik die uitgaande UTP-kabel van de apple airport express in een soort hub plaatsen waar ik dan 3 UTP-kabels heb? (mag ook iets meer)

Heet dat dan een 'patch panel box' ?

Als dat zo is. Welke raden jullie mij aan? Hebben jullie iets liggen dat ligt te verstoffen?

Thx alvast.

NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

jvanhambelgium

Hang achter je Airport Express een kleine "switch" (vb 5-poort switch). Kost 10 tot 20 euries.
Je moet deze wel voeding geven, een extra stekker/adapter is een feit. Dan 1 kabeltje gebruik je voor de koppeling naar je Airport en heb je nog 4 poorten over om apparaten aan te hangen.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

PascalP

Zoals hierboven aangegeven een simpele 5 poorts switch inderdaad.
Netgear GS305 zou een mooie en degelijk optie zijn lijkt me
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono


PascalP

Die is perfect ja, of deze, durf je zo niet te zeggen wat het exacte verschil is tussen de GS105 en GS305, beide doen ze hetzelfde

https://www.coolblue.nl/product/833941/netgear-gs305-v3.html
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - HiViLux 21:9 310cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Rear Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Side Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Faker007

Welke functie heeft de express voor je netwerk? Indien een bekabeld access point zou je de switch ook voor de Apple express kunnen hangen.


fireman

Top! Thx voor de info.

Ik ga kijken waar ik er een kan vinden/halen.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

Quote from: R3 on April 16, 2020, 22:58:22
Welke functie heeft de express voor je netwerk? Indien een bekabeld access point zou je de switch ook voor de Apple express kunnen hangen.

De AirPort zorg voor een draadloos internet signaal nabij mijn tv etc.

Switch zal ná de AirPort moet.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

fireman

Quote from: Jack_D on April 16, 2020, 23:02:38
Ik zou de "e" versie nemen, iets meer opties via een handige webinterface.
Heb hem zelf hier ook draaien, prima switchje....


https://www.coolblue.nl/product/453955/netgear-gs105e-prosafe-plus.html#product-reviews


Voor mij moet het zegeaar enkel zijn: inpluggen en signaal verdeeld hebben. Moet je apart iets instellen? Om poorten aan of uit te zetten? (gaat dat niet automatisch??)

Maar voor die paar euro verschil neem ik de meest toegankelijke.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17


Jack_D

Je hoeft er in principe nixs aan te doen, inpluggen en draaien. Maar het geeft je wel wat extra mogelijkheden. Vind het persoonlijk wel leuk om te zien hoeveel bits er heen en weer gestuurd zijn. En als er ooit eens problemen op je netwerk of met de aangesloten apparatuur zijn geeft het een extra mogelijkheid om de "dader" op te sporen.

Maar hoe dan ook, met "e" of de zonder "e", beide versies zijn goed functionerende degelijke switchjes.

Quote from: Fireman on April 18, 2020, 10:53:17
Voor mij moet het zegeaar enkel zijn: inpluggen en signaal verdeeld hebben. Moet je apart iets instellen? Om poorten aan of uit te zetten? (gaat dat niet automatisch??)

Maar voor die paar euro verschil neem ik de meest toegankelijke.

Faker007

Quote from: Fireman on April 18, 2020, 09:39:06
Switch zal ná de AirPort moet.
De AirPort is vermoedelijk ook een switch, dus wat na wat moet is een keuze. Ik las beste/hoogste snelheid op de bedrade apparatuur...

Tenzij de AirPort een router functie heeft ... vandaar mijn vraag.

fireman

Quote from: R3 on April 18, 2020, 19:56:25
Tenzij de AirPort een router functie heeft ... vandaar mijn vraag.

Volgens mij niet een router functie, of juist ook weer wel. Weet t even niet.

Heb in mijn meterkast een ziggo modem. in een kast bedraad een airport extreme met daar bedraad uit naar een synology server. Draadloos vanuit die extreme 3 x airport express in mijn huis. En van 1 van die express bedraad uit naar mijn mediabox, streamer en TV.
NAIM SN3 / NDX2 / Vifa vivace (model 2012) / REGA P3-24-TT-PSU / R1200GSA-LC '17

Faker007