Tunein veel storing radio 10/Sky radio internetzenders

Started by Robiwan, April 11, 2020, 11:24:09

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Robiwan

Nee het ligt niet aan mijn internetverbinding want Spotify stoort nooit. Maar zo irritant die onderbrekingen redelijk frequent met vooral de radio 10/sky radio zenders via Tunein op mn Marantz NA6006 streamer.

Iemand zelfde probleem?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Kerkhoffd

Hier werkt het op dit moment al weer lange tijd vlekkeloos. Net als Qobuz overigens. In het verleden wel eens gezeur gehad met dropouts in TuneIn. Dat bleek toen toch aan de internetverbinding te liggen, ook al werd dat in eerste instantie door Ziggo uitgesloten.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Robiwan

Quote from: Kerkhoffd on April 11, 2020, 11:36:39
Hier werkt het op dit moment al weer lange tijd vlekkeloos. Net als Qobuz overigens. In het verleden wel eens gezeur gehad met dropouts in TuneIn. Dat bleek toen toch aan de internetverbinding te liggen, ook al werd dat in eerste instantie door Ziggo uitgesloten.

hoe is het opgelost dan?
Naim Supernait 1 | Naim ND5XS | Audiolab CDT 6000 | MoFi Studiodeck+ | Naim Stageline N + Flatcap 2x  (4-5 din naar SN1) | Neat Motive SX2

Kerkhoffd

#3
De router is vervangen en kabelaansluitingen zijn opnieuw gemaakt. De router bleek door de gebreken in het netwerk om de zoveel tijd de 'handshake' met aangesloten apparaten te verliezen.

Edit: ook hier bedraad aangesloten (geen wifi).
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Jack_D


Heb sinds een paar maanden een nieuwe (Marantz) reciever met TuneIn internet radio, maar tot nu toe nog nooit geen gestotter of gehaper, werkt hier prima. Radio 10 weet ik trouwers niet die luister ik nooit. Reciever hangt hier aan de kabel, niet via WiFi.

Quote from: Robiwan on April 11, 2020, 11:24:09
Nee het ligt niet aan mijn internetverbinding want Spotify stoort nooit. Maar zo irritant die onderbrekingen redelijk frequent met vooral de radio 10/sky radio zenders via Tunein op mn Marantz NA6006 streamer.

Iemand zelfde probleem?

Mokumer45

Ja , ook hier de laatste tijd overdag regelmatig even wegvallen van Radio 10 (heb nooit Sky aan staan). De verbinding is WiFi van KPN en voor zo ver ik me kan herinneren, is het pas sinds enige tijd. Ik dacht, dat het indirect door het Corona-virus kwam. Het netwerk wordt door het thuiswerken veel zwaarder belast (misschien af en toe wel overbelast) en dat is bij mij duidelijk te zien via de snelheidstest van mijn antivirus app. Overdag is die veel lager tot heel laag ten opzichte van 's avonds laat, dus dat zou zo maar kunnen veroorzaken, dat een zender wegvalt.
Huiskamer: AVR: Denon AVC-X4700H, Speakers: Teufel T400 Mk2, Teufel Cubycon 5.1 met bijbehorende Subw , Teufel Reflekt, 2e Subw: Sony SA-WMS535, Audio Streamer: Teufel Raumfeld Connector 2, 4K Speler: Sony UBP-X800, DAT Rec: Sony DTC-55ES, Cassette Rec: Sony TC-K630ES, DVD/Video Rec: Sony RDR-VX450, Pick-up: Dual CS-429 met Shure M97XE of Ortofon 2M Red of Audio Technica AT-VM95EN element, Phono Amp: Teufel PhonoStation 1, Media Box: UPC Pace DRC7111, div. Headphones, o.a. Sony MDR-DS6500, TV: Sony 49X8305C.
 Extra: Micro System: Sony CMT-CPX1. Slaapkamer: nog div. apparaten.