Dolby Vision Dynamische Tonemapping afspelen op HDR beamer

Started by williams, March 5, 2020, 21:08:10

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

hifiman

Even "for the record" (van avsforum):
- Custom Sony A1 LLDV EDID 5 in combination with Dominic's A1 color profile in JVC.
- Mark's custom BT2020 EDID in combination with BT2020 color profile in any display.
- Diva/Vertex2/Maestro default DV data block with DCI-P3 primaries combined with DCI-P3 color profile in any display.
- Mark's custom DCI-P3 EDID in combination with a DCI-P3 color profile.

Don't try to mix and match them in different combinations. That won't return return good results.

Edit: ik blijkt dus al anderhalf jaar optie 4 te gebruiken, had er even geen aktieve herinnering meer aan  ;D

riwi

Quote from: pameijer on August 13, 2021, 17:50:47
Als ik de stekker uit de JVC trek dan krijg ik op mijn TV van geen enkele bron meer beeld. Schiet mij maar lek!

Ik was op de hdfury.eu website aan het neuzen en kijken/vergelijken.
Het viel me op dat de vertex2 een extra feature heeft tov de integral2 :
https://www.hdfury.eu/shop/hdfury-integral2/
https://www.hdfury.eu/shop/hdfury-vertex-2/

Output Control:   Fully disconnect any output via software when not in use.

Dat zou toch een oplossing moeten zijn voor jou probleem?
Ik zie dat outputcontrol niet in mijn vertex1 en ook niet in jouw integral2

't is maar een tip.

pameijer

Op AVSForum raadde HDFury mij ook al de Vertex2 aan, maar om een andere reden. Maar wat jij zegt zou idd een oplossing kunnen zijn! Maar eerst maar 's een andere kabel proberen. Bij mijn ex ligt nog een 15 meter gewone HDMI kabel. Als ze 'm gevonden heeft maar 's kijken of dat het probleem oplost. Ik heb nu de Integral direct achter mijn receiver en werk nu met Matrix swap en Port0, maar ik vind de HDMI handshakes nu erg langzaam, ook op mijn TV. Ook heb ik nu geen echte Dolby Vision op mijn TV maar LLDV, en dat ziet er toch echt wat minder gestoken uit.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

riwi

Ik heb de TV direct op de HDMI out van de Arcam.
En de andere HDMI out van de Arcam naar de Vertex1 en dan door naar de projector.

Bij mij werkt het dan goed zolang ik de vertex wissel van matrix through naar matrix swap als ik TV wil kijken.
Maar dat had je al getest bij jou volgens mij, en werkte helaas niet.

pameijer

Even een update weer:

Inmiddels werkt het weer naar behoren.  :pompom: Ik had 2 weken terug een gewone koperen HDMI kabel ertussen gezet maar dat maakte niks uit. Gelukkig maar, scheelde me weer de aankoop van een dure HDMI-kabel van 15 meter en het wegwerken van die kabel!

De oplossing die wel werkt kan volgens HDFury echter helemaal niet werken... Wat het 'm deed was de Custom EDID10 van Mark's BT2020 weer vervangen door de Sony A1 EDID en dan ook het juiste kleurprofiel laden om geen rode zweem te krijgen. En ja hoor: met deze EDID kreeg ik weer gewoon HDR op mijn TV en werkt alles naar behoren. Toch raar, dus weer even terug naar Mark's custom EDID en boem: geen HDR op mijn TV. Op de 1 of andere manier verteld de Mark's BT2020 EDID mijn Anthem dat ie geen HDR kan, maar alleen als de projector uitstaat.

Ik heb nu weer gewoon de Integral2 bij mijn projector geplaatst aan het eind van de 15 meter optische kabel. En kan dus weer met macro's werken als ik dat zou willen. Op dit moment kijk ik alleen via de Apple TV op de beamer dus ik gebruik even geen macro's. Beamer blijft op z'n custom HDR-mode staan aangezien ik de ATV heb ingesteld op Dolby Vision en "Maak dynamisch bereik passend" staat op Uit.

Het plaatje dat ik nu krijg met de Sony A1 EDID met aangepast kleurprofiel, de Arve's gammacurves voor 1200 nits en de Integral2 die de ATV LLDV laat uitvoeren, is werkelijk schitterend. 4K/HDR spat van het scherm met veel details in het donker en het licht. Ook SDR bronmateriaal dat door de ATV naar LLDV wordt omgezet is gewoon een verbetering. De projector is niet meer gekalibreerd, maar met deze aanpassingen is het mooier dan met alleen de kalibratie.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Led

Hoi,
ik voeg mezelf even toe in deze discussie.. Ik heb recent een Epson LS11000 gekocht bij Frank, en een HDFury VRROOM omdat ik een goede splitter nodig had en hiermee ook nog Dolby Vision op de LS11000 kan krijgen.
Ook vind ik het wel fijn om via de VRROOM enkel de audio naar m'n receiver te sturen (NAD T758 V3i) en de video direct naar m'n TV & projector - de VRROOM heeft hogere throughput en kan de EDID info naar wens aanpassen.


hifiman

foutje..

hifiman