Het grote Lumin topic

Started by WickedGame, February 10, 2020, 13:19:18

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Paul0106

#25
Quote from: Jazzman on January  1, 2021, 14:59:01
Volgens zijn interpretatie, vraag me trouwens af hoe hij weet hoe instrumenten geplaatst dienen te zijn in het geluidsbeeld..
Even uitleg

Als je regelmatig een concert hebt bezocht en je luistert opnames terug, weet je aardig waar welk instrument op het podium stond. Je hoort dit meestal wel terug in de mix.
Wat ik bedoel is dat er duidelijk meer ruimte tussen de instrumenten te horen is en de instrumenten daardoor beter te onderscheiden zijn.

Verstuurd vanaf mijn Oneplus 8pro met Tapatalk

Paul0106

Quote from: MichielB on January  1, 2021, 14:51:33
Dus via XLR analoog uit op de D2 geeft het beste resultaat.....  heb je trouwens al een voedingsupgrade gedaan? Maak je ook beste stappen mee.
Ik heb de Lumin met een Audioquest powercable en xlr- kabel verbonden. :)

Verstuurd vanaf mijn Oneplus 8pro met Tapatalk


Deleted User

Quote from: Paul0106 on January  1, 2021, 18:28:49
Even uitleg

Als je regelmatig een concert hebt bezocht en je luistert opnames terug, weet je aardig waar welk instrument op het podium stond. Je hoort dit meestal wel terug in de mix.
Wat ik bedoel is dat er duidelijk meer ruimte tussen de instrumenten te horen is en de instrumenten daardoor beter te onderscheiden zijn.

Verstuurd vanaf mijn Oneplus 8pro met Tapatalk

Excuus, maar dat vind ik erg knap, een podium is nl niet te vergelijken met een opname ruimte... en andersom.. Ikzelf ben nog nooit bij een daadwerkelijke mix geweest.. dus kan ik dat ook nooit terug horen.

Alles valt en staat bij interpretatie van de persoon. Geen probleem hoor dat je dat zo ervaart..

Paul0106

Quote from: Jazzman on January  1, 2021, 19:02:03
Excuus, maar dat vind ik erg knap, een podium is nl niet te vergelijken met een opname ruimte... en andersom.. Ikzelf ben nog nooit bij een daadwerkelijke mix geweest.. dus kan ik dat ook nooit terug horen.

Alles valt en staat bij interpretatie van de persoon. Geen probleem hoor dat je dat zo ervaart..
Dit gaat wel erg offtopic we hadden het over een kabeltje vriend. Maar een stereobeeld is wel degelijk goed neer te zetten dat je hoort waar de instrumenten op het podium zijn.

Verstuurd vanaf mijn Oneplus 8pro met Tapatalk


Valkyrie

Sinds gisteren ben ik ook een trotse eigenaar van een Lumin D2! :pompom:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Liefhebber

Ik speel zelf sinds een half jaar ongeveer met de U1 mini streamer i.c.m. een Naim dac, soms zelfs ook zonder voor versterker in de keten, de app op de Ipad bevalt ook goed, ik overweeg nog  een externe voeding, wel jammer dat Lumin dat zelf niet in het programma heeft voor deze streamer, ook optisch zou dat mooier kunnen zij en ook voor eventuele garantie aanspraak.
Audio ->Linn, Harbeth & Naim
HT -> Sony, Harbeth , Anthem & Rel

WickedGame

Quote from: Valkyrie on February 14, 2021, 09:29:46
Sinds gisteren ben ik ook een trotse eigenaar van een Lumin D2! :pompom:

Daar ga je geen spijt van krijgen! Nog altijd heel tevreden over de Lumin D2.

HansGT3

Cinemike tuning  LUMIN D2 Streamer

En Cinemike heeft  er weer iets moois van gemaakt   :clapping:heeft even geduurd omdat het giga druk is . De LUMIN D2 is een mooie speler  en zeker wel een goeie sound   Het laag was een beetje rommelig  niet goed onder controle .    Het advies  om er een getunde  sbooster externe voeding aan te hangen om  de speler naar een nog hoger nivo te treken . Mike  had daar toch ander mening  over hij heeft de interne schakelende voeding  aan gepakt en filtering daarvan  ( dus ook geen extra voeding kastje extern ) en div aanpassingen aan het mainboard
Het laag is nu super onder controle  :worship:  :worship:
De aanpassing zijn naar Viktor en mijn zelf  zeer goed uitgepakt  en nu genieten .
Het  Cinemike logo zou inderdaad iets subtieler gemogen    :threadclosed:

HansGT3

WickedGame

Quote from: HansGT3 on February 16, 2021, 00:51:07
Cinemike tuning  LUMIN D2 Streamer

En Cinemike heeft  er weer iets moois van gemaakt   :clapping:heeft even geduurd omdat het giga druk is . De LUMIN D2 is een mooie speler  en zeker wel een goeie sound   Het laag was een beetje rommelig  niet goed onder controle .    Het advies  om er een getunde  sbooster externe voeding aan te hangen om  de speler naar een nog hoger nivo te treken . Mike  had daar toch ander mening  over hij heeft de interne schakelende voeding  aan gepakt en filtering daarvan  ( dus ook geen extra voeding kastje extern ) en div aanpassingen aan het mainboard
Het laag is nu super onder controle  :worship:  :worship:
De aanpassing zijn naar Viktor en mijn zelf  zeer goed uitgepakt  en nu genieten .
Het  Cinemike logo zou inderdaad iets subtieler gemogen    :threadclosed:

HansGT3

Wat is er allemaal aangepast? BEn wel benieuwd namelijk, en ook qua upgrade kosten. Zit namelijk ook te denken aan een SBOOSTER, maar als dit ook intern kan zou dat esthetisch wat mooier zijn dan zo'n sbooster blok aan je lumin vast.

HansGT3

 De prijs van de Cinemike upgrade  is 500 euro 💶 en voor aanpassingen aan interne voeding dus geen externe delen en kabeltjes met een voedingblok  en tevens nog div aanpassingen  aan het mainboard

Mvg HansGT3

vik

Goedemorgen.

De orginele voeding met de CM filtering is prima. Niet zo omslachtig als een externe voeding met allerlei lange op maat gemaakte verbindingen en scheelt weer een extra plek in je ruimte plus extra stroom punt. Ook zit de voeding in een mooie afgescheiden behuizing. Verder stabiliseert CM ook de main chip wat ook een voordeel heeft op de analoge uitgangen.

Fraai apparaat en zeer fraaie Wolfson dacs. HansGT3 gebruikt de analoge XLR uitgangen.  8)


Quote from: WickedGame on February 16, 2021, 10:15:20
Wat is er allemaal aangepast? BEn wel benieuwd namelijk, en ook qua upgrade kosten. Zit namelijk ook te denken aan een SBOOSTER, maar als dit ook intern kan zou dat esthetisch wat mooier zijn dan zo'n sbooster blok aan je lumin vast.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Spijkie

Quote from: Roeru117 on February 10, 2020, 20:05:46
Leuk topic. Je ziet de spelers hier op het forum niet veel voorbij komen. Ik heb zelf een tijd met de D1 gespeeld en nu speel ik, sinds die uitgekomen is, met de U1 Mini. Ik vind het heerlijke streamers om mee te werken: geen gedoen, maar gewoon doen wat ze moeten doen en dan klinken ze ook nog eens fantatstisch.

Onlangs heb ik de standaard voeding vervangen door een Sbooster en dat gaf een hele mooie verbetering. Alsof alles ineens op 110% ging spelen (misschien zelf 120%). Zeker de moeite waard als je een D2, U1 Mini of T2 bezitter bent.

Hallo Roeru117,

Mag ik vragen waarom je een externe streamer hebt gekocht?de nad kan toch via bluos streamen? En hoe was de vergelijking van de D1 en de u1mini zonder sbooster?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Roeru117

Quote from: Spijkie on February 13, 2022, 18:19:07
Hallo Roeru117,

Mag ik vragen waarom je een externe streamer hebt gekocht?de nad kan toch via bluos streamen? En hoe was de vergelijking van de D1 en de u1mini zonder sbooster?

Gr Spijkie

De NAD kan dit inderdaad en daar zit ook geen extra streamer op aangesloten. De lumin streamers had ik destijds aangesloten op een set actieve luidsprekers en de set ziet er nu heel anders uit. Voor mijn gevoel was de u1 mini wel een stuk mooier dan de D1,  maar de precieze verschillen durf ik zo niet meer te benoemen.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Spijkie

Bedankt voor je reactie! Nad en dynaudio, mooie combi heb je!

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

De Lumin mini wordt deze of volgende maand vervangen door z'n opvolger. Ben benieuwd.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Sinds deze week staat de Lumin u2 mini hier te spelen. Een mooie upgrade tov de auralic mini. Ik lees veel over een voedings upgrade, ik mis eigenlijk niets in geluid maar beter is altijd fijn.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

leon.

 hallo
even een vraagje.
zelf heb ik nu een chord qutest dac, maar wil toch naar alles in een.
er staat een mooie t1 te koop , maar zou ik beter naar een d2 kunnen overstappen.
aangezien de t1 al enkele jaren  oud is.
bedankt

Spijkie

Quote from: vik on February 20, 2021, 09:04:19Goedemorgen.

De orginele voeding met de CM filtering is prima. Niet zo omslachtig als een externe voeding met allerlei lange op maat gemaakte verbindingen en scheelt weer een extra plek in je ruimte plus extra stroom punt. Ook zit de voeding in een mooie afgescheiden behuizing. Verder stabiliseert CM ook de main chip wat ook een voordeel heeft op de analoge uitgangen.

Fraai apparaat en zeer fraaie Wolfson dacs. HansGT3 gebruikt de analoge XLR uitgangen.  8)



Hallo Vik, is dit ook voor een u2 mini beschikbaar ?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Quote from: HansGT3 on February 16, 2021, 12:12:34De prijs van de Cinemike upgrade  is 500 euro 💶 en voor aanpassingen aan interne voeding dus geen externe delen en kabeltjes met een voedingblok  en tevens nog div aanpassingen  aan het mainboard

Mvg HansGT3

Hallo HansGT3,

Nog steeds tevreden over de voedingsupgrade? En klopt het dat je de gewone stekker ingang ,3 poot, kunt blijven gebruiken? Heb je ook foto's ?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

HansGT3

Hallo Spijkie nog steeds super tevreden met mijn LUMIN streamer en zeker met de CineMike upgrade , zou het zeker overwegen als ik jou was  hier heeft het veel gebracht :clapping:

Mvg HansGT3

Spijkie

Quote from: HansGT3 on April  2, 2023, 12:07:04Hallo Spijkie nog steeds super tevreden met mijn LUMIN streamer en zeker met de CineMike upgrade , zou het zeker overwegen als ik jou was  hier heeft het veel gebracht :clapping:

Mvg HansGT3

Ik ben met ze in contact , ze gaan horen of er wat mogelijk is. Goed om te lezen dat t nog steeds bevalt.

Gr Spijkie

Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

MichielB

Binnenkort leverbaar Ediscreation voedingen speciaal voor Lumïn :)

LPS-1" border="0
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

Spijkie

Quote from: MichielB on June 12, 2023, 19:54:42Binnenkort leverbaar Ediscreation voedingen speciaal voor Lumïn :)

LPS-1" border="0

Enig idee van een richtprijs ? Zit ie in de range van s booster of daarboven?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Rob_Dingen

Quote from: Spijkie on June 12, 2023, 20:11:27Enig idee van een richtprijs ? Zit ie in de range van s booster of daarboven?

Gr Spijkie

Als ik de foto zie ben ik er haast zeker van dat hij duurder is.

Rob

MichielB

Naar verwachting beginnen de prijzen bij ca. 700,00 Euro, de voedingen zijn van een heel andere klasse dan Sbooster :)
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.