Het grote Lumin topic

Gestart door WickedGame, februari 10, 2020, 13:19:18

Vorige topic - Volgende topic

Spijkie

Mijn Lumin u2 mini draait nu enige tijd met de Plixir voeding, het bevalt me erg goed moet ik zeggen!

Omschrijven blijft lastig maar overal een stapje hoger, diepte en spreiding en stereobeeld. Misschien iets donkerder gekleurd of minder digitaal? Vind t lastig om te omschrijven.

Was niet goedkoop maar wel de moeite waard.

Gr Spijkie
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

Spijkie

Leuke vergelijking tussen de u2 en u2 mini en ook een stukje eversolo erbij

https://www.youtube.com/watch?v=nN46-FZf0to
T+A Symphonia, Audiosolutions figaro S2, Atlas power, atlas mavros LS grun, Ansuz A3 digital, Axxess ethernet, Axxess switch.

MichielB

Ediscreation levert ook een speciale lps kit voor Lumin en verschillende voedingen. Kwalitatief heel erg goed! Ik heb nog het e.e.a. liggen dus als je een stap met je Lumin D1/D2/D3/T2/T3/U.. mini wilt maken laat het weten!
YN-Audio Music at its Best - bijzondere boetiek stijl merken Alare Labs, Albedo Silver, Audia Flight, Cen.grand, Coda Technologies, Ediscreation, LAB12, Signal Projects en x-odos.

fredenivanca

Hier al lang tevreden met de D2 gespeeld met sBooster, nu al weer een tijdje aan het genieten van een D3 uiteraard met sBooster voeding ::)
Ik vind het echt een hele fijne speler, app geeft ook geen problemen met IOS.
Wat mij opvalt is dat niemand het hier heeft over de "verborgen" FLAC radio stations.
Er zitten namelijk nogal wat Hires, stations beetje verborgen met uitstekende kwaliteit radio. Zit nu bijvoorbeeld te luisteren naar classics Radio Flac  48Khz 24bit 2304 Mbps kwaliteit en dat is soms meer dan Tidal levert.
En zo is er lijst van een kleine 100 stations losless muziek
LG Oled 77G1~~Lyngdorf MP 60 2.1~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround)~~Lumin U2 mini Sbooste~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~2x monitor audio anthra W10~~SF on wall~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~VU solo 4K~~audioquest/inakustik WBT~~stroom AQ nrg Y~~

Spijkie

Ik luister zelf geen radio, wat ik wel weer leuk vind zijn de hi-play lists van zowat elke artiest.

Mooi die D3!

fredenivanca

Citaat van: Spijkie op maart 16, 2025, 20:30:00Ik luister zelf geen radio, wat ik wel weer leuk vind zijn de hi-play lists van zowat elke artiest.

Oh jammer want sommige radio stations draaien nonstop Hires muziek zonder reclame, zeker classics radio. Je hoort alleen af en toe een jingle van classics radio, dus in feite een lange playlist ;D
LG Oled 77G1~~Lyngdorf MP 60 2.1~~Mark Levinson 532H(fronts) + 535H(surround)~~Lumin U2 mini Sbooste~~Monitor Audio PL 300~~MA PLC 350~~MA PL 100~~2x monitor audio anthra W10~~SF on wall~~Nvidia Shield pro~~Appletv 4K~~VU solo 4K~~audioquest/inakustik WBT~~stroom AQ nrg Y~~

ElpeeTwaalf

Bijzonder stil hier voor een 'grote' Lumin topic.
Ik lees goede ervaringen over de U2 Mini maar de reviews liggen verspreid over bijna 4 jaar, plots zijn er vorig jaar een aantal nieuwe bijgekomen. Is het nog steeds dezelfde oude U2 Mini uit 2022 of is er stiekem vorig jaar een vernieuwd model onder dezelfde naam uitgebracht?

Zat ook te kijken naar een gebruikte U2 maar als EOL worden verklaard, zit je met gebakken peren, want gesloten ecosysteem itt. de RPi gebaseerde streamers.

Spijkie

De u2 mini is er nog niet zolang, daarvoor was de u1 mini. Oké 2022 is ondertussen alweer 4 jaar maar ik weet nog dat mijn u2 mini pas eind 2022 geleverd werd. Zo ook de reviews denk ik. De software wordt constant ge update . Ik denk dat je niet een miskoop kunt hebben aan de u2 mini. Ditzelfde geld voor de u2 , die is later dan de u2 mini gekomen. Het andere is allemaal met ingebouwde dac. Kun je voor een leuke prijs aan een u2 komen dan gelijk doen. Die was echt wel beter dan de u2 mini.

ElpeeTwaalf

Goed punt, dank! Ik kijk voor iets wat ik langere tijd kan gebruiken.
Had je ze overigens vergeleken of in ieder geval kunnen horen op coax/aes-ebu?

De U2 is een lastige qua prijs, ook tweedehands 2x zo duur en dus risico op 'paperweight' als ze einde support naderen.

Spijkie

Citaat van: ElpeeTwaalf op februari  6, 2026, 18:37:23Goed punt, dank! Ik kijk voor iets wat ik langere tijd kan gebruiken.

De U2 is een lastige qua prijs, ook tweedehands 2x zo duur en dus risico op 'paperweight' als ze einde support naderen.

Eerlijk gezegd heb ik de lumins alleen met usb vergeleken. Ik snap t helemaal met die prijs voor een u2. De u2 mini met een aparte voeding komt een heel eind hoor.

fredenivanca

heb hier de u2 mini staan met Sbooster voeding,
je mag komen luisteren, we wonen toch in hetzelfde dorp

fredenivanca

Citaat van: ElpeeTwaalf op februari  6, 2026, 18:37:23Goed punt, dank! Ik kijk voor iets wat ik langere tijd kan gebruiken.

zoek eerst eens naar u2 vs u2 mini op youtube, het verschil schijnt alleen in de voeding te zitten

Spijkie

Citaat van: fredenivanca op februari  7, 2026, 08:31:38zoek eerst eens naar u2 vs u2 mini op youtube, het verschil schijnt alleen in de voeding te zitten

Ik heb ze naast elkaar gehad hier thuis en het was niet alleen de voeding .

fredenivanca

Citaat van: Spijkie op februari  7, 2026, 11:51:31Ik heb ze naast elkaar gehad hier thuis en het was niet alleen de voeding .

oke dat mag ik inderdaad wel hopen voor dat prijsverschil.
Maar ik heb de D! en de D3 gehad, nu de u2 mini en alle met een Sbooster voeding maar dat tilt ze toch wel een stuk hoger
Overigens gisteren weer een FW update gehad voor de U2 mini, ik moet zeggen lumin blijft zijn apparaten heel lang ondersteunen.

ElpeeTwaalf

Hmmz, ik kan een nieuwe Mini voor 1900 kopen, een gebruikte U2 is nog steeds +-3500.

Spijkie

Citaat van: fredenivanca op februari  7, 2026, 13:55:49oke dat mag ik inderdaad wel hopen voor dat prijsverschil.
Maar ik heb de D! en de D3 gehad, nu de u2 mini en alle met een Sbooster voeding maar dat tilt ze toch wel een stuk hoger
Overigens gisteren weer een FW update gehad voor de U2 mini, ik moet zeggen lumin blijft zijn apparaten heel lang ondersteunen.

Ondersteuning is gewoon erg goed, volgens mij komen er ook nog updates voor de eerste mini. En inderdaad doet die voeding heel veel, ik had er een Plixir aan.

fredenivanca

Citaat van: ElpeeTwaalf op februari  7, 2026, 14:05:08Hmmz, ik kan een nieuwe Mini voor 1900 kopen, een gebruikte U2 is nog steeds +-3500.

is een nette prijs, ik heb een ruim jaar geleden 2K betaald, showmodel met Sbooster voeding. Wel volledige garantie

ElpeeTwaalf

Duidelijk, ik heb geen zin om nog honderden euro's aan een LPS voor de Mini te spenderen en modificaties maken, dus even doorsparen voor de grote U2. :colgate:

Mao

Citaat van: ElpeeTwaalf op februari  7, 2026, 14:05:08Hmmz, ik kan een nieuwe Mini voor 1900 kopen, een gebruikte U2 is nog steeds +-3500.

Stevige prijs voor een gebruikte U2.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

ElpeeTwaalf

Vind je? Een nieuwe kost 5k

++
Heb een nieuwe gescoord voor een nette prijs :)

Mao

Heb de Lumin U2 nu 2 jaar gekocht voor rond de 4400.
Luidsprekers: JBL 4350 Studio monitoren Versterkers: McIntosh C2700 buizen voorversterker, McIntosh MC312 voor het laaag < 250Hz, McIntosh MC2152 buizen voor midden/hoog > 250Hz, Bryston 10B Electronisch Crossover
Marantz CD 17, Roon met NAS en Lumin U2 streamer. Custombuild Interlinks en Luidspreker kabels
Slaapkamer: WiiM Amp plus, KEF C75 ( volledig gerestaureerd) bronnen via Roon +tv.

ElpeeTwaalf

ElpeeTwaalf

Zou hem bijna meteen opnieuw willen laten anodiseren maar dan in het goud/champagne.  :D

fredenivanca

welke kleur dan ook, veel luisterplezier ;D

ElpeeTwaalf

Gisteren aangekomen, nou hij zal beter moeten klinken dan een Eversolo want de Lumin UI en app zijn een drama in vergelijking met Eversolo, best bizar in deze prijsklasse.
Het is dat ik Roon gebruik, maar blijf toch tegen het feit aanlopen dat er geen power knop op de Lumin zit.

Geef je verdorie bijna 5k uit aan een apparaat, mag je nog voor 329 extra een AB erbij kopen, bij de T8 krijg je gratis een keurige AB bij.