Waar het goedkoopst?... setje WBT-0610 cu (banaanpluggen)

Started by Jack_D, February 6, 2020, 18:05:12

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Jack_D

Ik weet niet of ik deze vraag op de juiste plek zet maar waar vind ik het goedkoopst een setje(4 stuks) WBT-0610 cu,
(banaanpluggen voor aan de speakerkabel).

Lijkt wel kartelvorming, overal exact de zelfde prijs

Elke tip is welkom....... :D

oeli

Ik heb laatste deze besteld. https://nakamichistekker.nl. Vanaf ca een euro per stuk. Werken prima.

Jack_D

Ook helemaal prima, nixs mee met die Nakamischi's, zeker voor wat ze kosten kun je je er geen breuk aan vallen. Heb soort gelijk iets voor mijn achterspeakers in gebruik.

Maar.......
Ik heb tig jaar geleden de frontspeakers via Bi-wire aangesloten met de WBT's bananenstekkers in kwestie. Nu ga ik over op Bi-amping en heb dus 4 extra pluggen nodig. Ik vind het er niet mooi uitzien als alles WBT is behalve vier stuks. Vandaar dat ik dus 4 WBT's banaan stekkertjes zoek. En wel voor zo weinig mogelijk, ze wel van prima kwaliteit, maar zie nu er niet echt de (geluids)waarden meer van in, tig jaar geleden nog wel :D . Is dus meer voor mijn gevoel fijn omdat alles er dan gelijk uitziet. Voor die extra geluidskwaliteit die er aan wordt toegeschreven doe ik ik het om eerlijk te zijn niet.

Maar ik vrees dat het nog een keertje diep in de buidel tasten word :wacko:

Quote from: oeli on February  6, 2020, 18:23:18
Ik heb laatste deze besteld. https://nakamichistekker.nl. Vanaf ca een euro per stuk. Werken prima.

Jack_D

Laat maar mannen.....
Zie net dat de nieuwe WBT bananenpluggen anders zijn dan de oude, de achterkant is nu met een transparante plastic laag, die van mijn zijn donderblauw/zwart achtig met kleurcodering rood en zwart

Word dus op zoek naar een tweedehands setje(zoals op de bovenste foto), staat er 1 op marktplaats maar helaas al gereserveerd, tis ook nooit eens makkelijk.... :D

RalphH

Hifishark in de gaten houden. Tweedehands setje in duitsland (ebay) voor 75 euro bijv.
Anders kijken of je op ali kan onderhandelen
dat zijn de doorzichtige helaas
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

Jack_D

Iedereen dus ff de zolder op of de audio rommeldoos even op zijn kop zetten, iemand moet toch nog wel iets hebben liggen. Al snap ik gezien de prijs ook wel weer dat niet iedereen deze stekkertjes aan zijn speakerkabel heeft hangen. Je koopt ze en gebruikt ze in principe je hele leven, en is dus het tweedehands aanbod enigszins schaars.  :D


En om nu vijf nieuwe setjes van het nieuwe type plug aan te schaffen alleen voor visuele doeleinde, is dan €600,- aan bananen stekkertjes, en dan weer het gedoe om de oude te verkopen. Valt nog niet mee dat perfectionistische gedrag van mij zo af en toe :angel:



Dirk

aangezien het alleen om de looks blijkt te gaan, kan je imo net zo goed 5 nieuwe setjes op ali kopen...ben je wslk zelfs goedkoper af dan voor één echte set ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

blue-eyes

Of gewoon laten zitten wat je nu hebt en dan MP, Duitse hifi sites elke dag checken. Af en toe een setje kopen!
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

MechanicalAnimal

Bel even met Tony Gee van TG Acoustics, die ontwerpt luidsprekers (ondermeer die ik ook heb), wie weet heeft hij dat spul op voorraad en ook diegene die jij zoekt.

Vraag hem ff of hij je wilt helpen als je een foto mailt van de stekkers die jij wilt,kan er ook geen misverstand ontstaan.

Hulpvaardige, vriendelijke kerel zoals ik hem ken.

http://www.tg-acoustics.com/

*een andere mogelijk is even de overige nederlandse speakerbouwers/DIY zaken afbellen, zoals Rumoh, Speakerland, Speaker&Co


SONY Bravia XR-65X95L- PM11S3 - Denon Heos Link - Galactica MKII/Avalon Isis

Jack_D

Dank je voor de tips :thumbs-up: , zal daar eens een paar visje uitgooien.......

En anders word het gewoon alle verkoopsites/forums in de gaten houden.


Quote from: MechanicalAnimal on February  7, 2020, 10:51:11
Bel even met Tony Gee van TG Acoustics, die ontwerpt luidsprekers (ondermeer die ik ook heb), wie weet heeft hij dat spul op voorraad en ook diegene die jij zoekt.

Vraag hem ff of hij je wilt helpen als je een foto mailt van de stekkers die jij wilt,kan er ook geen misverstand ontstaan.

Hulpvaardige, vriendelijke kerel zoals ik hem ken.

http://www.tg-acoustics.com/

*een andere mogelijk is even de overige nederlandse speakerbouwers/DIY zaken afbellen, zoals Rumoh, Speakerland, Speaker&Co

Jack_D

Opgelost.....

Wel grappig... had zelf nog een setje beschikbaar, soms weet een mens echt niet meer wat ie allemaal in huis heeft :D

Contour

Ben zelf niet zo te spreken over de WBT kwaliteit, doe mij maar Furutech.

Jack_D


In welk opzicht bedoel je dit?, de bouwkwaliteit of heb je het meer over de geluidskwaliteit....?

Quote from: Contour on February  9, 2020, 13:48:37
Ben zelf niet zo te spreken over de WBT kwaliteit, doe mij maar Furutech.

Contour

Bouwkwaliteit, vooral die mini schroefjes kun je totaal geen klemkracht mee zetten, draaien lurp of juist klem op de schroefdraad etc.

CZ79

Weet je zeker dat het geen namaak WBTs zijn geweest? Ik krijg ze muurvast en eigenlijk nooit problemen mee gehad
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

zwabber

Ik heb er ook nog nooit last mee gehad .  Bij die van mijn zijn het allemaal inbus  boutjes en nog nooit doorgedraad
LG 65cx6la. Onkyo tx-nr 5010.  Quadral aumun orkan Vlll. Audio monitor LCR GS. GSFX . Rel R505. Dune hd duo. Advance acoustic mcd 204.

Jack_D

Schroefjes......?.... Mijn WBT's hebben Torx inbusboutjes. Kun je zo vast draaien dat je ze gewoon dwars door je speakerkabel heen draait. Vermoed een beetje(zoals iemand anders ook al vermelden) dat je te maken hebt gehad met imitatie, en als je daar de volle mep voor hebt betaald snap ik dat je ze te duur vind en de kwaliteit matig.... De niet imitaties zijn eigenlijk al te duur :D

Quote from: Contour on February 10, 2020, 19:13:26
Bouwkwaliteit, vooral die mini schroefjes kun je totaal geen klemkracht mee zetten, draaien lurp of juist klem op de schroefdraad etc.