Attitude en gedrag....

Started by J.A.F._Doorhof, January 26, 2020, 12:21:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

J.A.F._Doorhof

Dan heb je echt serieus verkeerd HP want dan had ik het al eerder gedaan.

Het speelt echt door een klant die me vertelde dat hij niet meer op het forum kwam omdat een kleine groep de boel zo verziekte.
Ik vraag altijd bij calibraties of mensen ook op het forum zitten en krijg gewoon veel te vaak dingen te horen als "vroeger kon je nog wel je set posten, nu krijg je meteen van die "betweters" die alles anders zouden doen", of mensen die kabels zelf maken en dan te horen krijgen dat het onzin is.... laat die mensen gewoon ik vind het ook interessant, vind je het niets blijf er dan weg.

Kijk, en ik heb dat al vaker gezegd ik weet van mezelf dat ik me irriteer aan bepaalde mensen, maar dat ik ook altijd de mogelijkheid heb ze eraf te gooien, let wel ik doe dat zelden en als ik het doe is het na herhaaldelijk waarschuwen en dan nog vaak voor een paar dagen, even rust pakken voor het erger word, dat weet je ook wel en daarna is het ook weer no hard feelings. Maar 99% van de forum  bezoekers heeft die optie niet en waar ik kies om gewoon door te gaan kiezen hun ervoor om weg te gaan, en dat HP wil ik pertinent niet.

Kijk gewoon even naar mensen als Twani en jijzelf.
Jullie komen beide vaak erg hard uit de bocht in die topics en hoewel het inderdaad soms erg irritant is en me ertoe zet om het anders uit te leggen is dat wel een basis voor een discussie.

Wat mensen als Davey oa doen en Audiofly mee bezig was is niet discuteren om de discussie maar discuteren om de boel op stang te jagen.
Als je naar de post geschiedenis kijkt geef jij regelmatig ontopic antwoorden net als bv Twani, maar je kan ook lopen zieken tegen mij of andere, het zij zo.

Maar er is een groot verschil tussen dat en trol gedrag.
Hoop dat dit duidelijk is.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

J.A.F._Doorhof

En daarbij kijk gewoon zelf ook even in de reacties en je ziet mensen die gaan posten die tijden niet actief met hun projecten waren en nu zelfs weer de moed hebben om nieuwe projecten te posten.
Super toch

Dat willen we. inhoudelijke discussies, leuke projecten.
Laat de mensen die dat niet willen gewoon weggaan, met of zonder hulp.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanky Panky

Quote from: J.A.F._Doorhof on February  3, 2020, 17:52:41
En daarbij kijk gewoon zelf ook even in de reacties en je ziet mensen die gaan posten die tijden niet actief met hun projecten waren en nu zelfs weer de moed hebben om nieuwe projecten te posten.
Super toch

Dat willen we. inhoudelijke discussies, leuke projecten.
Laat de mensen die dat niet willen gewoon weggaan, met of zonder hulp.

Dat soort dingen bevindt zich buiten mijn interesse sfeer. Al een hele tijd overigens. Met 1 gebrekkig oor en een fluittoon is een optimale audio beleving allang passé.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

J.A.F._Doorhof

maar daarom leg ik het ook uit HP.
Je weet dat je tegen mij alles kan zeggen of kan vragen, ik ben altijd open daarin.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

simsatit

Ik hoop dat mensen die de sfeer verzieken, niet langer de hand boven het hoofd gehouden worden Frank, alleen maar omdat ze zoveel posten.
Juist daar ze zoveel posten, voel ik me niet thuis.

Daar kunnen de usual suspects echt niet mee zitten, zoveel is duidelijk, maar het is jou huis Frank, jou regels, wie wil je over de vloer krijgen.

Ik zie hier best wat keyboard macho's, vraag me af hoe die in het echt zijn, en of je dat graag over de vloer krijgt.

Veeg met mij de vloer maar aan, ken de klappen van de zweep inmiddels.

De pendel mag wel een keer de andere kant op gaan, en hopelijk doen sommige 'lui' hier een keer het zwijgen op, niet voor mij, maar voor alle mensen die hier niet graag meer komen omdat ze zich hier niet meer thuis voelen.

Doodzonde
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

J.A.F._Doorhof

Wat helpt.is wat je nu doet
Als ik in mijn eentje wat zeg word dit al snel onder het tapijt geschoven alsof ik de enige ben die zich daaraan stoort.

Dit is jullie forum
Trol gedrag moet je gewoon melden of met zijn allen aanpakken. Dan is het zo afgelopen. Als het mod team weet dat we het forum achter ons hebben staan kunnen ze veel makkelijker iemand eraf gooien.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Hanky Panky

Quote from: J.A.F._Doorhof on February  3, 2020, 21:06:09
Wat helpt.is wat je nu doet
Als ik in mijn eentje wat zeg word dit al snel onder het tapijt geschoven alsof ik de enige ben die zich daaraan stoort.

Dit is jullie forum
Trol gedrag moet je gewoon melden of met zijn allen aanpakken. Dan is het zo afgelopen. Als het mod team weet dat we het forum achter ons hebben staan kunnen ze veel makkelijker iemand eraf gooien.

Versta je onder trol gedrag ook mensen met lange tenen die bij het minste stukje weerstand van anderen gelijk op de rtm knop rammen of anderszins iemand een gele kaart aan proberen te naaien?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Geertidow

Is het een idee om een audio Godwin's law in te voeren? Bij een bepaalde vergelijking/metafoor/et cetera heb je automatisch je eigen ongelijk bewezen en mag je niet meer meedoen of wordt het topic gesloten.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Godwin

Audio voorbeeld is bijvoorbeeld dat je wel op een kabel vraag mag verwijzen naar studies en of het feit dat er verschillende ideeën zijn over kabels en wat jouw mening is, maar dat als je de 'andere' partij belachelijk maakt dat je af bent. Het is alleen nogal een glijdende schaal.

Ik wil er het volgende over zeggen als nieuwkomer:

Het is goed te beseffen dat in geschreven tekst nuances vervallen en dat op fora tekst wordt geschreven alsof het gesproken wordt. Dat leidt vaak tot foute aannames. Ik vind dat harde discussies de ruimte verdienen, maar dat bovenstaand besef een hoop ellende voorkomt.

Hartelijke groeten Geert




Verstuurd vanaf mijn G8441 met Tapatalk

Set 1: Bluesound Node II (Roon) | Technics SL-Q3 |  Sony TA-FE530 | B&W CM8 S2
Set 2: RP4 (RopieeeXL/Roon) | Marantz CD 63 MK-II | MiniDSP Flex | NC502MP/NC500MP (Ghent case) | Focal Chora 816 & A*BNB 10" sub

J.A.F._Doorhof

@hp en Geert
Het gaat niet zozeer om tegenstanders of zelfs maar harde discussies. Van mij zou dat gewoon mogen blijven.

Er zijn alleen ook mensen die maar 1 ding tot doel hebben en dat is op de persoon spelen, sarren en verder totaal geen inbreng hebben.

Maw het word een kwestie van naar post geschiedenis kijken en dan haal je ze er al redelijk snel uit.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanky Panky

Quote from: Geertidow on February  4, 2020, 02:16:31
Is het een idee om een audio Godwin's law in te voeren? Bij een bepaalde vergelijking/metafoor/et cetera heb je automatisch je eigen ongelijk bewezen en mag je niet meer meedoen of wordt het topic gesloten.

https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Wet_van_Godwin

Audio voorbeeld is bijvoorbeeld dat je wel op een kabel vraag mag verwijzen naar studies en of het feit dat er verschillende ideeën zijn over kabels en wat jouw mening is, maar dat als je de 'andere' partij belachelijk maakt dat je af bent. Het is alleen nogal een glijdende schaal.

Ik wil er het volgende over zeggen als nieuwkomer:

Het is goed te beseffen dat in geschreven tekst nuances vervallen en dat op fora tekst wordt geschreven alsof het gesproken wordt. Dat leidt vaak tot foute aannames. Ik vind dat harde discussies de ruimte verdienen, maar dat bovenstaand besef een hoop ellende voorkomt.

Hartelijke groeten Geert


Volgens mij voorkom je de meeste ellende door gewoon geen kabeldiscussies toe te staan ipv alles krampachtig kapot te willen reguleren.
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

mancaver

Quote from: simsatit on February  3, 2020, 18:45:35
Ik hoop dat mensen die de sfeer verzieken, niet langer de hand boven het hoofd gehouden worden Frank, alleen maar omdat ze zoveel posten.
Juist daar ze zoveel posten, voel ik me niet thuis.

Daar kunnen de usual suspects echt niet mee zitten, zoveel is duidelijk, maar het is jou huis Frank, jou regels, wie wil je over de vloer krijgen.
+1, Amen...

Quote from: J.A.F._Doorhof on February  3, 2020, 21:06:09
Wat helpt.is wat je nu doet
Als ik in mijn eentje wat zeg word dit al snel onder het tapijt geschoven alsof ik de enige ben die zich daaraan stoort.

Dit is jullie forum
Trol gedrag moet je gewoon melden of met zijn allen aanpakken. Dan is het zo afgelopen. Als het mod team weet dat we het forum achter ons hebben staan kunnen ze veel makkelijker iemand eraf gooien.
Ik wil hier toch even op inhaken. Ten eerste ben ik het helemaal eens met Simsatit zijn opmerking hierboven en vind het jouw opmerking daarop mooi om te lezen Frank maar ik kan me nog heel duidelijk een situatie herinneren van een nog niet zo lang geleden waar ik in een ''meningsverschil'' terecht kwam met een andere member (wat kan en moet mogen gebeuren op een forum imo) maar toen ik je wees op PMs van 3den (met name 1 die het wel heel smerig speelde) die in die PMs volop aan het stoken waren en aan het sturen waren naar een ban, kwam je met het veelzeggende (imo nikszeggende....) antwoord; ''...Negeren is vaak het beste...''. Dit was voor mij echt een klap op mijn member-bek zodat ik direct de instelling kreeg van 'dan interesseerd het mij ook niet meer en toen escaleerde het juist nog meer (dit ligt dan weer aan het aard van het beestje...) De beef tussen mij en die member waar ik onenigheid mee had lostte zichzelf snel op maar die PM-smeerlappen  zag je snel hun pijlen weer op anderen richten in andere topics. Dit kwam imo mede doordat JIJ en je mods hun de hand boven het hoofd hielden....

Ik ben dan als liefhebber van dit forum ook een groot voorstander van dit topic en de consequenties die afgeleid zijn van dit topic maar ik hoop dat het dan ook het gewenste effect zal hebben, een mooi forum waar men elkaar helpt en te woord staat MET respect. Maar ik zie ook dat er een paar zelfs dit topic aangrijpen om de wijsneus uit te hangen en via selectief gekozen testen de troll uit te hangen, bah  :sneaky2:

Jack_D

Das nu juist niet de bedoeling, er moet ruimte zijn voor elke discussie, ook die van kabels. Het GROTE punt waar het om gaat is dat je hier respectvol naar elkaar mee om moet gaan. En als je na een aantal respectvolle uitwisselingen van beide standpunten je er beide toch anders over denken is onderstaande een prima oplossing hiervoor, das toch helemaal geen schande....

Agree to disagree is een Engelstalige uitdrukking die letterlijk "overeenkomen om geen overeenstemming te hebben" betekent.
Het is een internationaal gebruikte uitdrukking voor een discussieresultaat, of  onderhandelingsresultaat, waarbij in redelijk overleg wordt vastgesteld wat de verschillen van opvatting zijn. Door een positief element (namelijk: overeenkomen) aan te brengen wordt getracht de verhoudingen tussen partijen goed te houden, of althans te stabiliseren.
*met dank aan Wiki


Quote from: Hanky Panky on February  4, 2020, 11:21:24
Volgens mij voorkom je de meeste ellende door gewoon geen kabeldiscussies toe te staan ipv alles krampachtig kapot te willen reguleren.

J.A.F._Doorhof

Mancaver
Daar speelde meer.
Mijn opmerking was in de context van beter een mod inschakelen dan zelf erop in gaan.

Als iemand zelf erop in gaat escaleert het vaak. Vandaar de opmerking "beter negeren" laat ons er naar kijken.

www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

simsatit

Negeren heeft idd echt zin, maar is niet zo makkelijk.
Zeker als een groep steeds belachelijk wordt gemaakt.
Mijnsinziens heeft HP iig in dit topic daar ook een handje van, zie je, heb ik toch gereageerd.. (moet het nog leren lol)
Ik ga eerdaags even uitzoeken hoe ik mensen op negeer kan zetten, hoef ik me er ook niet meer aan te irriteren.

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Hanky Panky

Quote from: simsatit on February  4, 2020, 12:16:31
Negeren heeft idd echt zin, maar is niet zo makkelijk.
Zeker als een groep steeds belachelijk wordt gemaakt.
Mijnsinziens heeft HP iig in dit topic daar ook een handje van, zie je, heb ik toch gereageerd.. (moet het nog leren lol)
Ik ga eerdaags even uitzoeken hoe ik mensen op negeer kan zetten, hoef ik me er ook niet meer aan te irriteren.

Tsja, als je feedback krijgt die je niet aanstaat dan wel niet strookt met je belevingswereld of gewoon de input van mensen die jouw mening niet delen niet wil ervaren dan moet je niet op een forum komen, niet naar je werk gaan en eigenlijk in zijn algemeenheid binnen blijven en de computer uit laten. Dan minimaliseer je dat je dingen leest of hoort die niet volledig in lijn zijn met jouw ideeën. Lijkt me een vrij ongezond scenario overigens.

Ik lees hier ergens dat het forum van iedereen is en door iedereen gemaakt wordt. Dat is kennelijk éénrichtingsverkeer want met het uitsluiten van kritische geluiden of een weerwoord zou je geen moeite hebben? Lekker Hanky bannen omdat hij iets zegt wat je niet aanstaat of omdat ik direct ben?

Ik noem dingen gewoon bij hun naam of benoem hun verschijningsvorm. Jij ervaart dat gelijk als belachelijk maken. Zie je het spanningsveld? Ik wil de term tere zieltjes ook wel vervangen door 'mensen die zich uitermate snel gekwetst voelen' of 'licht-gekwetsten' of misschien de van toepassing zijnde medische term?  Maar dat had ongetwijfeld dezelfde reacties gegeven. Nu heb ik het mensen wel makkelijker gemaakt om foei te roepen maar dat neemt niet weg dat licht-gekwetsten evengoed onderdeel van het ervaren probleem zijn.

Maar even in het discussieveld waarin jij je kennelijk begeeft hier buiten dit topic: heb ik je ooit zitten fokken in die audio-topics?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

simsatit

Een zeker redelijke post, en inderdaad geef je zelf al aan dat je jou toon best wat mag matigen, goed werk!
Nee hoor jij hebt mij niet zitten 'fokken'.
Ik heb geen persoonlijke 'beef' met jou.
Wel ben ik blij dat ik je blijkbaar iets heb kunnen 'helpen' met ook even naar jezelf te kijken.
We zijn op de wereld om te leren van elkaar?
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

Hanky Panky

Quote from: simsatit on February  4, 2020, 13:16:56
Een zeker redelijke post, en inderdaad geef je zelf al aan dat je jou toon best wat mag matigen, goed werk!

Uhm .... het was meer een hypothetisch scenario maar goed. Wel fijn dat je het met mij eens bent dat mensen met een snel gekwetst karakter het ook bij zichzelf moeten zoeken.

We komen er wel  :)

Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

Rob46

[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Kjelt


jaco

#395
Hmm ik kom ook zelf alleen nog maar in afterhours. Geen tijd meer voor HT, en wat ik daar nog mee doe mag ik hier niet posten ;)

Maar ik zal wel niet meer in de EV thread posten als ik er een heb, dat scheelt dan veel mensen een reactie schrijven.

Verder denk ik ook wel dat mijn gedrag ook niet altijd even ok is. Heb ook al eens een weekje ban gehad.
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

Hanky Panky

Quote from: J.A.F._Doorhof on February  7, 2020, 12:51:43
Ja en ik bepaal nu dat er ontopic word gepost
Als je zelf harde uitspraken doet moet je niet gaan mekkeren als je er één terug krijgt. En dan nog valt hij in het niets bij wat hier soms gepost word.


Hoe past zoiets in dit verhaal Frank? Elkaar met respect benaderen?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

J.A.F._Doorhof

Als je even leest dan zie je dat er een post word gedaan waar gegooid word met termen als tutje, klootvolk etc.

En iedereen lachen en als ik even vraag of het netter kan word ik buitenspel gezet.

Denk doe eens een postje terug en noem alleen sommige autos boven de 50k een patserbak en Voila de wereld is de klein.

Kijk kerel als je eerlijkheid wil gedraag je dan zelf ook.
Als iemand in posts keer op keer op keer mensen mag uit maken voor klimaatgekkie, truitje, klootjesvolk etc.

Ga dan aub niet lopen zeuren als ik zeg dat ik vind dat patser bakken boven de 50k van mij extra belast mogen worden.

Je laat je echt goed in de kaart kijken hp
Wel zelf kunnen steken maar een duwtje terug en je bent van je stuk. Denk dan even de volgende keer na voor je weer gaat posten.

Net als dat stukje hier te posten terwijl je weet dat ik het daar ook al heb aangegeven. Hoop je nu dat mensen denken dat ik helemaal fout zit en mezelf niet aan de regels hou?

Wat is dat toch voor gedrag.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Hanky Panky

Quote from: J.A.F._Doorhof on February  7, 2020, 13:23:04
Als je even leest dan zie je dat er een post word gedaan waar gegooid word met termen als tutje, klootvolk etc.

En iedereen lachen en als ik even vraag of het netter kan word ik buitenspel gezet.

Denk doe eens een postje terug en noem alleen sommige autos boven de 50k een patserbak en Voila de wereld is de klein.

Kijk kerel als je eerlijkheid wil gedraag je dan zelf ook.
Als iemand in posts keer op keer op keer mensen mag uit maken voor klimaatgekkie, truitje, klootjesvolk etc.

Ga dan aub niet lopen zeuren als ik zeg dat ik vind dat patser bakken boven de 50k van mij extra belast mogen worden.

Je laat je echt goed in de kaart kijken hp
Wel zelf kunnen steken maar een duwtje terug en je bent van je stuk. Denk dan even de volgende keer na voor je weer gaat posten.

Net als dat stukje hier te posten terwijl je weet dat ik het daar ook al heb aangegeven. Hoop je nu dat mensen denken dat ik helemaal fout zit en mezelf niet aan de regels hou?

Wat is dat toch voor gedrag.

Als ik jouw oekaze moet volgen dan moet ik als goed forummer mensen aanspreken op hun gedrag, niet op dezelfde wijze tegemoet treden.

Maar het is kennelijk makkelijker om zoiets te schrijven dan het ook daadwerkelijk te doen, of niet Frank?
Maak van jouw verwachting niet mijn verplichting.

LG OLED77C25LB // Denon AVR-X3400H // Nvidia Shield TV pro // 5 x B&W M1 // SVS SB3000

J.A.F._Doorhof

#399
Wat is nu exact je bedoeling HP.

Ik word in dat topic om de haverklap belachelijk gemaakt, gezamelijk uitgelachen, mensen die ook wat positiefs proberen toe te voegen worden zo snel mogelijk ook maar weggehoond, en dat weet je heel goed.

Ik vraag nogmaals netjes of woorden als tutjes, klootjesvolk wat netter mag en krijg daar reacties op dat ik niet zo moet zeuren.

Dus ik denk....
Ok, eens kijken wat er gebeurt als ik post dat ik vind dat mensen die ervoor kiezen om in een patser bak te rijden van boven de 50K van mij extra belast mogen worden en dat dit geld dan moet gaan naar subsidies voor oudere en gehandicapten om hun vervoer zero emissie te maken.

Meteen daarna geef ik duidelijk aan dat een Volvo geen patser bak is maar een opgevoerde BMW sport series natuurlijk een totaal ander auto is.


En serieus dan haal jij het in je hoofd om niet alleen daar maar ook hier je beklag te doen.
Ik post altijd netjes en onderbouw dingen, en krijg in die topics het ene gezeur na het andere voor mijn hoofd (en niet alleen ik stoor me daar aan) en dan met 1 opmerking over een patser bak is de wereld te klein.


Echt HP?
Ga je schamen, sorry hoor maar dit soort gedrag is dus exact waar het mis gaat in showcase, kabels, ev, milieu, politiek, reviews etc.
Mensen zien niet hoe denigrerend ze zelf posten en als ze dan maar 10% terug krijgen is het ineens te veel.....
Echt dat moet afgelopen zijn.


En voor je dat weer omdraait naar mij.
JA ik post stellig
JA ik post lang

NEE ik speel niet op de man
NEE ik probeer niet moedwillig mensen te treiteren.

En NEE ik wil absoluut geen mensen een ban aanpraten maar ik vind wel dat we reeel naar elkaar moeten zijn.
Als ik vraag of het taalgebruik wat netter kan en daar word lacherig over gedaan en ik moet me niet aanstellen... ga dan niet lopen zeuren over iets waar je zelf volgens mij niet eens bij betrokken was.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"