Attitude en gedrag....

Started by J.A.F._Doorhof, January 26, 2020, 12:21:59

Previous topic - Next topic

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

oud_account_1

Quote from: reza on January 26, 2020, 14:24:00
Of die topics er zijn weet ik niet, ik kom er in ieder geval niet. Like buttons zijn er wel.
Ok. Ik zie ze beiden niet (Likes en off-topic gedeelte) maad het zou kunnen dat zo'n sectie alleen voor leden is.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

J.A.F._Doorhof

Je eerste en tweede post Hans
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chansig

#27
Deel 1 is ook een mening hoor. Ben me redelijk bewust van wanneer ik iets als mening drop of als feit.

Verders heb ik alles wel gezegd aangaande dit onderwerp. Dus ik probeer er nu verder van weg te blijven.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Jack_D

Had een paar weken geleden blijkbaar iemand beledigd, die voelde zich aangevallen.. Ik heb mijn post tig keer terug gelezen en begreep het echt niet..... Kan er dan moeilijk over doen, maar ik kan niet iemand verplichten hoe mijn post te interpreteren, hoe goed ik het ook bedoel. Dus maar sorry gezegd en alles weer oké.
Maar ik kan mij goed voorstellen dat dit soms(ook voor mij) lastig is. Je raakt dan vaak een stukje oerinstinct van de mens en dat is zo af en toe lastig om onder controle te houden. Tja, de onvolmaaktheid van de mens noemen we dat :D .

TIP van Jack: :thumbs-up:
Wat ik een hele handige functie van het forum vind is de "Ignore topic's" functionaliteit. Ik heb er een paar topics in staan waar ik me mateloos aan irriteerden. Om mijzelf te beschermen heb ik deze onder Ignore Topic's geplaatst. Op deze manier zie ik ze niet meer en kom ik ook niet meer in de verleiding om iets stoms te typen waar ik later dan weer spijt van heb, stukje zelfbescherming.

minplus

Prima stuk, Frank.
Een bekend verschijnsel op fora en dus ook hier. Sommige mensen vinden het leuk om te trollen en vaak is het pappen en nat houden als mod maar soms eisen mensen bijna een ban voor zichzelf.

Wat de likes betreft, op zich is het een grappige optie en heeft leuke kanten maar aan de andere kant zie je dus ook de idiote uitspattingen in dit opzicht.
Voorbeeld: Bij een topic zijn 5 mensen mening 1 toegedaan en 5 mening 2 in een debat (vaak/meestal is het geen discussie waarbij je elkaars meningen overweegt en nazoekt of de ander mogelijk best eens gelijk zou kunnen hebben). Iemand van groep 1 plaatst wat en krijgt 4 likes, iemand van groep 2 plaatst wat er tegenover en krijgt ook 4 likes. Soms 3 als iemand van de club zat te slapen, cq. het elders druk had. En dat zie je dan 10x achter elkaar gebeuren in sommige topics. :smile:
If nothing goes right, go left
If nothing's left, go right

VlisChris

Quote from: J.A.F._Doorhof on January 26, 2020, 13:39:34
@reza
Als je daar iets post wat niet kan word het verwijderd en lig je eraf zonder uitleg of openbaarheid.

Tenminste dat was een paar geleden zo.
Kende via via een mod daar toen.
Beleid was heel simpel
Doe je iets wat een admin niet aanstaat dan is het gewoon weghalen en bannen


Je zou het kunnen overwegen.
Mensen hebben toch wel hun mening. Vooral als die negatief is.
En de uitleg wordt altijd verkeerd opgevat door de verbannen member.
Ik ben het althans nooit tegengekomen dat er echt lampjes gingen branden door een ban.

En geruchtbaarheid; de tamtam doet zijn werk snel genoeg.

De wereld wordt harder. Het forumbeleid blijft nog altijd zichzelf (knap van julllie overigens!)
Openheid was altijd troef van het forum. Maar ik vraag me af of het na al die jaren niet ingehaald is door de realiteit.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Ik ben geen voorstander van zomaar bannen

Hoop altijd dat mensen tot hun zinnen komen.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

VlisChris

Weet ik :)
Pleit voor je.

Het nadeel is dat de mensen die dit sneaky gedrag vertonen in de praktijk dus alleen niet stoppen.
En de mensen die hier voor info of vragen komen daardoor dus juist wel stoppen.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

J.A.F._Doorhof

Zeg maar
Het een is niet goed
Het anders ook niet

Ik kies dan voor vriendelijkheid
Maar als dit soort artikelen niet helpen sta ik open voor een lik op stuk beleid
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

frank2

#34
Het is jammer dat hooguit 5 mensen het voor iedereen verpesten. Heb al regelmatig pms gehad van mensen die raad wilden maar dat niet op het forum durfden te posten vanwege de berg negativiteit die dan over hun heen zou komen. Er zijn er en hierboven heb je er al een met naam genoemd die overal opmerkingen op een post moeten maken,  en nooit positief, waardoor o.a. ik tegenwoordig weinig post en het geschrevene heel algemeen houdt. Terwijl ik veel meer weet en kan vertellen maar geen zin meer heb om weer posten te lezen van onzin, abs testen, kabel is kabel enz.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Lekker toch dat je, en anderen, de schuld aan 5 mensen kan geven ? Hoef je zelf helemaal niets anders te doen dan je als slachtoffer op te stellen.

Gr. Hans

Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Ow...noem even de 5 namen. Kunnen we van daaruit weer verder.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

frank2

#37
:
Quote from: chansig on January 26, 2020, 17:39:11
Lekker toch dat je, en anderen, de schuld aan 5 mensen kan geven ? Hoef je zelf helemaal niets anders te doen dan je als slachtoffer op te stellen.

Gr. Hans

En daar ben je weer, precies zoals ik schreef, altijd er meteen bovenop.
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

chansig

Wie zijn de 5 ?

Tot die tijd is het wat mij betreft een trol gebeuren. Nietszeggende dus.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Roksan

Quote from: chansig on January 26, 2020, 14:43:50
Deel 1 is ook een mening hoor. Ben me redelijk bewust van wanneer ik iets als mening drop of als feit.

Verders heb ik alles wel gezegd aangaande dit onderwerp. Dus ik probeer er nu verder van weg te blijven.

Gr. Hans

Wie zijn de 5 ?

Tot die tijd is het wat mij betreft een trol gebeuren. Nietszeggende dus.

Gr. Hans


Je zou toch proberen weg te blijven, lukt je ook niet echt. Maar waarom reageer je überhaupt, voel je je aangesproken op Frank zijn opmerking?
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

fluissie

#41
Ben ook wel benieuwd naar die 5 mensen die hier het forum onleefbaar maken schijnbaar...

Ik had ook wat problemen met andere leden... Dit is opgelost door de hand te schudden virtueel

Waarmee ik dit niet wil heb ik gewoon op negeren gezet

Dat het forum verhard vind ik wel mee vallen , eeder t tegenovergestelde dat er aardig wat tere zieltjes aanwezig zijn

chansig

Noem gewoon de namen. Simpel. Dat ik het lastig vind om niet te reageren dat weet ik zelf al. Er is nog nooit iemand op een forum geweest die het volgende bij mij teweeg heeft gebracht: Damn,...dat wist ik niet van mezelf.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: fluissie on January 26, 2020, 18:09:15
Ben ook wel benieuwd naar die 5 mensen die hier het forum onleefbaar maken schijnbaar...

Ik hoop dat ik er 1 van ben... :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Roksan

Ik heb overigens totaal geen moeite met wie dan ook hier op het forum. Als iets een reactie oproept bij jezelf, dan is het vaak de spiegel voor jezelf waarom iets je raakt of doet.

Dus Hans, wat raakt jou nu wat hier in het topic genoemd wordt?  ;)
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

simsatit

steken, happen, belachelijk maken, happen, rinse and repeat

dat je/jullie dat in off topic van HT/stereo draadjes doen, prima, maar ook in andere draadjes wordt je afgefakkeld als je met kabels bezig bent of op een wijze die niet strookt met de wetenschap, die diegene dan natuurlijk in pacht heeft.

Asociaal €@&& gedrag noem ik dat.
>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

chansig

Quote from: Roksan on January 26, 2020, 18:14:58
Ik heb overigens totaal geen moeite met wie dan ook hier op het forum. Als iets een reactie oproept bij jezelf, dan is het vaak de spiegel voor jezelf waarom iets je raakt of doet.

Dus Hans, wat raakt jou nu wat hier in het topic genoemd wordt?  ;)

Weinig tot niets.

Daarmee niet zeggend dat ik het vervelend vind voor de mensen die van alles en nog wat aan negatieve gevoelens ervaren. Maar daar stopt het dan ook.

En nu dan de 5 namen...

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Rob46

Ik val niet onder de noemer: 'hardcore forummer', maar ik heb wel de behoefte om te reageren. Enkele citaten uit de tekst van de topicstarter gehaald met mijn reactie.


De laatste tijd valt mij (en veel andere) op dat er dingen behoorlijk aan het verharden zijn zowel in de maatschappij als op ons mooie en gezellige forum.

Denk aan :
1.
Verhitte discussie die rustig beginnen en op een gegeven moment volledig uit de hand lopen.

2.
Mensen die duidelijk steken onder water geven met maar 1 bedoeling, zogenaamd leuk overkomen en de ander te kwetsen.

3.
Ronduit scheldpartijen en dreigmails


Mijn beeldvorming (met enkele feiten): het is een feit dat er een verhardering van de maatschappij plaats vindt. Het is een feit dat we kunnen spreken van een zekere individualisering. Persoonlijk ben ik van mening dat de huidige ontwikkeling m.b.t. het internet en dan met name het mailverkeer, een negatieve bijdrage geeft. Het ouwerwets in de avonduren spelletjes met het gezin spelen wordt vaak vervangen door ouders en hun kinderen die de hele avond naar een beeldscherm van hun telefoon of PC/Laptop aan het kijken zijn. Individualisering.....uhhhh, herkenbaar?

Met de komst van internet, mail en app verkeer; is het donders makkelijk om via de digitale snelweg iemand af te branden en/of kwetsende opmerkingen te plaatsen. Wie kent jou nou? Die grens is flinterdun. Soms gebeurd het ook onbewust. Die persoon 'aan de andere kant' kan alleen maar met tekst reageren. Diegene die de opmerking maakt ziet op dat moment niet wat dit voor een ander kan betekenen, hoe dit binnenkomt. En zie hier; weer een ingrediënt wat een gesprek volledig kan laten ontsporen. Onbegrip en wat al niet meer. De brandhaard is ontstoken.


Als modteam (en ik schrijf dit trouwens uit eigen beweging en naam) moet je ergens tussen springen maar vaak krijg je vaak een RTM als het al veel te hoog is opgelopen, wat betekend dat er een flinke verkilling is in de sfeer en vaak tussen personen wat vaak niet meer goed komt.

Wat me opvalt is dat er wel vaak mails onderling gestuurd worden met goede bedoelingen van andere leden, dat er regelmatig RTM's binnen komen met letterlijk de termen "bullying" etc. maar niemand doet verder wat.

Duidelijke kenmerken :
1. Woorden uit context halen
Je zegt dat rood je favoriete kleur is en dat geel je niet zo kan bekoren.
En de fans van geel beweren dat je rood superieur vind en dat geel troep is.

2. Woorden letterlijk verdraaien
Ik vind die hond een beetje eng word Ik vind alle honden rot beesten

3. Suggestieve opmerkingen
Ik ben van mening dat mensen die een pistool hebben niet schuldig kunnen zijn aan doden als ze het pistool in een 3 kluizen in huis opbergen.
word al snel
Dus jij vind dat als een kind word doodgeschoten dit niet de schuld is van jou?


En dan de kunst 'van het lezen'. Dat is nog niet zo makkelijk. Zeker als er bepaalde gelaatsuitdrukkingen van de persoon 'aan de andere kant' in de communicatie ontbreken. We moeten het met de platte tekst doen. Cruciaal en een feit is dat we hier te maken hebben met mensen in staat zijn hele duidelijke teksten te schrijven die geen vragen opleveren. Aan de andere kant zijn er mensen die teksten schrijven waarbij de tekst alleen maar vragen zal opleveren, sterker nog; die geheel verkeert kunnen worden geïnterpreteerd. Laten we duidelijk zijn; er zijn maar weinig mensen die perfect iets op papier kunnen zetten. Vaak gebeurt dit dus, zoals eerder geschreven, onbewust. Whalla, wederom een ingrediënt die ervoor kan zorgen dat een dialoog kan ontsporen. 

manier van communiceren
Als ik naar mezelf kijk ben ik vaak consequent in mijn meningen, herhaal die graag als iets niet duidelijk mocht zijn, en denk ik vaak wat verder door dan misschien voor andere duidelijk is. Er is echter nooit een kwade bedoeling achter, hoewel het soms drammerig kan overkomen als je aan de andere kant staat. Dit is echter een vorm van een discussie die misschien niet iedereen zijn/haar smaak is maar wel iets is waar geen kwaad of aggressive gedachtes achter zit. Het is een beetje het "denktank" idee, net zolang punten bekijken tot je samen tot een compromise uit kan komen. En dit ligt niet iedereen.

Echter....
Dit geeft geen vrijkaart voor het hard reageren, schelden, proberen iemand in zijn hemd te zetten, uit te dagen met als doel iemand belachelijk te maken etc.
We noemen dit op de man spelen (voor het geval je dit term niet kent).

Ieder mens heeft zijn eigen manier van communiceren.
Ik neem mezelf als voorbeeld omdat ik me niet schaam voor mijn manier van verdedigen, het is stellig (absoluut), stug (absoluut) maar wel respectvol en met een visie die onderbouwt word.

Dit stuk gaat echter niet over mij (maar wil geen geziek voor de andere personen hebben, ik redt me wel )


En dit is een lastige. Het 'doordrukken' van een mening kan zomaar ontaarden in een ontspoorde discussie. Dit is in mijn optiek met communicatie op afstand niet te voorkomen. Het is aan de deelnemers van een discussie om zelf de orde te bewaren en de focus op het onderwerp te houden en hierover in dialoog het met elkaar over te hebben.


Dat liep toen wel eens hoog op, ik heb regelmatig met bv mensen als Rob Dingen wel overhoop gelegen, echter achter de schermen (en ook wel ervoor) waren we wel vrienden, ondanks dat we elkaar soms behoorlijk "bevochten" echter het resultaat was wel altijd dat het ging over het punt en NOOIT over elkaar, ik heb altijd een goede relatie gehad met bv Rob alleen waren we online het regelmatig niet met elkaar eens, de waarheid lag in het midden, soms veranderde ik mijn mening, soms Rob. En dat is een forum. Als 2 experts een andere mening hebben met zoveel kennis dan botst dat, maar dat is leuk want uiteindelijk hebben we allemaal een beetje ongelijk natuurlijk. De kunst is om samen naar een betere oplossing te komen.

Volgens mij een goed voorbeeld hoe een discussie op een forum hoort te gaan. Het gaat over het onderwerp, en de mensen die aan zo'n discussie deelnemen worden niet ineens het onderwerp.


Persoonlijk
Wat ik/we de laatste tijd zien is echter niet meer over het punt.
Mensen schelden elkaar verrot omdat de een vind dat een speaker in een hoek moet staan en de ander vind dat dit niet mag.
Jongens, in de hoek geeft meer bas, uit de hoek minder. Maar het verschilt per kamer, praat daar eens over, doe metingen etc. onderbouw de boel en misschien heb je beide wel gelijk alleen is jouw kamer volledig anders.....

In de hedendaagse maatschappij is bullying niet meer iets van kinderen jammer genoeg, sterker de kinderen doen het minder en het lijkt alsof de volwassen generatie het overneemt. Maar goed wat doe je eraan.


Ik heb beroepsmatig dagelijks te maken met onder andere volwassenen die elkaar het leven zuur kunnen maken. Volwassenen (professionals) die het voorbeeld zouden moeten geven. Maar naast het feit dat we voordat we zijn geboren al een naam hebben gekregen zijn we ook nog mens. En met name dat laatste; het mens zijn, dat is toch wel complexer dan we denken. Zeker als je mensen bij elkaar stopt in een kleine ruimte. Of een kleine ruimte zoals een forum.....Al die verschillende karakters, individuen met hun visie, opvattingen en meningen. Mensen die elkaarniet kunnen zien. Op zich interessant. Totdat.....

het forum
Hoe kun jij/wij ervoor zorgen dat dit soort dingen niet meer gebeurt?
Wel heel makkelijk.


Dit is een interessante vraag! Ik zou de gegeven antwoorden dan willen weglaten en eigenlijk iedereen die deze vraagstelling ook interessant vindt en een bijdrage hieraan zou willen leveren, van harte uitnodigen om hier op te reageren. Dat dit heel makellijk is trek ik in twijfel. Het is immers een ongoing proces. De basis zijn volgens mij echter wel de regels en....handhaving. 

Een beter forum begint bij jezelf heeft iemand als onderschrift.
Hou het netjes, en onthoud dat degene aan de andere kant ook een mens is met gevoelens.
Als we met zijn allen gewoon opletten kan het hier een stuk leuker worden.

Ik sta open voor PM reacties natuurlijk als je iets kwijt wilt wat je niet openbaar wil.
Maar ik wil geen gezeur meer zien in de ban lijsten. We bannen amper en als we bannen..... trust me


Een statement wat mij betreft. Hoe vanzelfsprekend ook; fijn dat je voor reacties open staat en dat je aangeeft dat het team pas echt iemand een ban geeft als er meer dan voldoende aanleiding voor is. Respect voor hetgeen het team allemaal doet om dit een vriendelijk forum te houden waar een ieder zijn/haar ervaringen mag delen. Het valt ook niet mee om 100 karakters in het gareel te houden :police:
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

simsatit

>>>see you space cowboy<<<

daihatsu cuore 0.9, bic pen (navulbaar), gemêleerd servies: klinkt allemaal erg goed!
toekomstige upgrade: polaroid vest, voor meer kleur in  mijn leven.

J.A.F._Doorhof

Top Rob

Naar chansig
Ik zou toch eens gaan nadenken of je jezelf wel een dienst doet met de manier zoals je je nu opstelt. Je merkt duidelijk dat er mensen zijn die dat niet leuk vinden

En dan ook hopen dat jij bij de 5 mensen hoort die de boel verpesten...serieus?
Als dat namelijk zo is is er een oplossing
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"