Volume Dussun als eindversterker op Denon 4500

Started by RandyAdam, January 26, 2020, 11:41:43

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

RandyAdam

Beste allen, ik ga mijn Dussun V6i als eindversterker voor mijn frontspeakers op mijn Denon 4500 gebruiken. Pre out van de Denon naar mijn power amp in op de Dussun. Nu is mijn vraag, wat ik met het volume van de Dussun moet doen. Op de site van Dussun vind ik het volgende;

The volume control is built in the preamplifier stage, so the preamplifier output signal level is controlled by the volume control knob.

As a terminal open for the user, the preamplifier stage is driven by a high performance low inner resistance buffer, which can drive many kinds of power amplifiers with more than 600 Ohm input impedance. The volume is not controlled by the volume control knob if the V6i's power amplifier stage is operated solely.

Betekent dit dat ik het volume van de Dussun als power amp gewoon uit kan zetten en de front speakers met het volume van de Denon werkt? En dat Audissy dit zelf corrigeert met instellen?

vanzomereng

#1
Achterop de Dussun, zitten 2 metalen "bruggetjes", die je moet verwijderen.
Er komen dan 2 cinch-ingangen vrij die Power Amp input heten. (1 voor linker- & 1 voor rechterkanaal)

Je hele pre-amp in de DUSSUN wordt dan gebypassed en alle knoppen op de DUSSUN functioneren niet meer, behalve de powerknop, om aan/uit te zetten.

Het volume kan je dan alleen regelen vanuit de "bron = denon 4500"  die je dan aangesloten heb, op de Power Amp inputs v/d Dussun.

Zet zekerheidshalve wel alles eerst uit, voordat je dat zaak gaat aansluiten
en het volume v/d "bron" op laag/nul  (en zekerheidshalve ook de volumeknop op je Dussun)

De "bron" is dan een PRE-OUT uitgang van de Denon.
De Denon heeft meerdere PRE-OUTS en kies de PRE-OUTS van de FRONTS

Luidsprekers: B&W 702S2,  All-In-One: Atoll SDA300-Signature,
Blue-ray player: Denon DVD-3800BD

RandyAdam

Thanks!! Ben heel nieuwsgierig hoe het gaat klinken.

fluissie

Quote from: RandyAdam on January 26, 2020, 11:41:43
Beste allen, ik ga mijn Dussun V6i als eindversterker voor mijn frontspeakers op mijn Denon 4500 gebruiken. Pre out van de Denon naar mijn power amp in op de Dussun. Nu is mijn vraag, wat ik met het volume van de Dussun moet doen. Op de site van Dussun vind ik het volgende;

The volume control is built in the preamplifier stage, so the preamplifier output signal level is controlled by the volume control knob.

As a terminal open for the user, the preamplifier stage is driven by a high performance low inner resistance buffer, which can drive many kinds of power amplifiers with more than 600 Ohm input impedance. The volume is not controlled by the volume control knob if the V6i's power amplifier stage is operated solely.

Betekent dit dat ik het volume van de Dussun als power amp gewoon uit kan zetten en de front speakers met het volume van de Denon werkt? En dat Audissy dit zelf corrigeert met instellen?

Dat wat ik al zei dus ... :thumbs-up: