Author Topic: Review JVC DLA-N5/RS1000 JVC DLA-N7B/RS2000 zeer uitgebreid  (Read 715 times)

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Offline Mediasluis

• HT forum sponsor
  • senior member
  • Trade Count: (0)
  • Total likes: 11
  • Voor jouw eigen bioscoop aan huis, bel Mediasluis
    • Mediasluis
Deze had ik hier nog niet geplaatst, dus hier alsnog.

JVC heeft met zijn N-Serie projectors een ongekend mooi product op de markt gezet, waarvan de concurrentie echt het nakijken heeft. Natuurlijk blijf je altijd verschillen houden met andere merken. Iemand die altijd een Sony projector heeft gehad is heel gevoelig voor de rust in bewegend beeld en die zullen misschien bij Sony blijven, maar ook dat heeft JVC nu vrij goed voor mekaar en duidelijk verder doorontwikkeld, of doet de super snelle beeldprocessor dit nu gewoon nog beter.  Deze N-Serie projectors zien er misschien erg massief uit, maar zo is ook het beeld dat hij projecteert. Een professioneel ogend apparaat die waarmaakt wat hij uitstraalt.

Het beeld is zeer helder en dit doen ze met een ongekend diep zwart. Via de Native 4K panelen in deze projectors wordt ook je 2K materiaal automatisch ge-upscaled naar een hoger niveau, inclusief het 3D dat hiermee prachtig via de Native 4K panelen nog verder wordt opgewaardeerd en dit alles overtreft wat we al gewend waren van JVC.
Maar UHD projectie ziet er helemaal verbluffend mooi uit en heeft er nog nooit zo volwaardig uitgezien als nu. Via de Native 4K panelen met een SYMPTE resolutie van  4096x2160 pixels projecteert de N-Serie met het grootste gemak een zeer stabiel, scherp en ongelooflijk gedetailleerd beeld. Voor High Dynamic Range gebruikt JVC nu Frame Adaptive HDR. Hiermee optimaliseert JVC zowel de HDR alsook de kleur in BT2020 en doet dit realtime. echt beeldje voor beeldje, met een ongeėvenaarde resultaat. UHD met zijn 4K resolutie, HDR en WCG (Wide Color Gamut) ziet er nu eindelijk zeer volwassen uit, zonder poespas of extern randapparatuur voor Tone Mapping. De JVC DLA-N7B overtreft de DLA-N5 qua prestatie natuurlijk wel en doet dit vooral tijdens UHD projectie. Dit niet alleen door zijn nog diepere zwartweergave in het beeld, maar ook door gebruikmaking van zijn DCI Filter waarmee deze zijn kleurdiepte vergroot en vrijwel 100% van de DCI P3 laat zien. hiermee springt deze JVC projector echt boven alle anderen uit, Alleen JVC's vlaggenschip de JVC DLA-NX9B overtreft dit nog mooier, met zijn enorme grote loepzuivere lens en zijn 8K eShift simulatie, maar alle waar voor zijn geld natuurlijk.
Op dit moment vind ik de N7B qua prijs/kwaliteit wel het meeste bieden.

Geloof mij vooral niet op mijn woord, maar maak gerust een afspraak om bij Mediasluis een demonstratie bij te wonen.

Lees de zeer uitgebreide review hier bij Mediasluis: https://mediasluis.nl/review/jvc-dla-n5-dla-rs1000-vs-jvc-dla-n7-dla-rs2000
« Last Edit: January 14, 2020, 15:10:00 by Mediasluis »
Je persoonlijke ISF-servicedealer, ook voor 3D en 4K HDR.

Matthieu

Offline reza

• Jezus loves you!
  • The ultimate HT Forum elite group
  • Trade Count: (+4)
  • Total likes: 179
  • First i was blind, but now i see
Re: Review JVC DLA-N5/RS1000 JVC DLA-N7B/RS2000 zeer uitgebreid
« Reply #1 on: January 14, 2020, 15:43:15 »
Mooie review!
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

Online denoontje

• Linnoontje Akurate katalyst Wilson Benesch Square 5 stereo power, Arcamoontje Wilson benesch Square / Velodyne 7.2.4 dirac atmos jvc 4k HDR power
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+10)
  • Total likes: 164
  • denoontje + primoontje -> linnoontje + arcamoontje
« Reply #2 on: January 14, 2020, 17:47:39 »
Mooie review en eens met conclusie

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Online Kjelt

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
  • Trade Count: (+12)
  • Total likes: 1026
  • I also love the HTforum
« Reply #3 on: January 14, 2020, 18:42:23 »
Een jaar te laat en lees niets nieuws, overigens behalve de motionflow is de scaling van de Sony ook beter. De JVC heeft betere zwartwaardes maar minder dan de vorige X HD generatie.

Online denoontje

• Linnoontje Akurate katalyst Wilson Benesch Square 5 stereo power, Arcamoontje Wilson benesch Square / Velodyne 7.2.4 dirac atmos jvc 4k HDR power
  • Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+10)
  • Total likes: 164
  • denoontje + primoontje -> linnoontje + arcamoontje
« Reply #4 on: January 14, 2020, 20:22:52 »
Nou kjelt mag iest positiever

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Online Kjelt

• HT forum donateur
  • Forever Addicted
  • Trade Count: (+12)
  • Total likes: 1026
  • I also love the HTforum
« Reply #5 on: January 14, 2020, 20:25:16 »
Is een hele mooie projector  ;)
Verwacht alleen wat betere reviews zeker als er een jaar overheen is gegaan, ik zie de meerwaarde nu niet meer zo.