Topervaring: HDMI optische kabel 15 m Atzebe 4k@60 fps YUV4:4:4, HDR, HDCP 2.2

Started by Menno_M, January 14, 2020, 11:40:30

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Menno_M

Had een probleem met een HDMI kabel van 15 meter: geen beeld op HDR modus / 4k over een lengte van 15 meter. 1080p werkte wel (kabel was wel ultra high speed gecertificeerd).

Op basis van goede tip op het forum hier van Denoontje (dank) kabel gekocht van Atzebe, wil deze onder de aandacht brengen zodat andere forummers hier hun voordeel mee kunnen doen, dus stuur me een PM, dan kan ik de link sturen.


Supertevreden, mooie slanke kabel, alles werkt perfect en zeer schappelijk geprijsd.


darkrunner

Indd goede tip, wou eerst die van Hivilux kopen maar toen deze tegengekomen in dat topic geen geld voor die lengte.

reza

Ik wil geen spelbreker zijn, naar dit soort posts zijn niet toegestaan :threadclosed:
Alleen links naar sponsoren..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

mancaver

Quote from: reza on January 14, 2020, 12:41:15
Ik wil geen spelbreker zijn, naar dit soort posts zijn niet toegestaan :threadclosed:
Alleen links naar sponsoren..

reza

 :thumbs-up:

Het spijt me als ik een nieuweling vertel wat de regels zijn hier op het forum, het spijt me echt, dom van me..
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

sultankat

Maar die regels zijn er wel. Graag de verwijzing naar de niet-sponsor link verwijderen en lezers verzoeken daarvoor een pm naar je te sturen.
Quad Artera Play Plus + Quad Artera Stereo eindversterker | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Shure V15 III | Logitech Squeezebox Touch + Teddy Pardo power supply | Innuos ZENmini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Elipson Futura speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels | Shunyata Research Black Mamba XLR + Chris Cables Van Damme Silver Series Lo-Cap 55 RCA en XLR | Van den Hul Digicoupler | NordOst Odin Gold power cables | Titan Audio powerblocks

darkrunner


Menno_M

Quote from: reza on January 14, 2020, 12:41:15
Ik wil geen spelbreker zijn, naar dit soort posts zijn niet toegestaan :threadclosed:
Alleen links naar sponsoren..

Excuus, link verwijderd en post aangepast!

darkrunner

Je mag het merk/type wel vermelden in je openingspost evt met een foto's

Menno_M

Toch een kleine nuance op de topervaring: ik heb geen beeld met mijn macbookpro (usb c dongle met HDMI connector). Normale HDMI kabel werkt wel (maar die is te kort, alleen even mee getest). Heb het idee dat omdat de kabel eenrichtingsverkeer is, er geen handshake plaatsvindt. Mijn Macbook ziet hem niet.

Iemand met zelfde ervaring?

pameijer

Wel leuk dit topic. Volgens mij ben ik ooit begonnen om deze kabel aan te bevelen bij enkelen en dat heeft een sneeuwbaleffect gehad  :clapping:
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

Menno_M

Quote from: pameijer on January 21, 2020, 19:45:40
Wel leuk dit topic. Volgens mij ben ik ooit begonnen om deze kabel aan te bevelen bij enkelen en dat heeft een sneeuwbaleffect gehad  :clapping:

Ah mooi! Goede tip idd. Heel blij mee. Alleen dus een probleem met mijn Macbook Pro. die gebruik ik niet vaak icm projector, maar toch wat onhandig dat het niet werkt


denoontje

Quote from: Menno_M on January 21, 2020, 18:38:15
Toch een kleine nuance op de topervaring: ik heb geen beeld met mijn macbookpro (usb c dongle met HDMI connector). Normale HDMI kabel werkt wel (maar die is te kort, alleen even mee getest). Heb het idee dat omdat de kabel eenrichtingsverkeer is, er geen handshake plaatsvindt. Mijn Macbook ziet hem niet.

Iemand met zelfde ervaring?
Mocht ik ff tijd vinden zal ik het eens proberen met de breakoutbox op mijn macbook pro 2010


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

pameijer

Voor de hele snelle beslisser: op dit moment is op amazon.de de 15 meter optische HDMI kabel er als Lightning deal voor maar €29!!!

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

pameijer

En de deal is alweer voorbij....

Maar omdat ik in een goede bui ben heb ik er eentje gekocht voor diegene hier die hem graag hebben wil. Geef maar aan!
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

reza

Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

pameijer

Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

reza

Pm gestuurd maar dit laatste bericht niet gelezen :D
Dus de vraag komt:  :D
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"