Even een update plaatsen.
Mijn geliefde focals 1028 be verkocht. Wat waren ze mooi gemaakt. En wat een geluid. Maar ik wou na 4-5 jaar eens wat anders.
De Kef ls50 tijdelijk in de plaats. Op tijdelijke stands

Maar sodeju, die klinken ook heerlijk. Misschien niet zo verfijnd, maar wel een nog strakker stereobeeld. Echt breed, diep, rotsvast. Kunnen wel niet zonder sub, maar ik heb gelukkig een top sub. Wat een ding, mijn Adam Audio Sub 15.

Vandaag 2 akoestische panelen geleverd gekregen van Novisono. 180x140cm, 5cm dik met polyesterwol. Dit om het plafond af te werken en de buizen vanuit de keuken uit het zicht te trekken én de akoestiek verder te verbeteren. Worden opgehangen met staaldraden. Panelen zien er strak uit, top gewoon. Nu nog ophangen.

Nu ik deze panelen tijdelijk als een soort basstrap in de hoeken heb gezet, doen ze ook precies dat: de bas is retestrak. Iets wat ik ook nog eens wou oplossen.
Wat gek is, is dat ik met de kefs meer last heb van oorsuizen als ik eens wat harder draai. Elke keer. Misschien iets mis met audyssey die teveel hoge tonen geeft (>10khz?) die ik toch niet meer hoor maar dit wel veroorzaken? De kef tweeter ipv de focal beryllium tweeter?
Anyways, dik tevreden. Was van plan om nieuwe speakers te halen in de vorm van studiomonitors. Nu met de kefs en de extra panelen denk ik: moet het nog beter, moet ik daar 5-6000 euro aan gaan uitgeven?