Apple TV 4K vs Nvidia Shield (ivm films huren/kopen)

Started by Heuner, January 10, 2020, 12:27:25

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Heuner

Hallo iedereen,

Ik twijfel momenteel tussen een Apple Tv 4K en de recente Nvidia Shield als mediaspeler voor mijn projector. Ik wil de mediaspeler hoofdzakelijk gebruiken voor 2 doeleinden:

1) Streamingservices gebruiken (Netflix,...)
2) Recente films huren, liefst in 4K


Het eerste puntje zal redelijk gelijkaardig zijn vermoed ik (aanbod diensten,Atmos, 4K,..).

Maar voor het huren van films zal je toch afhankelijk zijn van de respectievelijke store (itunes vs google play) op het vlak van aanbod en beeldkwaliteit. Hoe is de vergelijking hier?

Alvast bedankt !


TopGun2010

Atv 4k werkt perfect icm iTunes. Regelmatig 4k film in de aanbieding en gratis upgrade naar 4k indien dat van toepassing is. Ook alle streaming apps werken prettig. Zelf een nas met films? Dan is Infuse ook een aanrader om te kopen of huren op de atv
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

reza

Ik heb precies dezelfde twijfel gehad.
Uiteindelijk ben ik de ATV 4k gehaald.
Wauw, daar ben ik echt blij mee!!
Apparaat is snel, doet alles wat ik aan hem vraag, veel films in 4k te koop voor heel weinig.
Ik heb nu rond de 30 films in HDR voor 3a4 euro stuk.
Ik ben een zeer tevreden ATV gebruiker.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

RonG


denoontje

Hoe is het geluid via de apple tv (de kwaliteit van de atmostracks), de dynamiek.

Had gister netflix opstaan (via panasonic uhd player) en beeld was goed te pruimen, maar geluid mist wel dynamiek.
Dat heb ik niet met schijven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Marco66

Quote from: denoontje on January 10, 2020, 13:23:41
Hoe is het geluid via de apple tv (de kwaliteit van de atmostracks), de dynamiek.

Had gister netflix opstaan (via panasonic uhd player) en beeld was goed te pruimen, maar geluid mist wel dynamiek.
Dat heb ik niet met schijven.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Ik heb recent een film met atmos via netflix gekeken op de atv en klonk prima voor mij.
Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

frank2

Netflix geluid is gewoon zeer matig, kapot gecomprimeerd, lijkt niet op geluidskwaliteit van bluray
Stereo: EV: Plinius 103A/ VV-DAC: Auralic Altair G2.1/ SPEAKERS: Focal spectral 40th anniversary
Surround:Yamaha rv A4A /Usher 525 center / Usher X7-708 /Pioneer LX58 / LG C2 oled
kabel: LS: Stockfish ttc pro / johan interlinks /Black Power X1 gemod./ Audioquest Niagara 1200. POWER: mono kristal met rodium connectoren

paulkokkie

Quote from: TopGun2010 on January 10, 2020, 12:37:54
Zelf een nas met films? Dan is Infuse ook een aanrader om te kopen of huren op de atv
Ik dacht toch echt dat de ATV zo was dichtgetimmerd door Apple dat je niet vanaf je Nas kan streamen, of je hem moet hem eerst jailbreaken.

Als ik het mis heb,hoor ik dat graag.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

RonG

Quote from: paulkokkie on January 10, 2020, 14:34:30
Ik dacht toch echt dat de ATV zo was dichtgetimmerd door Apple dat je niet vanaf je Nas kan streamen, of je hem moet hem eerst jailbreaken.

Als ik het mis heb,hoor ik dat graag.

Daar gebruik ik de app "Infuse" voor. Maar heeft  wat beperkingen vanwege Apple's beleid idd maar werkt erg oed en ziet er mooit uit.
Maar als je zoals de OP vraagt films gaat huren/kopen is de Apple tv de beste optie m.i.

paulkokkie

Quote from: RonG on January 10, 2020, 14:46:58
Daar gebruik ik de app "Infuse" voor. Maar heeft  wat beperkingen vanwege Apple's beleid idd maar werkt erg oed en ziet er mooit uit.
Maar als je zoals de OP vraagt films gaat huren/kopen is de Apple tv de beste optie m.i.
Prima, maar ik stream vanaf de nas, dus vandaar mijn vraag, bedankt voor het antwoord.
NAD C399+MDC module + Kef R3
(Denon AVR 4520 B&W DM640 B&WHTM61 S2)

TopGun2010

#10
Quote from: paulkokkie on January 10, 2020, 14:34:30
Ik dacht toch echt dat de ATV zo was dichtgetimmerd door Apple dat je niet vanaf je Nas kan streamen, of je hem moet hem eerst jailbreaken.

Als ik het mis heb,hoor ik dat graag.
Jailbreak niet nodig. Met Infuse kun je de films vanaf jouw nas afspelen. Ik ben er zeer tevreden over! Werkt goed en ziet er ook top uit. Huren is de beste optie, Infuse komt bijna jaarlijks met een upgrade.
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...

Heuner

Alvast bedankt aan iedereen voor de info.

Ik geloof best dat een Apple TV vlot werkt, maar ik ga ervan uit dat een Shield dat ook gaat doen.

Ik geloof ook best dat een schijfje nog altijd beter is van kwaliteit tov streaming. Sommige films wens ik echter gewoon te huren. Maar heeft er iemand meer info over het verschil in huuraanbod tussen de Play Store (Shield) en Itunes (Apple)? Waarschijnlijk enkel te weten door mensen die beide apparaten hebben...

Bedankt!

pameijer

#12
De Shield ondersteunt geen Dolby Vision, wat veel op Netflix voorkomt. Is wmb echt een dealbreaker. Verder is de aTV veel beter in framerates aanpassen. Ik heb de Shield maar ga hem vervangen voor de Apple TV.
Anthem MRX1120 | Sony UBP-X800M2 | Technics SL2000 + NAD PP2i | Apple TV 4K en Nvidia Shield en Vero V | Vu+ Duo2 | LG OLED55C7 | JVC X7900 met HDFury Integral2 en iVisions Cinema 4K 260 cm | AVI ADM9.1RS actieve speakers front en center + AVI DM5 surrounds en rears + 4x Micca M-8C Atmos + Rythmik E15HP sub en héél veel muziek!

TopGun2010

#13
Heb je een dolby vision tv? @ts
HT: Yamaha - B&W - LG - Sony - Apple - Synology # Stereo: Denon - B&W - Samsung - Microsoft # PC/MAC: Teac - Audioengine - Sennheiser # Head-fi: Samsung - Sony

For those with an eye for the finer details, we salute you...


chulin

Quote from: pameijer on January 10, 2020, 16:53:49
De Shield ondersteunt geen Dolby Vision, wat veel op Netflix voorkomt. Is wmb echt een dealbreaker. Verder is de aTV veel beter in framerates aanpassen. Ik heb de Shield maar ga hem vervangen voor de Apple TV.

Volgens mij de nieuwe shield modellen ondersteunen well DV
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

denoontje

Quote from: frank2 on January 10, 2020, 13:45:31
Netflix geluid is gewoon zeer matig, kapot gecomprimeerd, lijkt niet op geluidskwaliteit van bluray
I know maar hoe zit dat met de gehuurde/gekochte films die je dan streamt op de at4.


Infuse heeft nog steeds geen atmos zo ver ik weet.


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

reza

Het geluid van de ATV is gewoon goed!
Het zit net onder een originele track maar je moet echt wel goed luisteren om het verschil te horen.
Jezus zegt :'' In het huis van mijn Vader zijn vele kamers''
Reza zegt : '' Kom dus naar binnen"

sprins

Quote from: frank2 on January 10, 2020, 13:45:31
Netflix geluid is gewoon zeer matig, kapot gecomprimeerd, lijkt niet op geluidskwaliteit van bluray

Hangt erg van de fllm af. Netflix Originals kunnen zeer goed klinken. Neem Roma met de Atmos track: top.

De iTunes films idem. The Matrix trilogy met Atmos bijv is uitstekend.

Maar er zijn ook mindere ervaringen inderdaad. Dat ligt niet aan de ATV maar aan de encode.
AV7705 + Bose Panaray/Controlspace 7.1.4