1917 (2019)

Started by i2Paq, January 10, 2020, 09:03:20

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

i2Paq

Deze film, 1917 (2019), gisteren bij de VUE in Hoorn in zaal 7 Dolby Atmos XD gezien.



Gebaseerd op ware gebeurtenissen als ik de aftiteling mag geloven.

In begin 1917 krijgen 2 soldaten de opdracht door niemandsland te reizen op weg naar de Devons (2st Battalion The Devonshire Regime) om hen te weerhouden van een aanval op Duitse linies.
De Devons staan op het punt in een val te lopen welke door de Duitsers maanden van te voren is opgezet.

Sterk verhaal en acteerwerk, helaas hier en daar wat zwakheden en militair tactische "fouten". Dit doet verder weinig af aan de film dan wel het verhaal.

Woonkamer: Linn Majik DSM/2, Cambridge CXUHD, Dual 731Q, SoundStone 2x16.5
Playground: Marantz PM7000, B&W DM70

Malignant

#1
Gisteren dit "juweeltje" gekeken.

En ik zeg juweel, niet alleen vanwege het verhaal, maar meer vanwege het camera werk, de hele film is zo opgenomen dat het 1 shot lijkt.
Had toevallig net God of War op de PS4 gespeeld, en die gebruikt dezelfde techniek en je word er echt helemaal ingezogen.

Het gebruik van 1 shot is echt een uitdaging volgens mij, maar hier hebben ze het magnifiek gedaan.
LG OLED 55C7 - Denon AVR X6300H - ATMOS 5.1.4 - 2x Focal 816W - Focal 800CC -  2x Focal 800SR - 4x Focal IC105 - SVS SB-2000 - Playstation 5 - Oppo UDP-203 JB - BlueSound Multiroom audio - Rega RP1 Elys2 - Project Tubebox Mk2 - QNAP TS-673A

holco

Ook gezien in 4K UHD / Auro-3D, film krijgt van mij een dikke 10 op alle vlakken, camera werk springt daar nog boven uit  :clapping:
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

thepioneer

Echt een mooie film. The making of op YouTube is echt een aanrader om te bekijken.
Meridian DSP5200SE, Meridian 218, ROON
SVS SB13 Ultra

patsijb

heb m in de bios gezien..erg goed!!

Jack_D

#5
Grappig om te constateren hoe smaken kunnen verschillen......

Hoogstens een flim die ik net kon uitkijken, maar voor de rest erg slecht, en waardeloze decorsettings, en totaal niets met de eerste wereld oorlog te maken.

Het woord Spaanse griep wordt niet 1 maal genoemd in de film om maar eens historische blunder te noemen.

Maar dit is maar mijn eigen persoonlijke mening, niet meer en niet minder dan dat,  :D
(behalve het puntje over de Spaanse griep)

Tabcam

Quote from: Jack_D on March 30, 2020, 13:14:52
Grappig om te constateren hoe smaken kunnen verschillen......

Hoogstens een flim die ik net kon uitkijken, maar voor de rest erg slecht, en waardeloze decorsettings, en totaal niets met de eerste wereld oorlog te maken.

Het woord Spaanse griep wordt niet 1 maal genoemd in de film om maar eens historische blunder te noemen.

Maar dit is maar mijn eigen persoonlijke mening, niet meer en niet minder dan dat,  :D
(behalve het puntje over de Spaanse griep)
Heb de film nog niet gezien maar als die alleen 1917 beslaat klopt het aardig. Spasnse griep werd (voor zover ik kan nagaan, was er niet bij :tongue2:) pas een probleem in 1918.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Lucky.L

Vond het een redelijke film 7tje . Maar wel mooi camera werk.
Kef R7,Lyngdorf TDAI 3400,Canare 4S11,  Samsung 65QN85A.,Mede8er med600x3d,Panasonic DMP-UB 700 ,  Samsung HW-Q900A

J.A.F._Doorhof

Helemaal te gek.
Gisteren eindelijk gezien en wat een kunstwerk qua belichting en camera werk.
Ik denk dat veel mensen niet in de gaten hebben wat een kunstwerk dit is, natuurlijk is alleen mooi camera werk niet genoeg voor een gave film maar ook het verhaal vind ik wel goed in elkaar zitten met genoeg spanning en character opbouw.

En elke keer als de camera een 360 maakt denk je na over hoe dit gepland moet zijn met de steadycams die over gezet worden op cranes of drones en dat je niets ziet van de setup en de mensen.
En dan vind je dit :D
https://www.youtube.com/watch?v=kMBnvz-dEXw

Petje af voor dit kunstwerk.
Zonder dit extra accent had het ook een spannende film kunnen zijn maar het verhaal vertellen op deze manier en toch interessant houden.... wow.
Camerastandpunten is vooral bij film gewoon een key ingredient voor de sfeer, en dat zo oplossen in bijna 2 uur. (ben onder de indruk zoals je leest).

Buiten Rope en Birdman die ook in de YT video worden genoemd kan ik (als Bruce Campbell fan) ook Running time adviseren, deze is ook op deze manier geschoten en valt bij mij zeker ook onder de catagorie WOW, ook omdat ze het daar voor elkaar krijgen ook nog eens verhaallijnen aan elkaar te knopen door "toevallige" ontmoetingen van bv een wandelaar die "toevallig" de 2 scenes aan elkaar knoopt.
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

buckler

Herken ik Frank... ik vond hem ook echt geweldig en heb hem sinds alweer vier keer terug gezien. Masterpiece
JVC NZ9 , MadVR Envy , Panamorph Palladin DCR , Stewart StudioTek 100  2.40:1 , Trinnov Altitude 16 , MK Sound MPS2520P (5X) - X15+ push pull (2X) - MP150 (atmos) Parasound , ROGOZ-audio speaker stands , ATV 4K CineMike , Oppo UDP 203 CineMike stuffe 2 , Isotek

Robiwan

mooi camerawerk maar verder GAAPPPPPPPPPPP Saai.
Rega Brio |  Naim ND5XS | Audiolab 6000 CDT | MoFi Studiodeck+ | Neat Motive SX2

Ohm Ivo

gisteravond de film 2017 gezien. Ietwat gemengde gevoelens daarover. Prachtig camerawerk, suggererend dat de hele film uit 1 shot bestaat, maar daardoor vielen enkele slordige overgangen juist extra op. Verhaaltje is verbluffend simpel, maar gelukkig ook niet hoogdravend en daardoor niet storend. De kleine 2 uur die de film duurt waren verbazend snel voorbij. Uiteindelijk vind ik Dunkirk de beter van de twee.

Maar duidelijk een goede film. Werd ook tijd, de laatste tijd alleen maar shit gezien qua moderne film...

Groet van Evert