So much voor het conditioneren van de luisterruimte...

Started by Hannibal_, January 5, 2020, 06:49:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hannibal_

Quote from: HJ2 on June 10, 2023, 15:31:07Van die witte 'speaker' lopen me de rillingen over de rug.
Waar is Fluppie?!

Ja... wit action meuk ding dat zoemt...
Vond de woonkamer zo bij thuiskomst  :eh:

Fluppie? Dat ik haar ook even niet zie, maar ze is er nog steeds hoor... al 2 jaar geworden afgelopen mei.
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Quote from: Xander32 on June 10, 2023, 18:25:37Het BBQ seizoen is weer aangebroken hé 🤓


 :blink:

Je houdt van lichte maaltijden, geloof ik  ;D
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Wie zet er nu tijdens de lekkere rustige luister uurtjes een kettingzaag in de schutting?

 :unsure:

Oh ja, ze gingen een nieuwe zetten...
Moet de oude weg, natuurlijk...

Een rustige zaterdag kunnen we wel vergeten
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

Ik zie een gezellig bbq met je buren aankomen 😄
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_


Ons kleine stoorzendertje wordt oud.
Heel oud.

Maar is still going strong!
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Het is een treurige dag vandaag.
Geen blauwe hemel gezien.

Ook thuis vrezen we dat er zich een klein, heel klein, maar toch ingrijpend groot drama heeft afgespeeld.


Fluppie haar snackjes liggen onaangeroerd.
Ook is het stil in haar hoekje. Nu was ze al niet heel rumoerig meer de laatste tijd, maar het is nu heel stil.
Ook het cupje met haar snoepgel (zo noem ik het maar even), die ze gewoon is om direct uit de houder te kieperen, zit nog onaangetast in het houdertje.

Dit is zo out of character dat we vrezen dat...

Zeker weten doen we het nog niet, te veel verstop en slaap plekjes in haar, toch enigszins exorbitante, huis.

We gaan eens voorzichtig kijken, denk ik.

Laten we hopen dat Fluppie de derde alleen een lang slaapmomentje nodig had en ze weer gezellig komt kijken zo.
Maar ik vrees...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

JoWa

Dat is een nadeel, maar ook een voordeel, van hamsters; oud worden ze niet.

Je kan ook overschakelen naar cavia's. Veel leuker, vooral als ze zien dat je de koelkast open doet  :D
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

HJ2

Treurnis!
Ik deel dit verhaal maar niet met mijn jongste huisgenoot.

Onze streepie beweegt zich als een bejaarde de laatste tijd.
If you always do what you always did, you always get what you always got...

ruud2

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

brt

Joh, wat dóe je met die beestjes? :)
Ze horen toch wel langer mee te gaan dan een paar jaartjes?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Richi

Quote from: Hannibal_ on November 27, 2023, 17:37:55Het is een treurige dag vandaag.
Geen blauwe hemel gezien.

Ook thuis vrezen we dat er zich een klein, heel klein, maar toch ingrijpend groot drama heeft afgespeeld.


Fluppie haar snackjes liggen onaangeroerd.
Ook is het stil in haar hoekje. Nu was ze al niet heel rumoerig meer de laatste tijd, maar het is nu heel stil.
Ook het cupje met haar snoepgel (zo noem ik het maar even), die ze gewoon is om direct uit de houder te kieperen, zit nog onaangetast in het houdertje.

Dit is zo out of character dat we vrezen dat...

Zeker weten doen we het nog niet, te veel verstop en slaap plekjes in haar, toch enigszins exorbitante, huis.

We gaan eens voorzichtig kijken, denk ik.

Laten we hopen dat Fluppie de derde alleen een lang slaapmomentje nodig had en ze weer gezellig komt kijken zo.
Maar ik vrees...
Ik hoop ook op een winterslaap. Al iets van Fluppie vernomen vandaag?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

HJ2

Quote from: brt on November 27, 2023, 22:07:25Joh, wat dóe je met die beestjes? :)
Ze horen toch wel langer mee te gaan dan een paar jaartjes?

"Met een goede huisvesting, verzorging en gevarieerde voeding kunnen hamsters tot 4 jaar oud worden, maar gemiddeld worden ze tussen de 2 en 2,5 jaar oud. Controleer je hamster dagelijks op kwetsuren of ziekte."
If you always do what you always did, you always get what you always got...

Hannibal_

Quote from: HJ2 on November 27, 2023, 20:51:18Treurnis!
Ik deel dit verhaal maar niet met mijn jongste huisgenoot.

Onze streepie beweegt zich als een bejaarde de laatste tijd.

Ow...
Tja, ze worden niet zo oud inderdaad...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Helaas is de conclusie toch dat ze in een vredige eeuwige slaap gesukkeld is.

Toch de liefste van de hamstertjes die we gehad hebben.

Er gaat een Fluppie IV komen, maar waarschijnlijk geen Russische dwerghamster. Niet vanwege Putin, daar kunnen die scheetebiefjes tenslotte niets aan doen.

Nee, ze staan op een lijst dat de gevaarlijk zijn voor de gezondheid. Fluppie gevaarlijk? Och arm...
Maar wel verboden binnenkort (komend jaar?).

Rust zacht, Fluppie
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

HJ2

If you always do what you always did, you always get what you always got...

vergeerr72

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

brt

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

JoWa

Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Laan

Ahh.... Laatst bewoog hij nog zo vitaal door zijn riante onderkomen.. Sterkte!
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Hannibal_

Dank allen.

Ja, ze was stram maar een spurtje trekken ging best nog
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Xander32

... de 16e had ik graag kennisgemaakt met Fluppie, maar dat laat ik nu maar aan mij voorbij gaan 😌
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Quote from: Xander32 on December  1, 2023, 13:09:09... de 16e had ik graag kennisgemaakt met Fluppie, maar dat laat ik nu maar aan mij voorbij gaan 😌

Hoeft niet per se...
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_


Een scheetige nieuwe Fluppie heeft zijn weg gevonden naar ons gezinnetje.  :blush:  Heel jong en klein nog, lief wildstreepje maar verder nog niet veel tekening. Komt bij ouder worden nog wel. Ze was wat voorzichtig gisteravond maar intussen duidelijk bekend met haar nieuwe omgeving  ???

Ze gedraagt zich vooralsnog heel netjes en laat snoepgelcupjes gewoon in hun houdertje zitten. Joost mag weten wat ze daar in doen, het is nu al favoriet.

Ze zal vast ook streken gaan ontwikkelen, ondernemend typetje.

 :blink:

Na afscheid genomen te hebben van Fluppie de IIIde, verwelkomen we Fluppie de IVde.

Welkom Flup  :xmas:
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Hannibal_

Quote from: HJ2 on November 27, 2023, 20:51:18Treurnis!
Ik deel dit verhaal maar niet met mijn jongste huisgenoot.

Onze streepie beweegt zich als een bejaarde de laatste tijd.

Hoop dat streepie nog tijdje gezelschap houdt
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.