Tannoy DC10 zwart pianolak

Started by Peerless Monster, January 3, 2020, 11:55:49

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Ik ben altijd een beetje terughoudend met modificaties
1. Het artikel is niet meer origineel
2. Je gaat er vanuit dat het 'beter' kan, maar meestal ligt hier niets aan ten grondslag, de prijs van een condensator zegt bijv niets over de kwaliteit
3. Er worden andere keuzes gemaakt dan door de fabrikant bedoelt. (Andere filterfreqs, andere stijlheid, dus ook andere crossoverpunten tussen drivers. Dit is meer een passieve EQ aanpassing, dan dat het signaalpad kwalitatief beter wordt. (Een overlap op 400-600hz met de nodige harmonische vermorming, kan bijv ervaren worden als meer "fundament"

Dat ze  hierdoor cosmetisch ook niet meer maagdelijk zijn helpt ook niet mee. Denk dat de prijs goed is voor een niet verprutste Cosmetisch 100% mint set. Nu is het een beetje "wat de gek er voor geeft"
JBL PRX Power!

Peerless Monster

Quote from: Raphie on July 22, 2020, 08:52:20
Ik ben altijd een beetje terughoudend met modificaties
1. Het artikel is niet meer origineel
2. Je gaat er vanuit dat het 'beter' kan, maar meestal ligt hier niets aan ten grondslag, de prijs van een condensator zegt bijv niets over de kwaliteit
3. Er worden andere keuzes gemaakt dan door de fabrikant bedoelt. (Andere filterfreqs, andere stijlheid, dus ook andere crossoverpunten tussen drivers. Dit is meer een passieve EQ aanpassing, dan dat het signaalpad kwalitatief beter wordt. (Een overlap op 400-600hz met de nodige harmonische vermorming, kan bijv ervaren worden als meer "fundament"

Dat ze  hierdoor cosmetisch ook niet meer maagdelijk zijn helpt ook niet mee. Denk dat de prijs goed is voor een niet verprutste Cosmetisch 100% mint set. Nu is het een beetje "wat de gek er voor geeft"

Ik denk met je mee.
Voor mij ook geen gemodificeerde meer aan dit soort prijzen.
Dit was ook de laatste keer dat ik dat doe.
Het avontuurtje was het wel 😅

Nu naar gewoon originele speakers...
Dat zal vanavond een klus worden... de nieuwe wegen 70 kilo per stuk.
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

dre73

Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Peerless Monster

Quote from: dre73 on July 22, 2020, 09:02:46
Maar wat is het?

Zet ik morgen op het forum.
Er is altijd kans dat iets niet doorgaat. 😀
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Raphie

Quote from: Peerless Monster on July 22, 2020, 09:01:53
Ik denk met je mee.
Voor mij ook geen gemodificeerde meer aan dit soort prijzen.
Dit was ook de laatste keer dat ik dat doe.
Het avontuurtje was het wel 😅

Nu naar gewoon originele speakers...
Dat zal vanavond een klus worden... de nieuwe wegen 70 kilo per stuk.
soms neem je een gokje, maar het is voor mij simpelweg Ocams razor: wanneer het beter kon binnen hetzelfde prijsbereik, had de fabrikant dat wel gedaan, het is nu niet zo dat de BOM zonder arbeidsloon van de mod honderden euro's inkoop kost, vaak praat je maar over een paar euro aan materiaal INKOOP voor een vendor. Als 2e vind ik het altijd getuigen van een soort hautaine arrogantie als "Klazien uut Zalk" wel ff een filter opnieuw uitvindt. Als die persoon écht zo goed was, zat die niet in een achterkamer met soldeerbout maar bij product design van een tier A vendor.

Maar goed, dat is mijn mening. Leuk misschien voor een Boston speakertje van €200, maar daar laat je geen speakerset van 7k€ retail door verprutsen.
JBL PRX Power!

sultankat

Quote from: aktevox on July 21, 2020, 13:28:36
Ooit eens een Marantz PM14 MKII KI gehad met Triple M modificatie en weet voldoende.
Als je de baantjes op een print beschadigen is dit geen modificatie meer maar prutswerk.  :o :o :o
Gelukkig al het geklooi ongedaan kunnen maken.

Terecht dat mensen met recht en rede huiverig staan tegenover mods.

Hoop dat het filter in jouw speakers niet zo vernageld is als de print in mijn Marantz.

Suc6 met de verkoop.  ;)

Dit is een verkooptopic: dit soort mails beslist achterwege laten!
Quad Artera Play Plus + Quad Elite QMP mono's | NAD PP2e Phono preamp | Thorens TD147 + Ortofon OMB 20 | Audizio tuner | Innuos ZEN mini MK3 streamer +  Innuos voeding | Meze Audio 99 Classics | Tannoy D700 speakers | Wireworld Mini Eclipse 8 speakerkabels |  | Van den Hul Digicoupler | Ansuz digital cables | Shunyata power cables | Vibex powerblock

Jack_D

Vier bladzijde in een verkoop topic, gaat je niet echt helpen in de verkoop..... ik zou hem dicht gooien en een nieuw verkoop topic aanmaken. Zijn mooie speakers voor een faire prijs.

Peerless Monster

#82
Quote from: Jack_D on July 22, 2020, 12:13:15
Vier bladzijde in een verkoop topic, gaat je niet echt helpen in de verkoop..... ik zou hem dicht gooien en een nieuw verkoop topic aanmaken. Zijn mooie speakers voor een faire prijs.

Is ook niet erg. Anders had ik er lang wat van gezegd.
Ik loop al zo lang mee... de Tannoys staan op het punt om te gaan. Even uitgesteld naar vrijdag ivm een zieke die de speakers moet sjouwen. 😂
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler