Rega Exon eindversterkers en Cursa voorversterker aangeschaft

Started by Hannibal_, November 9, 2019, 17:20:58

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Hannibal_

Hi,

Bij een luister test laatst (mytek dac) bij een vriend van me, viel op dat ondanks plaatsingsissues eerst, het laag bij hem toch meer onder controle leek dan ik gewend ben.
Hij speelt met een separate rega stereo eindtrap, ik op een geintegreerde (mira 3).

Geinspireerd weer eens op internet gekeken en vond waarempel een Rega Cursa voorversterker met 2 Exon mono blokken. Al een paar keer naastgegrepen dus direct contact opgenomen.
Intussen in bezit en gesprobeerd.

Mijn hemel, het lijkt wel of de luidsprekers ook nieuw zijn! Veel meer transparantie, mooie detaillering over het hele frequentie gebied...
De dynamiek en muzikaliteit alleen maar (nog) beter.

Blij mee

Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Kingpin

Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Hannibal_

Sorrie hoor, ik realiseer me dat ik een beetje zit te trippen ;)

Ik blijf van de ene verbazing in de andere vallen, bij het spelen van mijn muziek.

Wat een versterker.
Ik verwacht dat het meeste van het midden en de detaillering aan de voorversterker te danken is. En dan te denken dat ik die eindblokken van plan was met de geintegreerde versterker, die ik had, aan te sturen.
Beetje van, waarom een goede versterker vervangen als het niet hoeft.
Zit toch ook een preamp out op.
Blij dat ik dat niet gedaan heb.

Ik was stiekem al beetje aan het luisteren geweest naar luidsprekers waarvan ik het midden en de details mooi vond. Focals bijvoorbeeld. Electostaten. Wie had gedacht dat het verschil in de versterking zou zitten. De oude versterker werd zelfs aangeraden bij de Totems.

Wel ironisch, je zet er een klap meer vermogen op en het hele beeld wordt subtieler.
Cool
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

Golfer

Prachtig, ziet er in ieder geval erg indrukwekkend uit!
Yamaha RX-A3070(woonkamer), Parasound 2250, Rotel RB-990BX, Marantz SA8005, Sony UBP-X800M2, LG 50NANO886PB, Philips FB-825 (zitgedeelte), FB-860 (eetgedeelte), FB-821 en een Dali Zensor Vocal. Yamaha WXA-50 (keuken met no-name inbouw plafondspeakers), WXC-50 (kantoor), Rotel RB-1080 (kantoor), B&O Penta's III en JBL E50 (kantoor).

Marco66

Woonkamer: Marantz SC-7S1, AUDIOPHONICS AP300-S250NC, Auralic Altair, Totem Arro.
Ht: Classe Sigma SSP MK2 & AMP5, Totem Tribe 1 LCR, Totem Mite, M&K Sound V10, JVC DLA-X7900, Panasonic DP-UB9004, Dune HD Max Vision 4K, Lumene Movie Palace 92 inch

Hannibal_

Thanks all....

Zucht... de instrumenten staan ook veel meer op zichzelf... kunt ze haast aanraken
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.

raindog

Leuke set zo. Ik heb ook een tijd met de mira3 gespeeld en ik was er best te reden over, het ding gaf een makkelijke en warme sound. Maar toen ik eens wat anders probeerde had ik pas door wat ik allemaal miste met de Mira3, ineens bleek het een doffe versterker zonder dynamiek.. dan is er ineens geen weg meer terug. Daarna nog een tijd gespeeld met een Cursa3 icm mono buizenversterkers. De Cursa3 is echt een hele fraaie voorversterker, heb nog een tijd gezocht naar een buizenpre om de Cursa3 te vervangen maar geen enkele was duidelijk beter dan de Rega...
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

Xander32

Mooie stapel componenten, gefeli en geniet ervan 👍🏻 🎶
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Hannibal_

Quote from: raindog on November 10, 2019, 18:43:39
Leuke set zo. Ik heb ook een tijd met de mira3 gespeeld en ik was er best te reden over, het ding gaf een makkelijke en warme sound. Maar toen ik eens wat anders probeerde had ik pas door wat ik allemaal miste met de Mira3, ineens bleek het een doffe versterker zonder dynamiek.. dan is er ineens geen weg meer terug. Daarna nog een tijd gespeeld met een Cursa3 icm mono buizenversterkers. De Cursa3 is echt een hele fraaie voorversterker, heb nog een tijd gezocht naar een buizenpre om de Cursa3 te vervangen maar geen enkele was duidelijk beter dan de Rega...

Tja, ik kan niet zeggen dat mijn mira 3 dof en dynamiekloos was. Misschien toch ook iets met luidsprekers geweest? Anyway, de cursa is inderdaad wel een ander verhaal. En meer dan 1 klasse beter.

Waar speel je nu mee? Edit: ohhh Linn zeker? ;)
Woonkamer: Rega Elicit MK3/Exon 3/Apollo 35th Anniversary Special Edition/P2+,
Mytek Liberty/Farad super 3, Totem Forest, Eversolo DMP-A6 Master Edition, Sonos Magna Connect
Eetkamer: B&O beocenter 8500+Sonos+RL 60.2.