Author Topic: Purify versterkers  (Read 5660 times)

0 Members and 2 Guests are viewing this topic.

Offline TabCam

• Highly esteemed member group
  • Trade Count: (+1)
  • Total likes: 577
  • Keep Calm & Enjoy the Music
Re: Purify versterkers
« Reply #100 on: March 24, 2020, 19:32:53 »
Als die het op de 718's goed doet heeft ie iig kracht zat.
Denk dat de Usher Mini Dancer 2 mkII's nog lastiger zijn, maar hij trekt t gemakkelijk!
Set1: PureAudioProject Quintet Horn1, Usher 718, Arcam 550, Audiophonics Purifi-amplifier, LG 950V, RPi + PiCorePlayer, NVidia Shield TV
Set2: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Chord Hugo, Laptop W10 - FooBar2000

Offline TabCam

« Reply #101 on: March 24, 2020, 22:17:09 »
Vanavond weer een lekker luide sessie met nu vette en veelal dynamisch gecomprimeerde pop. Hier de playlist:
    Macklemore & Ryan Lewis - Can't hold us (ft. Ray Dalton)
    Medusa - Loose Control
    Mike Posner - I took a pill in Ibiza
    Maroon 5 - Girl like you
    5 seconds of summer - Teeth   (heerlijke bas!)
    Coldplay - everyday life     (Misschien wel de minste van het lijstje maar nog steeds goed genoeg)
    Camilla Cabello - Liar
    Camilla Cabello - My Oh My  (misschien iets teveel bas, maar klinkt wel vet)
    Billie Eilish - Everything I wanted
    Alicia Keys - underdog
    Glen Faria - Hoe weet je dat
    Jonas Brothers - What a man gotta do?
    Khalid - Know your worth

Alles klinkt met impact, rotsvaste stereoweergave, ruimtelijk, detailrijk zonder dat je de muziek uit het oor verliest. Misschien iets teveel bas maar ik speel nu zonder ruimtecorrectie en akoestische aanpassingen en op volume.

Ben steeds meer onder de indruk, zowel van de Purifiversterker :worship: als van de PureAudioProject Quintet  :pompom:. De PAP Quintet heeft duidelijk baat bij goede aansturing :clapping: :headbanging:.

Set1: PureAudioProject Quintet Horn1, Usher 718, Arcam 550, Audiophonics Purifi-amplifier, LG 950V, RPi + PiCorePlayer, NVidia Shield TV
Set2: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Chord Hugo, Laptop W10 - FooBar2000

Offline holco

« Reply #102 on: March 25, 2020, 08:01:39 »
Verbaas mij ook elke keer weer hoe vet zo'n klein apparaatje kan klinken, beetje alsof je zonder enige rem rechtstreeks aan het net hangt ;D

Vanavond weer een lekker luide sessie met nu vette en veelal dynamisch gecomprimeerde pop. Hier de playlist:
    Medusa - Loose Control
    Maroon 5 - Girl like you
    Coldplay - everyday life     (Misschien wel de minste van het lijstje maar nog steeds goed genoeg)
    Camilla Cabello - Liar
    Alicia Keys - underdog
    Khalid - Know your worth

Alles klinkt met impact, rotsvaste stereoweergave, ruimtelijk, detailrijk zonder dat je de muziek uit het oor verliest. Misschien iets teveel bas maar ik speel nu zonder ruimtecorrectie en akoestische aanpassingen en op volume.

Ben steeds meer onder de indruk, zowel van de Purifiversterker :worship: als van de PureAudioProject Quintet  :pompom:. De PAP Quintet heeft duidelijk baat bij goede aansturing :clapping: :headbanging:.

Offline doorofnight

• Trade Count: (0)
  • Total likes: 407
  • Weest allen vrolijk en blij, hup hup hup ook Gij
« Reply #103 on: March 25, 2020, 08:27:00 »
Leuk lijstje, heb gisteren nog een aantal nummers eruit hier beluisterd. En tof dat je versterker zo goed bevalt.

You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Lyngdorf TDAI 2170 +SDA2400, DALI Euphonia MS4, 4X JL Audio E112 subwoofers, Daphile Intel-NUC SSD streamer, MiniDSP2x4HD

Offline katwax

« Reply #104 on: March 25, 2020, 09:39:19 »
    Medusa - Loose Control
    Maroon 5 - Girl like you
    Camilla Cabello - Liar
    Alicia Keys - underdog
    Khalid - Know your worth

Het was misschien een kleine gok, hoewel Bruno natuurlijk reeds heeft bewezen top klasse D te ontwerpen.
Ik zie in je post gewoon hoe blij je ermee bent en dat hij alle verwachtingen inlost. Ik zou zeggen enjoy :)

Zal straks je lijstje een beluisteren.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Allo USbridge Signature met Allo Shanti voeding
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Offline TabCam

« Reply #105 on: March 25, 2020, 10:02:19 »
Het is gewoon hedendaagse pop. Ben benieuwd wat je er van vind!

Offline katwax

« Reply #106 on: March 25, 2020, 14:57:08 »
Het is gewoon hedendaagse pop. Ben benieuwd wat je er van vind!
Mike posner - I took a pill in Ibiza -> kon mij niet bekoren
5 seconds of summer is inderdaad lekker bas
Coldplay is volgens mij het meest "complexe" nummer in de lijst, zeker niet het minste
Billie Eillish is voor mij het beste nummer in de lijst, heeft net dat iets extra vind ik, maar is persoonlijke voorkeur.

Over het algemeen best bekende nummers die leuk zijn om te luisteren terwijl je met iets anders bezig bent, niet echt iets om voor te gaan zitten. Mijn dochter vond het over het algemeen een leuke lijst  ;)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Allo USbridge Signature met Allo Shanti voeding
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Offline TabCam

« Reply #107 on: March 25, 2020, 15:16:06 »
Mike posner - I took a pill in Ibiza -> kon mij niet bekoren
5 seconds of summer is inderdaad lekker bas
Coldplay is volgens mij het meest "complexe" nummer in de lijst, zeker niet het minste
Billie Eillish is voor mij het beste nummer in de lijst, heeft net dat iets extra vind ik, maar is persoonlijke voorkeur.

Over het algemeen best bekende nummers die leuk zijn om te luisteren terwijl je met iets anders bezig bent, niet echt iets om voor te gaan zitten. Mijn dochter vond het over het algemeen een leuke lijst  ;)
Hahah, je wordt oud :devil:. Nee, het is geen luister-luistermuziek. Het is meer muziek die ik in de auto luister, zeker tijdens langere ritten.

Billie Eilish was de ontdekking van 2019 voor mij :pompom: En muziek is mijns inziens altijd persoonlijke voorkeur :headbanging:.

Offline TabCam

« Reply #108 on: March 26, 2020, 21:40:20 »
Heb vandaag de XLR-aansluitingen getest. Helaas ongebalanceerd maar ook dan werken die zonder enige brom of andere ruis. Was gewoon nieuwsgierig maar ik hoor geen verschil. Kan dus ook een driekanaals bij NordAcoustics bestellen want die heeft geen RCA inputs :nopompom:. Goedkoop RCA -> XLR conversiekabeltje werkt al goed genoeg. Wil nog een veel kortere maar kan het huis nog niet uit (of eigenlijk de winkels niet in) tot ik van het hoesten af ben :nopompom:.

Offline jellejanssen

« Reply #109 on: March 26, 2020, 22:10:52 »
Helaas ongebalanceerd maar ook dan werken die zonder enige brom of andere ruis.
Jammer ... had mooi geweest

Kan dus ook een driekanaals bij NordAcoustics bestellen want die heeft geen RCA inputs
Doen  :xmas:

Offline Koei

« Reply #110 on: March 27, 2020, 19:35:38 »
Alleen die wattages begrijp ik nooit zo goed. Wat moet je met 2x450W !
Dat is bij 4 ohm, bij 8 is het 200W. Met dat vermogen en luidsprekers met een gevoeligheid van 83dB/w kom je uit op een piek van bijna 101 dB op 4 meter afstand. Voor THX referentie niveau speel je gemiddeld op 85dB met 20 dB headroom. Dus zelfs met 200W haal je met niet gevoelige luidsprekers THX referentie niveau's niet meer.

Offline Kingpin

• Trade Count: (+2)
  • Total likes: 278
  • Just An Ordinary Member
« Reply #111 on: March 28, 2020, 11:21:14 »
Dat is bij 4 ohm, bij 8 is het 200W. Met dat vermogen en luidsprekers met een gevoeligheid van 83dB/w kom je uit op een piek van bijna 101 dB op 4 meter afstand. Voor THX referentie niveau speel je gemiddeld op 85dB met 20 dB headroom. Dus zelfs met 200W haal je met niet gevoelige luidsprekers THX referentie niveau's niet meer.
83dB speakers zul je tegenwoordig maar weinig vinden, het gemiddelde ligt tussen de 86-96dB/W/m.
Stel 88dB als gemiddeld dan is de geluidsdruk 88dB bij 1Watt input op een afstand van 1m.
Bij 100W versterker zal de geluidsdruk 20dB toenemen. Op 1m afstand zit dan op 108dB te luisteren.
Op 4m afstand zal de geluidsdruk 16dB afvallen en houd je nog 92dB aan geluidsdruk op 4meter afstand over :blink:

Dus bij 450W kan je het zelf wel uitrekenen.

Geluidsdrukniveau bij een specifiek vermogen
p1 = pn + 10 x log(P)

p1: geluidsdrukniveau (dB) pn: karakteristiek geluidsdrukniveau (dB) P: toegevoerd vermogen (W)
Bij elke verdubbeling van het vermogen ontstaat een extra geluidsdrukniveau van 3 dB.

Geluidsdrukniveau bij een specifieke afstand:
p = p1 - 20 x log (d)

p: geluidsdrukniveau bij een specifieke afstand (dB karakteristieke geluidsdruk)
d: afstand (m) p1: geluidsdrukniveau op een afstand van 1 m

Geluidsdrukniveau bij een gegeven vermogen en afstand tot de luidspreker
p = pn + 10 x log(P) - 20 x log (d)

p: geluidsdrukniveau (dB SPL) pn: karakteristieke geluidsdruk van de luidspreker (dB)
d: afstand tot de luidspreker (m) P: toegevoerd vermogen (W)

Ik weet niet hoe hard jij thuis speelt?
Maar idd je zult je wel eerst moeten afvragen hoe gevoelig de aangesloten speakers zijn.
« Last Edit: March 28, 2020, 11:37:38 by Kingpin »
Stereo 1: Cayin A-55T KT88 Svetlana winged "C", Telefunken ECC83 "Smooth Long Plates", Sylvania 5814A NOS "Black Plate", Logitech Squeezebox Touch, DIY LiPo Power Supply voor Touch, Metrum NOS DAC Quad, DIY Power Supply voor Metrum DAC, miniDSP DDRC-22D, miniDSP DIY Power Supply, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Canare 4S8, Copulare Zonal Rack
Stereo 2: Naim UnitiQute 2, HDI Dune BD Prime 3.0, Audio Physic Spark, Apogee Wyde Eye, Canare 4S8

Offline TabCam

« Reply #112 on: March 28, 2020, 11:48:54 »
Heb vanochtend de jumpers weer op hun normale positie gezet. Hoor ik verschil? Niet echt. Denk dat andere componenten in mijn set meer verschil maken.

Het was wel even een werkje met zoveel schroefjes. Uiteindelijk ook de rubber ringen onder de voetjes gezet. Die bleven niet zo goed zitten helaas :nopompom:.

Was lekker genieten met een heerlijk kopje espresso :coffee: en muziek van My French Brother - Bobby Hughes Experience (dank DoorOfNight), Ronny Jordan - The antodote (dank Benco) en nu Bliss Lounge 3.

Offline doorofnight

• Trade Count: (0)
  • Total likes: 407
  • Weest allen vrolijk en blij, hup hup hup ook Gij
« Reply #113 on: March 28, 2020, 12:09:01 »
Goede muziekkeuze :)
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
Lyngdorf TDAI 2170 +SDA2400, DALI Euphonia MS4, 4X JL Audio E112 subwoofers, Daphile Intel-NUC SSD streamer, MiniDSP2x4HD

Offline Koei

« Reply #114 on: March 28, 2020, 12:15:07 »
83dB speakers zul je tegenwoordig maar weinig vinden, het gemiddelde ligt tussen de 86-96dB/W/m.
Stel 88dB als gemiddeld dan is de geluidsdruk 88dB bij 1Watt input op een afstand van 1m.
Bij 100W versterker zal de geluidsdruk 20dB toenemen. Op 1m afstand zit dan op 108dB te luisteren.
Op 4m afstand zal de geluidsdruk 16dB afvallen en houd je nog 92dB aan geluidsdruk op 4meter afstand over :blink:

Dus bij 450W kan je het zelf wel uitrekenen.

Geluidsdrukniveau bij een specifiek vermogen
p1 = pn + 10 x log(P)

p1: geluidsdrukniveau (dB) pn: karakteristiek geluidsdrukniveau (dB) P: toegevoerd vermogen (W)
Bij elke verdubbeling van het vermogen ontstaat een extra geluidsdrukniveau van 3 dB.

Geluidsdrukniveau bij een specifieke afstand:
p = p1 - 20 x log (d)

p: geluidsdrukniveau bij een specifieke afstand (dB karakteristieke geluidsdruk)
d: afstand (m) p1: geluidsdrukniveau op een afstand van 1 m

Geluidsdrukniveau bij een gegeven vermogen en afstand tot de luidspreker
p = pn + 10 x log(P) - 20 x log (d)

p: geluidsdrukniveau (dB SPL) pn: karakteristieke geluidsdruk van de luidspreker (dB)
d: afstand tot de luidspreker (m) P: toegevoerd vermogen (W)

Ik weet niet hoe hard jij thuis speelt?
Maar idd je zult je wel eerst moeten afvragen hoe gevoelig de aangesloten speakers zijn.

Ik zeg niet dat iedereen zoveel vermogen nodig heeft, maar er zijn realistische situaties waarin je dit wel nodig hebt. Bijvoorbeeld als je met ATC monitoren speelt, de gevoeligheid die door de fabrikant wordt gespesifiseerd daarvoor zijn nogal positief en liggen 1.5-2dB lager...Dat zijn 8ohm luidsprekers, dus die 400W ga je niet halen. We zitten hier op een HT forum, dus ik ging er even vanuit dat bepaalde members hier wel graag op referentie niveau film kijken.
« Last Edit: March 28, 2020, 12:15:43 by Koei »