Purifi versterkers

Started by Tabcam, October 5, 2019, 18:21:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Raphie

Stel je wilt 3k uitgeven aan 2 monoblokjes, welke bouwert zou jij dan kiezen? deze? https://www.apollonaudio.com/purifi-1et400a-apollon-audio-monoblock/ of kan het nog mooier?
JBL PRX Power!

blue-eyes

Quote from: Raphie on January 17, 2021, 14:03:29
Stel je wilt 3k uitgeven aan 2 monoblokjes, welke bouwert zou jij dan kiezen? deze? https://www.apollonaudio.com/purifi-1et400a-apollon-audio-monoblock/ of kan het nog mooier?

Waarom zou JIJ 3k uitgeven aan apparatuur wat toch allemaal hetzelfde is :P :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

Raphie

Quote from: Blue-Eyes on January 17, 2021, 14:23:22
Waarom zou JIJ 3k uitgeven aan apparatuur wat toch allemaal hetzelfde is :P :D
Nee, dat zeggen we niet  :D 400w aan 8 ohm met een Sonic Imagery is wel mooi hoor!
JBL PRX Power!

HuubF

Quote from: Raphie on January 17, 2021, 14:03:29
Stel je wilt 3k uitgeven aan 2 monoblokjes, welke bouwert zou jij dan kiezen? deze? https://www.apollonaudio.com/purifi-1et400a-apollon-audio-monoblock/ of kan het nog mooier?

Tsja ik heb er een paar weken een in huis gehad maar die kon mijn Dynaudio Contour 20i niet aan de praat krijgen: magertjes, saai. Een Primaluna buizenversterker en een gewone klasse A/B versterker deden het heel wat beter.

Prima specs, dat wel.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Raphie

Quote from: HuubF on January 17, 2021, 14:36:43
Tsja ik heb er een paar weken een in huis gehad maar die kon mijn Dynaudio Contour 20i niet aan de praat krijgen: magertjes, saai. Een Primaluna buizenversterker en een gewone klasse A/B versterker deden het heel wat beter.

Prima specs, dat wel.
te schoon? Niet genoeg vervorming in het laag?
JBL PRX Power!

eduard

Quote from: HuubF on January 17, 2021, 14:36:43
Tsja ik heb er een paar weken een in huis gehad maar die kon mijn Dynaudio Contour 20i niet aan de praat krijgen: magertjes, saai. Een Primaluna buizenversterker en een gewone klasse A/B versterker deden het heel wat beter.

Prima specs, dat wel.

Maar Huub jij was toch eerst erg blij met je NAD.

eduard

#956
Ondertussen kan je mono versies kopen voor 750 bij audiophonic.

Ik wacht zelf nog even met de overstap. Ben nog steeds tevreden met mijn huidige classe d gebaseerd op ice (ondertussen 18 jaar oud). Ik wil even wachten op de opvolger van deze purifi module er gaat 1 komen met meer vermogen en misschien ook 1 met ingebakken voeding.

Rob46

Quote from: eduard on January 17, 2021, 15:41:56
Maar Huub jij was toch eerst erg blij met je NAD.
Ik heb er gewoon 2 voor de Dynaudio's C1. Dat is pas fijn[emoji106]
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

jaaptina

Quote from: TabCam on January 17, 2021, 13:52:53
Welke input buffer gebruik je of heb je de bypass? Zelfs met de OPA1612 hoor ik een inschakelplop.
Ik heb het Eval1 board van Purifi en in de versterker een netingang met zekering en schakelaar. Ook als ik de SHD Studio en Ares als eerste aan zet geeft de versterker geen inschakelgeluid.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk


jaaptina

O, en ik heb met de jumpers de frontend gain uitgeschakeld. Totale gain is daarmee 13dB en niet 27dB. 13dB is in mijn huiskamer meer dan genoeg, maar ik ga de 27dB setting ook nog uitproberen.

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk


Raphie

Maar wat is nu de mooiste kant en klare Purifi? En waarom?
JBL PRX Power!

eduard

Als je 1 doos zoekt waarschijnlijk de nad m33 dan krijg je er ook een voorversterker, dac, streamer en dirac live bij vooral Dirac lijkt een positieve bijdrage te leveren. Als je alleen maar eindversterking zoekt dan lijkt men op ASR wel heel erg tevreden te zijn met https://www.marchaudio.net.au/ maar ook Nord en apollonaudio lijken het goed te doen. Men is soms wat minder te spreken over de bouw kwaliteit van de versterkers gebouwd door vtv.  Vtv en audiophonic zijn de goedkoopste oplossing. De versterkers van Nord zijn op ASR gereviewed en meten erg goed.

Hier staan veel van purifi toepassingen op een rijdje.
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/ultimate-1et400a-purifi-amplifier-sonic-shootout-%E2%82%AC820-to-%E2%82%AC8-344.14048/

Richi

Zelf heb ik bewust voor het bouwpakket gekozen omdat ik verschillende geluiden hoorde over de Audiophonics, Nord, Apollon, etc kant en klare varianten. Ik ben zéér tevreden met het resultaat. Voor het geld (1200 euro) onverslaanbaar. Ze staan 24/7 aan, worden la g niet zo warm als de nCores 400 en ze klinken nog net een slag beter (donkerder achtergrond en een tikje minder 'gruizig'). Geen idee of iemand hier iets van kan maken.  :D

Hoe dan ook, super tevreden met de keuze en geen twijfel over de juiste opamp, want er zit gewoon een vaste op het EVAL board.  ;)
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Raphie

Ja, ik wil 2 mono's, maar ben benieuwd wat ik win t.o.v. Mijn 2x 300w 8ohm class D audio https://www.classdaudio.com/ wat ook een fantastische versterker is.
JBL PRX Power!

eduard

Waarschijnlijk weinig. Misschien is de nad c298 in bridge mode een oplossing heb je 2 mono's en veel vermogen. Ik denk dat de NAD de enige is die je misschien eerst thuis kan proberen.

Richi

Quote from: Raphie on January 17, 2021, 19:55:52
Ja, ik wil 2 mono's, maar ben benieuwd wat ik win t.o.v. Mijn 2x 300w 8ohm class D audio https://www.classdaudio.com/ wat ook een fantastische versterker is.
Is een heerlijke versterker ook. Iets 'softer' qua klank. Mijn ex versterker staat nu bij een vriend in Hamburg. Hij heeft een Nord Purifi versterker gekocht, maar blijft erg verknocht aan zijn classdaudio versterker.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

jaaptina

Quote from: Richi on January 17, 2021, 19:47:35
Zelf heb ik bewust voor het bouwpakket gekozen omdat ik verschillende geluiden hoorde over de Audiophonics, Nord, Apollon, etc kant en klare varianten. Ik ben zéér tevreden met het resultaat. Voor het geld (1200 euro) onverslaanbaar. Ze staan 24/7 aan, worden la g niet zo warm als de nCores 400 en ze klinken nog net een slag beter (donkerder achtergrond en een tikje minder 'gruizig'). Geen idee of iemand hier iets van kan maken.  :D

Hoe dan ook, super tevreden met de keuze en geen twijfel over de juiste opamp, want er zit gewoon een vaste op het EVAL board.  ;)
Kijk, dat was ook mijn gedachtengang [emoji41]

Verstuurd vanaf mijn LG-H870 met Tapatalk


brt

Quote from: Richi on January 17, 2021, 19:47:35
Zelf heb ik bewust voor het bouwpakket gekozen omdat ik verschillende geluiden hoorde over de Audiophonics, Nord, Apollon, etc kant en klare varianten. Ik ben zéér tevreden met het resultaat. Voor het geld (1200 euro) onverslaanbaar. Ze staan 24/7 aan, worden la g niet zo warm als de nCores 400 en ze klinken nog net een slag beter (donkerder achtergrond en een tikje minder 'gruizig'). Geen idee of iemand hier iets van kan maken.  :D

Hoe dan ook, super tevreden met de keuze en geen twijfel over de juiste opamp, want er zit gewoon een vaste op het EVAL board.  ;)

Jij hebt de Audiophonics van Tabcam toch bij jou thuis gehoord Richi?
Klinkt die zo anders dan jouw zelfbouw?

Het jammere is dat je nergens nog diverse Purifi versterkers naast elkaar getest kunt vinden. Het zou me niet verbazen als de verschillen klein zijn.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Richi

Quote from: brt on January 17, 2021, 21:07:48
Jij hebt de Audiophonics van Tabcam toch bij jou thuis gehoord Richi?
Klinkt die zo anders dan jouw zelfbouw?

Het jammere is dat je nergens nog diverse Purifi versterkers naast elkaar getest kunt vinden. Het zou me niet verbazen als de verschillen klein zijn.
Inderdaad. We hebben ze niet naast elkaar gehoord. Dat gaan we wel doen zo gauw de C19 situatie het toestaat.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

HuubF

Quote from: eduard on January 17, 2021, 15:41:56
Maar Huub jij was toch eerst erg blij met je NAD.

Ja klopt, op JBL HDI1600 speakers, die van zichzelf al een house sound hebben. Met Dynaudio Contour 20i's ging het fout.
Roon Rock server, Bryston BDP-2, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

eduard

Hoi Huub het was dus voor jouw de combinatie die niet werkte met je Dynaudio en eigenlijk niet de NAD zelf.

Richi

 :sleepy:
Quote from: eduard on January 18, 2021, 10:13:55
Hoi Huub het was dus voor jouw de combinatie die niet werkte met je Dynaudio en eigenlijk niet de NAD zelf.
Voor mij werkt de combi met Dynaudio juist heel erg goed. Dat doet je denken of het een kwestie van verschil in smaak betreft, of dat de componenten en bekabeling misschien niet optimaal waren.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Roeru117

Het zal inderdaad een smaakkwestie zijn. De NAD C298 en de Contour 20 spelen hier bijzonder lekker. Ach ja, als we allemaal dezelfde smaak hadden dan was het ook maar een saaie hobby  ;D
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

r_flagg

#973
Ik speel ondertussen met een NAD M12  icm Mola Mola ev. Weliswaar nCore
Mooi, helder en vol geluid
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

brt

Quote from: r_flagg on January 18, 2021, 10:43:25
Ik speel ondertussen met een NAD M12  icm Mola Mola ev. Weliswaar klasD
Mooi, helder en vol geluid

Dat wil ik geloven. Heb je nog andere Purifi/Klasse D ev's geprobeerd?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3