Purifi versterkers

Started by Tabcam, October 5, 2019, 18:21:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 5 Guests are viewing this topic.

Rielplayer

Quote from: Rob46 on November 28, 2020, 09:53:54
Ook hier een Purifi eindversterker aan een M10 gekoppeld. De NAD C298. Ondanks de 2x100 Watt van de M10 vinden de Dynaudio's C1 Platinum luidsprekers dit wel erg, heel erg fijn. Mijn oortjes overigens ook[emoji106]
Mooi! Waarom dan niet de 658 als aanvulling op de 298?
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Rob46

#851
Dat is een terechte en heel goede opmerking. Ik twijfel. Mijn 'gevoel' zegt dat de M10 'beter' is. Lastig. Misschien eens proberen.....
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Xander32

Een combi van 658 en een (/twee) 298 heb ik ook overwogen. Maar ik heb een aantal keren negatieve ervaringen betreffende die eerst genoemde gelezen.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Rob46

Dat maakt het best wel lastig. Er zijn zeer uiteenlopende reviews. Van positief tot en met de afgrond. Ook een die op basis van meetresultaten een oordeel velt. Natuurlijk moet je zelf luisteren, dat is de echte enige geloofwaardige meting in mijn optiek. Maar de meeste forummers zullen het her -en erkennen dat je door de media maar zo beïnvloed kunt worden; bewust of onbewust.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Roeru117

Quote from: Rielplayer on November 28, 2020, 09:58:40
Mooi! Waarom dan niet de 658 als aanvulling op de 298?

Dat heb ik ook overwogen. Ik ben wel benieuwd of er veel verschil zit tussen een c658 en de M10 wanneer die als voorversterker gebruikt wordt. Het is dat de c658 voor mij fysiek te groot is anders zou ik het zeker eens proberen. Functioneel zijn het wel perfecte voorversterkers (voor mij dan), maar de Purifi versterking is echt een klasse beter dan de nCore versterking van de M10.
ROON - NAD M33 - Monitor Audio Platinum 100 3G - Rythmik E15HP - Nvidia Shield TV Pro - LG OLED65G1 - LHY Audio SW6-SFP - Audioquest - Isotek - Tellurium Q

Rob46

#855
Dat ben ik inderdaad helemaal met je eens. De Purifi gaat vele stappen verder is mijn ervaring tot op heden....volgens mij zijn de dac's identiek?
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

StereoMike

Quote from: Richi on November 28, 2020, 09:12:45
Ik maak nu foto's van alle stappen van de assemblage. Daar wil ik een soort kleine tutorial van maken. Die zal ik hier op het forum plaatsen als alles klaar is en werkt. Wel zo leuk als mensen ook zo'n versterker zelf in elkaar willen zetten.

Spoiler:
Leuk, heb je gecontroleerd of de M3x8 schroeven voor de XRL's erbij zaten? Bij 12 van de 18 Ghent behuizingen zaten ze er niet bij. Wel allemaal extra panelen en andere onderdelen  ;D
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Quote from: scrutinizer on June 20, 2020, 10:41:04
Voor diegene zonder buffer spelen....Weet dat de ingang inverteert. Dus de phase draait aan de luidsprekerklemmen. ;)
Bij de EVAL1 is dit niet het geval. Claus moest er wel om lachen.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Rob46

#858
Quote from: Rob46 on November 28, 2020, 22:15:17
Dat ben ik inderdaad helemaal met je eens. De Purifi gaat vele stappen verder is mijn ervaring tot op heden....volgens mij zijn de dac's identiek?
Ik bedoel de DAC van de bijpassende C658 tov de M10 natuurlijk [emoji41]
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Richi

Quote from: StereoMike on November 29, 2020, 02:06:04
Leuk, heb je gecontroleerd of de M3x8 schroeven voor de XRL's erbij zaten? Bij 12 van de 18 Ghent behuizingen zaten ze er niet bij. Wel allemaal extra panelen en andere onderdelen  ;D
Gelukkig is de mijne helemaal compleet. Hij zit bijna helemaal in elkaar nu, moet alleen morgen de EVAL1 bij het PostNL punt ophalen omdat er gisteren niemand thuis was. Ik heb alleen nog niet kunnen testen of de LED wit is, zoals ik had besteld. Dat past namelijk mooi bij de witte LEDs van de Naim Atom. Maandagavond weet ik het.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Zouden jullie een Purifi EVAL1 eindversterker achter de AudioQuest Niagara 1200 hangen? Ik lees hier verschillende meningen over. En natuurlijk ga ik het zelf uitproberen, maar ben gewoon benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

kermy

Quote from: Richi on November 29, 2020, 10:18:34
Zouden jullie een Purifi EVAL1 eindversterker achter de AudioQuest Niagara 1200 hangen? Ik lees hier verschillende meningen over. En natuurlijk ga ik het zelf uitproberen, maar ben gewoon benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.

Kortweg, nee, ik zou dat niet doen.

Een versterker is niets meer dan een modulator van zijn voedingsspanning, en voor de dynamische sprongen die daarin gemaakt worden wil je gewoonweg niet dat er iets tussen de lage inwendige weerstand van het net en die voeding zit.

Met vriendelijke groet,

Kermy

Tabcam

Quote from: StereoMike on November 29, 2020, 02:34:22
Bij de EVAL1 is dit niet het geval. Claus moest er wel om lachen.
De Eval1 heeft een buffer, met de OPA1612 als opamp. Zonder buffer is dus echt anders.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Quote from: Richi on November 29, 2020, 10:18:34
Zouden jullie een Purifi EVAL1 eindversterker achter de AudioQuest Niagara 1200 hangen? Ik lees hier verschillende meningen over. En natuurlijk ga ik het zelf uitproberen, maar ben gewoon benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft.
Mijn ervaring is niet doen. Heb nooit een verbetering gehoord en ik meen zelfs elke keer een verslechtering.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Richi

Dan gaan we maar eens op zoek naar een vrij stopcontact.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Markuzz

#865
Dit is niet de plek om goederen aan te bieden. Vanaf 50 posts mag je een advertentie plaatsen (met eigen foto).

Zymotic


"It is only when a mosquito lands on your testicles that you realize there is always a way to solve conflict without violence." - Confusius

noot87

Quote from: Rob46 on November 28, 2020, 22:15:17
Dat ben ik inderdaad helemaal met je eens. De Purifi gaat vele stappen verder is mijn ervaring tot op heden....volgens mij zijn de dac's identiek?

Je merkt een grote verbetering t.o.v. de versterking van de M10 zelf? Wat merk je voor verschillen dan? Heb je dit ook getest door direct te vergelijken?
NAD M10 + KEF R7 + Rythmik FV15HP

Rob46

#867
Zeker. Ik heb beide apparaten immers hier staan. Laten we voorop stellen dat het mijn beleving in mijn setup en omgeving is; dus subjectief.

Wat mij opvalt is dat ik (zonder Dirac) met de Purifi minder 'last' heb van staande golf, van gerommel/wolligheid in de onderste regionen. Verder is het tonale beeld met Purifi vriendelijker. Daarmee bedoel ik dat instrumenten nog beter worden weergegeven. Daarnaast bemerk ik met Purifi een verbetering in de diepte. Ook hoor ik een toename in ruimtelijkheid. Er speelt zich meer 'naast en achter' de luidsprekers af. Met Dirac geeft dit alles nog meer verfijning. Echt prettig luisteren.

Voor mij een absolute verbetering.
[ Accuphase E-280 ][ Auralic Altair G1.1 ][ Sonus Faber Minima Amator II ]

Richi

Vanavond hoop ik mijn Purifi versterker klaar te hebben. Ik ben benieuwd of het met de Atom een vergelijkbaar verschil geeft. Dat was wel het geval met de Purifi versterker van TabCam toen we die hier aankoppelden. Ik sluit hem vanavond aan en dan maar eerst een paar weken inspelen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Richi

Nou, de Purifi EVAL1 versterker is klaar. Het klinkt super en ik vind hem nog mooi om te zien ook. Helaas moet ie van mijn vrouw in de kast staan, dat is dan weer jammer.  ;D

Hoe dan ook, ik heb een bouw instructie gemaakt, die ik hier plaats voor diegenen die ook graag zelf een Purifi EVAL1 versterker willen bouwen:

https://www.icloud.com/iclouddrive/0Fk5C80t6AltCvFT_niiQZ_mw#Purifi_EVAL1_Ghent_case_kit_build_instruction

Veel plezier met bouwen en als je opmerkingen hebt over de instructie, dan hoor ik dat graag.

Mvg,
Richard
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Teleflubbie

Top, Richard.
Alleen is een PDF van 109MB wel wat 'stevig'   ;)
Gato DIA-250S - Monitor Audio Gold 200 5G - Raspberry Pi/Allo DigiOne - Volumio/BruteFIR DSP

AudioEnZo

Quote from: Richi on November 30, 2020, 23:04:33
Hoe dan ook, ik heb een bouw instructie gemaakt, die ik hier plaats voor diegenen die ook graag zelf een Purifi EVAL1 versterker willen bouwen:
Top gedaan Richard, dank voor het delen  :clapping:

Richi

Quote from: Teleflubbie on November 30, 2020, 23:46:48
Top, Richard.
Alleen is een PDF van 109MB wel wat 'stevig'   ;)
Ach, voor de meeste mensen geen probleem toch? Ik wilde zeker stellen dat men kan inzoomen op de foto's om de details te kunnen zien.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

skyfox

Dank voor het delen! Het gaat hier toch ook wel kriebelen... Jammer dat de missus voorlopig nog terugkrabbelt.  :P
Versterking: Arcam AV40 | 2x Parasound HCA-2205A(T)
Bron: Cambridge Audio CXUHD | Bluesound Node 2i | Apple TV 4k 2021
Luidsprekers: Monitor Audio Gold 100  | MA Gold C150 | MA RX FX | Velodyne DD10 & DD12
Weergever:  JVC X7900 | Adea Reference Grey 100" 16:9

Richi

Dank je voor de feedback. Vandaag nog even snel getest of de Purifi wel of niet op de Niagara moet:

  • Zowel de Naim Atom als de Purifi niet aan de Niagara: saai en veel verlies van detail
  • Zowel de Naim Atom als de Purifi aan de Niagara: te kil en steriel met verlies van dynamiek
  • De Naim Atom aan de Niagara en de Purifi niet aan de Niagara: de beste combi met dynamiek, detail, openheid en rust
We laten het voorlopig maar eens even zo en nu maar lekker inspelen.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a