Purifi versterkers

Started by Tabcam, October 5, 2019, 18:21:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 3 Guests are viewing this topic.

eduard


StereoMike

Quote from: brt on July 17, 2020, 21:54:16
Want?
Even afgezien van klankverschil zit er nogal (prijs)verschil tussen een standaard EVAL1 + hypex + behuizing en wat deze Nords aan extra's aan boord hadden.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Tabcam

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

StereoMike

#603
Quote from: TabCam on July 21, 2020, 11:22:13
Hier een mooi overzicht op ASR van de vele 1ET400 Purifiversterkers.
Mis nog wel in het rijtje de Weiss OP2-BP Opamp. Heerlijk om naar te luisteren. Sowieso is de VTV input buffer erg fraai t.o.v. de Nord en Apollon.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Quote from: Richi on July 17, 2020, 22:13:42
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Heb je ze kunnen vergelijken?
Inmiddels heb ik al een paar varianten kunnen vergelijken. Uiteraard de EVAL1 zoals we die van purifi-audio hebben ontvangen. De Nord One REV D Input Buffer Board met Sonic Imagery 990Enh en de Apollon met de sparkos SS2590. De VTV input buffer heeft inmiddels de plaats van de EVAL1 ingenomen en daarin kunnen we naast de eerder genoemde Sonic en Sparkos ook nog de Weiss OP2-BP inprikken. Vooral deze laatste variant (weiss) heeft voorlopig na 125 inspeeluren een lichte voorkeur.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

eduard

Heeft er hier iemand al een keer de purifi versterker bij vtv besteld.

@StereoMike je schrijft dat de vtv buffer erg fraai is tov nord en apollon. Enige idee hoe de vtv buffers zich verhoud tov die van audiophonic.

Tabcam

Mijn ervaring met wel/geen buffer doet wel vermoeden dat er verschil zit tussen buffer maar dat het verschil kleiner is dan tussen de Purifiversterkers en andere versterkers zoals de NCores.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

StereoMike

Quote from: TabCam on July 21, 2020, 12:53:08
Mijn ervaring met wel/geen buffer doet wel vermoeden dat er verschil zit tussen buffer maar dat het verschil kleiner is dan tussen de Purifiversterkers en andere versterkers zoals de NCores.
Klopt, purifi lijkt het effect van de buffer te verdunnen.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

scrutinizer

Is de input van dat apparaat zo matig dan?

Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

Tabcam

Quote from: scrutinizer on July 21, 2020, 13:56:32
Is de input van dat apparaat zo matig dan?
Wat bedoel je precies?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

scrutinizer

Als je bron/preamp een lage output imp heeft met een gezonde gain zou dit geen probleem zijn.
Mits..... ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

AudioEnZo

#611
Quote from: scrutinizer on July 21, 2020, 13:56:32
Is de input van dat apparaat zo matig dan?
Misschien niet hoog-ohmig genoeg qua ingangsimpedantie...

scrutinizer

#612
Quote from: AudioEnZo on July 21, 2020, 14:20:46
Misschien niet laagohmig genoeg qua ingangsimpedantie...

Neem aan dat je hier bedoelt HOOGohmig genoeg. ;)

(heb me niet verdiept of gekeken naar specs maar dit is wat ratio me ingeeft)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

scrutinizer

Daarnaast...Zijn deze so called buffers MET gain? ;)
Albert Einstein, \\\\\\\"Anyone who has never made a mistake has never tried anything new.\\\\\\\"
Engineering is knowing which compromises to make....

brt

Quote from: StereoMike on July 21, 2020, 13:55:40
Klopt, purifi lijkt het effect van de buffer te verdunnen.

Kunnen we daarmee concluderen dat de geluidsverschillen tussen de onderlinge Purifi's te verwaarlozen zijn?
Want in prijs lopen ze idd flink uiteen...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

StereoMike

Quote from: brt on July 21, 2020, 14:35:28
Kunnen we daarmee concluderen dat de geluidsverschillen tussen de onderlinge Purifi's te verwaarlozen zijn?
Want in prijs lopen ze idd flink uiteen...
Nee, ik vind de verschillen zeker niet te verwaarlozen.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Richi

Quote from: StereoMike on July 21, 2020, 14:45:34
Nee, ik vind de verschillen zeker niet te verwaarlozen.
Zou je een overzichtje willen plaatsen van de Purifi's die je hebt gehoord en welke je het beste bevallen en waarom? Ik vraag me ook al een tijd af of er (grote) verschillen zijn. Je hebt hieronder al een paar types genoemd, maar ik raak door de bomen het bos een beetje kwijt.  :-\

Quote from: StereoMike on July 21, 2020, 12:31:28
Inmiddels heb ik al een paar varianten kunnen vergelijken. Uiteraard de EVAL1 zoals we die van purifi-audio hebben ontvangen. De Nord One REV D Input Buffer Board met Sonic Imagery 990Enh en de Apollon met de sparkos SS2590. De VTV input buffer heeft inmiddels de plaats van de EVAL1 ingenomen en daarin kunnen we naast de eerder genoemde Sonic en Sparkos ook nog de Weiss OP2-BP inprikken. Vooral deze laatste variant (weiss) heeft voorlopig na 125 inspeeluren een lichte voorkeur.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

StereoMike

Quote from: scrutinizer on June 20, 2020, 10:41:04
Voor diegene zonder buffer spelen....Weet dat de ingang inverteert. Dus de phase draait aan de luidsprekerklemmen. ;)
Zit de EVAL1 nog eens te bekijken en volgens mij is er geen true bypass waarbij dit aan de orde is.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

AudioEnZo

Quote from: scrutinizer on July 21, 2020, 14:23:06
Neem aan dat je hier bedoelt HOOGohmig genoeg. ;)

(heb me niet verdiept of gekeken naar specs maar dit is wat ratio me ingeeft)
Uiteraard, was in de war met stroomgestuurde overdracht ipv spanning.

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

eduard

ik heb bij vtv nagevraagd wat de verzendkosten zouden zijn voor 3 mono zouden op 280 dollar komen dat viel zowel mij als hun tegen.

brt

Plus invoerkosten ws. nog, dan tikt het wel flink aan allemaal ja.
Denk dat de Audiophonics de goedkoopste optie blijven.
Daarmee kun je ook spelen met opamps, en het buffer dus zelfs uitschakelen.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

eduard

Ik denk ook dat audiophonic de goedkoopste is op zelfbouw na. Maar eens wachten wat hun mono gaat kosten.

StereoMike

Quote from: brt on July 21, 2020, 16:19:07
Plus invoerkosten ws. nog, dan tikt het wel flink aan allemaal ja.
Denk dat de Audiophonics de goedkoopste optie blijven.
Daarmee kun je ook spelen met opamps, en het buffer dus zelfs uitschakelen.
Hoe wil je dat spelen met opamps gaan doen? Solderen?
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

brt

Quote from: StereoMike on July 21, 2020, 16:47:24
Hoe wil je dat spelen met opamps gaan doen? Solderen?

Ik begreep dat de Audiophonics een dip 8 aansluiting heeft voor de opamps, daar kun de verschillende dus op 'prikken'. Er hoeft dus niet gesoldeerd te worden. Tabcam heeft daar ook al eens mee gespeeld en als ik het goed begrepen heb zonder solderen.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3