Purifi versterkers

Started by Tabcam, October 5, 2019, 18:21:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Tabcam

Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

toetertje

Quote from: eduard on July 14, 2020, 18:16:44
Ik was aan het bieden op de purifi op marktplaats maar het lijkt er op dat ik door mijn zuinigheid achter het net vis en dat iemand anders er mee vandoor gaat.

Das jammer, ik dacht echt dat ze voor jou gereserveerd waren.  :(

brt

#577
Haha, herkenbaar 😇

Maar volgens mij kun je prima voor een Audiophonics Purifi gaan.
Dan heb je hetzelfde voor minder...
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

eduard

De audiophonics gaan het waarschijnlijk worden. Ben ook nog even naar de versie van VTV aan het kijken.
https://vtvamplifier.com/product/vtv-amplifier-stereo-purifi-audio-1et400a-amplifier/

Voor wie het gemist heeft in de eerste post van dit topic is een leuke verzameling van purifi opties
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/ultimate-1et400a-purifi-amplifier-sonic-shootout-%E2%82%AC820-to-%E2%82%AC8-344.14048/


StereoMike

Quote from: eduard on July 14, 2020, 18:16:44
Ik was aan het bieden op de purifi op marktplaats maar het lijkt er op dat ik door mijn zuinigheid achter het net vis en dat iemand anders er mee vandoor gaat.
Had ik maar geweten dat je geïnteresseerd was dan had ik ze voor je vastgehouden.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Quote from: brt on July 15, 2020, 10:58:36
Maar volgens mij kun je prima voor een Audiophonics Purifi gaan. Dan ben
Dan heb je hetzelfde voor minder...
Was dat maar waar!
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

Tabcam

Quote from: eduard on July 15, 2020, 11:55:23
De audiophonics gaan het waarschijnlijk worden. Ben ook nog even naar de versie van VTV aan het kijken.
https://vtvamplifier.com/product/vtv-amplifier-stereo-purifi-audio-1et400a-amplifier/

Voor wie het gemist heeft in de eerste post van dit topic is een leuke verzameling van purifi opties
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/ultimate-1et400a-purifi-amplifier-sonic-shootout-%E2%82%AC820-to-%E2%82%AC8-344.14048/
Nog één overweging, die van Nord komen met een 12V trigger. Voor €1595 heb je de versie met de rev C input buffer en OPA1612. Je kan dan Nog wel opamp verwisselen, niet het buffer helemaal uitschakelen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

eduard

Quote from: StereoMike on July 15, 2020, 12:33:06
Was dat maar waar!

Hoi Mike, je maakt me nieuwsgierig naar jouw ervaringen. Als ik jouw reactie zo leest kan ik daar aan opmaken dat er een wezenlijk verschil is tussen de nord met rev d en aangepaste buffer tov de basis uitvoering van audiophonic?

Eduard


StereoMike

Quote from: Rob_Dingen on June 15, 2020, 18:27:20
Er zijn wat mij betreft geen voordelen voor een passieve pre, ik vind een actieve pre beter klinken.
Maar het heeft alleen met smaak en voorkeur te maken.
Mijn ervaring is dat een passieve pre altijd iets duffer/minder resolutie heeft als een goede actieve pre
Wat ook kan en heel simpel is alleen een potmeter met een buffer er achter.
Liefst geen opamps.

Rob
Ben ook flink onder de indruk van de Benchmark HPA4 t.o.v. de passieve Hattor pre.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

eduard

Nog een vraagje over de verschillende input buffers en opamps. Is het zinvoller om voor purifi te gaan met input buffer en opamps of kan ik het geld beter stoppen in een betere (buizen)voorversterker(ik wil deze tzt sowieso vervangen).  De input buffer en opamps kost als snel 400+ euro per kanaal en bij nord kunnen deze ook later aangeschaft worden.

Eduard

Rob_Dingen

Quote from: eduard on July 15, 2020, 17:56:59
Nog een vraagje over de verschillende input buffers en opamps. Is het zinvoller om voor purifi te gaan met input buffer en opamps of kan ik het geld beter stoppen in een betere (buizen)voorversterker(ik wil deze tzt sowieso vervangen).  De input buffer en opamps kost als snel 400+ euro per kanaal en bij nord kunnen deze ook later aangeschaft worden.

Eduard
Dat is niet zo simpel je moet een gebalanceerde buizen voorversterker hebben die redelijk lage impedanties aan moet kunnen sturen.
Als je gaat investeren in een Purifi en je wil het zelf in een kast gaan bouwen zou ik gewoon het eval1 board kopen van Purifi.

Rob

eduard

Hoi Rob.
Bedankt en ik had nog gehoopt dat het zo simpel zou zijn :). Ik zie nog een beetje op tegen het zelf bouwen van de purifi omdat ik nog niet goed gevonden hebt waar ik een juiste case kan vinden met een correct layout voor de achterkant. De eval1 en voeding kosten samen ongeveer 860 euro maar dan heb ik nog een kast en diverse andere onderdelen nodig denk ik. Ik zal me eens meer moeten verdiepen in de zelfbouw en wat ik allemaal nodig hebt. Ik vraag me af hoeveel ik dan nog bespaar ten opzicht van de Nord of Audiophonic oplossingen.

Rob_Dingen

Als je het Eval1 board erbij koopt heb je eigenlijk alle aansluitingen.
Dan hoef je alleen een 230V entree te kopen en een voeding bij hypex.
Een kast kun je kopen bij modeshop.biz 2U hoog Slim line kasten.
Als je een tekening kan maken kun je dat bij hun aanleveren en laten frezen.
Verwacht dat je een tekening bij Purifi van het Eval1 board kunt downloaden.
Ik heb geen zicht op de aan geboden buffers van 3e en of die wel beter klinken als hun eigen board.
Dus alleen aan onderdelen schiet je al over de €1000,-

Rob

Joppietersen

#588
Ik heb gelezen/begrepen dat Modushop voor de "Galaxy Maggiorato GX288 230 x 280 mm pannello frontale 10mm NERO" kast standaard de benodigde gaten kan frezen en dat ze de tekening hiervoor van Eigentakt ontvangen hebben en dus het exact op maat kunnen maken.

Kast biedt ruimte voor de standaard componenten (Eigentakt set + Hypex voeding).


Met gaten en speaker terminals maken zou je dan net onder de 100 euro zitten maar verder zou je voor de definitieve info even met Gianluca van Modushop contact kunnen opnemen (kan in t Engels).



Tabcam

Quote from: eduard on July 15, 2020, 17:56:59
Nog een vraagje over de verschillende input buffers en opamps. Is het zinvoller om voor purifi te gaan met input buffer en opamps of kan ik het geld beter stoppen in een betere (buizen)voorversterker(ik wil deze tzt sowieso vervangen).  De input buffer en opamps kost als snel 400+ euro per kanaal en bij nord kunnen deze ook later aangeschaft worden.

Eduard
Neurochrome heeft ook een input buffer. Die is wel eenvoudig zelf te bypass-en met jumper en 'maar' $129.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Dirk

Quote from: TabCam on July 15, 2020, 22:28:21
Neurochrome heeft ook een input buffer. Die is wel eenvoudig zelf te bypass-en met jumper en 'maar' $129.
wel mono, dus $129 x2  ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

eduard

Bedankt voor de link naar de modus shop en neurochrome. Ik ga me nog even wat meer inlezen in het zelf bouwen. Ik heb al even googled naar wat filmpje mbt purifi zelfbouw maar nog niet kunnen vinden.

Het wordt eigenlijk steeds ingewikkelder door alle keuze en opties. Ik heb vooralsnog een voorversterker met RCA uit en geen xlr.

Ik las nu iets over gebruik van single end input op de rca waarbij de neurochrome buffer iets doet wat andere niet doen. Van Nord had ik gehoord dat ik de XLR ingang gewoon kon gebruiken met een RCA verloop. Ik heb ze naar aanleiding van de tekst bij de neurochrome buffer een mailtje gestuurd.
Maar begrijp ik het goed dat de neurochrome weer niet de opamps ondersteund die oa nord rev D ondersteunen.

Onderstaand las ik bij de neurochrome buffer.

Unlike other buffers, including the Purifi EVAL1 and the Hypex NC500 Evaluation Board, this Input Buffer will provide a differential output for the Class D amplifier, even if the input to the Buffer is single-ended. This ensures that even a single-ended source can drive the 1ET400A and NC500 to clipping, something the Purifi EVAL1, Hypex NC500 Evaluation Board, and many other input buffers cannot do


jahtari

Quote from: eduard on July 15, 2020, 23:26:31
Bedankt voor de link naar de modus shop en neurochrome. Ik ga me nog even wat meer inlezen in het zelf bouwen. Ik heb al even googled naar wat filmpje mbt purifi zelfbouw maar nog niet kunnen vinden.

Het wordt eigenlijk steeds ingewikkelder door alle keuze en opties.
Waarom niet gewoon een standaard purifi eindtrap kopen - laat je niet gek maken door de "freaks" ( :D) die weer menen aan de slag te moeten gaan met verdere tweaks.
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

eduard

Hoi jathari
Ik denk ook dat ik voor de standaard versie ga en alleen rekening hou met eventuele kast ruimte voor plaatsen extra buffer.
Ik ben nu nog even mijn opties op een rijdje aan het zetten. Ik wil gaan voor 3 kanalen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


StereoMike

Quote from: Joppietersen on July 15, 2020, 21:42:58
Ik heb gelezen/begrepen dat Modushop voor de "Galaxy Maggiorato GX288 230 x 280 mm pannello frontale 10mm NERO" kast standaard de benodigde gaten kan frezen en dat ze de tekening hiervoor van Eigentakt ontvangen hebben en dus het exact op maat kunnen maken.

Kast biedt ruimte voor de standaard componenten (Eigentakt set + Hypex voeding).


Met gaten en speaker terminals maken zou je dan net onder de 100 euro zitten maar verder zou je voor de definitieve info even met Gianluca van Modushop contact kunnen opnemen (kan in t Engels).
Doen ze goed! Het zijn ook prima kasten.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

StereoMike

Quote from: jahtari on July 16, 2020, 09:28:51
Waarom niet gewoon een standaard purifi eindtrap kopen - laat je niet gek maken door de "freaks" ( :D) die weer menen aan de slag te moeten gaan met verdere tweaks.
Er valt met het standaard EVAL1 bordje prima te leven.
Sometimes the greatest way to say something is to say nothing at all from Justin Timberlake

eduard

#596
Quote from: StereoMike on July 16, 2020, 11:53:24
Er valt met het standaard EVAL1 bordje prima te leven.

Bedankt, ik denk ook dat ik voor een bijna standaard versie ga. Misschien wel een zelf build. Na wat mailtjes heen en weer met Nicolas van audiophonic denk ik dat ik nog even een paar weken wacht. Audiophonic komt zeer waarschijnlijk in augustus met een mono versie uit. En omdat ik op zoek ben naar 3 kanalen lijkt het me dus best leuk om 3 mono's van audiophonic te hebben. De prijs voor 3 mono's zou lager moeten liggen dan hun huidige 4 kanaals oplossing.

Richi

Dat is goed nieuws. De mono versie zou ook mijn voorkeur hebben. Gewoon omdat het kan.  :D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

brt

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Richi

Quote from: brt on July 17, 2020, 21:54:16
Want?
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Heb je ze kunnen vergelijken?
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a