Purifi versterkers

Started by Tabcam, October 5, 2019, 18:21:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 10 Guests are viewing this topic.

eduard

Ik las ergens dat de input buffer van nord beter zou moeten zijn. Waarschijnlijk is de amp alleen dit jaar goedkoop via nord. Volgend  jaar zitten er waarschijnlijk  meer kosten door brexit.

Verstuurd vanaf mijn SM-G950F met Tapatalk


Tabcam

Hij gebruikt een goedkopere input buffer, de Rev C. De Rev D heeft 2 i.p.v. 1 Sparkos of Sonic Imagery Labs opamps en kost bijna het dubbele. Het blijft een goede input buffer.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

eduard


Tabcam

#53
Na een lange tijd wachten is de Audiophonics Purifiversterker binnen. Voordeel, heeft mijn Usher Mini Dancer 2 DMD mkII goed onder controle. Bas klinkt erg strak en gaat laag en er zit veel rust in het geluid. Moet nog weer terugwisselen met de Anthem om te kijken of het inderdaad klopt.


Bij deze wat foto's
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

En wat foto's van het binnenwerk
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Paar opvallende zaken. De linker en de rechteringang, zowel RCA als XLR zijn uiterst links en recht aan de achterkant gepositioneerd. Een stereo-interlink werkt niet, ik gebruik nu 2 mono-interlinks.

Er zit helaas geen 12V trigger op. Dat leek op de plaatjes wel zo maar helaas, niet verbonden.

Er zitten blauwe leds binnen in de behuizing die aan gaan als de amps goed opgestart zijn. Helaas vanaf buiten niet zichtbaar :nowink:.

Er zitten jumpers om de gain te beïnvloeden. Je kan zelfs de gehele input buffer omzeilen. Dan hou je een gain van 12.8 dB over. Zelfs dat is ruim voldoende i.c.m. een Chord Hugo voor de Ushers.

Van het weekend ga ik ze aan de PAP Quintets hangen. Ben benieuwd!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

jahtari

Mooie versterker, lekker eenvoudig.  :clapping:

Benieuwd naar de verdere resultaten. 
Jahtari's 7.2.2 HT - Powergrip YG-1. Nvidia Shield. DenonX4500H. LCR: Martin Logan Motion 4/6. Atmos: Dali Oberon On Wall. LG77C3 TV. 2x Monoprice Monolith 15 v2. Crown XLS1502 + JBL 4281F.
Stereo setup: Powergrip YG-1. Bluesound Node 2i. MiniDSP SHD Studio. Dutch & Dutch 8m. Dual subs.
Woonkamer: Kef LS60
Studeerkamer: Focal CMS 65. Focal CMS Sub

Dirk

Quote from: TabCam on March 19, 2020, 21:06:47
Er zit helaas geen 12V trigger op. Dat leek op de plaatjes wel zo maar helaas, niet verbonden.
dan heb je niet goed (genoeg) gekeken voor je 'm bestelde, want die stonden er op de foto's vd website ook nooit op  ;)
de "trigger" tekst op de behuizing is omdat ze diezelfde kast natuurlijk voor meerdere modellen (gaan) gebruiken, hun marge moet natuurlijk ergens vandaan komen.

Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Matthijs1973

Quote from: TabCam on March 19, 2020, 21:06:47


Er zit helaas geen 12V trigger op. Dat leek op de plaatjes wel zo maar helaas, niet verbonden.

Er zitten blauwe leds binnen in de behuizing die aan gaan als de amps goed opgestart zijn. Helaas vanaf buiten niet zichtbaar :nowink:.



- is er dan geen optie om de versterker automatisch aan te laten gaan, dus als ik wil luisteren altijd met de hand knop aan?
- als hij aanstaat is er optisch aan de buitenkant geen teken van leven?

Alvast dank van een (semi) geïnteresseerde ;-)
NAD M33 // NAD C588 // NAD C568 // Harbeth SHL5plus xd // AudioQuest Niagara 1200

katwax

Quote from: TabCam on March 19, 2020, 21:06:47

Van het weekend ga ik ze aan de PAP Quintets hangen. Ben benieuwd!

Ben benieuwd, aangezien je de versterker van Kingpin zeer goed vond met de PAP, hoe deze gaat preseteren :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

Quote from: Matthijs1973 on March 20, 2020, 09:04:35
- is er dan geen optie om de versterker automatisch aan te laten gaan, dus als ik wil luisteren altijd met de hand knop aan?
- als hij aanstaat is er optisch aan de buitenkant geen teken van leven?

Alvast dank van een (semi) geïnteresseerde ;-)
Ga nog kijken wat het rustverbruik is. Er zit een dikke knop aan de voorkant met een verlichte (witte led) ring.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Rustverbruik is ongeveer 15.4W. Dit blijft zo tot zeg 65 dB. Moest de volumeknop al aardig open schroeven om het verbruik richting de 19W te krijgen.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

katwax

Quote from: TabCam on March 20, 2020, 13:36:45
Rustverbruik is ongeveer 15.4W. Dit blijft zo tot zeg 65 dB. Moest de volumeknop al aardig open schroeven om het verbruik richting de 19W te krijgen.
Voordeel van klasse D, verbruik is redelijk laag.
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

Heb vanochtend de Purifiversterker naar de set beneden verplaatst. Even een stukje context. Normaal speelde ik altijd met de Anthem I225 maar die stuurt sinds twee weken de Ushers op zolder aan. Hierdoor was er beneden een stukje "ongemakkelijkheid" in het geluid beneden geslopen. Tevens was de bas minder dan met de Anthem.

Mijn Allo Shanti voeding is teruggestuurd naar Audiophonics ter reparatie. Dat scheelde nogal qua streaminggeluidskwaliteit van de Raspberry Pi. Het kan dus alleen maar beter worden als die gerepareerd wordt.

Heb nu voorzichtige eerste ervaringen en let op, niet gelevelmatcht, niet geABXt, kortom niet wetenschappelijk verantwoordt! Waarschijnlijk luister ik op lagere volumes dan velen hier, ergens rond de 65 to 75 dB. Niet alleen om mijn vriendin lekker uit te laten slapen, het mag voor mij ook flink minder dan op hifi-showvolume. Bij de DIY Luisterdag Oost Nederland was het al een stikuk beter en dat gaat hoe hard ik sommige nummers beluister.

Op deze volumes merk ik al verschil. Het lijkt preciezer in de ruimte geplaatst. Piano is zo'n instrument met per nummer een behoorlijk verschil. Nu hoor ik het verschil in toetsafstand veel duidelijker.

Heb een standaard luistersetje en alhoewel ik nog niet alles door ben, klinkt totnogtoe alles beter. De ervaren "ongemakkelijkheid" van de Arcam is compleet weg.

Er lijkt ook meer bas op lagere volumes aanwezig te zijn, maar dat kan er ook voor zorgen dat op hogere volumes het teveel wordt. Heb dat nog niet getest.

Neem alles met een korrel zout, het zijn mijn psycho-akoestische waarnemingen! Wel kan ik voor mezelf zeggen dat ik onder de indruk ben! Helaas door Covid19 geen huisbezoekjess voorlopig :nopompom:. Stel input van anderen altijd zeer op prijs!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kingpin

Mooi Tabcam!
Ben zeer benieuwd als de setup eenmaal goed werkt.
Zodra de corona toestanden voorbij zijn spreken we wel af.
Op dit moment vermijd ik ook zoveel mogelijk contact, geen afspraken meer etc, alleen hoognodige in huis halen.
Wat dat betreft een wijs besluit, zouden meer mensen zich aan moeten houden, dan gaat het een stuk sneller dan nu het geval is.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

DofN

#65
Mooi dat hij bevalt.

Precies, geen huisbezoeken.. Maar ik was graag langsgekomen met de SDA2400 voor een vergelijk met de Purify.
You changed the outcome by measuring it! - Professor Farnsworth
NAD M33, Dali Epicon 6 en 2 x JL-E112, Bacch binaural software

katwax

Quote from: TabCam on March 21, 2020, 10:42:11
Mijn Allo Shanti voeding is teruggestuurd naar Audiophonics ter reparatie. Dat scheelde nogal qua streaminggeluidskwaliteit van de Raspberry Pi. Het kan dus alleen maar beter worden als die gerepareerd wordt.

Op deze volumes merk ik al verschil. Het lijkt preciezer in de ruimte geplaatst. Piano is zo'n instrument met per nummer een behoorlijk verschil. Nu hoor ik het verschil in toetsafstand veel duidelijker.

Heb een standaard luistersetje en alhoewel ik nog niet alles door ben, klinkt totnogtoe alles beter. De ervaren "ongemakkelijkheid" van de Arcam is compleet weg.

Er lijkt ook meer bas op lagere volumes aanwezig te zijn, maar dat kan er ook voor zorgen dat op hogere volumes het teveel wordt. Heb dat nog niet getest.

Neem alles met een korrel zout, het zijn mijn psycho-akoestische waarnemingen! Wel kan ik voor mezelf zeggen dat ik onder de indruk ben! Helaas door Covid19 geen huisbezoekjess voorlopig :nopompom:. Stel input van anderen altijd zeer op prijs!
Shanti reeds defect? Gewoon pech of moet ik mij ook zorgen maken? :)

Je had natuurlijk bepaalde verwachtingen van de Eigentakt, dus begrijp je voorzichtige benadering, maar wat ik er vooral uit opmaak is dat het doet wat je ervan had verwacht.
Dus los van het vergelijken ben je dik tevreden van je aankoop en laat hij de PAP zingen :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

Quote from: katwax on March 21, 2020, 12:03:38
Shanti reeds defect? Gewoon pech of moet ik mij ook zorgen maken? :)
Nee, dit was een gevolg van de metingen van Kingpin waarbij de 1A uitgang perfect meette en de de 3A een rare blokgolf bevatte. Na vragen zei Allo dat de Shanti defect was. Was erg blij met de 1A uiitgang en ls de 3A ook zo goed wordt, is het helemaal perfect.

Quote from: katwax on March 21, 2020, 12:03:38
Je had natuurlijk bepaalde verwachtingen van de Eigentakt, dus begrijp je voorzichtige benadering, maar wat ik er vooral uit opmaak is dat het doet wat je ervan had verwacht.
Dus los van het vergelijken ben je dik tevreden van je aankoop en laat hij de PAP zingen :)
Hij laat zowel de Ushers als PAP zingen. Gezien het geld is het een no-brainer. Heb wel geleerd dat componenten soms pas hun nare trekjes na een tijd onthullen als je bepaalde muziek luistert :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

katwax

Quote from: TabCam on March 21, 2020, 12:21:18
Nee, dit was een gevolg van de metingen van Kingpin waarbij de 1A uitgang perfect meette en de de 3A een rare blokgolf bevatte. Na vragen zei Allo dat de Shanti defect was. Was erg blij met de 1A uiitgang en ls de 3A ook zo goed wordt, is het helemaal perfect.
Hij laat zowel de Ushers als PAP zingen. Gezien het geld is het een no-brainer. Heb wel geleerd dat componenten soms pas hun nare trekjes na een tijd onthullen als je bepaalde muziek luistert :angel:.
Ok, dus da 3A uitgang zou even goed moeten meten als de 1A? Ik gebruik slechts 1 uitgang en de 1A werkt perfect voor de USbridge.

Welke zijn de moeilijkste van de 2 sets?
Zolang je zeker bent dat het de muziek is die de component onthult en niet omgekeerd is het inderdaad best mogelijk, niet elke track is even goed om iets te beoordelen. Persoonlijk vind ik bepaalde afspeellijsten met wat meer uitleg (bv demo cd's van Chesky Records) hiervoor zeer geschikt, dan weet je waarop je kan letten in een track of je natuurlijk tracks die je zelf goed kent en weet dat er bepaalde "moeilijkheden" inzitten.

Vooral niet vergeten genieten, want technisch luisteren zorgt soms dat je "vergeet" echt te luisteren  ;)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Tabcam

Quote from: katwax on March 21, 2020, 22:51:37
Ok, dus da 3A uitgang zou even goed moeten meten als de 1A? Ik gebruik slechts 1 uitgang en de 1A werkt perfect voor de USbridge.

Welke zijn de moeilijkste van de 2 sets?
Zolang je zeker bent dat het de muziek is die de component onthult en niet omgekeerd is het inderdaad best mogelijk, niet elke track is even goed om iets te beoordelen. Persoonlijk vind ik bepaalde afspeellijsten met wat meer uitleg (bv demo cd's van Chesky Records) hiervoor zeer geschikt, dan weet je waarop je kan letten in een track of je natuurlijk tracks die je zelf goed kent en weet dat er bepaalde "moeilijkheden" inzitten.

Vooral niet vergeten genieten, want technisch luisteren zorgt soms dat je "vergeet" echt te luisteren  ;)
Elk van de sets heeft zijn moeilijkheden. De Ushers hebben genoeg en stabiele stroom (amperes) nodig. Veel versterkers laten de bas minder goed klinken. Dat doet de Purifiversterker echt goed zonder aan resolutie in te binden.

De PAP Quintet lijkt een gemakkelijke luidspreker maar laat erg veel horen. Zit er vervorming in, hoor je dat. Qua efficiency lijken ze ook in het basgebied eenvoudig aan te sturen. Echter hoor je met versterkers die de boel onder controle houden, dat er veel meer bas in (kan) zitten.

De meeste nummers heb ik langzamerhand opgeduikeld, ofwel omdat ik het een mooi nummer vond en hoorde dat het soms fout ging ofwel omdat een reviewer aangaf wat er te beluisteren viel. Ik vind altijd dat je nummers niet alleen technisch moeten benaderen maar ergens ook moeten bekoren/raken.

Vandaag was ook leuk, veel last van tappende voetjes  :pompom:, ook TV en series klinken veel beter :coffee: dus nog geen (grote) nadelen ontdekt en al helemaal niet op geluidsgebied :clapping: :worship:!
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kingpin

Heb je het nummer (weet uit het hoofd niet meer welke) welke we destijds eens hebben getest waarbij gebruik werd gemaakt van zo'n electronische bass waarbij we op mijn Tripath duidelijk een dubbele toon hoorden en bij de Anthem niet, getest?
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

holco

Mooi spul :clapping:

Jouw ervaringen komen aardig overeen met mijn overstap naar Ncore actief ;D

Quote from: TabCam on March 21, 2020, 10:42:11
Heb vanochtend de Purifiversterker naar de set beneden verplaatst. Even een stukje context. Normaal speelde ik altijd met de Anthem I225 maar die stuurt sinds twee weken de Ushers op zolder aan. Hierdoor was er beneden een stukje "ongemakkelijkheid" in het geluid beneden geslopen. Tevens was de bas minder dan met de Anthem.

Mijn Allo Shanti voeding is teruggestuurd naar Audiophonics ter reparatie. Dat scheelde nogal qua streaminggeluidskwaliteit van de Raspberry Pi. Het kan dus alleen maar beter worden als die gerepareerd wordt.

Heb nu voorzichtige eerste ervaringen en let op, niet gelevelmatcht, niet geABXt, kortom niet wetenschappelijk verantwoordt! Waarschijnlijk luister ik op lagere volumes dan velen hier, ergens rond de 65 to 75 dB. Niet alleen om mijn vriendin lekker uit te laten slapen, het mag voor mij ook flink minder dan op hifi-showvolume. Bij de DIY Luisterdag Oost Nederland was het al een stikuk beter en dat gaat hoe hard ik sommige nummers beluister.

Op deze volumes merk ik al verschil. Het lijkt preciezer in de ruimte geplaatst. Piano is zo'n instrument met per nummer een behoorlijk verschil. Nu hoor ik het verschil in toetsafstand veel duidelijker.

Heb een standaard luistersetje en alhoewel ik nog niet alles door ben, klinkt totnogtoe alles beter. De ervaren "ongemakkelijkheid" van de Arcam is compleet weg.

Er lijkt ook meer bas op lagere volumes aanwezig te zijn, maar dat kan er ook voor zorgen dat op hogere volumes het teveel wordt. Heb dat nog niet getest.

Neem alles met een korrel zout, het zijn mijn psycho-akoestische waarnemingen! Wel kan ik voor mezelf zeggen dat ik onder de indruk ben! Helaas door Covid19 geen huisbezoekjess voorlopig :nopompom:. Stel input van anderen altijd zeer op prijs!
<a href="http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=150715.0">My Showcase, click</a>
Auralic Aries G1 (hoer-wege PSU) / Audio-GD R8 (2021) DAC / Hattor The Big preamp / Purifi Audio 1ET400A (SPARKOS LABS SS3602 Dual) / Daudio C1 speakers met ASP / Rythmik F18 subwoofer / Duelund DCA12GA-DCA16GA bi-wire speakerkabel / CANARE L-2T2S XLR kabels / VDH Ultimate USB kabel / Power regenerator AG1500S / Supra LoRad Power cables.

Tabcam

Quote from: Kingpin on March 22, 2020, 11:23:49
Heb je het nummer (weet uit het hoofd niet meer welke) welke we destijds eens hebben getest waarbij gebruik werd gemaakt van zo'n electronische bass waarbij we op mijn Tripath duidelijk een dubbele toon hoorden en bij de Anthem niet, getest?
Dat was "Limits to your love" van James Blake en ja die heb ik ook getest :headbanging:. Klinkt op lager volume al goed en hoor ook duidelijk de dubbele toon en de verandering van frequenties. Normaal test ik nog iets harder maar met mijn vriendin hele dagen thuis ben ik al blij als ik film wat harder aan mag laten staan dus ga het netjes houden :angel: De Coronacrisis is tenslotte nog lang niet ten einde :nopompom:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Quote from: holco on March 22, 2020, 11:37:21
Mooi spul :clapping:

Jouw ervaringen komen aardig overeen met mijn overstap naar Ncore actief ;D
Ik zou de gok wagen om ook naar Purifi te gaan luisteren/bestellen voor een thuisdemo! kan me wel voorstellen dat het lastiger is omdat ze geen plate amps hebben maar ze zijn aardig Hypex compatible.

Zelf zat ik anderhalf jaar geleden te dubben over de NCore500. Omdat de kosten snel rezen ben ik de gehele set onder de loep gaan nemen en ben nu erg blij. Dit klinkt niet-actief al beter, het kan alleen maar beter worden :coffee:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kingpin

Nu nog een matchende AVC Autoformer, nu je toch bezig bent  ;D
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack