Purifi versterkers

Started by Tabcam, October 5, 2019, 18:21:01

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Geert (gvc)

Quote from: kermy on April 22, 2020, 21:18:11
En omdat hij ook duidelijk ervaring heeft in passieve filters, en modificaties er aan, plaats dit zijn keuze voor de Hypex plate amps met ingebouwde filter module in een gunstig licht..
Hij gaf zelf aan geen ervaring te hebben met passieve filters.
Cabasse Murano - Cambridge Audio Edge A - Intel NUC with Mopidy and Brutefir - Teddy Pardo power supply

Dirk

Quote from: brt on April 22, 2020, 20:54:31
Mooi om je zoektocht te lezen! Je bent behoorlijk thuis in de Klasse D materie zo te zien. Ik doelde qua verschil in sound op de Edge 300 en de 1200 maar ook op Icepower vs Ncore, de NC400 in dit geval. Wat je eigenlijk dus zegt is dat ze (allemaal, zelfs de Purifi!) soundwise dus erg dichtbij elkaar zitten... Dus met mijn Edge zou een goede indruk van de Klasse D sound moeten geven?

Ik vergat trouwens nog te melden dat ik ook de NAD M10 thuis heg gehad, die sprak mij niet erg aan. Beeld te klein, geluid te muffig, te weinig instrumentenseparatie, etc. Als het goed is krijg ik de Edge volgende week woensdag binnen!
imo ontlopen de recente klasse D fabrikanten/modellen elkaar inderdaad minimaal qua klank, al maak ik er wel meteen de kanttekening bij dat ze allemaal (dus zowel Hypex als Icepower) beter worden naarmate je hoger gaat in dezelfde reeksen, dus een 1200AS is toch echt wel duidelijk beter (in alles!) dan een 300AS en idem voor een NC502MP vs een NC122MP.

Dat fabrikanten als NAD en XTZ (om er maar even 2 te noemen) voor de goedkoopste instapmodules kiezen uit deze fabrikanten hun aanbod is begrijpelijk vanuit het hele "hype" idee, want wie wil er nu immers geen amp met die alom geroemde nCore technologie of superieur gewaande IceEdge module...maar er is toch wel degelijk nog wat verschil tussen die instappers en hun grote broers vd familie  ;)

Binnenkort komt de eerste mainstream fabrikant met een Purify module er in en ook die zal weer warme broodjes als gevolg van dit soort opgeklopte verwachtingen...of 'ie dan werkelijk beter klinkt is nog maar af te wachten  ;D
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

brt

Oei, dus mijn XTZ A2-300 gaat geen heel representatief beeld geven van het Klasse D potentieel / de klasse D sound , als ik jou goed begrijp?

Je doelt denk ik op de NAD M33? Daar heb ik ook wel bijzondere verwachtingen van, idd vooral door dat Eigentakt verhaal, maar daar heb je dus ook weer gradaties in blijkbaar. Het zal ook eens niet ;)

Maar weet je, de lat ligt behoorlijk hoog met mijn S9. Ik HOEF geen andere amp, maar vind het leuk om af en toe eens wat anders te proberen en om te kijken wat het doet in mijn set. En als het (aanzienlijk) beter is, tja, dan is ook weer niks heilig in mijn set. Maar ik wil er niet 5 uur voor hoeven te A-B- en voordat ik iets hoor, dat vind ik te marginaal.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Nietsche

Quote from: brt on April 22, 2020, 14:21:31

Ik zocht gisteren nog wat door op Klasse D en kwam toen de XTZ Edge A2-300 tegen en die heb ik (lekker impulsief, want redelijk betaalbaar) gewoon besteld om thuis te proberen. Ik las hier op het forum een gebruiker die deze waardeerde boven mijn Unison S6 en dat maakte me wel erg nieuwsgierig. Nu is een S6 geen S9, maar zodoende kan ik thuis dus vast een voorproefje van Klasse D weer proberen.
Dat was mijn verhaal  :pompom: en ik kan je inmiddels vertellen dat het voor mij twee verschillende werelden zijn die ik beide kan waarderen. De XTZ ervaar ik als een frisse witte wijn en de S6 als een zware volle rode wijn. Soms is de S6 me teveel warmte en diepte en kleur. En soms is de XTZ me te neutraal en direct, nu moet ik erbij zeggen dat ik beide royaal met Dirac bijstuur naar mijn smaak, en beide op breedband open baffle luidsprekers en magnetostaten beluister. Ik kijk nu ook met een scheef oog naar de Purifi. Ik ben zeer benieuwd hoe jij de XTZ vind! By the way, het verschil in wattage is bij/door mij nauwelijks hoorbaar.

Dirk

Quote from: brt on April 22, 2020, 21:41:24
Oei, dus mijn XTZ A2-300 gaat geen heel representatief beeld geven van het Klasse D potentieel / de klasse D sound , als ik jou goed begrijp?
Ik zeg enkel dat er nog een aardig verschil zit binnen één bepaalde serie van elke fabrikant, dus als iemand bvb Hypex' nCore "afschrijft" omdat 'ie een M10 niet naar verwachting vind klinken, dan zeg ik dat die beoordeling niet representatief is voor het hele nCore potentieel, want in zo'n M10 zit de instapper vh nCore gamma van Hypex, die toch aardig anders klinkt dan hun NC500.
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Lazybird

Quote from: TabCam on April 22, 2020, 18:26:21
Ik verwacht dat het het geld niet waard is. Het zal marginaal iets aan de metingen veranderen maar ik denk nog moeilijker vast te stellen dan verschillen tussen versterkers. Nog erger, de NordAcoustics met duurdere buffer meette(/mat) minder goed dan de Purifibuffer. Ik ben dan van de koopjes :angel:

Ik zou deze conclusie niet willen trekken aan de hand van  :smile:
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/nord-three-se-1et400a-dual-mono-stereo-amp-review.9938/

Amir dacht dat het ook aan de versterker zelf kon liggen.

Overigs zijn er een hoop die wel verschil horen tussen de op-amps
https://www.audioshark.org/amplifiers-8/nord-one-up-ncore-nc500-amps-class-d-ready-prime-time-9369-page208.html

Ik beweer niet dat een customised op-amp beter is maar ik zou hem niet ook niet zomaar afraden.
Ten slotte is niet alles meetbaar wat we horen.


Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Lazybird

Heeft er iemand overigens ervaring met Connex SMPS800Re voedingen in plaats van Hypex?
Mischien toch wel leuk om zelf een Purifi in elkaar te zetten.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

brt

Quote from: Dynky on April 22, 2020, 21:47:06
Ik zeg enkel dat er nog een aardig verschil zit binnen één bepaalde serie van elke fabrikant, dus als iemand bvb Hypex' nCore "afschrijft" omdat 'ie een M10 niet naar verwachting vind klinken, dan zeg ik dat die beoordeling niet representatief is voor het hele nCore potentieel, want in zo'n M10 zit de instapper vh nCore gamma van Hypex, die toch aardig anders klinkt dan hun NC500.

Ik snap je punt. Ik ga gewoon luisteren als ie binnen is tzt. Dank voor je info!
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Tabcam

Quote from: Lazybird on April 22, 2020, 21:47:38
Ik zou deze conclusie niet willen trekken aan de hand van  :smile:
https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/nord-three-se-1et400a-dual-mono-stereo-amp-review.9938/

Amir dacht dat het ook aan de versterker zelf kon liggen.

Overigs zijn er een hoop die wel verschil horen tussen de op-amps
https://www.audioshark.org/amplifiers-8/nord-one-up-ncore-nc500-amps-class-d-ready-prime-time-9369-page208.html

Ik beweer niet dat een customised op-amp beter is maar ik zou hem niet ook niet zomaar afraden.
Ten slotte is niet alles meetbaar wat we horen.
Ik zeg alleen dat ik niet verwacht dat het erg hoorbaar is en als Nederlandse koopjesjager heb ik twijfels bij de hoeveelheid geld t.o.v. potentiële winst. Ik denk dat ik het eerder in akoestiek of ruimtecorrectie zou steken :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Tabcam

Quote from: Nietsche on April 22, 2020, 21:46:59
Dat was mijn verhaal  :pompom: en ik kan je inmiddels vertellen dat het voor mij twee verschillende werelden zijn die ik beide kan waarderen. De XTZ ervaar ik als een frisse witte wijn en de S6 als een zware volle rode wijn. Soms is de S6 me teveel warmte en diepte en kleur. En soms is de XTZ me te neutraal en direct, nu moet ik erbij zeggen dat ik beide royaal met Dirac bijstuur naar mijn smaak, en beide op breedband open baffle luidsprekers en magnetostaten beluister. Ik kijk nu ook met een scheef oog naar de Purifi. Ik ben zeer benieuwd hoe jij de XTZ vind! By the way, het verschil in wattage is bij/door mij nauwelijks hoorbaar.
Grappig, dat heb ik niet met de Purifiversterker op mijn open baffles. Heb er helaas nog geen buizenversterker op gehad en ik hou van een open, eerlijk en vooral realistisch natuurlijk geluid. Piano klinkt echt beter maar ik verdenk de PAP hoorn van iets te lief zijn met bv. trompet. Boven met de Ushers heb ik dat niet met trompet maar juist weer wel dat piano en percussie realistischer mag klinken.

Welke open baffle heb je?
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

brt

Quote from: Nietsche on April 22, 2020, 21:46:59
Dat was mijn verhaal  :pompom: en ik kan je inmiddels vertellen dat het voor mij twee verschillende werelden zijn die ik beide kan waarderen. De XTZ ervaar ik als een frisse witte wijn en de S6 als een zware volle rode wijn. Soms is de S6 me teveel warmte en diepte en kleur. En soms is de XTZ me te neutraal en direct, nu moet ik erbij zeggen dat ik beide royaal met Dirac bijstuur naar mijn smaak, en beide op breedband open baffle luidsprekers en magnetostaten beluister. Ik kijk nu ook met een scheef oog naar de Purifi. Ik ben zeer benieuwd hoe jij de XTZ vind! By the way, het verschil in wattage is bij/door mij nauwelijks hoorbaar.

Wat leuk, nog een Unison eigenaar dus. Precies wat je zegt: soms wil je een ander smaakje, maar dat is pure luxe en verwennerij als je de sound al zo goed op orde hebt. Maar hee, we gaan het meemaken! En zo'n XTZ is juist voor in de zomermaanden misschien juist wel handig, want ik kan met de S9 serieus goed mijn woonkamer een aantal graden verwarmd krijgen. Dat ding vreet dan ook stroom, maar de sound is toch wel echt behoorlijk geniaal hoor....

Ik laat m'n bevindingen tzt wel weten. Moest de Edge inspelen bij jou, of klonk ie meteen goed?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Nietsche

#161
Quote from: TabCam on April 22, 2020, 22:16:57
Grappig, dat heb ik niet met de Purifiversterker op mijn open baffles. Heb er helaas nog geen buizenversterker op gehad en ik hou van een open, eerlijk en vooral realistisch natuurlijk geluid. Piano klinkt echt beter maar ik verdenk de PAP hoorn van iets te lief zijn met bv. trompet. Boven met de Ushers heb ik dat niet met trompet maar juist weer wel dat piano en percussie realistischer mag klinken.

Welke open baffle heb je?
Pure audio trio 15
BTW Foto van internet, niet mijn set/ruimte, wel mijn luidsprekers.

Nietsche

Quote from: brt on April 22, 2020, 22:26:32
Wat leuk, nog een Unison eigenaar dus. Precies wat je zegt: soms wil je een ander smaakje, maar dat is pure luxe en verwennerij als je de sound al zo goed op orde hebt. Maar hee, we gaan het meemaken! En zo'n XTZ is juist voor in de zomermaanden misschien juist wel handig, want ik kan met de S9 serieus goed mijn woonkamer een aantal graden verwarmd krijgen. Dat ding vreet dan ook stroom, maar de sound is toch wel echt behoorlijk geniaal hoor....

Ik laat m'n bevindingen tzt wel weten. Moest de Edge inspelen bij jou, of klonk ie meteen goed?

Bekend fenomeen  :wub: sinds ik de XTZ wat meer gebruik heb ik me een airco kunnen permitteren :smile: De Edge is na inspelen niet veel veranderd. Voor die "paar Euro" krijg je in elk geval een idee hoe Klasse D kan klinken, echter zoals ook met buizen, beter/duurder zal ook beter klinken maar de klank/kleur/emotie etc is vergelijkbaar.

Kingpin

Quote from: Lazybird on April 22, 2020, 21:47:38
Ten slotte is niet alles meetbaar wat we horen.
Alles is meetbaar wat we horen, alleen hoe het brein erop reageert is een heel ander verhaal.
Het oor heeft maar een heel beperkt frequentiebereik. De huidige (en zelfs oudere) meetinstrumenten zijn ik weet niet hoeveel beter in analyseren dan het menselijke gehoor.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Tabcam

Quote from: Nietsche on April 22, 2020, 22:30:04
Pure audio trio 15
BTW Foto van internet, niet mijn set/ruimte, wel mijn luidsprekers.
Ben erg benieuwd naar jouw breedbander. Heb je de Voxativ, Heil AMT of de  Tang Band? Voor mij werd het echt beter met de Purifiversterker.

Nu nog een foto van van jouw set :angel:.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Nietsche

Quote from: TabCam on April 23, 2020, 09:29:58
Ben erg benieuwd naar jouw breedbander. Heb je de Voxativ, Heil AMT of de  Tang Band? Voor mij werd het echt beter met de Purifiversterker.

Nu nog een foto van van jouw set :angel:.

Tangband

Lazybird

Quote from: Kingpin on April 23, 2020, 09:22:39
Alles is meetbaar wat we horen, alleen hoe het brein erop reageert is een heel ander verhaal.
Het oor heeft maar een heel beperkt frequentiebereik. De huidige (en zelfs oudere) meetinstrumenten zijn ik weet niet hoeveel beter in analyseren dan het menselijke gehoor.

Point taken  ;)
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Lazybird

Puriteaudio bied mono's van March "Purifi P451" aan voor 2000 pond
https://www.puriteaudio.co.uk/march
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

Tabcam

Quote from: Lazybird on April 23, 2020, 14:47:09
Puriteaudio bied mono's van March "Purifi P451" aan voor 2000 pond
https://www.puriteaudio.co.uk/march
Per paar. Dus dat is £1000 per kanaal en vrij "normale" prijs.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

eduard

Is toch wel een stuk duurder dan de fransen.

Kingpin

Ligt waarschijnlijk ook aan de gekozen behuizing, bekabeling en connectoren ... je kan het natuurlijk net zo gek maken als je wilt.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

katwax

Quote from: Kingpin on April 23, 2020, 17:07:57
Ligt waarschijnlijk ook aan de gekozen behuizing, bekabeling en connectoren ... je kan het natuurlijk net zo gek maken als je wilt.
Je vergeet "winstmarge" :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Lazybird

#172
Dat je meer betaald voor mono blokken lijkt mij logisch  :bigsmile:
Meer uren en materialen.

Vraag mij af wat er trouwens beter is Purifi mono's of Ncore 1200.
Mola Mola Tambaqui Pre/DAC | Array Eind 2 x M10 | Oppo 95 Blu ray | Vivid B1 | Array Opal SilverGold interlinks | Array Topaz Netkabels|Cat 7E luidspreker kabel |

katwax

Quote from: Lazybird on April 23, 2020, 19:55:43
Dat je meer betaald voor mono blokken lijkt mij logisch  :bigsmile:
Meer uren en materialen.

Vraag mij af wat er trouwens beter is Purifi mono's of Ncore 1200.
Aangezien Purifi de laatste ontwikkeling is van Bruno en Ncore ervoor kwam zou ik gokken op de Purifi :)
Stereo: Kii Three BXT System + Kii Control + Bluesound NODE (N130)
HT: Epson LS10000 - Xtrem Daylight 100"
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=112543

Michel205

Quote from: Kingpin on April 22, 2020, 16:23:34
Voornaamste verschillen zul je denk ik meer in de voedingssectie vinden, die bepalen hoe de eindversterker de speakers onder controle kunnen houden, of nog belangrijker ... hoe 'snel' is het voedingsgedeelte om transienten goed weer te kunnen geven, daar zitten best veel verschillen in (waarbij lineair pakweg 100x sneller is om transienten weer te kunnen geven als bij een smps). De wattages zeggen me niet zoveel, is geen garantie voor een goede eindbak.

Ik ben dan wel echt benieuwd naar wat jij als ideaal ziet voor deze modules. Mijn binnenste zegt ook lineair, maar ik krijg steeds advies om toch schakelend te kiezen... fijn dat er dan toch iemand (met kennis) is die zegt dat er potentieel in zit. Gevoelens zijn immers goed bij relaties...

Volgende vraag is dan hypex 1200 of deze, maar dat ligt voor de normale burger wat eenvoudiger, want de hypex 1200 is niet verkrijgbaar voor DIY