IsoAcoustics Gaia II ervaringen

Started by Richi, October 3, 2019, 13:05:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Carrol

Zal toch wel"iets" meer dan alleen rubber zijn neem ik aan?
Nu heb ik ook rubberen voetjes eronder.
Destijds in Tilburg duidelijk verschil gehoord tussen spikes en de gaia.
En dat voor iemand die geen verschil hoort tussen kabels enzovoort
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

brt

Quote from: Carrol on March 22, 2024, 08:47:04Zal toch wel"iets" meer dan alleen rubber zijn neem ik aan?
Nu heb ik ook rubberen voetjes eronder.
Destijds in Tilburg duidelijk verschil gehoord tussen spikes en de gaia.
En dat voor iemand die geen verschil hoort tussen kabels enzovoort

Wat jij hebt gehoord is het verschil tussen koppelen en ontkoppelen. Dat zegt niets over de kwaliteiten van de Gaia op zich, dat kan ook met rubber dempers. Dan wordt de vergelijking met een Gaia pas interessant wat mij betreft.
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

graafie

Vraagje, kun je met de Gaia III de speakers ook nog waterpas afstellen op een ongelijke vloer? Het verschil is max 3 mm.

Vhond

3mm is makkelijk te overbruggen (kwestie van schroefdraad iets verder of minder ver indraaien)

Spijkie

Quote from: graafie on March 22, 2024, 10:34:16Vraagje, kun je met de Gaia III de speakers ook nog waterpas afstellen op een ongelijke vloer? Het verschil is max 3 mm.

Waren daar de bierviltjes niet voor? Sorry , vrijdag  :devil:
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Xander32

Maakt het voor de muziekbeleving nog uit van welk merk ze afkomstig zijn 🙄

Quote from: Spijkie on March 22, 2024, 11:13:00Waren daar de bierviltjes niet voor? Sorry , vrijdag  :devil:
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Marcel.B

#406
Door deze afbeelding was ik in de veronderstelling dat het mechanisch was.

Het zijn wel hele mooie onderzetters.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

graafie

Heb vanmorgen 2 setjes besteld, ben wel nieuwsgierig of je het verschil merkt/hoort.

Carrol

Quote from: graafie on March 22, 2024, 15:29:40Heb vanmorgen 2 setjes besteld, ben wel nieuwsgierig of je het verschil merkt/hoort.
Ben er ook benieuwd naar 😄
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Dura

Quote from: brt on March 22, 2024, 09:18:44Wat jij hebt gehoord is het verschil tussen koppelen en ontkoppelen. Dat zegt niets over de kwaliteiten van de Gaia op zich, dat kan ook met rubber dempers. Dan wordt de vergelijking met een Gaia pas interessant wat mij betreft.
Inderdaad! Ik gebruik zelf een soort harde siliconen dempers (zaten bij B&W stands die ik ooit had) en het verschil met spikes is zeer hoorbaar en in het voordeel van de dempers.
Ik heb de indruk dat velen van spikes naar de Gaia's zijn overgestapt en dat zou best weleens de basis kunnen zijn van de enthousiaste verhalen.
Het is overigens bij dempers wel heel belangrijk dat ze de goede hardheid hebben, te zacht en het geluid verliest dynamiek en definitie. Wat dat betreft zit je bij de juiste Gaia's natuurlijk gelijk goed.
Harbeth P3ESR, Powernode N330, LG G3 55' less is more.

Spijkie

Quote from: Carrol on March 22, 2024, 17:14:48Ben er ook benieuwd naar 😄

Zal volgende week ook ff kijken of ik een setje kan lenen
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Quote from: Xander32 on March 22, 2024, 13:04:36Maakt het voor de muziekbeleving nog uit van welk merk ze afkomstig zijn 🙄


Zeker , wordt bijna tijd voor t lentebokje eronder  :clapping:
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

mmuetst

Quote from: Xander32 on March 22, 2024, 13:04:36Maakt het voor de muziekbeleving nog uit van welk merk ze afkomstig zijn 🙄

Heineken schijnt slecht te klinken  ;)
Geniet van Audio, maar betaal met mate.

graafie

Ik heb vanmorgen 2 sets IsoAcoustics Gaia III binnen gekregen en meteen onder de speakers geschroefd. Het is even pielen met waterpas afstellen en de logo's aan de voor of achterzijde te krijgen maar het is gelukt. Het laag is strakker geworden, minder 'rommelig' en rustiger. Ook wel grappig, ze 'zuigen' zich vast aan de vloer. Ben er blij mee en het geld meer dan waard.

Spijkie

Quote from: graafie on March 23, 2024, 18:46:18Ik heb vanmorgen 2 sets IsoAcoustics Gaia III binnen gekregen en meteen onder de speakers geschroefd. Het is even pielen met waterpas afstellen en de logo's aan de voor of achterzijde te krijgen maar het is gelukt. Het laag is strakker geworden, minder 'rommelig' en rustiger. Ook wel grappig, ze 'zuigen' zich vast aan de vloer. Ben er blij mee en het geld meer dan waard.

Dat klinkt heel goed,onder welke speakers heb je ze en wat voor vloer?

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

graafie

Onder de B&W 804S speakers. Laminaat vloer.

Carrol

#416
Quote from: graafie on March 23, 2024, 18:46:18Ik heb vanmorgen 2 sets IsoAcoustics Gaia III binnen gekregen en meteen onder de speakers geschroefd. Het is even pielen met waterpas afstellen en de logo's aan de voor of achterzijde te krijgen maar het is gelukt. Het laag is strakker geworden, minder 'rommelig' en rustiger. Ook wel grappig, ze 'zuigen' zich vast aan de vloer. Ben er blij mee en het geld meer dan waard.
Wat me in Tilburg opviel was idd de "rust".. of àlles ontspannender werd weer gegeven, net of dat àlles beter op z'n plaats viel, zeg maar
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

graafie


Spijkie

Quote from: Marcel.B on March 21, 2024, 08:00:17Op ASR stond nog een discussie over de gaia,

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/gaia-isolation-anything-in-this.37602/page-2

Van die foto van de binnenkant zag je alleen maar rubber, ik dacht dat dat ze mechanisch werkten en dat de binnenkant van metaal was.

Raar dat er discussie is, op de site van isoaccoustics staat een duidelijke tekeming en omschrijving.
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Vhond

Ja maar de tekening op de site van I A suggereert een mechaniek, terwijl de foto alleen maar rubber laat zien.

Xander32



Kan het zo zijn dat die mechaniek in het rubber is gevat 🙄

Quote from: Vhond on March 28, 2024, 09:16:59Ja maar de tekening op de site van I A suggereert een mechaniek, terwijl de foto alleen maar rubber laat zien.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Vhond

#421


Ik probeer het me voor te stellen. (lukt me niet erg)

Spijkie

Quote from: Vhond on March 28, 2024, 10:04:33

Ik probeer het me voor te stellen. (lukt me niet erg)

Dit is de onderkant, de bovenkant zit met schroeven / mechanisch vast in het midden gedeelte. ASR bekijkt de verkeerde kant als ze het mechanische deel willen zien.
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

CZ79

Quote from: Spijkie on March 28, 2024, 11:26:46Dit is de onderkant, de bovenkant zit met schroeven / mechanisch vast in het midden gedeelte. ASR bekijkt de verkeerde kant als ze het mechanische deel willen zien.
Dat dacht ik ook al
Versterking: Simaudio Moon Neo 240i
Bron: Simaudio Moon 180 MiND | Weiss DAC2
Luidsprekers: JBL Synthesis HDI-1600
Kabels: Black Cable | Grimm | Melodika

Vhond

Ja, het niet geopende stuk is nog wel wat groter (waarschijnlijk zit daar meer van het mechaniek in)