IsoAcoustics Gaia II ervaringen

Started by Richi, October 3, 2019, 13:05:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

chansig

Hebben deze ook zin onder subwoofers ?

Volgens mij is het mn het laag wat kan zorgen voor vervelende/storende resonanties in een speakerbehuizing. Of zie ik dat verkeerd ?

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

Quote from: Rowdy on December  1, 2019, 10:46:17
Door het "soort van zuignap" zijn de luidsprekers dan beter bestand tegen omvallen?
Dat denk ik wel ja. Als je er nu tegenaan stoot, bewegen ze een beetje mee, om meteen weer te stabiliseren. Toen ze op spikes stonden, helden ze meteen over en leken ze sneller om te vallen. Maar wij hebben dan ook vrij slanke maar hoge luidsprekers.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

german

Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.

Rowdy

Krijg binnenkort mijn nieuwe luidsprekers (vloerstaanders) dan kan ik deze eventueel erbij bestellen.

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Xander32

En ?

(ben niets ongeduldig hoor 😄)

Quote from: michel69 on November 30, 2019, 19:04:11
Ga ze in eerste instantie gewoon plaatsen op de tegels(vinden wij wel zo fijn ivm stofzuigen en dweilen) en hopelijk heeft dat geen negatieve invloed op het ontwerp van de Gaia.

Zal komende week wel je mijn bevindingen laten weten.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

michel69

Quote from: Xander32 on December  4, 2019, 21:36:30
En ?

(ben niets ongeduldig hoor [emoji1])
Hoi Xander laat dat nu ook iets zijn waar ik niet goed in ben [emoji3] echter zullen we noodgedwongen nog geduld moeten hebben aangezien er een run op de Gaia's zijn en de levertijd op ruim een week staat!

Hou je op de hoogte [emoji14]

Verstuurd vanaf mijn RNE-L01 met Tapatalk

StereoKharma 3.2 CE Black Label-Audio Research REF 5 SE-GamuT m250-Audio Research DAC 1-20-IsoAcoustics Gaia II  -Marantz SA-11S1-Marantz NA 6005-Bassocontinuo-Transparent powerlink reference-Furukawa powercord 2x-Audioquest Gibraltar full range -Audioquest Colorado-IIIxos Ix1s-Direct Audio Masterline
HT Arcam avr390-Sony uhd-1-Sonus Faber toy center- Dali zensor 6-Xtz 99 W12 18 ice- Audioquest pearl 4x

Bobbyklus

@ Laan, ik las ergens terug in dit draadje dat de Gaia's niet de goeie schroefdraad hadden voor de Gamut M7. Heb je daar iets goeds op gevonden? Zelf wil ik ook deze voetjes en ik haal binnenkort een paartje M7's op bij iemand met een achternaam die verdacht veel lijkt op jouw forumnaam...
:cheesy:
JOB 250, Lindemann 858, AAZ Reference Flow mk2, Metrum Adagio,April Music Eximus dp-1, B&W nautilus, JBL4312A, Gamut M7

Kerkhoffd

Anders even contact zoeken met de importeur. Naast de standaard meegeleverde schroefdraadmaten, zijn er ook langere en afwijkende maten te krijgen. Ik heb mijn Gaia II's ook met langere M8 schroefdraden bevestigd die normaliter niet standaard meegeleverd worden.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

dre73

Op een beurs zag ik dat de verkoper een koffer vol met verschillende maten had,dus dat komt wel goed.
Spectral DMC-15 MK2,Perreaux 3400,Acoustic Signature Challenger,Bluenote b5 titanium,Benz Ace-s,Pass labs Pearl 2 phono,Auralic Altair G1,zelfbouw luidsprekers,Tellurium Q Ultra black II,Audioquest Sterling,Isotek Aquarius EVO 3.

Kerkhoffd

Klopt. Denk dat dat de importeur zelf is geweest. Ik heb destijds op de beurs van hem bij aanschaf van de Gaia II's als extra 8 langere M8 boutjes meegekregen. Zag later dat deze een waarde vertegenwoordigden van €50 op de prijslijst. Mazzeltje gehad.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Bobbyklus

Een paar stukjes draadeind moeten inderdaad wel te vinden zijn. Wel van stainless steel natuurlijk, roestkringen op de vloer onder de luidsprekers zou veel audiogeluk om zeep helpen..
50 euro is overigens niet voor niets.
JOB 250, Lindemann 858, AAZ Reference Flow mk2, Metrum Adagio,April Music Eximus dp-1, B&W nautilus, JBL4312A, Gamut M7

Passion4Sound

Quote from: chansig on December  1, 2019, 10:53:44
Hebben deze ook zin onder subwoofers ?

Volgens mij is het mn het laag wat kan zorgen voor vervelende/storende resonanties in een speakerbehuizing. Of zie ik dat verkeerd ?

Gr. Hans

Hans, een goede maar veel goedkopere oplossing voor je subs zijn de SVS Soundpads werkt perfect. Check alleen of de schroeven passen, anders moet je daar een oplossing voor vinden. Maar het eindresultaat is top...

Andy

#138
Bedankt iedereen in deze post voor alle feedback en ervaringen. Naar aanleiding van de positieve reacties en ook een demo tijdje geleden tijdens de audio show in Alkmaar ook overgegaan tot aanschaf. Altijd de vraag of het in jouw situatie ook verbetering gaat geven.
Mijn situatie qua speakers / vloer; B&W 804 d3 op een houten vloer, kleed ervoor, hoge plafonds.
De speakers wegen 33 kg volgens opgave dus Gaia iii net aan - eigenlijk de ii - maar toch voor de 3 gekozen vanwege iets subtieler qua maat en integratie met de speakers.
Het resultaat is in mijn geval ook een regelrechte aanrader, echt een upgrade, losser en meer open sound, vind het altijd moeilijk om te omschrijven, ik vind het een wonderbaarlijke tweak.

Ohja wellicht ook relevant, de Gaia's hebben mijn Soundcare Superspikes vervangen

PatrickP

Ik heb gewoon via de winkel direct de Gaia's met bijbehorende set bouten en moeren besteld voor mijn Focal Kanta 2's. Het moet gek lopen willen ze voor jouw speakers niet het juiste materiaal hebben!

En ik heb nog steeds de buurman niet klagend over mijn bassen over de vloer gehad, dus ik ben echt enorm geholpen met deze dingen. Alleen dat was voor mij het geld al waard. Naast dat het gewoon echt beter klinkt hier :inlove:
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

Fransosowitz

Mijn Gaia's type II zijn inmiddels binnen. Helaas heb ik van te voren niet nauwkeurig genoeg gechecked of de standaard meegeleverde bouten passen onder mijn luidsprekers. Nee dus...
Helaas kan ik ze dus nog niet gebruiken.

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Bobbyklus

Je zou dus eigenlijk zoiets bij de ijzerhandel moeten kunnen vinden.
JOB 250, Lindemann 858, AAZ Reference Flow mk2, Metrum Adagio,April Music Eximus dp-1, B&W nautilus, JBL4312A, Gamut M7

chansig

Of een handige Bobbyklus die zoiets kan maken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Richi

Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Passion4Sound

Er zijn veel maten standaard verkrijgbaar wat die schroeven betreft, de tussenmaten zijn gewoon bestelbaar bij de importeur. Ik ben eerst bij een goede ijzerhandel geweest om precies uit te zoeken welke maat ik nodig had. Beter save than sorry... na een paar dubbeltjes investering door verschillende gewone schroeven te proberen, heb ik uiteindelijk de juiste maat via H&C besteld.  Sterkte ermee

Bobbyklus

Quote from: chansig on December 10, 2019, 07:27:31
Of een handige Bobbyklus die zoiets kan maken.

Gr. Hans

Een een eindje draad tappen dat lukt nog wel, ik ben idd best een handige donder, maar zo'n verloopje is andere koek..
Die 50 euro voor verloopjes bij de importeur, als dat voor 8 stuks is valt het ook wel mee.

Gr Bob
JOB 250, Lindemann 858, AAZ Reference Flow mk2, Metrum Adagio,April Music Eximus dp-1, B&W nautilus, JBL4312A, Gamut M7

Xander32

... ik vind die €50,- absurd in het licht van de prijs van de Gaia's.

Quote from: Bobbyklus on December 11, 2019, 00:38:03
Een een eindje draad tappen dat lukt nog wel, ik ben idd best een handige donder, maar zo'n verloopje is andere koek..
Die 50 euro voor verloopjes bij de importeur, als dat voor 8 stuks is valt het ook wel mee.

Gr Bob
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

op eigen verzoek verwijderd.

Quote from: Xander32 on December 11, 2019, 06:25:34
... ik vind die €50,- absurd in het licht van de prijs van de Gaia's.

Precies zoals het gaat in de HiFi... Een onderdeeltje van inkoop een halve euro twaalf en een half keer over de kop laten gaan...

:hehe:

vergeerr72

Quote from: Passion4Sound on December  7, 2019, 18:48:31
Hans, een goede maar veel goedkopere oplossing voor je subs zijn de SVS Soundpads werkt perfect. Check alleen of de schroeven passen, anders moet je daar een oplossing voor vinden. Maar het eindresultaat is top...
Ik heb ook de SVS soundspaths onder mijn Subwoofer, vooral ook omdat ik er vijf moest hebben.  Bij de Soundpaths zitten al verschillende maten schroeven.
Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL