IsoAcoustics Gaia II ervaringen

Started by Richi, October 3, 2019, 13:05:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spijkie

Maar ik heb ze per vandaag ook binnen  :pompom: , en ik beloof er compleet nuchter ( als in Fries zijnde ) in te gaan of t verschil maakt en of t een verbetering geeft. Ergens denk ik: je hebt aluminium speakers en dus weinig trilling ( of verkeerde aanname?) aan de andere kant nu spikes eronder en gekoppeld met de vloer.

We gaan t horen.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Carrol

Quote from: Spijkie on March 28, 2024, 16:42:26Maar ik heb ze per vandaag ook binnen  :pompom: , en ik beloof er compleet nuchter ( als in Fries zijnde ) in te gaan of t verschil maakt en of t een verbetering geeft. Ergens denk ik: je hebt aluminium speakers en dus weinig trilling ( of verkeerde aanname?) aan de andere kant nu spikes eronder en gekoppeld met de vloer.

We gaan t horen.

Gr Spijkie

Nou spijkie, ben benieuwd 🤔😄
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Spijkie

Eerste reactie thuis : de voetjes staan niet bij de luidspreker  :nopompom:. Gelukkig heb ik nog een veto maar esthetisch dus niet goedgekeurd. En dan zitten ze er nog niet eens onder.
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Carrol

Quote from: Spijkie on March 29, 2024, 08:18:34Eerste reactie thuis : de voetjes staan niet bij de luidspreker  :nopompom:. Gelukkig heb ik nog een veto maar esthetisch dus niet goedgekeurd. En dan zitten ze er nog niet eens onder.
Dat wil wel eens zien?!
Maak maar ff een foto als het zover is🤔😄
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Xander32

Jammer van de toch prijzige aankoop 😕

Nou moet ik zeggen dat de Tannoy's zonder de Gaia's ook beter ogen dan met, maar ze misstaan m.i. ook niet.
Gelukkig kan ik het me vaak vooraf al goed visualiseren, of iets optisch al dan niet past, dat is erg fijn in veel situaties.

Quote from: Spijkie on March 29, 2024, 08:18:34Eerste reactie thuis : de voetjes staan niet bij de luidspreker  :nopompom:. Gelukkig heb ik nog een veto maar esthetisch dus niet goedgekeurd. En dan zitten ze er nog niet eens onder.
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Spijkie

Nou zo zien ze er dus uit, ik kan de baseplate nog onder de piega weghalen zodat de gaias rechter onder de luidsprekers komen.

Ik vind t zelf niet heel raar staan maar waren ze meer zilver geweest dan was t wat minder opvallend. Luisteren doe ik dinsdag uitgebreid.

Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Xander32



Dat oogt m.i. toch prima 👍🏻
En hebben ze nog een effect op de geluidskwaliteit, positief dan wel negatief?
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Carrol

Quote from: Xander32 on March 31, 2024, 09:47:34

Dat oogt m.i. toch prima 👍🏻
En hebben ze nog een effect op de geluidskwaliteit, positief dan wel negatief?

Ze staan toch prima 👌🏽👌🏽
Eerste indruk 🤔
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

AudioEnZo

#433
Ziet er goed uit hoor. Als je die baseplate eronderuit haalt wordt het wel een lijzige pilaar denk ik en zal ook snel om kunnen vallen.

Spijkie

Eerste indruk, een hele snelle:

Bij José Feliciano , California Dreaming lijkt er meer diepte en rust te zijn.
Bij Chris stapleton , death row lijkt de bas iets droger, gitaar komt er iets meer uit. Dit nummer draai ik redelijk stevig.
Elvis presley prince from another planet live, never been to spain. Gebeurt veel in de opname / uitvoering. Stem blijft mooi overeind maar verder geen verschil naar mijn idee. De vrouwen hoor je iets meer gillen hahaha.
Eagles hell freezes over, tequila sunrise: iets meer aangezette S lijkt t wel. Scheiding instrumenten en meer diepte.

Misschien is op dit moment schoner ? De juiste term, ik weet nog niet of t beter is. Soms lijkt t of t meer los komt van de speakers.

Het is te kort om er eigenlijk iets over te zeggen. Gelijk een klasse hoger? Nee dat denk ik niet , anders dan met spikes ? Dat zeker .

Dinsdag weer uitgebreider luisteren.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Quote from: AudioEnZo on March 31, 2024, 11:08:14Ziet er goed uit hoor. Als je die baseplate eronderuit haalt wordt het wel een lijzige pilaar denk ik en zal ook snel om kunnen vallen.

Ik vind de baseplate ook wel wat stoers hebben dus haal m er liever niet onderuit
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

AudioEnZo

Ook dat, helemaal eens  ;D

Richi

Heel herkenbare ervaringen @Spijkie qua klank verschil tussen spikes en de Gaias. En wat betreft de speakers: persoonlijk vind ik het mooi robuust staan zo, dus ik zou het zo laten. Ongeacht wat de directie er van vindt.  >:D
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

Spijkie

Quote from: Richi on March 31, 2024, 11:12:29Heel herkenbare ervaringen @Spijkie qua klank verschil tussen spikes en de Gaias. En wat betreft de speakers: persoonlijk vind ik het mooi robuust staan zo, dus ik zou het zo laten. Ongeacht wat de directie er van vindt.  >:D

Gelukkig heb ik een veto wat betreft audio, althans tot zover: het moeten piegas blijven gezien de kleur en apparatuur moet in de kast kunnen, niet op de kast.

Wel fijn om te horen dat de reacties positief zijn ten aanzien van het uiterlijk.

Gr Spijkie
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Logix

Het blijft toch een ding he, vrouwen en onze hobby. :angel:

brt

Quote from: Logix on March 31, 2024, 11:51:33Het blijft toch een ding he, vrouwen en onze hobby. :angel:

Nou echt hè, wat kunnen vrouwen blijkbaar moeilijk doen zeg. Pfff

Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

PatrickP

Ik heb gehoord dat er zelfs soortgenoten zijn die van vrouwen hun hobby gemaakt hebben; onvoorstelbaar!  :devil:
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/

Spijkie

Quote from: brt on March 31, 2024, 12:49:45Nou echt hè, wat kunnen vrouwen blijkbaar moeilijk doen zeg. Pfff



Ze komen dan ook van een totaal andere planeet, ben er nog geen een tegen gekomen die zei: waarom die voetjes eronder? Kun je dan niet beter grotere speakers kopen? Laten we naar een audiozaak gaan om te luisteren  :devil:
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Xander32

Het gaat wellicht ook niet zo zeer over beter of slechter, maar of jij het mooier vindt.

Quote from: Spijkie on March 31, 2024, 11:09:06Eerste indruk, een hele snelle:

Bij José Feliciano , California Dreaming lijkt er meer diepte en rust te zijn.
Bij Chris stapleton , death row lijkt de bas iets droger, gitaar komt er iets meer uit. Dit nummer draai ik redelijk stevig.
Elvis presley prince from another planet live, never been to spain. Gebeurt veel in de opname / uitvoering. Stem blijft mooi overeind maar verder geen verschil naar mijn idee. De vrouwen hoor je iets meer gillen hahaha.
Eagles hell freezes over, tequila sunrise: iets meer aangezette S lijkt t wel. Scheiding instrumenten en meer diepte.

Misschien is op dit moment schoner ? De juiste term, ik weet nog niet of t beter is. Soms lijkt t of t meer los komt van de speakers.

Het is te kort om er eigenlijk iets over te zeggen. Gelijk een klasse hoger? Nee dat denk ik niet , anders dan met spikes ? Dat zeker .

Dinsdag weer uitgebreider luisteren.

Gr Spijkie

Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

blue-eyes

De dame van mij vind echt alles best. Als er maar geld overblijft voor hypotheek, etc. Primaire lasten.
Enige no go is een beamer en scherm, voor de rest accepteert ze alles.....


Ik denk zelfs dat ze de Gaia's zelfs mooi zal vinden :D
Speakers: WB Vector, WB Vertex, WB Fulcrum 650, Velodyne DD15, Atmos: Revel W783; App.: Arcam AV41, EV: 3 * Arcam P429, Bron: Apple TV 4k, Oppo UPD-203, Dune 4K Solo; Kabel: HDMI: Audioquest Vodka / Carbon, LS: Linn K200 / DHZ, Audioquest, XLR: Linn, DHZ, Cinch: Linn, TV: Sony KD-75XE9005; Stroom: AH! DC; Belden 4mm2, Furutech; Data: 2 * Synology 19", Rack: Finite Pagode Signature; AB: Homey

brt

Quote from: Spijkie on March 31, 2024, 14:11:25Ze komen dan ook van een totaal andere planeet, ben er nog geen een tegen gekomen die zei: waarom die voetjes eronder? Kun je dan niet beter grotere speakers kopen? Laten we naar een audiozaak gaan om te luisteren  :devil:

Nee, maar daar gaat het ook niet om. Laat de man gewoon lekker hobbyen toch? Mag zij ook haar hobby's hebben waar jij geen mening over hoeft te hebben.

Ik vind het redelijk bizar dat een vrouw een mening heeft over Gaiias. Of bemoei jij je ook met de kleur van haar yoga matje?
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

chansig

De Man....ja precies is het nu klaar. Moei nie gekker worde. Laat de Man. :D  :D  :D

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Logix

Quote from: blue-eyes on March 31, 2024, 16:34:27De dame van mij vind echt alles best. Als er maar geld overblijft voor hypotheek, etc. Primaire lasten.
Enige no go is een beamer en scherm, voor de rest accepteert ze alles.....


Ik denk zelfs dat ze de Gaia's zelfs mooi zal vinden :D


Dat is nou net een van de belangrijkste schakel die jij niet mag uitvoeren. Helaas, geen uitzondering, dus ook jij zit in hetzelfde parket :tongue2:

Spijkie

Quote from: brt on March 31, 2024, 17:10:45Nee, maar daar gaat het ook niet om. Laat de man gewoon lekker hobbyen toch? Mag zij ook haar hobby's hebben waar jij geen mening over hoeft te hebben.

Ik vind het redelijk bizar dat een vrouw een mening heeft over Gaiias. Of bemoei jij je ook met de kleur van haar yoga matje?

Nee maar alles wat in het interieur zichtbaar is is eigenlijk haar ding vandaar.
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Spijkie

Quote from: Xander32 on March 31, 2024, 16:11:37Het gaat wellicht ook niet zo zeer over beter of slechter, maar of jij het mooier vindt.


Helemaal mee eens!
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.