IsoAcoustics Gaia II ervaringen

Started by Richi, October 3, 2019, 13:05:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Spijkie

Quote from: Laan on February 23, 2024, 19:27:19De mate van effect hangt af van de ondergrond en de speaker die bovenop de Gaia staat. Dat kan verschillen, lijkt me wel helder.

Klinkt ook logisch
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

AudioEnZo

Dat het afhangt van de luidspreker geloof ik wel. Bij De Xanadu HRS80 was het niet schokkend en ik denk dat dat vooral afhangt van de plaatsing van de woofers. Die zitten in plaats van in het front in beide zijkanten.
De werking van de Isoacoustics hangt af van de plaatsing onder de speakers, in het geval van de Isoacoustics met de tekst op de voetjes naar voren. Dit is omdat de woofers in de luidsprekers in het algemeen in het front zitten van de luidspreker.
In de Xanadu HRS80 dus niet, dus dat kan blijkbaar verschil maken.

Richi

Quote from: dennisgaal on February 23, 2024, 18:09:33Ik schrijf niet voor niets: naar mijn bescheiden mening. Inderdaad denk ik dat velen zich inbeelden verschillen te horen, vooral teneinde de dure aanschaf te rechtvaardigen.
Ik vind het niet zo bescheiden als jij denkt dat 'velen' het zich allemaal maar inbeelden.
Apple Mac Mini M1 • Roon • Tidal • Philips BDP-9700 • Naim Atom HE • LSA Warp One • Dynaudio Confidence C2 II • IsoAcoustics Gaia II • AudioQuest Hurricane / Niagara 1200 / Monsoon / Pegasus / William Tell ZERO • Grimm SQM • Focal Elegia / Elear • Cisco Meraki MS220-8P • Blue Jeans Cat 6a

chansig

#378
Quote from: Laan on February 23, 2024, 19:27:19De mate van effect hangt af van de ondergrond en de speaker die bovenop de Gaia staat. Dat kan verschillen, lijkt me wel helder.

Tsja....het aloude matchen dus. Waar RON het overigens niet over heeft gehad en de bijgevoegde metingen ook niet.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Laan

Je mag het best matchen noemen hoor. Dat je andere effecten gaat beleven bij ontkoppelen van een plankenvloer of een betonvloer lijkt me duidelijk. En bij de ene speaker doen ze meer als bij de andere.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

chansig

Klopt. Ik geef alleen aan dat het niet meegenomen wordt door de verkoper en in de metingen als een factor die invloed heeft.

Het klinkt namelijk logisch en daarmee dat je er iets universeels over zou kunnen zeggen. Evenzo dat het dus blijkbaar ook afhankelijk is van de speaker. Mijn inziens ook een factor waar meer over te zeggen is dan dat het afhankelijk is van de speaker.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

chansig

Quote from: Faxe on February 23, 2024, 18:04:46Marten luidsprekers monteert de Gaia's af fabriek. Ze hebben ze wel een andere look gegeven maar zijn voor zover als ik weet gewoon Gaia's


Mooie speakers om te zien.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

brt

Ik heb ze een paar jaar geleden ook thuis geprobeerd. De dealer was erbij aanwezig en zat me in mijn nek te hijgen hoe ontzettend overduidelijk groot dit verschil was. Ik vond het tegenvallen. En dat was toch op een houten vloer, waar de gaias het meest zouden doen begreep ik.
Geen timingsverschillen gehoord ook. Was op de Focal Sopra, met een Unison S9 versterker in hetzelfde huis als nu
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

Xander32

Scheelt je een boel euris 🤓

Quote from: brt on February 24, 2024, 10:49:19Ik heb ze een paar jaar geleden ook thuis geprobeerd. De dealer was erbij aanwezig en zat me in mijn nek te hijgen hoe ontzettend overduidelijk groot dit verschil was. Ik vond het tegenvallen. En dat was toch op een houten vloer, waar de gaias het meest zouden doen begreep ik.
Geen timingsverschillen gehoord ook. Was op de Focal Sopra, met een Unison S9 versterker in hetzelfde huis als nu
Tannoy Kensington SE  ||  Accuphase E-480 & DAC-50  ||  Auralic Aries G2.1  ||  Sonnet Morpheus  ||  Audiolab 6000 CDT

Laan

Ik weet niet of ik het volgende ergens gelezen heb, of onbewust zelf heb bedacht, maar als je ontkoppelt heeft de energie de gewoonte terug in de kast te willen. En dat met een vertraging hetgeen een versmering van ook midden en hoog genereert. De gaia's voorkomen koppeling met de vloer maar ook de terugkoppeling de kast in. Vaak ervaart men dan een meer open en schoon klankbeeld. Ik kan me voorstellen dat dit effect groter is bij een speaker die bestaat uit een kast en met de units op een baffle. En minder op een die uit verschillende compartimenten bestaat zoals o.a. mijn Focals. Die vertraagde retour energie zal dan minder invloed op mid en hoog hebben. Maar nogmaals, deze theorie kan best ergens uit de krochten van mijn brein zijn ontsnapt.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

chansig

Ik denk dat "wij" niet moeten gaan bedenken wat allemaal wel/niet zou kunnen.

Wat mij betreft zou die uitleg er al moeten zijn. Staat los van de ervaringen en metingen.

Je brengt een produkt op de markt, dat doet blijkbaar iets, leg maar uit, zorg dat deze uitleg klopt en laat dat niet bij de kopers/luisteraars liggen.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Laan

Zeker. In het geval dat ik het niet heb gelezen. Maar he, de mate van effect kan altijd verschillen. Niet in de laatste plaats omdat de luisteraar/koper altijd verschillen.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

chansig

Eens.

Met dat gegeven kan een producent/verkoper ook van alles.

Zouden we willen dat de zweem van onduidelijkheid rondom audio verdwijnt ?

Goeie vraag Hans. Ga ik eens over nadenken.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

brt

Is het niet wat vroeg op de dag om al te beginnen met tegen jezelf te praten, Hans?  :tounge:
Focal Sopra 1 | Line Magnetic 219IA | TEAC UD-701N | Isotek Aquarius Evo3

chansig

Gister een borrel gedaan met de buurtjes. Dus ik ben nog enigszins in de olie. 😂

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Laan

Quote from: chansig on February 24, 2024, 11:11:52Eens.

Met dat gegeven kan een producent/verkoper ook van alles.

Zouden we willen dat de zweem van onduidelijkheid rondom audio verdwijnt ?

Goeie vraag Hans. Ga ik eens over nadenken.

Gr. Hans

Als Hans wil dat er op de verpakking van een set Gaia staat dat de klankkwaliteit 14,54729% toeneemt dan is hij toe aan wegnemen van de zweem.
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

chansig

#391
Quote from: Laan on February 24, 2024, 11:16:31Als Hans wil dat er op de verpakking van een set Gaia staat dat de klankkwaliteit 14,54729% toeneemt dan is hij toe aan wegnemen van de zweem.

Nee dat zou niet hetgeen zijn wat Hans zou willen. Daarnaast kan een fabrikant/verkoper dat ook niet beloven.

Tenminste ik denk dat Hans daar zo naar kijkt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Laan

Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

chansig

Quote from: Laan on February 24, 2024, 11:22:42Ja, zo is Hans denk ik ook.

Hans hier. Het klopt wat Hans over mij denkt.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

Laan

Fijn dat jullie het eens zijn Hanzen. Innerlijke strijd is niet fijn immers. :)
Woonkamer:  Atoll st 300 | A*BNB nc250 bi-amp | Wharfedale Elysian 2
Man-cave set 1: Ayon Spirit V | Focal Scala Utopia Evo | Atoll st 300 | Atoll cd 100 | Rega P3, neo psu, exact | Atoll ph 100
Set 2: Classe CP 800 mk2, CA 2300 | Marantz SA 11 mk2 | Marantz NA 6006 | Sounddeco Alpha f3

Passion4Sound

#395
Quote from: Je.R on February 21, 2024, 16:28:04Ik lees de ervaringen van een paar geleden ivm de Gaia's even door, omdat ik op dit moment twijfel om ze aan te schaffen. Ik heb een NAD M10 als versterker. De Gaia's onder de speakers betekent dan wellicht dat ik de hele Dirac configuratie opnieuw moet doen? Dat houdt me wel wat tegen, eerlijk gezegd. Wellicht onterecht, maar ik heb de Dirac correctie de eerste keer ook niet zelf uitgevoerd. Dit werd gedaan door CinéHome. De Gaia's toch aanschaffen en de kamercorrectie niet opnieuw uitvoeren is wellicht onzin.
Als je onder elke speaker in je set de Gaia's zet zal opnieuw uitruizen geen wereld verschuivende veranderingen genereren. daarentegen het ontkoppelen van je speakers met Gaia wel. Ik zou er gewoon voor gaan. nooit spijt van gehad. Sorry van de late reactie, maar ik zit zelde nog op dit forum, niets met het forum te maken maar meer met mijn drukke bestaan  ;D sterkte met je keuze..

Spijkie

Dus er zou een disclaimer op moeten van: behaalde resultaten in het verleden en bij andere speakers bieden geen garantie voor verbetering voor de toekomst.....
Lumin,audioquest, T+A 1100e,Cardas,Piega,Supra,Essential Audio Tools.

Marcel.B

#397
Op ASR stond nog een discussie over de gaia,

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/gaia-isolation-anything-in-this.37602/page-2

Van die foto van de binnenkant zag je alleen maar rubber, ik dacht dat dat ze mechanisch werkten en dat de binnenkant van metaal was.
Samsung QE85QN95B, Arcam SA30,  Kef R11 ,HTPC Streacom F12  ,RTX 4070, VU+ Duo se 4K, Audioquest Rocket 11,

Carrol

Quote from: Marcel.B on March 21, 2024, 08:00:17Op ASR stond nog een discussie over de gaia,

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/gaia-isolation-anything-in-this.37602/page-2

Van die foto van de binnenkant zag je alleen maar rubber, ik dacht dat dat ze mechanisch werkten en dat de binnenkant van metaal was.

En toch ben ik van plan ze te kopen 😃
Nuprime IDA 16 versterker
Dac: Topping E30  XTZ99.36 flf
Audiolab 6000 CDT transport  JKE Prefer MGK226
HP computer Rel R 218 Cd Hull Clearwater

Vhond

Quote from: Marcel.B on March 21, 2024, 08:00:17Op ASR stond nog een discussie over de gaia,

https://www.audiosciencereview.com/forum/index.php?threads/gaia-isolation-anything-in-this.37602/page-2

Van die foto van de binnenkant zag je alleen maar rubber, ik dacht dat dat ze mechanisch werkten en dat de binnenkant van metaal was.
Goh, dat het maar alleen rubber is valt me wel tegen (gezien de prijs). Snap best dat je voor R&D ook een prijs hebt, maar dacht toch echt dat er meer een mechanisme in zat...