IsoAcoustics Gaia II ervaringen

Started by Richi, October 3, 2019, 13:05:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Kerkhoffd

Quote from: Xander32 on December 25, 2019, 10:26:04
Een grappige vergelijking, maar zeker enigszins herkenbaar.

Om even al het alleluja te doorbreken en op de vergelijking door te gaan; ik heb nu na een aantal dagen wel het idee dat ik ietwat op het 'speelse' heb ingeboet. Dat het ietwat minder levendig klinkt.

Maar het stereobeeld is zoveel beter geworden. Op dit moment ben ik een Spotifylijstje aan het afspelen en dat klinkt zoveel meer ruimtelijk en scherp afgetekend dan voorheen, toen klonk het wat meer diffuus.

Fijn dat je dit deelt. Demping kan naast veel positieve effecten ook negatieve effecten hebben. Ik merk er in mijn set en mijn luisterruimte gelukkig niets van. De toegenomen ruimtelijkheid en detaillering hebben hier niet geleid tot minder muzikaliteit. Altijd goed om van beide zijden ervaringen te lezen als je inde markt bent voor zo'n tweak.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Kerkhoffd

Quote from: mijkie on December 25, 2019, 10:55:53
op apparatuur heeft t allemaal te maken met trillingen van behuizing en componenten

daar ga ik in deze kerstvakantie eens naar kijken, meten hoeveel mijn behuizing trilt en op welke frequentie, eens kijken of ik daar wijs uit wordt en er wat aan kan doen !

Hoe ga je dat meten Mijkie?
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

mijkie

#227
Met een commtest VB5, die gebruik ik om trillingen te meten in installaties, dan ga je een bepaalde route af met metingen maar, kan ook handmatig meten en ook langdurig en op verschillende frequenties !

Ik wil daar eens mee gaan klooien, kijken of er iets bruikbaars uitkomt
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

Kerkhoffd

#228
Heel benieuwd naar. Heb zelf geen apparatuur om trillingen te meten. Ook geen apparatuur met 'bewegende delen", maar ook versterkers en streamers zijn schijnbaar gevoelig voor trillingen.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

Tabcam

Quote from: Kerkhoffd on December 25, 2019, 16:26:55
Heel benieuwd naar. Heb zelf geen apparatuur om trillingen te meten. Ook geen apparatuur met 'bewegende delen", maar ook versterkers en streamers zijn schijnbaar gevoelig voor trillingen.
Heb je geen smartphone? Elke smartphone heeft tegenwoordig een accelerometer. Vibration meter is een app op Android die de trillingen meet.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

mijkie

Dat kan ook maar, ik heb zo'n ding liggen vanwege mijn werk
Focal Alpha 50 * Eversolo DMP-A6

vergeerr72

Quote from: TabCam on December 25, 2019, 17:43:54
Heb je geen smartphone? Elke smartphone heeft tegenwoordig een accelerometer. Vibration meter is een app op Android die de trillingen meet.
Ik heb mijn hele woonark laten schudden,  maar hij sloeg niet uit......

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

Tabcam

Quote from: vergeerr72 on December 25, 2019, 19:41:40
Ik heb mijn hele woonark laten schudden,  maar hij sloeg niet uit......

Verstuurd vanaf mijn SM-A505FN met Tapatalk
Raar, bij mij heb ik wel degelijk een goede uitslaande bewegings-"naald".
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

Kerkhoffd

Quote from: TabCam on December 25, 2019, 17:43:54
Heb je geen smartphone? Elke smartphone heeft tegenwoordig een accelerometer. Vibration meter is een app op Android die de trillingen meet.

Dat zal ik eens proberen. Als er trillingen zijn, dan zijn die niet zodanig dat alles heen en weer schudt. Benieuwd of ik dan met een iPhone app wat meet.
Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

german

Hopelijk woon je niet in Groningen. ;)
Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.

Kerkhoffd

Aurender N10 - Kharma Enigma Signature AES/EBU Digital - Devialet 400 - MIT Matrix 28s - Audio Physic Virgo 25 Plus+ - IsoAcoustics Gaia II - GigaWatt Xtreme zekeringkastautomaat - Vibex One 6 Cu - Shunyata Research Ξtron™ α Digital en ΞTron™ Z PC-10 Analog - Silent Angel Bonn N8 - Keces P3 - AudioQuest Diamond v2 cat7 - Qobuz Studio

HuubF

Omdat een paar kinderen ineens hun schulden gaan afbetalen een bescheiden geldboom hier. Dus 2 setjes Gaia voetjes gehaald, gemonteerd en verbaasd. Vanochtend pas dit topic gevonden dus helaas geen korting (maar wel beslissen, kopen, monteren en de verbazing binnen 2 uur).

Alle in dit topic beschreven kwalificaties kloppen. Door de meegeleverde schroeven hoeven ze nooit meer weg. Na de Audioquest Niagara 1200 de beste tweak ever.

Nu wil ik natuurlijk ook pads onder mijn subwoofer maar dan moet ik weten hoe zwaar hij is. Weet iemand hoe je een subwoofer (waarvan het gewicht onbekend is) weegt?
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

Leeuwarden

Samen met subwoofer op de weegschaal gaan staan. Vervolgens je eigen gewicht van het totaal aftrekken. Pas op: dit kan confronterende resultaten geven maar je weet in ieder geval wel wat je sub weegt.  :blink:

Trabuca

Quote from: HuubF on December 29, 2019, 07:13:27
Omdat een paar kinderen ineens hun schulden gaan afbetalen een bescheiden geldboom hier. Dus 2 setjes Gaia voetjes gehaald, gemonteerd en verbaasd. Vanochtend pas dit topic gevonden dus helaas geen korting (maar wel beslissen, kopen, monteren en de verbazing binnen 2 uur).

Alle in dit topic beschreven kwalificaties kloppen. Door de meegeleverde schroeven hoeven ze nooit meer weg. Na de Audioquest Niagara 1200 de beste tweak ever.

Nu wil ik natuurlijk ook pads onder mijn subwoofer maar dan moet ik weten hoe zwaar hij is. Weet iemand hoe je een subwoofer (waarvan het gewicht onbekend is) weegt?
In geval van downfiring subwoofer vraag ik me af of ze werken, vraag dat even na. Frontfire, dan moet het werken. Als ik de constructie bekijk dan denk ik dat ze bedoeld zijn om horizontale bewegingen van de conus op te vangen, daarom moet het logo op de voetjes ook naar voren of achteren. Maar dat is mijn eigen theorie, dus vraag het even na.
Denon AVC-X3800h | NCore500mp | Kef R3, R2C | Sony 85X95L | JL Audio 12W6 DIY Sub

german

#239
Hier ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
Pathos Ethos geïntegreerde versterker. Audio-GD-D77 dac. Atrium Initio luidsprekers. SVS SB3000.
ROON Rock.

remco320

Zo te lezen zijn de ervaringen met de Gaia behoorlijk positief. Met mijn studio monitors is dat geen optie (want op meubel, zonder schroefdraad, maar heeft Isoacoustics de Aperta voor home usage en de Iso-155 als pro versie. Uiterlijk enige verschillen en bij de studio versie meerdere opties om op de juiste hoogte te stellen. Prijsverschil is aanzienlijk (studio is de helft van de iets verfijndere home versie 250 om 120 euro). Heeft iemand ervaring met deze versie van ontkoppelingen?

Tabcam

Quote from: HuubF on December 29, 2019, 07:13:27
Omdat een paar kinderen ineens hun schulden gaan afbetalen een bescheiden geldboom hier. Dus 2 setjes Gaia voetjes gehaald, gemonteerd en verbaasd. Vanochtend pas dit topic gevonden dus helaas geen korting (maar wel beslissen, kopen, monteren en de verbazing binnen 2 uur).

Alle in dit topic beschreven kwalificaties kloppen. Door de meegeleverde schroeven hoeven ze nooit meer weg. Na de Audioquest Niagara 1200 de beste tweak ever.

Nu wil ik natuurlijk ook pads onder mijn subwoofer maar dan moet ik weten hoe zwaar hij is. Weet iemand hoe je een subwoofer (waarvan het gewicht onbekend is) weegt?
Je hebt weeghaken, bv voor reisbagage, maar dan moet je van tevoren wel het gewicht grofweg weten. Tot 50 kg is goedkoop, daarna lopen de kosten snel op, of je moet geduld hebben (aliexpress etc.) Je kan eventueel met twee weeghaken tot 100 kg wegen maar 100 kg in de lucht krijgen heb je of een gewichtheffer of een paar potige kerels voor nodig ;D.
Huiskamerset: PAP Sextet 15 PB, JBL Stage A130,  Arcam 550, Cambridge Audio Edge W, LG CX6LA,, BlueSound Node N130, NVidia Shield TV Pro
Zolderset: Usher Mini Dancer 2 DMD mk II, Anthem I225, Topping D30 Pro, BlueSound Node 2i

HuubF

Quote from: Leeuwarden on December 29, 2019, 07:36:25
Samen met subwoofer op de weegschaal gaan staan. Vervolgens je eigen gewicht van het totaal aftrekken. Pas op: dit kan confronterende resultaten geven maar je weet in ieder geval wel wat je sub weegt.  :blink:

Haha en de partner het gewicht laten aflezen. Thanks.
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

denoontje

Of gewoon sub op de personenweegschaal zetten[emoji854]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

vergeerr72

Als je het merk en het type weet kun je deze volgens mij op de engelse website invoeren en komt deze met een advies voor het juiste type.

Verstuurd vanaf mijn SM-T580 met Tapatalk

Plinius Tautoro/SA 103/Koru/Tiki, Audio Physic Caldera Mk2, Transrotor Zet 1 TMD Lager, Benz Micro ACE SL

HuubF

#245
Quote from: denoontje on December 29, 2019, 09:54:46
Of gewoon sub op de personenweegschaal zetten[emoji854]


Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

Dat gaat goed met héle kleine subwoofertjes.  :clapping:
Roon Rock server, Sonore OpticalRendu, Chord Dave, Neumann KH420, Silent Angel N8 met Topping P50, Roon met Qobuz/Tidal, Mogami, Wireworld en Supra kabels, Div. esoterica (Tegels, Bybee)

chansig

Je mag verwachten dat de bouwer wel weet hoe zwaar hij is.

Gr. Hans
Teleskopos, BACCH software, akoestisch gefröbel, Audio Gear powerkabels,  AQ Forest digitale/optische kabels.

5061

Grimm - Linn - Oppo - Nessie Vinylmaster - Tidal Master

Rowdy


PatrickP

Op 9 januari kan je bij Overgaauw in Leiden jezelf (laten) overtuigen. Vergeet niet een echt Overgaauw biertje te scoren ;D!
Audiogenot voortkomend uit een bouillabaise met ingrediënten van Hegel, Focal, Moon, Vpi, Creek, Denon, AudioQuest, Isotek, Grado, Ortofon, Hana, Benz Micro, Siltech, Tellurium Q en John van Gent. Foto's: https://www.instagram.com/patrickput/